Fòrum
Colau contra els aparcaments subterranis

L'Ajuntament de Barcelona vol acabar amb "l'excés" d'aparcaments subterranis
El govern de Colau vol desincentivar així l'ús del vehicle privat
La tinent d'alcalde d'Urbanisme de l'Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, ha assegurat que a Barcelona hi ha un "excés" de places d'aparcament subterrani amb el qual "cal acabar" per desincentivar l'ús del vehicle privat.
A Barcelona hi ha 640.000 places d'aparcament subterrani, una xifra excessiva, segons va assegurar ahir Sanz a la comissió d'Urbanisme, en la qual va defensar la proposta del govern de modificar les normes municipals que regulen l'oferta d'aparcament als edificis de nova construcció. Els plans del govern de BComú-PSC són eliminar l'aparcament subterrani en els nous habitatges dotacionals i en establiments comercials inferiors a 1.300 metres quadrats i que les actuals quotes mínimes per als futurs habitatges privats, oficines i hotels passin a ser màximes.
La comissió va donar el vistiplau a la proposta amb els vots a favor de BComú, PSC i la CUP, en contra del Grup Municipal Demòcrata i PP i l'abstenció de Cs, ERC i del regidor no adscrit Gerard Ardanuy. Tota l'oposició, excepte la CUP, va coincidir a considerar que la iniciativa difícilment contribuirà a desincentivar l'ús del vehicle públic i va insistir que el que cal afavorir és que els cotxes deixin d'ocupar espai públic en superfície.
els nous edificis tindran només 1 plaça per cada 4 habitatges, per tant els habitants perdran lloc on deixar els seus vehicles elèctrics (tant motos com cotxes). Perdre espai al subsòl dificulta encara més alliberar espai als carrers per als vianants i per a la ciutadania... darrere de tot açò es troba el propi procés de gentrificació que expulsa als treballador de Barcelona per a que visquin a prop dels nuclis industrials. Amb la Colau Barcelona per als turistes i no per als treballadors.
Respostes
Configuració-
-
anseso
Dels productors de "cherchez la famme" (busqueu-hi la dona), ara presentem "cherchez l'argent"(busqueu-hi els diners)-
Estatpropi
I amb els calers que recapti tindrà per nous carrils bici per acontentar als seus votants.
-
-
-
-
-
-
-
tocafon
Es queixen de la gentrificacó per culpa del turisme i aquesta mesura va en la mateixa linea de gentrificar Barcelona
Aquesta mesura, vol dir a més que perjudica la gent normal i si més no no perjudica tant ala gent adinerada, ja que aquest sempre tindran recursos per tenir el cotxe on vulguin
i la gent dita treballadora, no podrà mantenir parkings, que a més seran cada cop més cars, en tant que rebaixa l'oferta i la que queda queda en menys mans ( desprès és queixa del capitalisme)
una cosa és que per bellugar-te per Barcelona s'incentivi l¡ús del transport públic i un altre és que et penalitzi el fet de tenir-lo i hagis de prescindir d'ell, pels costos que comporta, o acabis decidint marxar de Barcelona ( no vols gentrificació, doncs dues tasses)
mesura, que si be no beneficia als adinerats,, o els perjudica d'igual manera que als no adinerats, bravo per la Colau
despotisme pur i dur, entre tots ho decidirem tots,, però... jo més -
tolomón
A València el dia aquell contra els cotxes (no sé ben bé quin és el nom oficial però crec que m'explique) els busos són debades i van plens, i després es pasen el dia pensant com fer la mà als cotxes, la última a València prohibint aparcar al carril bus que fins ara es podia a la nit.
Teòricament la mesura de València va acompanyada de més serveis nocturns del bus (ací no tenim metro per la nit com a Barcelona el cap de setmana).
Provei d'augmentar freqüències del transport públic, d'augmentar cobertura, i de baixar els preus.
Ja sé que són coses que costen diners però els sous dels directius de TMB també es poden tocar i a més val més un bus ple de gent pagant 25 euros al mes que no un bus amb una sola persona que paga 50 al mes.-
Sants
els sous dels directius de TMB també es poden tocar
No es poden tocar, que l'Ajuntament no vol... De fet, no vol ni dir el que cobren aquests directius.
-
-
Pavel_Korchagin
És una mesura poc raonable. Barcelona té les places d'aparcament entre les més cares d'Europa. Això pot alimentar la bombolla. Es poden prendre altres mesures per incentivar el transport públic, com ara millorar el transport públic o baixar-ne el preu.
Si hi ha d'haver cotxes, i la gent no està per feina de renunciar-hi començant pels regidors del govern municipal, millor que estiguin sota terra que no al carrer, crec jo.
Segons la seva declarció de béns:
- Jaume Asens: aparcament
- Laia Ortiz: Toyota Auris + plaça d'aparcament
- Janet Sanz: Volkswagen Golf
- Eloi Badia: Volkswagen Transporter
- Agustí Colom: Renault Laguna + plaça d'aparcament
- Laura Pérez: Ford Focus
- Josep Maria Montaner: 2 aparcaments
- Jaume Collboni: Suzuki TU 250cc + plaça d'aparcament
- Daniel Mòdol: Audi Q7 + Audi Aa Avant + Land Rover Defender-
-
Estatpropi
El fill de puta del Mòdol tres cotxassos...però plantar una senyera amb màstil al Born és porno provincià i prescindible. -
-
-
-
oprimit
Ja vol fer una nova bombolla... Quina ruca! Ep gent, compreu places d'aparcament que estan apunt de pujar! -
Lesttatt
elbruixot escrigué:
La comissió va donar el vistiplau a la proposta amb els vots a favor de BComú, PSC i la CUP ,
-
llamp
Aixó no té ni cap ni peus.
s'eixamplen voreres perquè la gent transiti millor però s'ha d'acabar posant-hi pilones que en algunes voreres te la tornen a deixar com estava o pitxor i anar amb bosses o la maleta de les eines és un exercici de contorsionisme per a carn de fisioterapeuta.
A més l'eixamplament és utilitzat per les amotos per poder aparcar "de franc" (ni zones verdes ni òsties) i amb conductors de ment brillant que no miren si estan aparcant en un lloc on molesten (per exemple devant de bústies o armaris elèctrics.
Si no es fan aparcaments en edificis nous ni s'admeten de nous com es pensa retirar cotxes dels vials?
Aneu a qualsevol via d'accés de Barcelona a les 7, 8 del matí és una processó d'entrada i una processó de sortida. Jo havia d'anar a Sabadell a la empresa per després haver de tornar a entrar a Barcelona per a traballar-hi i em menjava les dues -
lluisbg
I Que passara amb els edificis construïts fa anys i que tenen al costat un pàrquing subterrani?-
-
lluisbg
, Per cert he vist que just avui compleixis 13 anys des-de que et vas registrar al Racó Català, doncs moltes felicitats!!!!
-
-
-
tocafon
No te cap lògica que en edificis nous
només és deixi construir un aparcament per cada 4 habitatges
això vols dir que els altres tres habitatges els ha de comprar gent sense cotxe, o gent amb molts diners per deixar el cotxe fora de Barcelona
això és negar el dret a tenir vehicle privat a tres de cada quatre habitatges, o fer-lis pagar un preu molt alt per tenir-lo, sort que és anticapitalista
-
-
-
-
-
-
llamp
A mi em sembla molt bé que es qüestionin les coses i es cerquin i practiquin alternatives però siusplau : s'han de pensar dues vegades abans d'obrir la boca.
-
-
-
-
llamp
Ja, quanta gent coneixes que en lloc d'agafar el metro i el bus es compra una moto?
Aixó és el que vull indicar-vos i aixó és el que estic veient-
-
llamp
Ara toca castigar als cotxes.
com dèia aquell subtinent de submarins
Primer van anar pels turistes però jo no era turista
Després van anar pels cotxes però jo no tenia cotxe
Després van anar per les terrasses però jo no surto de terrasses
...
Quan van venir a per mi ja no hi quedava ningú que em pogués ajudar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ridaura
La veritat és que he llegit la notícia en diagonal i, de primeres, em sembla una mesura que si no va acompanyada d'altres (millora radical del transport públic a la ciutat i amb l'AMB, carrils bicis, ampliar voreres...) no servirà de gaire.
En tot cas, representa que la mesura és per obra nova i que està fonamentada en que encareix el preu al voltant d'un 20%, el que acaba repercutint en el comprador.
Al respecte de l'obra nova, sabeu si la mesura s'aplica a tota obra nova o només a HPO?-
llamp
No veig jo un encarimewnt derl 20%. Basicament és el moviment de terres i les pantalles. Aixó no pot ser el 20% i menys com més plantes i pisos s'aixequin.-
ridaura
Ho miraré però em van comentar d'un cas d'un edifici d'obra nova (Sants-Montjuïc), 5 pisos i 5 habitatges per pis on fer un pàrquing incrementava el preu de construcció en un 20%... i això són molts diners.
-
-
-
Tobies
El meu pla de vida sempre ha estat comprar un aparcament a Barcelona, llogar les places i viure de renda. Espero poder-ho fer igualment... -
nemo
Mentrestant, a la capital del Pais Valencià...: "València posarà tarifa plana en 6 pàrquings del centre".
Explicació per a la gent de fòra del pais: L'Ajuntament del Cap i Casal estarealitzant una remodelació integral dels carrers, plaçes d'aparcament i demés mandangues. De fet s'ha derogat un norma local que permetia aparcar durant tota la nit als cotxes als carrils de l'EMT (bus). Eixa meçura, totalment impopular, s'ha vist compensada amb eixa tarifa plana per a poder deixar el cotxe tota la nit als aparcament públics. També es vol pujar la frequència dels metros per a incentivar que la gent no agafe el cotxe propi quan va de festa cap a València. Evidentment la situació i disponibilitat de plaçes d'aparcament no es pas comparable (a la ciutat no s'arriba ni a 1/4 part dels disponibles a la capital catalana) però es veu eixes plaçes com un avantatge i no com un fre cap a l'excés de cotxes. El darrer afegitó, segons diuen, es l'estudi de les zones blaves, reduïnt la sea extenssió.
Diferents maneres de vore el mateix problema. Cloau s'ha colau..xD
http://val.levante-emv.com/valencia/2017/04/10/tarifa-plana-aparcamientos-centro-prohiba/1553027.html
⬆