Fòrum

La seriositat i la credibilitat del PDeCAT

Trumpista1002.046 1 816👍 2.290

Aquesta imatge sinistra il·lustra perfectament el que és el Petdecat, un partit sense rumb, sense ideologia, desubicat i amb un futur més aviat negre, molt negre, tan negre que fa pudor de grup mixt. Però si tot això ja és lamentable, riure per no plorar, com a mínim són coses que tenen solució, però el que no té solució és el nivell de mediocritat dels polítics del Petdecat. No hi ha talent, no hi ha intel·ligència, no hi ha iniciativa, ni lideratge, ni res. Rumb directe a la debacle. L'antiga Convergència de Pujol, Alavera, Prenafeta, Laporte, Cahner, podria no ser independetista i les rates de claveguera retrauran els escandols del cas Pujol i pretòria per renegar del llegat d'aqueixa generació, però Pujol, Alavedra i els seus tenien un pla per Catalunya (les rates diran que era robar, però no és així) sabien on volien anar i sabien com aconseguir-ho. No anaven a roda de ningú i eren gent seriosa, ben formada i amb talent. I ho van fer relativament bé. 

La imatge dels petdecàters a Montjuïc sembla més aviat la d'unes vacances a Varadero abans del happy hour i ballar la conga que no pas la d'uns consellers seriosos i professionals. Ni corbates, ni americanes, un penjoll de bijuteria d'aquests que sembla comprat al top manta i un barret que sembla d'aquells que regalen amb les cerveses Mahou amb uns consellers d'Interior, Foment i cultura que sembla que vagin a fer la barbacoa del diumenge amb un grup d'amics. Cap formalitat, cap gràcia, cap classe. Tot ras i vulgar. Terrible.

Després hi ha la pascal i el Bonvehi, que aquests ja si que semblen sortits del museu dels horrors. Realment diu molt de la situació de l'antiga Convergència que lo millor que trobessin per fer-se càrrec del partit és això. Cap carisma, cap idea, tot vulgaritat, mediocritat i grisor. Veus una roda de premsa de la Pascal i et venen al cap aquelles imatges dels músics del Titànic enfonsant-se. Realment encara no he entés quin "segment de mercat" volen conquerir però el que està clar és que aquest target electoral no és ni el centre-dreta ni la dreta. Realment ningú de dretes no votaria mai un partit com el Petdecat, ja no perquè el Petdecat no en tingui res de dretes, sinó per vergonya aliena. I suposo que molta gent d'esquerres també deu sentir aquesta vergonya. 

Després et preguntes si realment volen atreure el votant d'esquerres o de centre esquerra però amb lo maldestres no es deuen haver assabentat que el votant d'esquerres votarà ERC, perquè tenen més credibilitat, són l'original i tenen un lideratge (l'Oriol), cosa que al Petdecat brilla per la seva absència. 

ERC guanyarà les properes eleccions amb una majoria amplíssima i el Petdecat no crec que arribi als 10 diputats. Ja va començar la cosa molt malament amb el nom, i el que comença malament acaba malament. Si el Petdecat fos una empresa estaria a punt de fer suspensió de pagaments. REalment Catalunya necessita un partit de dretes independentista, nacionalista i patriòtic urgentment que ocupi un espai que ha quedat buit des que Convergència es va decidir suïcidar. 

El Petdecat és una líder mediocre, amb un vestitdot que sembla de l'acampada jove, menjant-se un trist entrepà recongelat en un bar low-cost. Si a algú de dretes o de centre dreta li motiva votar això val més que s'ho faci mirar...

Respostes

Configuració
  • autokrator8.729 1 248👍 5.089
    Al marge dels elogis a la gent de l'antiga CDC comparteixo l'anàlisi política i estètica del cada cop més inútil PDCAT.
  • Xicoira1.857 1 872👍 1.536
    Segur que hi ha molta gent ben preparada i professional al PdCat, això no ho poso en dubte. Malauradament els ha tocat una colla de peixos bullits com a representants
    • ansar14.097 11 137👍 5.229
      Els ha tocat?
      no els han escollit els militants?
        Els militants malauradament no són la gent més preparada de l'entorn del partit. Al menys, la majoria que ha escollit aquesta gent, i tampoc és que tinguessin gaire marge d'oportunitat
          Els militants malauradament no són la gent més preparada de l'entorn del partit.

cadascú té el que es mereix. Si els militants són uns covards i voten continuitat i unionisme, tenen el que han votat

Al menys, la majoria que ha escollit aquesta gent, i tampoc és que tinguessin gaire marge d'oportunitat

També es poden canviar de partit
            Fals, perquè les primàries les guanya una majoria de vots, no unanimitat. Per tant, si 30% voten un candidat i el 70% restant es reparteix entre els altres, guanyarà la minoria. Repassa el meu missatge i veuràs com mai no he dit que hi hagi una majoria de gent molt preparada al PDECat, sobretot els militants.

És com comparar els socis del Barça amb Neymar o Messi. La majoria de socis són imbècils amb dret a vot, que voten peixos bullits com Bartomeu o Sandrusku.

Molta gent ben preparada està marxant del PDCat a Demòcrates perquè veuen que objectivament ténen un projecte independentista i més conservador. Si dubtes de l'habilitat de gent com Mas-Colell, Artadi... ets beneït
              30% voten un candidat i el 70% restant es reparteix entre els altres, guanyarà la minoria

crec recordar que Mas va guanyar per majoria del 90%, no?
              No posis exemples teorics, quin va ser el resultat de les votacions a PDeCAT?

No pots comparar els jugadors del Barça amb Messi i Neymar. Els socis voten directiva (al Barça i al PDeCAT). Messi i Neymar son treballadors temporals del club, igual que el PDeCAT tenen altres treballadors que fan la feina bruta. Pero qui dirigeix el cotarro, es la directiva elegida pels socis/militants.

Si dubtes de l'habilitat de gent com Mas-Colell, Artadi... ets beneït

jo no dubto de l'habilitat de ningu, sino del seu independentisme.
              P.ex, Mas-Colell no es independentista.
              Artadi no se res d'ella.
              Mas es molt habil: se les ha ingeniat per a ser president de la Generailitat i despres d'un partit teoricament independentista per a poder evitar la independencia. Molt habil 
                Doncs és el que estic dient. Els socis voten la directiva, que és qui pren les direccions, però qui juga són els jugadors. Els socis que voten Bartomeu són com els militants que votaren Mas, amb matisos. I si Messi i Neymar encara no han marxat és per miracle.

Mas-Colell, que jo sàpiga, mai no s'ha definit com a independentista de pedra picada, és cert. Però està a favor del dret a decidir, i que jo sàpiga, és independentista de nova fornada. Que ho sigui o no, m'és ben igual - jutjar les habilitats tècniques d'una persona per la seva ideologia em sembla poc adient, donades les circumstàncies. Ell no ha posat mai pals a les rodes, així que fes-me el favor de no comparar-lo amb Mas. Deixa de fer maniqueisme barat.

Per posar-te un exemple, na Mireia Boya o en Baños són molt independentistes, molt bé, però els voldries com a ministres d'economia? Jo no em sentiria segur sabent que aquesta gent controla els meus estalvis, la meva futura pensió, la legislació laboral... m'estimo més un premi Nobel en economia que s'abstingui però que no posi pals a les rodes i sigui proactiu si guanya el SI, com qualsevol demòcrata hauria de fer. 

Un altre tema seria si estiguèssim parlant de neofalangistes i espanyolistes radicals, individus que per problemes mentals no haurien d'accedir a cap càrrec públic. No és el cas.
                  sembla mentida que encara hi hagi independentistes que es traguin els eufemismes convergents 

Si un politic et diu que esta a favor del "dret a decidir" pero no diu que es independentista, vol diu que es un botifler de merda.

Jo no vull un unionista de ministre d'una Catalunya independent. Voldries tu a Montoro, o Pedro Solbes?  
                  Doncs Mas-Colell (que, per cert, no es premi Nobel) tampoc
  • Anònim1014.643 5 130👍 12.576
    Sí que és cert que al PDCat hi cal un cop d'efecte, però això del nom va ser una imposició del Fdez Díaz. El nom legítim és PDC (Partit Demòcrata Català). I jo penso que el PDC pot ser perfectament un centre-dreta socioliberal, que atregui l'empresariat i les PIMES i que alhora estigui per l'estat del benestar amb un nivell d'impostos i regulació mitjans, sense renegar d'un liberalisme amb matisos. Ha de ser un centre-dreta moderat, civilitzat i amb sensibilitat social.

I sí, les imatges de la Pascal i el Bonvehí són tristes, poc serioses i transmeten mediocritat però tampoc li podem donar més importància de la que tenen.
      Ehem... Que les fotos no tenen molta importància t'ho semblarà a tu. Jo ja m'he fet un fart d'assenyalar aquesta gravísima carència de criteri estètic de la dreta catlana - https://www.racocatala.cat/forums/fil/206282/foto-horrible-estrambotica-dreta-pais - que, per cert li estan encomanant a ERC darrerament. Ara be avui dia el PDCAT sobreviu en la confiança que hi ha un President de la Generalitat que és d'aquest partit i se suposa que ha de fer una cosa molt important, fins i tot heròica, d'aquí uns mesos. Si això no passa el PDCAT ara mateix:

1. Té un nou nom que la meitat o més dels catalans ni coneixen (veure el Facebook per exemple).
      2. No té candidat.
      3. No té cap mena de discurs ideològic, tots sabem que són de dretes però no aclaren molt més (vegi's l'esperpèntic discurs del Campuzano amb la moció de censura).
      4. Fora de que ERC els triï per fer alguna cosa no tenen possibles aliats.
      5. No té pràcticament cap Ajuntament important. 
      6. No pinta res a la política espanyola ni té cap estratègia a seguir.
      7. No té pinta de que tingui gaires diners (com a mínim podrien pagar assessors d'imatge millors si en tinguesin).
      8. Té un electorat molt envellit, potser fidel però sense capacitat d'arribar a les majories
      9. Té un logo que sembla una broma, literalment.
      10. Pateix problemes de transfuguisme.
      11. Els "líders històrics" estan inhabilitats, molesten i foten el més absolut ridícul.
      12. La majoria de la gent els associa amb la corrupció.
      13. Està clar que estan dividits en faccions i que la direcció mana poc.

No sé jo... No veig que aquest partit tingui molt futur, no crec que sobrevisqui al proper cicle electoral i, encara que em sorprenc jo mateix, haig de mostrar-me d'acord amb el Trumpista en que si sorgís una dreta populista independentista se'ls menjaria. 
        Et torno a recordar que la majoria dels punts que assenyales són a causa de que han abraçat la causa independentista i s'hi han compromès? El punt 11 per començar, el punt 4 (i 6) també, el punt 12 també, potser també el 5 (hauria perdut l'Ajuntament de Bcn sense les difamacions del clavegueram a en Trias? Tot i que et recordo que té Girona, Sant Cugat, Vic, Manresa, Igualada etc. I que històricament no ha tingut gairebé res de l'AMB) i molts altres. Són coses que no patiria si hagués decidir romandre com un PNB.

Aleshores la qüestió està en, per què us acarnisseu amb una sèrie de mals que pateix precisament per haver posat el país per davant del partit en comptes d'estar-ne agraïts? Perquè està clar que sense aquesta transformació el 75% dels mals que assenyales no els patiria, aleshores què? Hauria estat millor continuar amb la CiU autonomista de target variat, amb socis polítics com el PSOE, el PP, i puntualment ERC, sense guerra bruta, ni assetjament mediàtic, ni inhabilitacions?
          Jo no entro a explicar quins deuen ser els motius pels que al PDCAT li passa tot això, només en faig la descripció. D'altra banda crec que t'hauries de plantejar quin seria l'estat del PDCAT (CDC) si no s'hagués posicionat amb l'independentisme. Possiblement estaria pitjor, pensa en de quina manera hauria passat a la Història el Mas: com a un polític força inútil colocat a dit pel Pujol, associat a retallades i corrupció de partit i personal i còmplice del règim del 78. No passarà a la Història d'aquesta manera que és la que es mereixia gràcies al procés. 
            No, perquè això del Pujol directament no hauria sortit si CDC no s'hagués sumat a l'independentisme, això va sortir perquè dins la Operación Cataluña les clavegueres de l'estat durant el procés van anar a pressionar bancs andorrans amb amenaces perquè donessin comptes de Mas, Junqueras o Pujol, tal i com les víctimes de pressions documentaven al 30 minuts (només n'hi havia de Pujol), per tant la teva conclusió no és correcta. Ni hauria sortit res del Pujol pare, ni hi hauria hagut trencament amb Unió, ni hi hauria hagut un assetjament mediàtic i difamatori descomunal contra altres dirigents. Segurament CiU hauria seguit com a primera força relativament desgastada durant un parell de legislatures davant la manca d'alternatives.

Realment en Mas va rebentar el tauler de la política catalana i sense ell i el seu atreviment no hi hauria hagut aquest terratrèmol fruït del canvi d'eixos de la política catalana. ERC seria primera força? Ho dubto. C's estaria hiperinflat? Ho dubto. La CUP s'hi hauria presentat i hauria tingut el mateix protagonisme? No ho sé. El Podemos extraparlamentari hauria estat ultra-promocionat pels mitjans per tal de susbtituir l'espai d'IU en tant que eina més atractiva pel jovent i la perifèria amb potencial per treure vots a l'independentisme? El C's extraparlamentari a nivell estatal hauria estat ultra-promocionat per tal de substituir l'espai d'UPyD en tant que eina més arrelada a Catalunya i amb més potencial polític per fer-hi quallar la catalanofòbia?

Segurament sense el moviment de Mas, que no li donava cap benefici ni a ell personalment (difamat i assetjat), ni al seu partit (assetjat, amb pèrdua d'influència i fora de la zona de confort) la situació política tant a Catalunya com a l'estat espanyol seria molt diferent, els canvis que hi ha hagut, uns fruït del canvi d'eixos i els altres fruït dels laboratoris de l'estat, no s'entenen sense la decisió de Mas de facilitar majories parlamentàries per la independència, que de cop i volta es convertí en el problema número 1 de l'estat, disposat a dedicar-hi tots els esforços a combatre-ho.
            • __31437__752👍 744
              Vols dir que això d'en Pujol no hauria sortit? Potser no hauria sortit en aquell moment, potser hagués estat més tard. Però si fins i tot al PP li va sortir en Bárcenas i molts més, jo crec que això d'en Pujol podria haver sortit en qualsevol moment. 
          I què? Plorar no us servirà de res. Feu nosa
    • Will20.556 8 68👍 2.469
      Tu els votaries mai si fossin així? Perquè crec que el principal problema del pdcat és voler agradar a la gent d'esquerres, que mai els votaran, mentre amb les seves votacions ens insulten als seus potencials votants.
  • llamp45.433 16 12👍 10.616
    Has acabat ja "el marujeo"?
  • Calidoscòpic19.492 13 75👍 11.572
    A mi m'és igual. Si contribueix a la independència, benvingut sigui. Trol...
  • Canyadesucre6.919 2 312👍 8.660
    Entre que estiv d'acord amb tu i que has ajuntat en una mateixa frase les paraules"credibilitat" "seriositat" i "Pdcat" em sembla que m'esclatarà el cap.
  • dimissiopuntorg23.590 12 50👍 19.350
    I qui prefereixes? En Núñez? 
  • __31437__752👍 744
    1- Al capdavant no hi haurien de ser ni la Pascal ni en Bonvenhí, que no els coneix ni coneixia ni Déu. Hauria d'haver guanyat en Rull. 
    2- Com a nom hagués estat molt millor Partit Nacionalista Català PNC o Partit Liberal Català o alguna cosa per l'estil. 
    3- Els assessors d'imatge ho estan fent molt malament. La primera foto que ensenyes no em sembla malament. Són tots els seus consellers reunits en un acte. Però la segona sí que és lamentable. Dos coordinadors del partit que no estan preparats per ser la cara del partit, no tenen posada en escena correcta. En Rull sí la té o fins i tot en Turull també la té. 
    4- Els ha salvat en Puigdemont, que ho està fent de conya i sap actuar molt bé. I els està salvant perquè moltes vegades ell es desmarca del que diu oficialment el PDECAT. I se'n va cap allò més lògic, correcte i que sap que atorga confiança al partit. 
    5- Jo a hores d'ara, veig que la millor possibilitat que tenen és, una vegada assolida la independència, eliminar el PDECAT i fundar el PNC o Partit liberal o alguna cosa que els vinculi més a la dreta que ERC, perquè entre l'orginal i el que l'intenta imitar, la gent es quedarà amb l'original. Posar un bon logo al partit, un de veritat. Posar cares noves al capdavant, però amb una bona trajectòria política darrere que els validi. Un nou equip d'imatge i protocol. 
  • EstatpropiUsuari sumador145.464 10 1👍 19.708
    Claaaaaaaaaws! La foto, si us plau...   
  • Indesquerra17.293 8 94👍 4.173
    Jo crec que el mercat electoral és bàsicament la causa. Hi ha molt poca gent independentista de dretes.

De fet són els sectors més dretans de l'antiga CiU qui han anat abandonant el vaixell quan va fer el gir cap a l'independentisme, primer UDC i després gent de CDC com Miquel Roca, Antoni Fernández Teixidó, etc... Amb l'estat propi en forma de República no es menjaran un rosco i només passats uns anys (mínim una dècada) i només quan comencen a desaparèixer nostalgics del règim espanyol del 78 al PP i Ciudadanos (els que ho facen, la resta seguiran fent de colons), podran recuperar part de l'electorat de dretes.
    • Tabernacle1.126 2👍 1.195
      Doncs d'independentistes de dretes n'hi ha un munt i poden ser perfectament una tercera part del vot independentista. Al cap i a la fi són les tietes que molts n'han fet tantíssima burla.

El problema és que molta gent de dretes catalanista i que s'han posicionat a favor de l'Estat Català solen apartar-se de l'independentisme quan veuen que no hi ha cap partit independentista que parli obertament de limitar la immigració, reduir impostos i polítiques d'aquesta mena que algun partit hauria de defensar, de la mateixa manera que una formació que ocupa l'espectre ideològic de les CUP és també essencial.
  • Berivan_Sason1.831 3 880👍 2.852
    ERC arrassarà a la Catalunya independent. I amb prou feines els ex-convers tindran més diputats que la CUP.
  • Joaquim_bcnUsuari sumador26.534 11 40👍 2.289
    Més enllà dels comentaris de freaks i ultradretans com l'autor del fil (hola Pirinenc!), en Sostres (encara té algun seguidor aquesta desferra?) o en Will (què t'ha passat, company?), està clar que el PDECat està fet una putíssima merda.

És curiós com, a partir del 2012, poc a poc s'ha anat fonent com un terròs de sucre. El procés, i l'Estat, s'han cobrat el seu preu. Debilitat en Mas a les famoses eleccions de 2012, enfosandes diverses naus al 2015 (sobretot l'alcadia de Barcelona) i rematada la feina a les Generals, han quedat com un partit secundari, sense rumb i mediocre.

El què és més greu de tot plegat és que no veuen com sortir-se'n. La refundació ha estat, de moment, un fracàs i els seus dirigents, erràtics. A nivell català, amb un Mas ja amortitzat, una Munté amb el carisma d'una taula, i els pallassets de Bonvehí i Pascal. A Espanya, un sempre ridícul Homs que durant unes setmanes va recuperar un cert prestigi, però ara apartat per l'Estat. I a Barcelona, un intent no reeixit de substituir l'envellit i amortitzat Trias per un nefast Joaquim Forns ha acabat en no res.

I enmig de tota aquesta deriva de mediocritat, hi tenen un inmens Puigdemont i alguns elements aïllats amb qualitats, com en Rull, en Turull o en Mundó. I a Demòcrates, els escindits independentistes d'Unió, també hi ha molt bon material: Castellà, Miquel Puig, etc. Per aquí és on haurien de començar a reconstruir, ara sí, de debò. Perquè fins ara, això fot riure.
  • Picany6.135 9 349👍 1.158
    De polítics, no ni ha cap de seriós ni creïble.
  • paleta3.079 2 636👍 3.465
    No em sorpren gens ni mica el nivell patètic al que ha caigut el PDeCAT.

La destrucció i humil·liació de tot allò que significava convergència va ser una exigència de certs sectors de l'esquerra catalana, tant de la CUP com d'ERC i Comuns, per donar suport al procés.

Ja ho van deixar prou clar fa uns dos o tres anys, en un acte que es va celebrar a les Cotxeres de Sants, amb la participació de tots aquests partits, on van dir sense embuts i literalment, que "Catalunya serà d'esquerres o no serà".

I és en obediència a aquesta màxima que no han dubtat a combatre l'espai de CiU / CDC / PDeCAT, fins deixar-lo sense lideratge, partit per la meitat, i anorreat electoralment.

A la vista de tot plegat, no puc deixar de pensar que per a l'esquerra catalana, el procés no és un moviment per l'alliberament de Catalunya, sinó una oportunitat única de destruïr "la dreta", i arribar al poder.

I és per això que alguns encara no tenim clar si participarem en el referèndum.
    • dimissiopuntorg23.590 12 50👍 19.350

paleta escrigué:

La destrucció i humil·liació de tot allò que significava convergència va ser una exigència de certs sectors de l'esquerra catalana, tant de la CUP com d'ERC i Comuns, per donar suport al procés.

LEL

Nou hit del ploramiquisme de dretes: el nostre partit de referència és una merda per imposició de les esquerres (sempre antipatriòtiques, perquè el patriotisme és de dretes, de la gent decent)... i res té a veure que després de 40 anys ocupant càrrecs públics no tinguin relleu generacional, ni les corrupteles d'escala local fins a l'escala nacional, ni els desmesurats cultes tòxics a la personalitat que els han deixat orfes de patriarca, ni una gestió gens neutral dedicada a afavorir determinats interessos privats... res d'això, la culpa és da las askerras.

I es queden tan amples.
    • EstatpropiUsuari sumador145.464 10 1👍 19.708
      I és per això que alguns encara no tenim clar si participarem en el referèndum.

No hi participis, millor ves a Montserrat a homenatjar els teus caiguts
  • rotllan6.757 3 318👍 4.435
    Ara entendreu els que dèiem que en tot aquest afer del procés votaven Mas i no pas CDC. A les properes probablement voti ERC, crec que a aquestes alçades ja puc oblidar el tripartit. I com que jo no em caso puc votar a qui em doni la gana en cada moment i sense dubte no votaré el petdecat que la CUP fot riure però ells foten vergonya. I finalment quan assolim la independència podré deixar de votar, ja que cap partit m'agrada
  • paleta3.079 2 636👍 3.465
    Dit d'una altra manera: El PDeCAT no pot ser un partit seriós, creïble ni decent, perquè si ho fos, tindria opcions de ser la primera força política catalana, i llavors la CUP i part d'ERC i els Comuns deixarien de donar suport al Procés.
  • Claws2.087 2 806👍 3.629
    Amb en Mas això no passaria, vés tu.. (o potser sí, chi lo sa)

No t'amoïnis, sempre podràs fer-li confiança a aquest fantàstic spin-off, perdó, nou partit, Lliures. 
  • AviMarcelinero9.835 5 212👍 4.363
    Em sento molt satisfeta de veure que la refundació ens ha permès traure'ns del damunt especímens de tot pelatge

Aquest fil és reconfortant, en aquest sentit.

Respecte a l'esquerranam que els ha fet l'onada a aquests especímens, una cordial salutació i us els carregueu al coll.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.985.978 missatges
  • 210.840 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat