Fòrum

Fil per seguir l'acte del Pacte Nacional pel Referèndum #votoreferèndum

FollUsuari sumador76.217 11 3👍 37.497

Respostes

Configuració
  • FollUsuari sumador76.217 11 3👍 37.497
    Per fi hem entès de què va, per fi parlem amb els termes que toquen:

• __28089__4.733 5👍 1.176
    Autocunsum, autoconsum everywhere.
        Això hauria de córrer com la pòlvora, és el discurs perfecte que pot convèncer als unionistes demòcrates (són pocs però bé que deuen existir) d'implicar-se en el referèndum.
        • SantsUsuari sumador28.944 13 31👍 8.440
          Jo crec que els unionistes demòcrates, que són més dels que semblen, tenen molt clar que el referèndum és legítim i tendiran a anar a votar. A banda, el govern espanyol i l'Albiol i companyia ja van assimilant que el referèndum es farà i a poc a poc començaran a fer campanya (sobretot l'Albiol: llarg no ho és gaire, però com a mínim té coratge).
            Campanya la faran, ja la fan, però fins a l'últim moment diran que no val, com les plebiscitàries.

Ara, jo no tinc tan clar que hi hagi tants unionistes demòcrates, ja ho veurem.

És a dir suficients per passar del 50% de participació sí que ho crec i crec que si els Comuns hi donen suport passarem.

Però també penso que participacions superiors al 60% és flipar-se.
              Això del 60% ja no t'ho sabria dir... però vaja, que una participació maca jo crec que sí que hi serà.
                Depèn del que facin els Comuns.

Jo penso que tampoc tenen el 100% del control del seu electorat, que és bastant volàtil, a les eleccions espanyoles per exemple els va votar molta gent independentista...

Ara, que s'hi posicionessin a favor, ni que fos mandrosament, ja faria molt.
                  Sempre és millor que hi donin suport, és clar, però el votant clàssic d'ICV hi anirà digui el que digui el seu partit... per convicció democràtica i perquè sempre ve de gust fer rabiar els del PP.
                    Penso el contrari xD

Penso que un votant que sigui unionista tipus Coscubiela farà el mateix que un votant de Ciudadanos.

Que el partit hi estigui a favor però canvia tot el relat. Perquè al votant despistat o que només llegeix el que li ve del seu entorn polític si donen suport al referèndum almenys no el criticaran i l'hauran de defensar d'alguna manera.

Si en canvi decideixen no donar-hi suport es passaran el dia desprestigiant-lo i tirant-hi merda i dient que és de corruptes. I és llavors quan poden avorrir al seu votant mitjà.

Per això no és tan important que hi donin suport per convèncer-lo sinó que hi donin suport perquè així pararan de tirar merda i dubtes a sobre del referèndum.
                      Home, és que ara mateix poses el Coscu al costat del Riviera i tens problemes per distingir l'un de l'altre

Jo crec que en aquest tema bona part de la gent passa de les consignes dels partits i vota més aviat per convicció personal... i en qualsevol cas, si no donen suport al referèndum, jo crec que els comuns intentaran posar-se de perfil el màxim que puguin, que ningú se n'adoni i els ho pugui retreure.
                      De fet el problema és que prendran la decisió ara, perquè jo crec que al setembre, que aniran mal dades i que la societat respondrà, hi haurà la manifestació de l'11S, etc. i potser més mobilitzacions al carrer, jo crec que se'n penediran si no hi són perquè quedaran com el cul.
                      Si no hi són segur que se'n penedeixen, i mira que és estúpid engegar a prendre pel sac totes les seves possibilitats electorals per un tema així... A veure què fan, al final.
                      És que jo crec que el que determinarà el seu suport és la comoditat de dir que donen suport al referèndum i donar llibertat de vot als seus votants.

Diran que "és un desafiament democràtic al PP" i donaran llibertat de vot perquè cap votant unionista s'enfadi.

Per mi això és el més còmode. Ara això seria si actuessin dins del pragmatisme. I per mi que hi haurà gent que actuarà amb mala fe com Rabell i Coscubiela i els seus sequaços que intentaran boicotejar-ho com sigui.
                      És clar... mira que ho tenen fàcil, per fer el seu discurs. Si fins i tot el Pablo Iglesias el fa, i mira que a per a ell sí que té un cost electoral.

Al Coscu se l'han de petar però ja... el que passa amb aquest home no és normal, i no és normal que al partit no li diguin res En fi... per ells faran, tu, si volen fer joc a la dreta més retrògrada d'Europa després que no plorin quan es trobin una altra vegada amb deu escons.
            • Benfresc9.741 4 214👍 5.850
              Mira kumpayn. La participació penso que és important, és clar, però no ho és tant com pensen molts, el que sí que és molt important són els collons, el govern català haurà de posar els collons sobre la taula, perquè ni amb una participació del 70% l'estat cediria, que la comunitat internacional es pronunciaria més intentarien fer presió i tal? sí, però l'estat s'enrocaria segur. Al final el govern català haurà de fer fa o no fot lo mateix tant si la participació és del 40 com si és del 70%, però a mi em fot por que facin servir d'excusa que la participació no hagi estat prou alta per seguir marejant la perdiu.

Que la participació sigui alta serà bo més que res perquè el govern català no tingui aquesta excusa, i si no són valents l'hòstia electoral que es fotran a les següents autonòmiques serà major que pas si la participació del referèndum és baixa.
                Però hi ha una societat que ha d'acceptar el resultat i al final tot això és el que influirà.

No és el mateix controlar el territori, convèncer als funcionaris i fer tot aquest canvi amb un 40% que amb un 70% de participació, perquè és un canvi que ha d'acceptar tota la societat sense matissos.

I com més participació hi hagi menys podran fer el discurs de "cop d'Estat" i intentar enfrontar els catalans.

Tota la societat no ho acceptarà pas mai.
                  Tot depen de com s'expliqui, es pot  (i si cal hem de) explicar que una victòria de 70% de vots afirmatius amb un 45% de participació és una victòria incontestable; els mitjans espanyols ho vendran com una derrota, igual que si la participació és d'un 60% amb un 65% de vots afirmatius, ells també ho vendran com una derrota.

Això és una guerra i anem a guanyar, com sigui però a guanyar, espanya ho té claríssim que ens sotmetran com sigui.
                    Explicar una victòria amb escons amb una participació rècord en qualsevol elecció a Catalunya amb un partit que no es va pronunciar i que per tant fa la victòria 55-45% en vots no era més fàcil d'explicar?

Per què no ha passat la DUI ja?

El que tinc por és que passi el mateix que la nit del 27S quan vam començar a tirar-nos tantes pedres a la teulada que la teulada es va enfonsar.
                      Sí, això no m'ho has pas d'explicar a mi sinó a la cúpula dels partits.

Però un referèndum és molt més clar, la pregunta és clara i si guanya el sí a la independència ens independitzem i punt, el contrari seria injust.

Sinó que ho expliquin, que ho diguin clarament quina ha de ser la participació mínima i/o amb quina quantitat de vots afirmatius consideren que podrem tirar endavant, i què faran exactament en cas d'una hipotètica victòria del sí, que ho expliquin també.
  • Barney1.037👍 1.691
    A veure si acabem ja amb el tema de les firmetes i les adhesions que això sembla una ONG.

Fem una recollida de suports per passar pàgina? 

Publicitat

Fòrums

• 8.965.982 missatges
  • 210.153 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat