Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

El fil de la Fórmula E

Un_senyor_damunt_un_ruc2.433 2 745👍 1.972

CAMPIONAT DE PILOTS

Pos.PilotPaísEquipR1R2R3R4R5R6R7R8R9R10R11R12R13Total
1D'AmbrosioBELMahindra1525-----------40
2Da CostaPORBMW Andretti28Ret-----------28
3VergneFRADS Techeetah1810-----------28
4LottererALEDS Techeetah118-----------19
5FrijnsHOLVirgin018-----------18
6BirdANGVirgin018-----------18
7EvansNZLJaguar122-----------14
8SimsANGBMW Andretti012-----------12
9BuemiSUINissan84-----------12
10Di GrassiBRAAudi ABT27-----------9
11RowlandANGNissan60-----------6
12AbtALEAudi ABT41-----------5
13PiquetBRAJaguar10-----------1
14LópezARGDragonRet0-----------0
15GüntherALEDragon00-----------0
16TurveyANGNIO00-----------0
17MortaraSUIVenturi00-----------0
18DillmannFRANIO00-----------0
19VandoorneBELHWA Racelab0Ret-----------0
20MassaBRAVenturi00-----------0
21PaffettANGHWA RacelabRetRet-----------0
22RosenqvistSUEMahindraRet------------0
23WehrleinALEMahindra-Ret-----------0

CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS

Pos.EquipPaísR1R2R3R4R5R6R7R8R9R10R11R12Total
1DS TecheetahXIN2918----------47
2MahindraIND1525----------40
3BMW AndrettiANG2812----------40
4VirginANG036----------36
5NissanJAP144----------18
6JaguarANG132----------15
7Audi ABTALE68----------14
8DragonEUA00----------0
9NIOANG00----------0
10VenturiMON00----------0
11HWA RacelabALE00----------0

Pròximament: Ronda 3, Santiago de Xile, 26 de gener de 2019.

CLASSIFICACIONS HISTÒRIQUES (Top 5)

Pos.PilotVictòries
1Buemi12
2di Grassi8
3Bird7
4Vergne5
5Prost3
5Rosenqvist3
5J. d'Ambrosio3

Pos.PilotPodis
1di Grassi 27
2Buemi21
3Vergne16
3Bird16
5d'Ambrosio9

Pos.PilotPoles
1Buemi11
2Vergne8
3Rosenqvist6
4Bird5
5Prost3
5di Grassi 3

Pos.PilotPunts
1di Grassi620
2Buemi592
3Bird474
4Vergne469
5Prost304

Pos.PilotVoltes ràpides
1Buemi7
2di Grassi6
3Bird5
4Piquet4
4Abt4

Pos.PilotCurses
1di Grassi 47
1Bird47
1Abt47
1Piquet47
1d'Ambrosio47

Respostes

Configuració
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.433 2 745👍 1.972
    L'impaciència dóna el títol a Audi

    En Buemi tornava a sortir des de la pole i un cop més el Renault es va veure superat a l'hora de la cursa. El suís va quedar sense victòria aquesta temporada. Ara bé, l'acció succeïa darrere d'ell.
    Vergne i Lotterer van avançar el suís en els primers girs i semblava que Techeetah no donaria cap opció en el títol de constructors. Tanmateix, la direcció de cursa prest va adonar-se d'una cosa: els Techeetah semblaven haver-se saltat la sortida.

    Finalment, només en Lotterer va ser penalitzat amb un stop and go de 10 segons. Mentrestant, els Audis havien ficat en Buemi en un entrepà alemany. En Lotterer es va reincorporar a pista 15è a mig minut del líder. Però la situació que importava era una altra. André Lotterer havia d'arribar a la vuitena posició per prendre el mundial als alemanys. Semblava una missió impossible. D'altra banda, n'Abt va superar en Buemi per sumar 3 punts més per Audi i així posar-ho més difícil a en Lotterer, que hauria d'apuntar a posicions més avançades.

    En Buemi recuperava la posició davant un Abt que havia consumit massa energia atacant al suís anteriorment i intentant marcar la volta ràpida que li donaria un punt extra. Finalment, però n'Abt va deixar enrere el suís. Però en aquell moment en Lotterer ja havia arribat als punts i era 9è.

    Hi quedaven poques voltes i el mundial penjava d'un fil. En Di Grassi, 2n, estava aferrat a en Vergne i en alguns moments va semblar que l'acabaria passant. Però l'altra banda del drama era que el tap que feia en Vergne havia posat n'Abt sota la pressió d'en Buemi mentre en Lotterer era a prop de la 8a posició. Els dos hipotètics canvis de posició haurien donat el campionat a Techeetah, però tot va romandre igual i Audi va aixecar el títol per 2 punts.

    Comiat amarg per en Nico Prost

    El francès va abandonar la Fórmula E d'una forma trista. 45 curses després, es retira com el 5è pilot amb més punts (304), el 5è amb més victòries (3) i el 5è amb més poles (3)

    Aquesta temporada no ha estat bona per a l'equip, però, a més a més, el nivell d'en Prost ha estat nefast i ha sumat uns pobríssims 8 punts (19è) que són no-res enfront dels 125 (4t) que ha sumat el seu company Buemi.



    Qüestionat i sense la presència de la marca francesa l'any que ve, en Prost no ha tingut cap altra sortida que la porta de darrere. En la seua darrera cursa tampoc va aconseguir sumar punts.

    Cursa. Distància recorreguda: 102.04 km
    Pos.PilotPaísEquip#TempsVoltes
    1J. E. VergneFRATecheetah25 43
    2L. di GrassiBRAAudi-ABT1+0.50843
    3D. AbtALEAudi-ABT66+1.28743
    4S. BuemiSUIRenault9+1.78043
    5F. RosenqvistSUEMahindra19+12.14643
    6M. EvansNZLJaguar20+20.05043
    7N. PiquetBRAJaguar3+20.59243
    8N. HeidfeldALEMahindra23+24.27543
    9A. LottererALETecheetah18+28.82143
    10S. BirdANGDS Virgin2+32.81043
    11N. ProstFRARenault8+34.10043
    12S. SarrazinFRAAndretti27+34.59443
    13Q. MaXINNIO16+1 volta42
    14A. LynnANGDS Virgin36+1 volta42
    15A. F. da CostaPORAndretti28+3 voltes40
     T. DillmannFRAVenturi4Retirat15
     M. EngelALEVenturi5Retirat7
     J. d'AmbrosioBELDragon7Retirat6
     L. FilippiITANIO68Retirat5
     J. M. LópezARGDragon6Retirat4

    Compte enrere per la temporada 5

    Dia 15 de desembre la Fórmula E torna a Ad Diriyah, Aràbia Saudita amb una nova generació de cotxes més potents i més autònoms.
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.433 2 745👍 1.972
    BMW-Andretti presenta el seu nou monoplaça

    La marca alemanya entra plenament com a constructor de la mà de l'equip de Michael Andretti i ha revel·lat el disseny del nou cotxe. Els colors són clarament els de la marca alemanya i, de fet, des d'una vista zenital, es pot observar el logo quadriculat de BMW.





    D'altra banda, l'escuderia també ha anunciat els seus pilots per a la pròxima temporada. António Félix Da Costa es mantindrà una temporada més després d'aconseguir 20 dels 24 punts per a l'equip en un any per oblidar. Al seu costat s'hi afegeix un pilot completament inèdit: Alexander Sims. El pilot anglès prové de la competició GT però també ha tingut experiència en les categories inferior de la competició de monoplaces.
    Va cursar 64 GP a la F3 europea amb un balanç de 3 victòries, 16 podis que li van servir per quedar 4t del campionat en dues ocasions.
    Va arribar a correr a la GP3 una temporada completa i la meitat d'una segona. De les 24 curses va obtenir 2 victòries i 8 podis quedant 6è del campionat el primer any i 8è el segon.

    Venturi confirma pilots

    Els monegascs, després d'anunciar el fitxatge de Felipe Massa, han anunciat que segueixen confiant en Edoardo Mortara per a la pròxima temporada. L'equip Venturi també s'ha reforçat en la part directiva amb l'arribada de Susie Wolff, ex-pilot reserva de Williams, que exercirà com a Team Principal.
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.433 2 745👍 1.972
    Més presentacions

    En les darreres setmanes s'han presentat els monoplaces de 3 equips diferents. Es tracta d'Audi, Techeetah i Jaguar. Tots els equips han decidit mantenir el mateix esquema de colors que l'anterior temporada.


    Daniel Abt (esquerra) i Lucas di Grassi (dreta) posen al costat de l'Audi e-tron FE05
    que s'utilitzarà durant la pròxima temporada. La presència del color vermell guanya pes en
    l'esquema de colors.


    El nou Techeetah E-Tense FE19 que ara comptarà amb el suport de DS Automobiles.


    El Jaguar I-Type 3 presenta una de les paletes de colors més futuristes.

    Més pilots

    Ara per ara hi ha diverses alineacions de pilots confirmades. El pilot tailandès de Fórmula 2 Alexander Albon farà costat a Buemi a l'equip Nissan e.dams mentre que s'ha confirmat fa poques hores que Robin Frijns tornaria a la categoria de la mà de Virgin fent costat a Sam Bird.
    Així queda la graella de moment:

    Equip#PilotPaís
    BMW Andretti28Da CostaPOR
    27SimsANG
    Audi ABT11Di GrassiBRA
    66AbtALE
    Dragon   
       
    Virgin2BirdANG
    4FrijnsHOL
    HWA AG   
       
    Jaguar20EvansNZL
    3PiquetBRA
    Mahindra   
       
    NIO   
       
    Nissan9BuemiSUI
     AlbonTAI
    DS Techeetah25VergneFRA
    18LottererALE
    Venturi19MassaBRA
    48MortaraSUI



  • BarratinaireUsuari sumador8.035 14 267👍 5.677
    Em pensava que era un fil sobre ERC, sobretot pel Gràcies E! Que es va fer famós fa un temps i ara es torna a fer servir 
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.433 2 745👍 1.972
    S'omplen els últims forats

    Stoffel Vandoorne, expilot F1 de McLaren, i Pascal Wehrlein, expilot F1 de Sauber, han estat els dos últims grans noms que s'han incorporat a la Fórmula E.
    El belga serà pilot de HWA mentre que Wehrlein formarà part de la dupla de pilots totalment renovada que presenta Mahindra juntament amb d'Ambrosio, que prové de l'equip Dragon.
    Precisament l'únic equip que encara té un seient buit és Dragon i encara no se sap qui l'ocuparà. De moment, l'equip s'ha presentat als tests de pretemporada amb els pilots de Fórmula 2 Antonio Fuoco i Maximilian Günther.

    D'altra banda, Nissan e.dams ha tingut un problema amb el seu nou fitxatge Alex Albon. Albon sembla que es veu a prop del seient disponible a l'equip de Fórmula 1 de Toro Rosso i no ha participat encara als tests de pretemporada al circuit de Ricard Tormo. En conseqüència, la marca japonesa s'ha interessat pels serveis d'Oliver Rowland, expilot de Fórmula 2. La presència del tailandès a la primera cursa de la temporada és una incògnita.

    Així doncs, la graella queda així. Els equips han de tenir decidits els seus pilots abans de dia 24 i la llista de pilots es farà oficial el 16 de novembre.

    PilotPaís#Equip
    Da CostaPOR28BMW Andretti
    SimsANG27BMW Andretti
    Di GrassiBRA11Audi ABT
    AbtALE66Audi ABT
    LópezARG7Dragon
      6Dragon
    BirdANG2Virgin
    FrijnsHOL4Virgin
    PaffettANG17HWA AG
    VandoorneBEL5HWA AG
    EvansNZL20Jaguar
    PiquetBRA3Jaguar
    WehrleinALE94Mahindra
    D'AmbrosioBEL64Mahindra
    TurveyANG16NIO
    DillmannFRA8NIO
    BuemiSUI9Nissan
    AlbonTAI22Nissan
    VergneFRA25DS Techeetah
    LottererALE18DS Techeetah
    MassaBRA19Venturi
    MortaraSUI48Venturi



    Primers resultats i sorpreses als tests

    Toca generació completament nova de cotxes i una gran entrada de fabricants. Això ha significat que els primers dies de proves hagin produït sorpreses com la de BMW Andretti. L'entrada dels alemanys ha aconseguit que l'equip passi de ser un equip cuer a liderar els temps d'aquests tests. Tanmateix, això podria esvaïr-se en començar la temporada el 15 de desembre. Demà es realitzarà l'últim dia de test.
    Techeetah, Audi ABT i Mahindra també mantenen les sensacions positives de la temporada anterior també ronden les posicions capdavanteres. La notícia és que Nissan sembla capaç d'apropar-se a aquests equips, de manera que agafen l'equip allà on Renault el va deixar. Un daltabaix hauria estat preocupant.
    Si tot continua així, el campionat podria estar molt disputat entre 4 o 5 equips i l'emoció estaria garantida.

    Virgin de moment apareix enfonsat en els registres de temps i es troba a l'alçada d'equips de segona fila com Dragon, NIO o Venturi.
    Jaguar tampoc progressa i es manté en la zona d'enmig.
    De manera lògica per a un equip debutant, HWA no ha tingut gaires progressos i ha romangut a baix de tot en la taula de temps.

    També s'ha pogut mesurar la millora dels nous monoplaces respecte els de la temporada anterior i, de moment ja han rebaixat en més de 4 segons els registres de la pretemporada passada.
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.433 2 745👍 1.972
    Llista oficial de participants

    PilotPaís#Equip
    Di GrassiBRA11Audi ABT
    AbtALE66Audi ABT
    SimsANG27BMW Andretti
    Da CostaPOR28BMW Andretti
    GüntherALE6Dragon
    LópezARG7Dragon
    LottererALE36DS Techeetah
    VergneFRA25DS Techeetah
    VandoorneBEL5HWA Racelab
    PaffettANG17HWA Racelab
    PiquetBRA3Jaguar
    EvansNZL20Jaguar
    D'AmbrosioBEL64Mahindra
    WehrleinALE94Mahindra
    DillmannFRA8NIO
    TurveyANG16NIO
    BuemiSUI23Nissan
    RowlandANG22Nissan
    MassaBRA19Venturi
    MortaraSUI48Venturi
    BirdANG2Virgin
    FrijnsHOL4Virgin

    Alexander Albon finalment se n'ha anat a la Fórmula 1 amb Toro Rosso i el seu substitut s'ha anunciat que serà Oliver Rowland, ex-pilot de Fórmula 2. També s'ha confirmat la presència de Felix Rosenqvist en substitució de Pascal Wehrlein a la primera cursa de la temporada.

    Resum dels canvis

    Equips
    1. Andretti --> BMW Andretti
    2. Nou equip: HWA Racelab
    3. Renault e.dams --> Nissan e.dams
    4. Techeetah --> DS Techeetah
    5. DS Virgin --> Virgin
    Pilots
    1. Virgin: Bird/Lynn --> Bird/Frijns
    2. HWA Racelab: Vandoorne/Paffett nous pilots
    3. NIO: Turvey/Filippi ---> Turvey/Dillmann
    4. Dragon: López/d'Ambrosio --> López/Günther
    5. Venturi: Mortara/Engel --> Mortara/Massa
    6. Nissan: Buemi/Prost --> Buemi/Rowland
    7. Andretti: da Costa/Sarrazin --> da Costa/Sims
    8. Mahindra: Rosenqvist/Heidfeld --> Wehrlein/d'Ambrosio


  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.433 2 745👍 1.972
    Debut brillant de BMW

    Cotxes nous, pilots nous, equips nous i constructors nous. Aquesta temporada suposa una revolució en la categoria i l'ordre dels equips s'ha sacsejat per complet.

    D'entrada cal parlar dels més beneficiats: BMW Andretti. Da Costa, un pilot experimentat, ha sapigut aprofitar el gran salt endavant que ha fet Andretti gràcies a l'entrada de BMW i ha aconseguit la primera pole de la temporada. També han sorprès els Dragon posicionant en segon lloc a López mentre que Vandoorne col·locava els nouvinguts HWA Racelab en 4a posició. Buemi, des de la 3a amb el nou Nissan semblava que retrobava bones sensacions mentre que el vigent campió Jean Eric Vergne partia 5è.

    L'altra cara de la classificació han estat les penalitzacions. Devers mitja dotzena de pilots, incloent els Virgin i di Grassi, han excedit el màxim de potència permès i han hagut de començar des del fons de la graella. Ara bé, això no dissimula el pobre rendiment exhibit pels Audi i els Virgin, enfonsats a mitjan taula.

    La cursa, tanmateix, ha estat una història completament diferent. Vandoorne s'ha enfonsat ràpidament i HWA Racelab ha demostrat que no té bon ritme i tampoc bona fiabilitat, ja que Paffett, que menava l'altre HWA, s'ha retirat. També s'ha enfonsat López, tot i que de manera menys clamorosa i ha pogut lluitar per entrar al top 5 fins que ha comès un error i ha romput la suspensió del seu cotxe.
    Buemi tampoc aconseguia tenir un ritme per mantenir-se en la zona alta de la classificació i queia als afores del pòdium.

    Ara bé, l'espectacle han estat els Techeetah. Han demostrat ser el millor cotxe amb diferència i només la mala sort els ha apartat de la victòria. Da Costa ha partit bé, liderant còmodament fins que Vergne ha retallat la diferència i s'ha posat al capdavant, però llavors han aparegut nombroses penalitzacions per excedir la potència permesa i entre els perjudicats hi havia els dos Techeetah han hagut de complir un pas pels boxes (drive through).
    Però això no importava, els cotxes negres i daurats eren tan ràpids que han pogut recuperar el terreny perdut i Vergne ha quedat a mig segon del líder Da Costa. Val a dir, però, que un període de cotxe de seguretat els ha beneficiat en la seva remuntada.
    Jerome d'Ambrosio tancava el podi en una bona actuació de Mahindra que torna a començar bé l'any, però no es poden permetre una baixada de rendiment com la de l'any passat.

    Hi falta prop d'un mes fins l'ePrix de Marràqueix i els equips tenen temps de revisar els seus errors de cara a un dels millors circuits del calendari. Serà una dominació absoluta de Techeetah? BMW podrà plantar cara? Mahindra aguantarà a aquest nivell? Audi i Virgin es recuperaran? La nova Fórmula E ha deixat més preguntes que respostes en aquesta vibrant cursa.

    Distància recorreguda: 82.34 km
    Pos.PilotPaísEquip#TempsCanvi posició
    1da CostaPORBMW Andretti2800:46:29.3770
    2VergneFRADS Techeetah25+0.462+3
    3d'AmbrosioBELMahindra64+4.033+3
    4EvansNZLJaguar20+5.383+4
    5LottererALEDS Techeetah36+5.579+2
    6BuemiSUINissan23+6.625-3
    7RowlandANGNissan22+9.105+7
    8AbtALEAudi ABT66+9.819+3
    9di GrassiBRAAudi ABT11+10.936+9
    10PiquetBRAJaguar3+11.564+5
    11BirdANGVirgin2+11.747+8
    12FrijnsHOLVirgin4+12.189+8
    13TurveyANGNIO16+13.104+8
    14MassaBRAVenturi19+13.610-2
    15DillmannFRANIO8+14.273+7
    16GüntherALEDragon6+16.1610
    17VandoorneBELHWA Racelab5+20.013-13
    18SimsANGBMW Andretti27+47.712-8
    19MortaraSUIVenturi48+1 volta-6
     LópezARGDragon7Retirat-18
     PaffettANGHWA Racelab17Retirat-12
     RosenqvistSUEMahindra94Retirat-5
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.433 2 745👍 1.972
    Avui a les 15:50 Esport3 retransmetrà la cursa de Fórmula E.


    De moment a la classificació Sam Bird partirà de la pole position seguit de Vergne, da Costa, Buemi, Sims i Evans. Wehrlein ha impressionat amb un 7è lloc en el seu debut, Massa sortirà 15è, Lotterer no ha pogut posar el seu Techeetah més enllà de la 20a posició mentre que Vandoorne ha quedat darrer.

    Nissan i Virgin mostren símptomes de millora mentre que Audi s'ha hagut de conformar amb un 11è per di Grassi i un 16è per Abt.

    Els cotxes han rebaixat en 3 segons el millor temps marcat la temporada passada.
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.433 2 745👍 1.972
    D'Ambrosio guanya en la desfeta de BMW


    Jerôme d'Ambrosio, guanyador de l'ePrix de Marràqueix, pilotant el seu Mahindra.

    Els Virgin semblaven renovats, els Techeetah semblaven d'una categoria superior i els BMW semblava que signarien un doblet, però va ser un inesperat Jerôme d'Ambrosio qui va aconseguir creuar primer la línea de meta a Marràqueix.

    En una sortida caòtica provocada per Vergne que, intentant defensar-se de Buemi i alhora superar al poleman Bird, va deixar el cotxe creuat enmig de la pista. Les maniobres dels pilots per esquivar-lo van capgirar totalment l'ordre. Els Techeetah i Buemi havien quedat relegats a les últimes posicions mentre que Wehrlein i Vandoorne es retiraven amb el coche danyat.

    Liderava Bird assetjat pels BMW i prest es faria palesa la inferioritat del Virgin quan l'anglès va començar a fer un tren de 6 coches separats per 3 segons. La cursa no podia oferir més emoció mentre els Techeetah travessaven la mitjan taula com un ganivet travessa la mantequilla. I llavors Bird no va poder contenir més als BMW, que van començar a escapar-se. Bird, de fet, va ser superat també per d'Ambrosio i Frijns.

    Faltant menys de 10 minuts pel final de la cursa va passar l'impensable, l'inexplicable; els dos BMW van xocar entre ells quan Sims va intentar superar da Costa i el portuguès, líder de la cursa, va abandonar mentre que Sims es va reincorporar a la pista en 4a posició.

    A partir d'allà, l'entrada del Safety Car va neutralitzar la cursa i agrupar tots els pilots durant la resta de minuts finals i només hi va haver temps de fer una darrera volta vibrant on d'Ambrosio, que havia heretat el liderat, va haver de fer el cotxe molt ample per mantenir a ratlla els dos Virgins.

    El que hauria pogut suposar un salt endavant de BMW en la classificació de pilots i constructors ha deixat el liderat del mundial en mans de d'Ambrosio i Techeetah, respectivament.

    Distància recorreguda: 31 voltes, 92.69 km
    Pos.PilotPaísEquip#TempsCanvi posició
    1d'AmbrosioBELMahindra6400:46:45.884+9
    2FrijnsHOLVirgin4+0.143+6
    3BirdANGVirgin2+0.461-2
    4SimsANGBMW Andretti27+0.740+1
    5VergneFRADS Techeetah25+1.232-3
    6LottererALEDS Techeetah36+1.457+14
    7di GrassiBRAAudi ABT11+1.633+4
    8BuemiSUINissan23+2.455-4
    9EvansNZLJaguar20+2.980-3
    10AbtALEAudi ABT66+4.014+6
    11LópezARGDragon7+4.528+2
    12GüntherALEDragon6+6.034+9
    13MortaraSUIVenturi48+6.790+4
    14PiquetBRAJaguar3+6.833-5
    15RowlandANGNissan22+7.529-3
    16TurveyANGNIO16+9.241-2
    17DillmannFRANIO8+9.665+1
    18MassaBRAVenturi19+10.250-3
     da CostaPORBMW Andretti28Retirat-16
     PaffettANGHWA Racelab17Retirat+1
     WehrleinALEMahindra94Retirat-14
     VandoorneBELHWA Racelab5Retirat0

Publicitat

Novetats

Fòrums

  • 9.222.816 missatges
  • 218.513 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat