Fòrum

Al Raval no queda NI UNA botiga autòctona

anselm_turmeda4.757 9 456👍 2.735
Han estat desplaçades i substituïdes per locutoris o bazars regentants per paquistanesos. És una de les coses que ha dit aquest migdia el dirigent veïnal d'aquest barri de Barcelona, Pep Garcia, en una emissora radiofònica. A part de les ocupacions, tràfic de drogues incontrolat, robatoris... Ha anunciat un mes de setembre de protestes contra el govern municipal. Allò, però, que més m'ha cridat l'atenció, és la seva afirmació segons la qual moltes ocupacions estan incentivades i pagades per grups immobiliaris per fer la vida impossible als pocs habitants que queden a l'edifici afectat, la majoria jubilats, perquè es cansin i acabin abandonant l'edifici. Això sí, els okupes, continuen sent intocables i amb lleis que els protegeixen.

Respostes

Configuració
  • jor_di_net135 4👍 46
    la botiga de vilaweb 
  • EsquerraÚnica64👍 16
    S'ha d'expulsar als pakis y expropiar les seves fruiteríes,als marroquins i expropiar les seves perruqueríes,als chinesos i expropiar les seves botigues i finalment als turcs i expropiar els kebabs dels collons.
    Que cada grup étnic façi exactament el mateix que els seus compatriotes al pais d'acollida fa massa olor,están subvencionats?
    Qui collons li paga una "tenda" a aquestos morts de gana?El chinesos d'acord,s'ho presten entre ells,però i la resta?
    Als catalans no ens donen préstecs.
  • lluisbg19.302 2 75👍 4.046
    Font?, Perquè sembla un text extret d' una noticia
    • Keltike478👍 170
      Vius a Barcelona i necessites una font?? A quin barri vius??
      Has volta mai per el Raval??
      Fes un tomb per la zona...

• lluisbg19.302 2 75👍 4.046
        Si visc a Barcelona, al barri de Sants, al Districte de Sants-Montjuïc, tocant a L' Hospitalet del Llobregat.

No i em fa por
      • soldat Svejk15.163 6 120👍 2.917
        la font és un corrupte que va viure molt bé amb el psc. Com que és un xenòfob els ximples li doneu credibilitat.
      • Xicoira1.757 1 904👍 1.372
        Aviam voltar pel Raval pot ser no t'agradarà però perillós...

Si has anat o viscut als EUA, visitat determinats suburbis de Nàpols o qualsevol altra ciutat d'una zona pobra d'Amèrica llatina, el Raval es queda curtíssim. Vigila el teu rellotge o cartera i aniràs sobrat... 

Jo hi passo sovint per anar a casa d'un amic meu i a part de ser un barri pintoresc, i amb molta immigració, no he notat res extrany o sospitós. No dubto que hi hagi lladres, però mai he tingut cap sensació de perill imminent quan hi passo, ni tan sols a la nit. Suposo que no estic acostumat a viure a barris "pijos" (visc a un 'gueto' espanyol) i per tant no m'importa visitar el Raval.

La meva cara tampoc no inspira por ni soc un home de grans mesures, de fet sóc prim i alt i no imposo gaire. Deixeu de tergiversar la realitat, el Raval no és pas el Bronx.

L'únic cop que em van intentar atracar va ser al bell mig de l'Eixample, i no és cap barri de "tercera", parlo de prop del Majestic. 
      De quin teixit parles? Sigues precís.

El procés que ha destruït les petites botigues i ha posat Zaras, Bershkas, i tot això que esmenes està passant a tot arreu, no només a Europa i no només a Catalunya. Mira d'enfocar-ho al context històric i econòmic del capitalisme modern i de l'auge de les grans empreses i centres comercials - abans la gent anava a 10 botigues del barri diferents a l'hora de fer la compra, ara en necessita menys.

Estic d'acord que això implica que els petits comerços estan desapareixent, i no crec que hauria de ser així o al menys que aquesta no és la manera òptima de fer-ho, però estic convençut que el teu problema és purament estètic. Els carrers de Barcelona han canviat molt. Vés als Països Baixos i veuràs com l'arquitectura i les cases es mantenen semblants a com eren fa 50 anys, colorides i pintoresques. D'això se'n diu fer urbanisme i si la nostra ciutat estèticament fa pudor de cacona és per què tenim una colla d'incompetents a l'ajuntament.

La diversitat entre pobles d'europa ha anat desapareixent des dels anys 50, no és un procés nou, és la globalització. Cada poble i cada ciutat adquereixen nous coneixements i per tant es "perd" la seva identitat com a ciutat "separada" de les altres. Això va estrictament lligat a la nostra comoditat i l'avenç tecnològic. A mi també m'encanta el teixit botiguer de les ciutats, però has de comprendre que s'ha sacrificat perquè tothom prefereix la comoditat (comprar per Amazon, anar al Corte Inglés, etc.)

No estic prenent cap posició, perquè estic bastant d'acord amb el teu missatge, només vull puntualitzar els perquès de tot el que esmenes.
      • Ius Novum1.675 2 929👍 2.884
        És la globalització, certament és un fenomen mundial i no només europeu, tot i que jo em referia a l'europeu per ser el meu marc de referència.

Als Països Baixos es respecta l'arquitectura, però el paisatge demogràfic és similar al de la resta d'Europa.
        També a Itàlia, França o a Espanya mateix et trobes pobles i ciutats realment cuidats arquitectònicament, però el fenomen de la globalització els afecta igualment. Cal saber veure-hi més enllà de la façana.

La globalització té coses molt dolentes, però també en té de bones. Com tot a la vida, suposo.

Però si sumes globalització + alcaldes pijoflautes + societat infantiloide...el producte resultant és si fa no fa una cosa com ara Barcelona.
    • Sònia91Usuari sumador16.678 9 101👍 2.696
      En nom de la diversitat? No, simplement qui pot pagar-se una botiga al centre d'una ciutat són les grans marques. Serà en nom del capitalisme, que diu que si un Zara dóna més ingressos que 20 botigues autòctones i de tota la vida, se les tira i es posa el Zara. No importa la cultura, les famílies, la ciutat i els habitants, només qui està disposat a pagar més. I això no és res més que capitalisme que tota la dreta adora.
      • Ius Novum1.675 2 929👍 2.884
        No, simplement qui pot pagar-se una botiga al centre d'una ciutat són les grans marques.

Les grans marques.
        I també els locutoris dels paquis, els basars xinesos, els "colmados" 24h dels hindús, les carnisseries halal....etc...tota aquesta gent obre negocis a carretades als centres històrics de les ciutats.

• cathalà20.230 10 72👍 2.628

El paradís dels multicultis 
  • Messier45351👍 287

No volia participar en aquest tema doncs entenc que precisament interessa per la seva polèmica, i no m'agrada veure'm esquitxat de porqueria.

Visc al Raval de Barcelona, i no per això diré "sé del que parlo", doncs no visc a TOT el barri, i la majoria de carrers no els trepitjo, simplement perque no se m'hi ha perdut res en allà (com a tots els barris on he viscut, bàsicament, menys potser en el que vaig nèixer i viure més anys, doncs si fa no fa me'l conec tot). 

Probablement sigui cert que molts dels locals estiguin regentats per nouvinguts (no sé la proporció), tot i que no sé quina és la seva situació legal ni si això els fa menys catalans (permís de residència/treball? sense papers? nacionalitzats? què sé jo!), o dit d'altra manera, "autòctons".

Tracto de comprar en el que considerariem "botigues de tota la vida", com a una fruiteria/verduleria que hi ha al carrer Joaquim Costa, on tenen producte de proximitat (del Delta del Llobregat), o en el mateix carrer hi ha també una ferreteria regentada per "autòctons", on sempre he parlat i m'han atès en català. Conec moltes botigues regentades per gent "autòctona" o forana (de molts països), moltes de les quals són de gent moderneta que ven coses handmade i de disseny a preus desorbitats; però no els considero comerços de barri en tant que no crec que el seu producte estigui destinat al consum diari de la llar, i em semblen simplement botigues selectes per a guiris, pijos, pijo-progres i combinacions vàries. Hi ha també força locals per prendre quelcom que no estan regentats pels nouvinguts majoritaris del barri, com diversos bars i cafeteries a la mateixa Rambla del Raval, les quals destaquen per ser també 'modernes', en comptes de bars 'cutres' (tot i que en queden també). El comerç modernillo crec que forma part de la gentrificació, al final afecta també a la falta de botigues "tradicionals".

Parlant en termes de densitat, si m'hagués de queixar d'alguna altra cosa seria la gran profussió de locutoris i botigues de queviures, les quals crec que n'hi ha massa i dedueixo que la competència ha de ser ferotge, en cas contrari no m'ho explico; també he detectat força agències de viatges i joieries/compro or; podriem afegir algunes botigues de roba/tela tradicional (no sabria dir exactament d'on, segurament fotria la pota), i les tendes de mòbils/tecnologia. Han creat una xarxa de botigues per al consum pròpi, fins i tot hi ha supermercats (franquícies) de marques habituals com DIA o Condis regentats per "no-autòctons".

A mi tant me fa qui regenti la botiga, el que em toca els nassos és la gentrificació, tant si és pel 'yura merkat' com si és fruit d'una sèrie de decisions politico-econòmiques conscients i deliberades (o mal planejades, cosa que dubto i sembla descartat). Jo em veig expulsat del barri i dubto que sigui pels "nouvinguts', doncs visc a la part més externa, relativament propera a les Rambles, on el factor decisiu és la gentrificació (hotels, hostals, guiris, botigues i bars guais i molonguis, i sobretot, CARÍSSIM). Carrers bruts, olor a pixum...  un mal lloc per tenir-hi criatures 

Efectivament es tracta de fer normes estrictes i construir un turisme sostenible. Això es pot fer i podem ser una capital turística sense tots els efectes negatius, el que passa és que no hi ha voluntat de posar-s'hi.
    • Aufrany2.843 2 665👍 2.366
      De moment a Joaquim costa encara hi tenim l'Almirall I el Negroni.
      • Toni Montagutí26.254 6 40👍 14.882
        I una botiga de fruita i verdura d'una pagesa del Prat. De tota la vida. I una altra que fa poc que han obert, del mateix ram, regentada per uns joves molt trempats. I no es queixen de les altres botigues que hi ha al carrer ni al barri. Al cap i a la fi, molts negocis que durant els vuitanta i els noranta tenien les persianes abaixades, ara són obertes i han retornat la vida al carrer.
    • anselm_turmeda4.757 9 456👍 2.735
      I coneixes al dirigent veïnal Pep Garcia? En tens opinió?
      • Messier45351👍 287
        La veritat és que no, jo fa relativament poc que hi visc al barri, per això tampoc vull 'pontificar' i només he volgut donar la meva impressió així per sobre. Només tinc la informació que he llegit en aquest fil i quatre 'xuminades' que he trobat per internet. Pel que sembla no és aigua clara...   
    • Vitus2.584 6 703👍 696
      Si us hi fixeu, en les botigues de queviures qui hi compra a preus desorbitats són els turistes, gairebé mai els residents. Per això no es poden considerar botigues de barri, i això és independent de si qui les regenta és autòcton o immigrant.
      • Messier45351👍 287

No ho puc provar ni corroborar, però em fa la sensació que també són botigues d'autoconsum. És a dir, el concepte de familia diria que és prou més ampli que el que tenim nosaltres, i aquestes botigues solen estar regentades per famílies (sovint hi ha la mateixa persona, però de tant en tant veus d'altres, i per les actituds noto que no és un simple treballador posat allà per fer una substitució). Crec que amb les botigues s'abasteixen dels queviures necessaris per a ells mateixos, i a més aprofiten per tenir producte d'aquest de consum banal (alcohol, especialment cervesa, patates, olives, fruits secs, galetes, etc.), del que en poden treure un plus al estar destinat al visitant ocasional (com turistes, però també amics que van a casa de col·legues, per exemple). Així doncs conviurien les dues realitats, no?

En cas contrari em costa d'explicar com poden sobreviure tantes en relativament poc espai ; també és cert que al ser un negoci familiar, amb una cultura del treball similar a la que hi havia aquí fa unes dècades, es a dir, treballar tot el dia, poc descans i molt d'estalvi, és probable que puguin sobreviure, més que treure un gran rèdit econòmic. L'objectiu és mantenir la família, més que guanyar molts diners, suposo.

(Pura especulació, tot plegat)

• barcelonista10013.942 10 139👍 305
    Jo que fa poc que hi visc, l'única botiga així de tota la vida que he vist és una drogueria que porta una parella ja força gran que van néixer al barri.. però que fa anys que viuen a l'Eixample. El que està clar és que la gent de tota la vida en fuig, del barri; força gent jove ens hi establim però per passar-hi periodes curts; jo ara hi estic molt bé ara que sóc jove i tal, però tinc claríssim que allà no hi formaré una família, per exemple.

Dit això, el Raval no és el cau d'immundícia que solia ser. S'hi pot viure tranquil·lament, menys els quatre/cinc carrers on s'hi ven droga i els veïns n'estan ben farts. Però si no ets al·lèrgic al curry, cap problema.
    Si vols, posem un impost lineal del 60% sobre el teu patrimoni pq. mantinguis les botigues autòctones que tant t'agraden i que segurament has trepitjat dos cops a la teva vida. Aviam si us queixeu. 
  • quatreanys32.026 5 24👍 7.149
    La culpa es dels qui compren allí.
  • EstatpropiUsuari sumador144.850 9 1👍 19.469

El Indio reobrirà... però com a restaurant

La històrica botiga de teixits del carrer del Carme de Barcelona va tancar el 2014. Ara, els nous propietaris han demanat llicència per reobrir el local com a restaurant. Els veïns hi estan totalment en contra, però l'Ajuntament diu que no s'hi pot fer res.

VÍDEO

Realment patètic.

• Messier45351👍 287
      El que ens faltava...! 
        Hi ha 25 restaurants en aquell carrer. 
        • Messier45351👍 287
          Està supermassificat, jo tot sovint hi haig de passar amb el carro del meu fill i és una autèntica tortura, em venen ganes de  muntar quelcom semblant a això:

https://www.youtube.com/watch?v=uQQZR-Skftk

Les voreres són molt estretes, hi ha massa alçada respecte la calçada, els vehicles tenen prioritat... terrible. Fa poc van fer-hi obres i pensava que seria per anivellar el carrer i fer-lo peatonal (com van fer amb la part que connecta amb la Plaça del Padró), però no, només varen arreglar el paviment. Patètic.

EDITO: del fragment del vídeo volia destacar les fulles que porten les rodes dels carros
            Ah, que hi vius? 
            • Messier45351👍 287
              Sí, visc al Raval actualment, farà uns tres anys potser, o un pèl menys (no en sóc pas veterà, vull dir). Tinc un fill i em sembla un lloc terrible per viure-hi amb ell (i ja em sap greu per la gent que no pot escapar-ne...), nosaltres marxarem en uns pocs mesos, per desgràcia haurem de marxar de la ciutat, tot i que hem tingut relativa sort i anem a parar a Badalona, però crec que a la llarga hi guanyarem força en diferents aspectes 
              • LesttattUsuari sumador33.151 10 22👍 8.369
                Aixi, doncs, i veient el teu relat, estas d'acord amb el que diu l'autor del fil.
                • Messier45351👍 287

Depèn on posi l'èmfasi. Visc a la part del Raval que considero que està més afectada per la gentrificació, així doncs a mi m'afecten problemàtiques diferents a las que hi pugui haver-hi al vell mig del Raval.

El mobbing immobiliari és una pràctica per desgràcia coneguda en aquest barri de fa força anys, i suposo que ara s'hi sumen noves tècniques com les ocupacions (que vull diferenciar-les de les okupacions), doncs sembla que hi ha màfies que es dediquen a ocupar i rellogar vivendes. 

Els problemes amb les drogues crec que tenen més presència a l'àrea del carrer Robadors i per la zona de la Filmoteca, on sovint es veu policia; trobo que és el barri amb més presència policial... fins i tot passen vehicles del CNP i Guardia Civil sovint), i molt sovint s'escolten des de casa autèntiques orgies de sirenes policials, que sovint em fan pensar que quelcom greu ha passat, tot i que generalment acostumen a muntar xous que mobilitzen un munt de patrulles.

Fa no gaire durant uns quants dies cada dia a la nit (cap a les 23h) es podia escoltar cassolada i xiulets, entenc que de persones emprenyades amb la situació general del barri.

No estic d'acord en que s'ha centrat amb part de la població vulnerable del barri, els quals regenten botigues que qui més qui menys, pot permetre's consumir-hi. En canvi, per exemple hi ha força botigues de roba handmade-ecofriendly-designed/made in barcelona, enfocades als turistes o gent amb la cartera ben plena; aquestes al final contribueixen de forma alarmant a la gentrificació, doncs no són botigues enfocades al consum de la població del barri, i no fan més que encarir el nivell de vida. Per altra banda, em genera certa sorpresa la gran quantitat de certs tipus de botigues/locals regentats per nouvinguts (locutoris, botigues de mòbils), però donat que era un "barri de mala mort" i per això econòmic, no costa d'entendre perquè s'han 'amuntegat' en allà: van allà on tenen més possibilitats d'establir-s'hi i viure-hi, i amb el temps el barri ha anat canviant i adaptant-se a les necessitats dels seus nous habitants.

Crec que s'han de diferenciar els dos processos: mentre un manté el seu caràcter popular, l'altre és de caràcter elitista, a més de buidar-lo de vida. Són diametralment oposats, i crec que carregar-hi tractant-ho com un tot és un error que no resoldrà els problemes.

No sóc vident, però estic segur que el Raval acabarà desapareixent com ho ha fet el Gòtic o el Born/Sant Pere/Santa Caterina/La Ribera. Mica en mica la gentrificació avança i es va apoderant cada cop de més espais.

Agraït per aquesta, i bona definició del barri del Raval.

He triat les parts més notables...

...hi ha màfiesque es dediquen a ocupar i rellogar vivendes. 
                    ...Els problemes amb les droguescrec que tenen més presència a l'àrea del carrer Robadors i per la zona de la Filmoteca, on sovint es veu policia
                    ...cassolada i xiulets, entenc que de persones emprenyades amb la situació general del barri.
                    ... la gran quantitat de certs tipus de botigues/locals regentats per nouvinguts.

... i podríem afirmar que l'autor del fil si te gran part de raó, mentre altres raconaires han intentat tapar, desviar l'atenció o mentir aquesta deplorable situació que porta anys patint el barri.
                    • Messier45351👍 287

Crec que no hem descobert res nou, eh? 

El senyor de la noticia parla de substitució/desplaçament de botigues, ocupacions, drogues i robatoris.

Com ja han dit altres raconaires, el Raval d'avui en dia, per malament que pugui estar, poc té a veure amb el de fa dècades (i segurament no cal tirar gaire enrere). Pots entrar al Raval i passejar-hi com a qualsevol altre barri de la ciutat i no correràs perill (o no més).

Jo personalment no en veig de drogues i no me'n ofereixen, així que dedueixo que és algun circuit tancat i localitzat en algun punt concret del Raval. N'he sentit parlar a la radio i la televisió algun cop, i no posaré en dubte que pugui haver-hi situacions problemàtiques; de fet m'he topat amb una operació anti-droga fa uns mesos, on de sobte al girar la cantonada em vaig trobar un escamot de la BRIMO amb fusells i encaputxats, anava amb el meu fill (nadó) i no va ser massa agradable. Entenc que la gent que pateix les conseqüències n'estigui farta, no és per menys.

Les ocupacions són degudes a la especulació immobiliària, doncs es vol fer fora els veïns (alguns d'aquests de tota la vida que tant agraden) que queden en els immobles per vendre l'edifici a algun inversor. Més gentrificació. Crec de fet que aquest és en última instància EL PROBLEMA, doncs tard o d'hora s'endurà pel davant tot el barri, i no en quedarà res ni ningú.

Que les persones regentin botigues en el barri en el que viuen (com feien altres abans que ells) no és precisament quelcom estrany; jo tractava de posar de relleu que n'hi ha força de "repetides" en espais relativament petits (densitat), fet que em crida l'atenció. Crec que el senyor que fa les declaracions té males intencions al mesclar la resta de les problemàtiques amb els paquistanesos i les seves botigues; n'estic segur que la immensa majoria dels nouvinguts són ben normals, gent treballadora i humil, que sovint viuen en condicions que n'estic segur no els són còmodes. Dubto que la majoria tinguin res a veure amb la droga, i encara menys amb les ocupacions per part de màfies contractades per immobiliàries o propietaris. En qualsevol cas, al Raval SEMPRE hi ha hagut drogues i prostitució (per dir quelcom), no n'és res exclusiu de l'arribada de nouvinguts.

No crec que ningú haja volgut amagar res, posen en relleu altres fets que consideren importants, com el caràcter popular del barri o la capacitat d'integració de gent d'arreu i de tota condició. Evidentment, també hi ha lumpen, com a tot arreu.

Evidentment que no hem descobert res de nou. Ara que, amb aquesta resposta, sembla com si volguessis suavitzar el teu comentari anterior...

El relat que has exposat abans amb l'argument de l'autor del fil concedeixin gaire. Vinc a dir que no crec que l'autor del fil a intentat crear males intencions. Ha reflectic una realitat que tu mateixa has exposat.
        Delofeu, camiseria fundada 1918, Mobles Vallés i Musical Emporium (1900) també van acabar en el racó de l'oblid.

Tenim uns polítics de fireta.
    En primer lloc hi hauria molt a parlar sobre el terme "autocton", que el Raval ha estat sempre el lloc on han anat les diferents onades migratòries que arribaven a la ciutat de Barcelona fins a la demolició de les muralles i més ençà. Ja a l'alta edat mitjana, quan anaven creixent els dos ravals que resseguien els camins de sortida de la ciutat per les portes de la Boqueria i de la Portaferrissa, s'hi instal.laven els qui no podien accedir a viure-hi dintre. Més tard, quan va començar a ser un barri fabril, hi arribava gent de tot Catalunya per a viure en uns edificis pobres, treballant en fàbriques on rebien un sou per anar tirant. 
    Aquells barris, que no són pas un de sol i tenen problemes diferents, que durant molt de temps n'havíem dit el Barri Xino (Xinès, no, xino), van anar de mal en pitjor durant el franquisme, quan la droga es podia trobar a qualsevol cantonada o dins dels bars, i els ionquis s'arraulien a les miserables porteries d'uns edificis decrèpits, per no parlar de la prostitució, present de manera descarada sobretot a la part baixa del Raval, entre Hospital i Nou de la Rambla.
    Molts en marxaven, ja llavors, d'un barri que tenia una mala fama molt estesa i fonamentada. Qui podia, saltava a l'Eixample. Era un barri molt més perillós que el d'avui en dia. 
    Moltes botigues tenien les persianes abaixades, i així van estar durant bona part dels vuitanta i els noranta, amb l'ímpetu dels supermercats i dels centres comercials. 

Que no hi ha ni una botiga autòctona(si ens atenim a allò que qui ha obert el fil considera autòcton, que potser difereix d'allò que n'opina el senyor Garcia) a cap dels barris que conformen el districte és mentida. I ho dic perquè en conec uns quants. Pocs, però n'hi ha. De resistents a la crisi de finals dels segle passat, i de nous, oberts per joves catalans, una mica hípsters, tot sigui dit. Aquells valents que van poder retenir el negoci, avui estan més aviat contents, amb tots els locals que havien estat buits durant tant de temps i que convertien els carrers en uns espais només de pas, bruts i perillosos. 

Ara, tot un altre problema, i més gran encara que els locutoris, les pastisseries àrabs o els kebabs, és la invasió de grups mafiosos que s'intenten apoderar de qualsevol escala de veïns per a destinar-ne els pisos al turisme. 

Avui, al Raval, els autòctons, com al segle XIII, al XVII, al XIX, al XX, són aquells que hi van arribar, hi viuen i aquells que hi han nascut, que ja veurem quantes dècades passaran abans no decideixin marxar-ne, també, deixant el barri per a una altra fornada de nouvinguts. O potser, i això sería sens dubte el pitjor, deixant-lo com un lloc ple d'apartaments turístics, restaurants cars, botigues de roba de marca o tallers de falsa artesania. 
      Relat amb molta tendresa per voler agafar sentimentalismes a l'hora d'explicar de com havia sigut aquest barri de fa anys enrere.. Un barri que, al pas del temps, ha fet uns canvis, tot i que sembla ser que no ha millorat gaire, tret de que que continua sent un barri que no te res de català.

Però, m'he quedat amb aquest paràgraf...
      Toni Montagutí escrigué:

Avui, al Raval, els autòctons, com al segle XIII, al XVII, al XIX, al XX, són aquells que hi van arribar, hi viuen i aquells que hi han nascut, que ja veurem quantes dècades passaran abans no decideixin marxar-ne, també, deixant el barri per a una altra fornada de nouvinguts. O potser, i això sería sens dubte el pitjor, deixant-lo com un lloc ple d'apartaments turístics, restaurants cars, botigues de roba de marca o tallers de falsa artesania. 

Mai arribaré a entendre la teva obsessió d'omplir Catalunya d'immigrants, fins i tot, d'aquells que més que voler integrar-se s'estan apoderant de la capital i del país sencer.

I dius que seria pitjor veure... apartaments turístics, restaurants cars, botigues de roba de marca o tallers de falsa artesania... ?

Sincerament, no ho entenc.
  • Indignat_indepe6.345 4 339👍 1.985
    Shalimar o barbàrie.
  • regiravolt87👍 47
    No és que el Raval foti fàstic, és que tota Barcelona fa vomitar. Lletja i massificada de turistes, pijos, hipsters i colons, amb pisos i més pisos per tot arreu; que a sobre són bruts, massa alts i amb entresols que confeccionen una ciutat horripilant
      Si tots aquests pisos i més pisos es buidessin i els seus habitants s'escampessin per Catalunya, els que vivim lluny de la ciutat horripilant que descrius, no podríem fruir d'una tranquil•litat com la que tenim. En lloc de deixar anar pestes de la capital del país, hauries d'estar-li ben agraït.

I de lletja, en conjunt, gens ni mica.
  • Antoni Montana76👍 53
    Un altre fil xenòfob al racó català, jojo, no pot ser!

Publicitat

Fòrums

• 8.967.312 missatges
  • 210.195 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat