Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

El fil de la Fórmula E

Un_senyor_damunt_un_ruc2.557 2 718👍 2.030

CAMPIONAT DE PILOTS

Pos.PilotPaísEquipR1R2R3R4R5R6R7R8R9R10R11R12R13Total
1FrijnsHOLVirgin0181001501226-----81
2LottererALEDS Techeetah1180100122118-----80
3Da CostaPORBMW Andretti28RetRet1811526-----70
4Di GrassiBRAAudi ABT27025180612-----70
5D'AmbrosioBELMahindra1525112Ret840-----65
6VergneFRADS Techeetah1810Ret002608-----62
7EvansNZLJaguar1228662250-----61
8AbtALEAudi ABT411611210015-----59
9BirdANGVirgin0182529Ret00-----54
10MortaraSUIVenturi001215250RetRet-----52
11WehrleinALEMahindra-Ret1812Ret611-----38
12RowlandANGNissan60RetRetRet2183-----38
13BuemiSUINissan843RetRet4110-----30
14VandoorneBELHWA Racelab0RetRet03Ret15Ret-----18
15SimsANGBMW Andretti01260RetRet0Ret-----18
16MassaBRAVenturi00Ret4101Ret2-----17
17GüntherALEDragon00Ret---010-----10
18PaffettANGHWA RacelabRetRet004RetRet4-----8
19TurveyANGNIO00402000-----6
20LópezARGDragonRet0200Ret00-----2
21PiquetBRAJaguar100RetRetRet-------1
22DillmannFRANIO00Ret0000Ret-----0
23LynnANGJaguar------0Ret-----0
24NasrBRADragon---0RetRet-------0
25RosenqvistSUEMahindraRet------------0

CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS

Pos.EquipPaísR1R2R3R4R5R6R7R8R9R10R11R12R13Total
1DS TecheetahXIN29180100382126-----142
2VirginANG0363522401226-----135
3Audi ABTALE6816263010627-----129
4MahindraIND1525192401451-----103
5BMW AndrettiEUA281261811526-----88
6VenturiMON00121935102-----69
7NissanFRA14430025193-----68
8JaguarANG1328662250-----62
9HWA RacelabALE000070154-----26
10DragonEUA002000010-----12
11NIOANG00402000-----6

Pròximament: Ronda 9, Mònaco, 11 de maig de 2019.

CLASSIFICACIONS HISTÒRIQUES (Top 5)

Pos.PilotVictòries
1Buemi12
2di Grassi9
3Bird8
4Vergne6
5Prost3
5Rosenqvist3
5J. d'Ambrosio3

Pos.PilotPodis
1di Grassi 29
2Buemi21
3Bird17
3Vergne17
5Abt10

Pos.PilotPoles
1Buemi12
2Vergne8
3Rosenqvist6
4Bird5
5Prost3
5di Grassi 3

Pos.PilotPunts
1di Grassi681
2Buemi610
3Bird510
4Vergne503
5Abt346

Pos.PilotVoltes ràpides
1Buemi7
2di Grassi6
3Bird5
3Abt5
5Piquet4

Pos.PilotCurses
1di Grassi 53
1Bird53
1Abt53
1d'Ambrosio53
5Piquet51

Respostes

Configuració
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.557 2 718👍 2.030
    L'impaciència dóna el títol a Audi

    En Buemi tornava a sortir des de la pole i un cop més el Renault es va veure superat a l'hora de la cursa. El suís va quedar sense victòria aquesta temporada. Ara bé, l'acció succeïa darrere d'ell.
    Vergne i Lotterer van avançar el suís en els primers girs i semblava que Techeetah no donaria cap opció en el títol de constructors. Tanmateix, la direcció de cursa prest va adonar-se d'una cosa: els Techeetah semblaven haver-se saltat la sortida.

    Finalment, només en Lotterer va ser penalitzat amb un stop and go de 10 segons. Mentrestant, els Audis havien ficat en Buemi en un entrepà alemany. En Lotterer es va reincorporar a pista 15è a mig minut del líder. Però la situació que importava era una altra. André Lotterer havia d'arribar a la vuitena posició per prendre el mundial als alemanys. Semblava una missió impossible. D'altra banda, n'Abt va superar en Buemi per sumar 3 punts més per Audi i així posar-ho més difícil a en Lotterer, que hauria d'apuntar a posicions més avançades.

    En Buemi recuperava la posició davant un Abt que havia consumit massa energia atacant al suís anteriorment i intentant marcar la volta ràpida que li donaria un punt extra. Finalment, però n'Abt va deixar enrere el suís. Però en aquell moment en Lotterer ja havia arribat als punts i era 9è.

    Hi quedaven poques voltes i el mundial penjava d'un fil. En Di Grassi, 2n, estava aferrat a en Vergne i en alguns moments va semblar que l'acabaria passant. Però l'altra banda del drama era que el tap que feia en Vergne havia posat n'Abt sota la pressió d'en Buemi mentre en Lotterer era a prop de la 8a posició. Els dos hipotètics canvis de posició haurien donat el campionat a Techeetah, però tot va romandre igual i Audi va aixecar el títol per 2 punts.

    Comiat amarg per en Nico Prost

    El francès va abandonar la Fórmula E d'una forma trista. 45 curses després, es retira com el 5è pilot amb més punts (304), el 5è amb més victòries (3) i el 5è amb més poles (3)

    Aquesta temporada no ha estat bona per a l'equip, però, a més a més, el nivell d'en Prost ha estat nefast i ha sumat uns pobríssims 8 punts (19è) que són no-res enfront dels 125 (4t) que ha sumat el seu company Buemi.



    Qüestionat i sense la presència de la marca francesa l'any que ve, en Prost no ha tingut cap altra sortida que la porta de darrere. En la seua darrera cursa tampoc va aconseguir sumar punts.

    Cursa. Distància recorreguda: 102.04 km
    Pos.PilotPaísEquip#TempsVoltes
    1J. E. VergneFRATecheetah25 43
    2L. di GrassiBRAAudi-ABT1+0.50843
    3D. AbtALEAudi-ABT66+1.28743
    4S. BuemiSUIRenault9+1.78043
    5F. RosenqvistSUEMahindra19+12.14643
    6M. EvansNZLJaguar20+20.05043
    7N. PiquetBRAJaguar3+20.59243
    8N. HeidfeldALEMahindra23+24.27543
    9A. LottererALETecheetah18+28.82143
    10S. BirdANGDS Virgin2+32.81043
    11N. ProstFRARenault8+34.10043
    12S. SarrazinFRAAndretti27+34.59443
    13Q. MaXINNIO16+1 volta42
    14A. LynnANGDS Virgin36+1 volta42
    15A. F. da CostaPORAndretti28+3 voltes40
     T. DillmannFRAVenturi4Retirat15
     M. EngelALEVenturi5Retirat7
     J. d'AmbrosioBELDragon7Retirat6
     L. FilippiITANIO68Retirat5
     J. M. LópezARGDragon6Retirat4

    Compte enrere per la temporada 5

    Dia 15 de desembre la Fórmula E torna a Ad Diriyah, Aràbia Saudita amb una nova generació de cotxes més potents i més autònoms.
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.557 2 718👍 2.030
    BMW-Andretti presenta el seu nou monoplaça

    La marca alemanya entra plenament com a constructor de la mà de l'equip de Michael Andretti i ha revel·lat el disseny del nou cotxe. Els colors són clarament els de la marca alemanya i, de fet, des d'una vista zenital, es pot observar el logo quadriculat de BMW.





    D'altra banda, l'escuderia també ha anunciat els seus pilots per a la pròxima temporada. António Félix Da Costa es mantindrà una temporada més després d'aconseguir 20 dels 24 punts per a l'equip en un any per oblidar. Al seu costat s'hi afegeix un pilot completament inèdit: Alexander Sims. El pilot anglès prové de la competició GT però també ha tingut experiència en les categories inferior de la competició de monoplaces.
    Va cursar 64 GP a la F3 europea amb un balanç de 3 victòries, 16 podis que li van servir per quedar 4t del campionat en dues ocasions.
    Va arribar a correr a la GP3 una temporada completa i la meitat d'una segona. De les 24 curses va obtenir 2 victòries i 8 podis quedant 6è del campionat el primer any i 8è el segon.

    Venturi confirma pilots

    Els monegascs, després d'anunciar el fitxatge de Felipe Massa, han anunciat que segueixen confiant en Edoardo Mortara per a la pròxima temporada. L'equip Venturi també s'ha reforçat en la part directiva amb l'arribada de Susie Wolff, ex-pilot reserva de Williams, que exercirà com a Team Principal.
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.557 2 718👍 2.030
    Més presentacions

    En les darreres setmanes s'han presentat els monoplaces de 3 equips diferents. Es tracta d'Audi, Techeetah i Jaguar. Tots els equips han decidit mantenir el mateix esquema de colors que l'anterior temporada.


    Daniel Abt (esquerra) i Lucas di Grassi (dreta) posen al costat de l'Audi e-tron FE05
    que s'utilitzarà durant la pròxima temporada. La presència del color vermell guanya pes en
    l'esquema de colors.


    El nou Techeetah E-Tense FE19 que ara comptarà amb el suport de DS Automobiles.


    El Jaguar I-Type 3 presenta una de les paletes de colors més futuristes.

    Més pilots

    Ara per ara hi ha diverses alineacions de pilots confirmades. El pilot tailandès de Fórmula 2 Alexander Albon farà costat a Buemi a l'equip Nissan e.dams mentre que s'ha confirmat fa poques hores que Robin Frijns tornaria a la categoria de la mà de Virgin fent costat a Sam Bird.
    Així queda la graella de moment:

    Equip#PilotPaís
    BMW Andretti28Da CostaPOR
    27SimsANG
    Audi ABT11Di GrassiBRA
    66AbtALE
    Dragon   
       
    Virgin2BirdANG
    4FrijnsHOL
    HWA AG   
       
    Jaguar20EvansNZL
    3PiquetBRA
    Mahindra   
       
    NIO   
       
    Nissan9BuemiSUI
     AlbonTAI
    DS Techeetah25VergneFRA
    18LottererALE
    Venturi19MassaBRA
    48MortaraSUI



  • BarratinaireUsuari sumador8.374 14 257👍 6.245
    Em pensava que era un fil sobre ERC, sobretot pel Gràcies E! Que es va fer famós fa un temps i ara es torna a fer servir 
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.557 2 718👍 2.030
    S'omplen els últims forats

    Stoffel Vandoorne, expilot F1 de McLaren, i Pascal Wehrlein, expilot F1 de Sauber, han estat els dos últims grans noms que s'han incorporat a la Fórmula E.
    El belga serà pilot de HWA mentre que Wehrlein formarà part de la dupla de pilots totalment renovada que presenta Mahindra juntament amb d'Ambrosio, que prové de l'equip Dragon.
    Precisament l'únic equip que encara té un seient buit és Dragon i encara no se sap qui l'ocuparà. De moment, l'equip s'ha presentat als tests de pretemporada amb els pilots de Fórmula 2 Antonio Fuoco i Maximilian Günther.

    D'altra banda, Nissan e.dams ha tingut un problema amb el seu nou fitxatge Alex Albon. Albon sembla que es veu a prop del seient disponible a l'equip de Fórmula 1 de Toro Rosso i no ha participat encara als tests de pretemporada al circuit de Ricard Tormo. En conseqüència, la marca japonesa s'ha interessat pels serveis d'Oliver Rowland, expilot de Fórmula 2. La presència del tailandès a la primera cursa de la temporada és una incògnita.

    Així doncs, la graella queda així. Els equips han de tenir decidits els seus pilots abans de dia 24 i la llista de pilots es farà oficial el 16 de novembre.

    PilotPaís#Equip
    Da CostaPOR28BMW Andretti
    SimsANG27BMW Andretti
    Di GrassiBRA11Audi ABT
    AbtALE66Audi ABT
    LópezARG7Dragon
      6Dragon
    BirdANG2Virgin
    FrijnsHOL4Virgin
    PaffettANG17HWA AG
    VandoorneBEL5HWA AG
    EvansNZL20Jaguar
    PiquetBRA3Jaguar
    WehrleinALE94Mahindra
    D'AmbrosioBEL64Mahindra
    TurveyANG16NIO
    DillmannFRA8NIO
    BuemiSUI9Nissan
    AlbonTAI22Nissan
    VergneFRA25DS Techeetah
    LottererALE18DS Techeetah
    MassaBRA19Venturi
    MortaraSUI48Venturi



    Primers resultats i sorpreses als tests

    Toca generació completament nova de cotxes i una gran entrada de fabricants. Això ha significat que els primers dies de proves hagin produït sorpreses com la de BMW Andretti. L'entrada dels alemanys ha aconseguit que l'equip passi de ser un equip cuer a liderar els temps d'aquests tests. Tanmateix, això podria esvaïr-se en començar la temporada el 15 de desembre. Demà es realitzarà l'últim dia de test.
    Techeetah, Audi ABT i Mahindra també mantenen les sensacions positives de la temporada anterior també ronden les posicions capdavanteres. La notícia és que Nissan sembla capaç d'apropar-se a aquests equips, de manera que agafen l'equip allà on Renault el va deixar. Un daltabaix hauria estat preocupant.
    Si tot continua així, el campionat podria estar molt disputat entre 4 o 5 equips i l'emoció estaria garantida.

    Virgin de moment apareix enfonsat en els registres de temps i es troba a l'alçada d'equips de segona fila com Dragon, NIO o Venturi.
    Jaguar tampoc progressa i es manté en la zona d'enmig.
    De manera lògica per a un equip debutant, HWA no ha tingut gaires progressos i ha romangut a baix de tot en la taula de temps.

    També s'ha pogut mesurar la millora dels nous monoplaces respecte els de la temporada anterior i, de moment ja han rebaixat en més de 4 segons els registres de la pretemporada passada.
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.557 2 718👍 2.030
    Llista oficial de participants

    PilotPaís#Equip
    Di GrassiBRA11Audi ABT
    AbtALE66Audi ABT
    SimsANG27BMW Andretti
    Da CostaPOR28BMW Andretti
    GüntherALE6Dragon
    LópezARG7Dragon
    LottererALE36DS Techeetah
    VergneFRA25DS Techeetah
    VandoorneBEL5HWA Racelab
    PaffettANG17HWA Racelab
    PiquetBRA3Jaguar
    EvansNZL20Jaguar
    D'AmbrosioBEL64Mahindra
    WehrleinALE94Mahindra
    DillmannFRA8NIO
    TurveyANG16NIO
    BuemiSUI23Nissan
    RowlandANG22Nissan
    MassaBRA19Venturi
    MortaraSUI48Venturi
    BirdANG2Virgin
    FrijnsHOL4Virgin

    Alexander Albon finalment se n'ha anat a la Fórmula 1 amb Toro Rosso i el seu substitut s'ha anunciat que serà Oliver Rowland, ex-pilot de Fórmula 2. També s'ha confirmat la presència de Felix Rosenqvist en substitució de Pascal Wehrlein a la primera cursa de la temporada.

    Resum dels canvis

    Equips
    1. Andretti --> BMW Andretti
    2. Nou equip: HWA Racelab
    3. Renault e.dams --> Nissan e.dams
    4. Techeetah --> DS Techeetah
    5. DS Virgin --> Virgin
    Pilots
    1. Virgin: Bird/Lynn --> Bird/Frijns
    2. HWA Racelab: Vandoorne/Paffett nous pilots
    3. NIO: Turvey/Filippi ---> Turvey/Dillmann
    4. Dragon: López/d'Ambrosio --> López/Günther
    5. Venturi: Mortara/Engel --> Mortara/Massa
    6. Nissan: Buemi/Prost --> Buemi/Rowland
    7. Andretti: da Costa/Sarrazin --> da Costa/Sims
    8. Mahindra: Rosenqvist/Heidfeld --> Wehrlein/d'Ambrosio


  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.557 2 718👍 2.030
    Debut brillant de BMW

    Cotxes nous, pilots nous, equips nous i constructors nous. Aquesta temporada suposa una revolució en la categoria i l'ordre dels equips s'ha sacsejat per complet.

    D'entrada cal parlar dels més beneficiats: BMW Andretti. Da Costa, un pilot experimentat, ha sapigut aprofitar el gran salt endavant que ha fet Andretti gràcies a l'entrada de BMW i ha aconseguit la primera pole de la temporada. També han sorprès els Dragon posicionant en segon lloc a López mentre que Vandoorne col·locava els nouvinguts HWA Racelab en 4a posició. Buemi, des de la 3a amb el nou Nissan semblava que retrobava bones sensacions mentre que el vigent campió Jean Eric Vergne partia 5è.

    L'altra cara de la classificació han estat les penalitzacions. Devers mitja dotzena de pilots, incloent els Virgin i di Grassi, han excedit el màxim de potència permès i han hagut de començar des del fons de la graella. Ara bé, això no dissimula el pobre rendiment exhibit pels Audi i els Virgin, enfonsats a mitjan taula.

    La cursa, tanmateix, ha estat una història completament diferent. Vandoorne s'ha enfonsat ràpidament i HWA Racelab ha demostrat que no té bon ritme i tampoc bona fiabilitat, ja que Paffett, que menava l'altre HWA, s'ha retirat. També s'ha enfonsat López, tot i que de manera menys clamorosa i ha pogut lluitar per entrar al top 5 fins que ha comès un error i ha romput la suspensió del seu cotxe.
    Buemi tampoc aconseguia tenir un ritme per mantenir-se en la zona alta de la classificació i queia als afores del pòdium.

    Ara bé, l'espectacle han estat els Techeetah. Han demostrat ser el millor cotxe amb diferència i només la mala sort els ha apartat de la victòria. Da Costa ha partit bé, liderant còmodament fins que Vergne ha retallat la diferència i s'ha posat al capdavant, però llavors han aparegut nombroses penalitzacions per excedir la potència permesa i entre els perjudicats hi havia els dos Techeetah han hagut de complir un pas pels boxes (drive through).
    Però això no importava, els cotxes negres i daurats eren tan ràpids que han pogut recuperar el terreny perdut i Vergne ha quedat a mig segon del líder Da Costa. Val a dir, però, que un període de cotxe de seguretat els ha beneficiat en la seva remuntada.
    Jerome d'Ambrosio tancava el podi en una bona actuació de Mahindra que torna a començar bé l'any, però no es poden permetre una baixada de rendiment com la de l'any passat.

    Hi falta prop d'un mes fins l'ePrix de Marràqueix i els equips tenen temps de revisar els seus errors de cara a un dels millors circuits del calendari. Serà una dominació absoluta de Techeetah? BMW podrà plantar cara? Mahindra aguantarà a aquest nivell? Audi i Virgin es recuperaran? La nova Fórmula E ha deixat més preguntes que respostes en aquesta vibrant cursa.

    Distància recorreguda: 82.34 km
    Pos.PilotPaísEquip#TempsCanvi posició
    1da CostaPORBMW Andretti2800:46:29.3770
    2VergneFRADS Techeetah25+0.462+3
    3d'AmbrosioBELMahindra64+4.033+3
    4EvansNZLJaguar20+5.383+4
    5LottererALEDS Techeetah36+5.579+2
    6BuemiSUINissan23+6.625-3
    7RowlandANGNissan22+9.105+7
    8AbtALEAudi ABT66+9.819+3
    9di GrassiBRAAudi ABT11+10.936+9
    10PiquetBRAJaguar3+11.564+5
    11BirdANGVirgin2+11.747+8
    12FrijnsHOLVirgin4+12.189+8
    13TurveyANGNIO16+13.104+8
    14MassaBRAVenturi19+13.610-2
    15DillmannFRANIO8+14.273+7
    16GüntherALEDragon6+16.1610
    17VandoorneBELHWA Racelab5+20.013-13
    18SimsANGBMW Andretti27+47.712-8
    19MortaraSUIVenturi48+1 volta-6
     LópezARGDragon7Retirat-18
     PaffettANGHWA Racelab17Retirat-12
     RosenqvistSUEMahindra94Retirat-5
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.557 2 718👍 2.030
    Avui a les 15:50 Esport3 retransmetrà la cursa de Fórmula E.


    De moment a la classificació Sam Bird partirà de la pole position seguit de Vergne, da Costa, Buemi, Sims i Evans. Wehrlein ha impressionat amb un 7è lloc en el seu debut, Massa sortirà 15è, Lotterer no ha pogut posar el seu Techeetah més enllà de la 20a posició mentre que Vandoorne ha quedat darrer.

    Nissan i Virgin mostren símptomes de millora mentre que Audi s'ha hagut de conformar amb un 11è per di Grassi i un 16è per Abt.

    Els cotxes han rebaixat en 3 segons el millor temps marcat la temporada passada.
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.557 2 718👍 2.030
    D'Ambrosio guanya en la desfeta de BMW


    Jerôme d'Ambrosio, guanyador de l'ePrix de Marràqueix, pilotant el seu Mahindra.

    Els Virgin semblaven renovats, els Techeetah semblaven d'una categoria superior i els BMW semblava que signarien un doblet, però va ser un inesperat Jerôme d'Ambrosio qui va aconseguir creuar primer la línea de meta a Marràqueix.

    En una sortida caòtica provocada per Vergne que, intentant defensar-se de Buemi i alhora superar al poleman Bird, va deixar el cotxe creuat enmig de la pista. Les maniobres dels pilots per esquivar-lo van capgirar totalment l'ordre. Els Techeetah i Buemi havien quedat relegats a les últimes posicions mentre que Wehrlein i Vandoorne es retiraven amb el coche danyat.

    Liderava Bird assetjat pels BMW i prest es faria palesa la inferioritat del Virgin quan l'anglès va començar a fer un tren de 6 coches separats per 3 segons. La cursa no podia oferir més emoció mentre els Techeetah travessaven la mitjan taula com un ganivet travessa la mantequilla. I llavors Bird no va poder contenir més als BMW, que van començar a escapar-se. Bird, de fet, va ser superat també per d'Ambrosio i Frijns.

    Faltant menys de 10 minuts pel final de la cursa va passar l'impensable, l'inexplicable; els dos BMW van xocar entre ells quan Sims va intentar superar da Costa i el portuguès, líder de la cursa, va abandonar mentre que Sims es va reincorporar a la pista en 4a posició.

    A partir d'allà, l'entrada del Safety Car va neutralitzar la cursa i agrupar tots els pilots durant la resta de minuts finals i només hi va haver temps de fer una darrera volta vibrant on d'Ambrosio, que havia heretat el liderat, va haver de fer el cotxe molt ample per mantenir a ratlla els dos Virgins.

    El que hauria pogut suposar un salt endavant de BMW en la classificació de pilots i constructors ha deixat el liderat del mundial en mans de d'Ambrosio i Techeetah, respectivament.

    Distància recorreguda: 31 voltes, 92.69 km
    Pos.PilotPaísEquip#TempsCanvi posició
    1d'AmbrosioBELMahindra6400:46:45.884+9
    2FrijnsHOLVirgin4+0.143+6
    3BirdANGVirgin2+0.461-2
    4SimsANGBMW Andretti27+0.740+1
    5VergneFRADS Techeetah25+1.232-3
    6LottererALEDS Techeetah36+1.457+14
    7di GrassiBRAAudi ABT11+1.633+4
    8BuemiSUINissan23+2.455-4
    9EvansNZLJaguar20+2.980-3
    10AbtALEAudi ABT66+4.014+6
    11LópezARGDragon7+4.528+2
    12GüntherALEDragon6+6.034+9
    13MortaraSUIVenturi48+6.790+4
    14PiquetBRAJaguar3+6.833-5
    15RowlandANGNissan22+7.529-3
    16TurveyANGNIO16+9.241-2
    17DillmannFRANIO8+9.665+1
    18MassaBRAVenturi19+10.250-3
     da CostaPORBMW Andretti28Retirat-16
     PaffettANGHWA Racelab17Retirat+1
     WehrleinALEMahindra94Retirat-14
     VandoorneBELHWA Racelab5Retirat0
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.557 2 718👍 2.030
    Bird supera una cursa d'obstacles

    La cursa de Hong Kong ha resultat ser una autèntica carnisseria. Només 14 cotxes de 22 han acabat i el líder de la cursa ha canviat diverses vegades.

    D'entrada, Vandoorne sorprenia prenent la pole però en 10 metres ja havia estat superat per Rowland. El pilot belga ha continuat enfonsant-se en la classificació fins a la 5a posició. Després un accident triple ha deixat fora de combat a Nasr i els dos Mahindras. Sí, el líder del mundial, d'Ambrosio, quedava fora mentre que altres favorits com Vergne o Da Costa continuaven en les darreres posicions.

    Després d'una bandera vermella per retirar les restes dels 3 accidentats, la cursa s'ha reprès amb més drama perquè Rowland quedava parat a la sortida del primer revolt i cedia el liderat a Bird que, poc després cometia un error de frenada i regalava la primera posició a Lotterer. A partir d'aquí, la cursa ha estat un duel entre aquests dos pilots mentre per darrere Mortara anava perdent pistonada respecte a la parella del capdavant.

    Vandoorne, que era 4t, finalment ha tornat a abandonar en una enèsima mostra de la poca fiabilitat del HWA. Era un cap de setmana per somiar ja que Paffett també lluitava per entrar al top 5, però l'equip alemany s'ha tornat a disoldre.

    El drama encara no havia acabat perquè quan el rellotge marcava el final dels 45 minuts de cursa, Bird ha tocat a Lotterer i aquest últim ha punxat un pneumàtic. Hi quedava una volta extra que Bird ha près sense pressió per part de Mortara i André Lotterer queia i queia fins travessar en darrera i 14a posició la línia de meta. Di Grassi, que no havia aparegut gaire fins aquell moment, ha tancat un podi que li ha caigut del cel.

    Però encara no s'ha dit la darrera paraula, i és que Sam Bird està sota investigació per l'incident amb Lotterer i podria rebre una penalització en qualsevol moment.

    Més enrere trobam bons resultats per Felipe Massa i Gary Paffett, que sumen uns punts molt necessitats mentre el campionat torna a fer un gir de 180 graus. Ara Sam Bird lidera provisionalment la classificació amb un dels coixins de punts més grans d'aquesta temporada -17 punts- sobre d'Ambrosio que, tot i abandonar, reté la segona posició.
    • Un_senyor_damunt_un_ruc2.557 2 718👍 2.030
      Finalment es confirma una sanció de 5 segons que dóna la victòria a Mortara i Bird serà el 6è classificat. Això deixa el mundial molt obert amb 4 pilots separats per 2 punts!
      Això també suposa la primera victòria de Venturi i Mortara al mateix circuit on l'any passat se li escapà el triomf en la darrera volta.
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.557 2 718👍 2.030
    El 6è guanyador és Vergne

    6 curses, 6 guanyadors i 6 equips diferents. La temporada de Fórmula E no podria ser més igualada. I és que un cop més el mundial ha fet una altra volta de campana. Per exemple, Mortara i Sam Bird han abandonat avui i di Grassi ha perdut una desena de punts a la darrera volta quan Frijns ha impactat contra ell. Mentrestant, nous convidats han aparegut al capdavant. Vergne ha aconseguit l'esperat primer triomf de la temporada per ell i per Techeetah, Rowland, que havia fet la pole, ha mantingut la segona posició i da Costa torna al podi i, del no-res, surt de Sanya com a líder del mundial.
    Això sí, "líder del mundial" són paraules que han perdut gairebé el seu significat degut a que hi ha 6 pilots separats per 10 punts. Els que un dia guanyen, al següent abandonen i viceversa. Ni tan sols se sap exactament qui lluita pel mundial perquè en qualsevol moment pot apareixer un nou pretendent al títol que ara ronda la mitja taula o un dels capdavanters pot retirar-se dues curses seguides i ser engolit cap a posicions mitjanes.

    La cursa, tot i tener elements de tensió, ha estat, podríem dir, la més avorrida de la temporada. Un grup de 6-7 pilots han estat sempre anant en el vagó davanter separats per pocs metres. Hem vist a Vergne superar a Rowland, Lotterer fer-se encabir a la quarta posicio i algún duel entre els Audis. Al final, Lotterer 4t, Abt 5è amb els Mahindras just darrere. Buemi ha remuntat des del fons de la graella fins a la 8a posició. Evans, 9è, roman -juntament amb Abt- com l'únic pilot en puntuar en totes les curses i, tancant la zona de punts, Felipe Massa.

    Pel que fa al mundial d'equips, la cosa és similar. De manera inexplicable, hi ha 4 equips separats per 2 punts!

    Pos.PilotPaísEquip
    1VergneFRADS Techeetah
    2RowlandANGNissan
    3da CostaPORBMW Andretti
    4LottererALEDS Techeetah
    5AbtALEAudi ABT
    6d'AmbrosioBELMahindra
    7WehrleinALEMahindra
    8BuemiSUINissan
    9EvansNZLJaguar
    10MassaBRAVenturi
    11TurveyANGNIO
    12DillmannFRANIO
    13MortaraSUIVenturi
    14FrijnsHOLVirgin
    15di GrassiBRAAudi ABT
    RetPiquetBRAJaguar
    RetSimsANGBMW Andretti
    RetPaffettANGHWA Racelab
    RetLópezARGDragon
    RetVandoorneBELHWA Racelab
    RetBirdANGVirgin
    RetNasrBRADragon
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.557 2 718👍 2.030
    Piquet parteix de la Fórmula E

    El pilot amb l'honor de ser el primer campió de Fórmula E de la història deixa la categoria després d'haver disputat totes les curses que s'han celebrat fins al moment. Amb la seua partida, només 4 pilots romandran amb la fita d'haver corregut les, de moment, 51 curses de Fórmula E. El seu lloc serà ocupat per Alex Lynn, que té experiència prèvia en aquesta categoria.

    Piquet va treure profit d'una temporada imprevisible i amb els punts molt repartits. Amb 2 victòries i 5 podis en 11 curses, el brasiler va guanyar el títol a la darrera cursa per un sol punt sobre Buemi. A partir d'allà, la carrera esportiva de Piquet mai més ha tornat al mateix nivell. Poc s'esperaria que fora d'aquella primera temporada, mai més tornaria al podi.

    La segona temporada, amb un cotxe molt poc evolucionat respecte l'any anterior, va arrossegar-se per les darreres posicions de la graella. El millor resultat: una 8a posició. Després de sumar 144 punts per guanyar el títol, només en va sumar 8, superat pel seu company d'equip, Oliver Turvey, que tampoc no va tenir una temporada gaire millor amb 11 punts.
    L'equip va quedar darrer en el campionat d'equips i Piquet va ser 15è.

    La tercera temporada en principi havia de ser millor per a l'equip NIO. I certament, ambdós pilots, molt igualats, van sumar molts més punts. Aquesta vegada Piquet va superar el seu company d'equip aconseguint una pole i un 4t lloc com a millor resultat per un total de 33 punts pels 26 de Turvey. No són números de campió però era una millora. Amb 59 punts, l'equip va acabar 6è i el brasiler 11è.

    El següent moviment de Piquet en la seva trajectòria va ser el canvi a Jaguar. La marca anglesa havia tingut un primer any comprensiblement difícil però el segon any oferia millors expectatives. I efectivament, el cotxe va ser molt millor fins al punt de tenir un potencial suficient per lluitar algun podi. Piquet no va passar de la 4a posició, resultat que va repetir 3 cops, però el seu company sí que va aconseguir una pole i una 3a posició inesperada. Piquet va acabar amb 51 punts però superat pel seu company Evans, que en va sumar 68.

    Acabada la 4a temporada, ningú pensava que Piquet pugués tornar a lluitar per un campionat. Encara que el cotxe ho permetés, Evans seria allà per treure'n un major profit i ser qui lluités per un hipotètic títol.

    Amb la 5a temporada en el seu equador, el brasiler segueix sense impressionar. Un solitari punt i un rendiment molt per sota del potencial del cotxe són els motius que l'han deixat fora de l'equip. I és que Evans ha puntuat i l'ha superat en totes les curses i té 36 punts.

    I així serà recordat Piquet. Un pilot que va tenir sort una vegada, que va ser una flor d'un dia.

    Algunes estadístiques (posició en el rànquing històric):
    Victòries: 2 (8è)
    Podis: 5 (9è)
    Poles: 1 (9è)
    Voltes ràpides: 4 (5è)
    Punts: 237 (8è)
    Curses: 51 (1r)
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.557 2 718👍 2.030
    Primera victòria d'Evans i Jaguar a la Fórmula E

    7 curses, 7 equips guanyadors, 7 pilots guanyadors. Ha tornat a passar! La graella de sortida convidava a pensar en un nou guanyador: Lotterer, Evans, Vandoorne, Günther eren els competidors que sortien més avançats. La sortida no ha tingut gaire transcendència apart de Vandoorne superant a Günther per la 3a posició. I és que als 3 minuts s'ha format una pila de cotxes accidentats a una xicana que blocava la pista i ha obligat a la bandera vermella.

    Després de 40 minuts s'ha reanudat la cursa amb 40 minuts per davant. Han estat 40 minuts d'autèntica tensió entre els 3 primers. Evans tenia molt bon ritme i ha assetjat a Lotterer fins que ha pogut avançar-lo en una maniobra al límit del reglament. A partir d'allà, Lotterer no ha tingut resposta fins que ha caigut la bandera de quadres confirmant la victòria d'Evans i el primer podi de Vandoorne i HWA Racelab a la Fórmula E.

    I els líders del mundial? Increïblement, els favorits partien des de la segona meitat de la graella. Destacava l'actuació de Vergne que havia remuntat fins la 7a posició però el francès ha comès una infracció sota banderes grogues que li ha costat un drive-through i la possibilitat de puntuar. Les coses estan d'una manera tal que d'Ambrosio, amb una 8a posició s'ha col·locat líder!

    El mundial de pilots queda ja indescriptiblement ajustat. 9 pilots separats per 13 punts! Qualsevol pot guanyar! I ja hem passat l'equador del mundial!

    En el campionat d'equips, Techeetah obté un marge pírric sobre Virgin per liderar el mundial. BMW Andretti, amb una actuació pobre avui, es despenja una mica del grup capdavanter mentre que a la zona mitja tot es compacta entre Nissan, Jaguar i Venturi.

    Pos.PilotPaísEquip
    1EvansNZLJaguar
    2LottererALEDS Techeetah
    3VandoorneBELHWA Racelab
    4FrijnsHOLVirgin
    5BuemiSUINissan
    6RowlandANGNissan
    7di GrassiBRAAudi ABT
    8d'AmbrosioBELMahindra
    9da CostaPORBMW Andretti
    10WehrleinALEMahindra
    11BirdANGVirgin
    12LynnANGJaguar
    13TurveyANGNIO
    14VergneFRADS Techeetah
    15DillmannFRANIO
    16LópezARGDragon
    17SimsANGBMW Andretti
    18AbtALEAudi ABT
    19GuntherALEDragon
    RetMassaBRAVenturi
    RetMortaraSUIVenturi
    RetPaffettANGHWA Racelab
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.557 2 718👍 2.030
    Primera victòria de Frijns en el diluvi de París

    8 curses i 8 guanyador. Per primera vegada, un equip ha repetit victòria; Virgin. Semblava que l'organització volia estalviar-se problemes de primera volta amb una sortida en marxa, però la Fórmula E és la Fórmula E, i el caos s'ha obert pas com sempre. Tot indicava que Nissan faria un doblet i seria el vuitè equip vencedor, però el miratge s'ha esvaït ràpidament. Rowland s'ha engastat a les proteccions als 3 minuts de cursa i poc després Buemi entrava a boxes patint problemes. Però això no havia fet més que començar.

    Després ha arribat la pluja. I qui diu pluja, diu un diluvi. El ruixat ha estat brutal, de proporcions tropicals, fins al punt de requerir-se la Full Course Yellow. Amb gran part de la cursa per davant, s'obria pas un escenari mai vist abans: una cursa de Fórmula E en mullat. I l'espectacle no ha defraudat. Cotxes patinant, sortint de pista, xocant. S'ha vist de tot i, sincerament, no crec que ningú avui hauria estat capaç de monitoritzar tot el que passava. Els comentaristes amb prou feines tenien temps d'anunciar un accident i ja n'estaven enfocant un altre.

    Al final, quan ha tornat a sortir el sol en els darrers minuts, s'ha pogut fer recompte de víctimes. Mortara, Massa, Bird, Lynn, Sims, Dillmann, Turvey... Tots s'han vist involucrats en problemes, alguns d'ells des de bones posicions; Massa lluitava pel podi, Mortara voltava el top 5, Dillmann i Turvey havien ficat els seus cotxes en punts, etc.

    La qüestió, però, era sobreviure i els que millor ho han fet han estat Audi i Techeetah amb ambdós pilots puntuant. Frijns ha compensat el tercer zero consecutiu del seu company Bird i Günther ha sorprès amb una 5a posició. Paffett també ha puntuat sense fer gaire soroll.

    Això deixa una lluita pel campionat d'allò més estranya. Frijns lidera amb Lotterer a 1 punt. La resta estan a més de 10 punts, cosa que, després del que hem vist, és una galàxia de distància. Serà això un mundial Frijns-Lotterer? Dos convidats que ningú esperava? Dos pilots secundaris en el si dels seus equips superant els seus companys amb molta més reputació? I per què no? Si ja ho hem vist tot en aquesta categoria.

    Pos.PilotPaísEquip
    1FrijnsHOLVirgin
    2LottererALEDS Techeetah
    3AbtALEAudi ABT
    4di GrassiBRAAudi ABT
    5GuntherALEDragon
    6VergneFRADS Techeetah
    7da CostaPORBMW Andretti
    8PaffettANGHWA Racelab
    9MassaBRAVenturi
    10WehrleinALEMahindra
    11BirdANGVirgin
    12RowlandANGNissan
    13LópezARGDragon
    14TurveyANGNIO
    15BuemiSUINissan
    16EvansNZLJaguar
    17d'AmbrosioBELMahindra
    RetLynnANGJaguar
    RetMortaraSUIVenturi
    RetVandoorneBELHWA Racelab
    RetSimsANGBMW Andretti
    RetDillmannFRANIO

Publicitat

Fòrums

  • 9.285.104 missatges
  • 220.676 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat