Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

El fil de la Fórmula E

Un_senyor_damunt_un_ruc2.359 2 757👍 1.946

CAMPIONAT DE PILOTS

Pos.PilotPaísEquipR1R2R3R4R5R6R7R8R9R10R11R12Total
1J. E. VergneFRATecheetah21121028102810281511025198
2L. di GrassiBRAAudi-ABT00RetRet318181918252518144
3S. BirdANGDS Virgin25101511015251561821143
4S. BuemiSUIRenault01211515Ret81012101815125
5D. AbtALEAudi-ABT11Dsq1Ret2501362901916120
6F. RosenqvistSUEMahindra0292512310340001096
7M. EvansNZLJaguar015068122089Ret868
8A. LottererALETecheetahDsq0Ret18001582136264
9N. PiquetBRAJaguar12013812RetRetRet0RetRet651
10O. TurveyANGNIO08Ret018602102--46
11N. HeidfeldALEMahindra1506RetRetRet00188442
12M. EngelALEVenturi060Ret01412404031
13E. MortaraSUIVenturi618004010-Ret--29
14J. d'AmbrosioBELDragonRet00402600150Ret27
15A. da CostaPORAndretti8002600Ret040020
16A. LynnANGDS Virgin422Ret18Ret000Ret017
17J. LópezARGDragon--8Ret050100RetRet14
18T. DillmannFRAVenturi--------0-12Ret12
19N. ProstFRARenault2401Ret0000Ret108
20T. BlomqvistANGAndretti--40000Ret----4
21L. FilippiITANIO1Ret00000-0Ret0Ret1
22S. SarrazinFRAAndretti--------00000
23K. KobayashiJAPAndretti00----------0
24Q. MaXINNIO-------0---00
25N. JaniSUIDragon00----------0

CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS

Pos.EquipPaísR1R2R3R4R5R6R7R8R9R10R11R12Total
1Audi ABTALE110102818312547254434264
2TecheetahXIN211210461028253617141627262
3DS VirginANG29121711123251561821160
4MahindraIND152931123103418814138
5RenaultFRA25211615081012101915133
6JaguarANG1215131420122089014119
7VenturiMON62400415124016072
8NIOXIN1800186021020047
9DragonEUA008407610150041
10AndrettiEUA80426000040024

Pròximament: Ronda 1, Ad Diriyah, 15 de desembre de 2018.



CLASSIFICACIONS HISTÒRIQUES (Top 5)

Pos.PilotVictòries
1S. Buemi12
2L. di Grassi8
3S. Bird7
4J. E. Vergne5
5F. Rosenqvist3
5N. Prost3

Pos.PilotPòdiums
1L. di Grassi 27
2S. Buemi21
3S. Bird15
3J. E. Vergne15
5N. Heidfeld8
5D. Abt8

Pos.PilotPoles
1S. Buemi11
2J. E. Vergne8
3F. Rosenqvist6
4S. Bird4
5N. Prost3
5L. di Grassi 3

Pos.PilotPunts
1L. di Grassi611
2S. Buemi580
3S. Bird456
4J. E. Vergne441
5N. Prost304

Pos.PilotVoltes ràpides
1S. Buemi7
2S. Bird5
2L. di Grassi 5
4N. Piquet4
4D. Abt4

Pos.PilotCurses
1L. Di Grassi 45
1S. Bird45
1N. Prost45
1D. Abt45
1N. Piquet45
1J. d'Ambrosio45

Respostes

Configuració
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.359 2 757👍 1.946
    L'impaciència dóna el títol a Audi

    En Buemi tornava a sortir des de la pole i un cop més el Renault es va veure superat a l'hora de la cursa. El suís va quedar sense victòria aquesta temporada. Ara bé, l'acció succeïa darrere d'ell.
    Vergne i Lotterer van avançar el suís en els primers girs i semblava que Techeetah no donaria cap opció en el títol de constructors. Tanmateix, la direcció de cursa prest va adonar-se d'una cosa: els Techeetah semblaven haver-se saltat la sortida.

    Finalment, només en Lotterer va ser penalitzat amb un stop and go de 10 segons. Mentrestant, els Audis havien ficat en Buemi en un entrepà alemany. En Lotterer es va reincorporar a pista 15è a mig minut del líder. Però la situació que importava era una altra. André Lotterer havia d'arribar a la vuitena posició per prendre el mundial als alemanys. Semblava una missió impossible. D'altra banda, n'Abt va superar en Buemi per sumar 3 punts més per Audi i així posar-ho més difícil a en Lotterer, que hauria d'apuntar a posicions més avançades.

    En Buemi recuperava la posició davant un Abt que havia consumit massa energia atacant al suís anteriorment i intentant marcar la volta ràpida que li donaria un punt extra. Finalment, però n'Abt va deixar enrere el suís. Però en aquell moment en Lotterer ja havia arribat als punts i era 9è.

    Hi quedaven poques voltes i el mundial penjava d'un fil. En Di Grassi, 2n, estava aferrat a en Vergne i en alguns moments va semblar que l'acabaria passant. Però l'altra banda del drama era que el tap que feia en Vergne havia posat n'Abt sota la pressió d'en Buemi mentre en Lotterer era a prop de la 8a posició. Els dos hipotètics canvis de posició haurien donat el campionat a Techeetah, però tot va romandre igual i Audi va aixecar el títol per 2 punts.

    Comiat amarg per en Nico Prost

    El francès va abandonar la Fórmula E d'una forma trista. 45 curses després, es retira com el 5è pilot amb més punts (304), el 5è amb més victòries (3) i el 5è amb més poles (3)

    Aquesta temporada no ha estat bona per a l'equip, però, a més a més, el nivell d'en Prost ha estat nefast i ha sumat uns pobríssims 8 punts (19è) que són no-res enfront dels 125 (4t) que ha sumat el seu company Buemi.



    Qüestionat i sense la presència de la marca francesa l'any que ve, en Prost no ha tingut cap altra sortida que la porta de darrere. En la seua darrera cursa tampoc va aconseguir sumar punts.

    Cursa. Distància recorreguda: 102.04 km
    Pos.PilotPaísEquip#TempsVoltes
    1J. E. VergneFRATecheetah25 43
    2L. di GrassiBRAAudi-ABT1+0.50843
    3D. AbtALEAudi-ABT66+1.28743
    4S. BuemiSUIRenault9+1.78043
    5F. RosenqvistSUEMahindra19+12.14643
    6M. EvansNZLJaguar20+20.05043
    7N. PiquetBRAJaguar3+20.59243
    8N. HeidfeldALEMahindra23+24.27543
    9A. LottererALETecheetah18+28.82143
    10S. BirdANGDS Virgin2+32.81043
    11N. ProstFRARenault8+34.10043
    12S. SarrazinFRAAndretti27+34.59443
    13Q. MaXINNIO16+1 volta42
    14A. LynnANGDS Virgin36+1 volta42
    15A. F. da CostaPORAndretti28+3 voltes40
     T. DillmannFRAVenturi4Retirat15
     M. EngelALEVenturi5Retirat7
     J. d'AmbrosioBELDragon7Retirat6
     L. FilippiITANIO68Retirat5
     J. M. LópezARGDragon6Retirat4

    Compte enrere per la temporada 5

    Dia 15 de desembre la Fórmula E torna a Ad Diriyah, Aràbia Saudita amb una nova generació de cotxes més potents i més autònoms.
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.359 2 757👍 1.946
    BMW-Andretti presenta el seu nou monoplaça

    La marca alemanya entra plenament com a constructor de la mà de l'equip de Michael Andretti i ha revel·lat el disseny del nou cotxe. Els colors són clarament els de la marca alemanya i, de fet, des d'una vista zenital, es pot observar el logo quadriculat de BMW.





    D'altra banda, l'escuderia també ha anunciat els seus pilots per a la pròxima temporada. António Félix Da Costa es mantindrà una temporada més després d'aconseguir 20 dels 24 punts per a l'equip en un any per oblidar. Al seu costat s'hi afegeix un pilot completament inèdit: Alexander Sims. El pilot anglès prové de la competició GT però també ha tingut experiència en les categories inferior de la competició de monoplaces.
    Va cursar 64 GP a la F3 europea amb un balanç de 3 victòries, 16 podis que li van servir per quedar 4t del campionat en dues ocasions.
    Va arribar a correr a la GP3 una temporada completa i la meitat d'una segona. De les 24 curses va obtenir 2 victòries i 8 podis quedant 6è del campionat el primer any i 8è el segon.

    Venturi confirma pilots

    Els monegascs, després d'anunciar el fitxatge de Felipe Massa, han anunciat que segueixen confiant en Edoardo Mortara per a la pròxima temporada. L'equip Venturi també s'ha reforçat en la part directiva amb l'arribada de Susie Wolff, ex-pilot reserva de Williams, que exercirà com a Team Principal.
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.359 2 757👍 1.946
    Més presentacions

    En les darreres setmanes s'han presentat els monoplaces de 3 equips diferents. Es tracta d'Audi, Techeetah i Jaguar. Tots els equips han decidit mantenir el mateix esquema de colors que l'anterior temporada.


    Daniel Abt (esquerra) i Lucas di Grassi (dreta) posen al costat de l'Audi e-tron FE05
    que s'utilitzarà durant la pròxima temporada. La presència del color vermell guanya pes en
    l'esquema de colors.


    El nou Techeetah E-Tense FE19 que ara comptarà amb el suport de DS Automobiles.


    El Jaguar I-Type 3 presenta una de les paletes de colors més futuristes.

    Més pilots

    Ara per ara hi ha diverses alineacions de pilots confirmades. El pilot tailandès de Fórmula 2 Alexander Albon farà costat a Buemi a l'equip Nissan e.dams mentre que s'ha confirmat fa poques hores que Robin Frijns tornaria a la categoria de la mà de Virgin fent costat a Sam Bird.
    Així queda la graella de moment:

    Equip#PilotPaís
    BMW Andretti28Da CostaPOR
    27SimsANG
    Audi ABT11Di GrassiBRA
    66AbtALE
    Dragon   
       
    Virgin2BirdANG
    4FrijnsHOL
    HWA AG   
       
    Jaguar20EvansNZL
    3PiquetBRA
    Mahindra   
       
    NIO   
       
    Nissan9BuemiSUI
     AlbonTAI
    DS Techeetah25VergneFRA
    18LottererALE
    Venturi19MassaBRA
    48MortaraSUI



  • BarratinaireUsuari sumador7.797 13 274👍 5.208
    Em pensava que era un fil sobre ERC, sobretot pel Gràcies E! Que es va fer famós fa un temps i ara es torna a fer servir 
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.359 2 757👍 1.946
    S'omplen els últims forats

    Stoffel Vandoorne, expilot F1 de McLaren, i Pascal Wehrlein, expilot F1 de Sauber, han estat els dos últims grans noms que s'han incorporat a la Fórmula E.
    El belga serà pilot de HWA mentre que Wehrlein formarà part de la dupla de pilots totalment renovada que presenta Mahindra juntament amb d'Ambrosio, que prové de l'equip Dragon.
    Precisament l'únic equip que encara té un seient buit és Dragon i encara no se sap qui l'ocuparà. De moment, l'equip s'ha presentat als tests de pretemporada amb els pilots de Fórmula 2 Antonio Fuoco i Maximilian Günther.

    D'altra banda, Nissan e.dams ha tingut un problema amb el seu nou fitxatge Alex Albon. Albon sembla que es veu a prop del seient disponible a l'equip de Fórmula 1 de Toro Rosso i no ha participat encara als tests de pretemporada al circuit de Ricard Tormo. En conseqüència, la marca japonesa s'ha interessat pels serveis d'Oliver Rowland, expilot de Fórmula 2. La presència del tailandès a la primera cursa de la temporada és una incògnita.

    Així doncs, la graella queda així. Els equips han de tenir decidits els seus pilots abans de dia 24 i la llista de pilots es farà oficial el 16 de novembre.

    PilotPaís#Equip
    Da CostaPOR28BMW Andretti
    SimsANG27BMW Andretti
    Di GrassiBRA11Audi ABT
    AbtALE66Audi ABT
    LópezARG7Dragon
      6Dragon
    BirdANG2Virgin
    FrijnsHOL4Virgin
    PaffettANG17HWA AG
    VandoorneBEL5HWA AG
    EvansNZL20Jaguar
    PiquetBRA3Jaguar
    WehrleinALE94Mahindra
    D'AmbrosioBEL64Mahindra
    TurveyANG16NIO
    DillmannFRA8NIO
    BuemiSUI9Nissan
    AlbonTAI22Nissan
    VergneFRA25DS Techeetah
    LottererALE18DS Techeetah
    MassaBRA19Venturi
    MortaraSUI48Venturi



    Primers resultats i sorpreses als tests

    Toca generació completament nova de cotxes i una gran entrada de fabricants. Això ha significat que els primers dies de proves hagin produït sorpreses com la de BMW Andretti. L'entrada dels alemanys ha aconseguit que l'equip passi de ser un equip cuer a liderar els temps d'aquests tests. Tanmateix, això podria esvaïr-se en començar la temporada el 15 de desembre. Demà es realitzarà l'últim dia de test.
    Techeetah, Audi ABT i Mahindra també mantenen les sensacions positives de la temporada anterior també ronden les posicions capdavanteres. La notícia és que Nissan sembla capaç d'apropar-se a aquests equips, de manera que agafen l'equip allà on Renault el va deixar. Un daltabaix hauria estat preocupant.
    Si tot continua així, el campionat podria estar molt disputat entre 4 o 5 equips i l'emoció estaria garantida.

    Virgin de moment apareix enfonsat en els registres de temps i es troba a l'alçada d'equips de segona fila com Dragon, NIO o Venturi.
    Jaguar tampoc progressa i es manté en la zona d'enmig.
    De manera lògica per a un equip debutant, HWA no ha tingut gaires progressos i ha romangut a baix de tot en la taula de temps.

    També s'ha pogut mesurar la millora dels nous monoplaces respecte els de la temporada anterior i, de moment ja han rebaixat en més de 4 segons els registres de la pretemporada passada.

Publicitat

Fòrums

  • 9.177.983 missatges
  • 216.876 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat