Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

[Assemblea ANC] L'acte de l'11S: Gran concentració en una cruïlla de l'Eixample que s'estendrà per 4 carrers

FollUsuari sumador77.447 12 3👍 40.167

Puigdemont i Forcadell seran presents a l'assemblea general que ha de ratificar un full de ruta que avala el referèndum i la declaració d'independència

https://www.youtube.com/embed/e8oJEB858nE

L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) fa avui la cinquena assemblea general ordinària al Palau d’Esports de Granollers en un ambient més plàcid que l’any passat. De fet, s’hi arriba sense cap esmena viva al full de ruta polític que els membres de l’entitat han d’aprovar. El document final preveu que la proclamació efectiva de la independència arribi com a conseqüència d’una majoria a favor del sí en un referèndum o de manera directa des del poder legítim de Catalunya, el parlament o l’Assemblea d’Electes de Catalunya (AECAT), en cas d’impediment coercitiu de fer el referèndum.

Sense esmenes vives a la ponència política, doncs, tota l’atenció se centra en la proposta que el secretariat de l’entitat sobiranista farà a les bases de cara a l’Onze de Setembre. Per ara, només n’ha transcendit que la intenció és retornar l’acte a Barcelona, segons que va avançar La Vanguardia, just el contrari de l’acte descentralitzat de l’any passat.

La presentació de l’Onze de Setembre serà el plat fort d’un acte polític que pretén convertir-se, també, en el tret de sortida a la campanya del sí de l’entitat sobiranista de cara al referèndum i servirà per a posar sobre la taula les mobilitzacions que ja auguren per als mesos vinents, incloses fins i tot al full de ruta.

La ponència política s’aprovarà previsiblement sense problemes. Les esmenes que s’hi han incorporat no modifiquen substancialment el full de ruta: d’entrada, se n’hi van presentar 107, de les quals 60 s’han acceptat directament, 30 s’han acordat per transacció i 17 s’han retirat en el moment d’acceptar la justificació de la ponència. Precisament, la negociació entre els qui van presentar les esmenes i el secretariat es va allargar més enllà dels terminis previstos per intentar trobar posicions de consens. Segons fonts de l’ANC, arribar-hi sense esmenes vives per primera vegada dóna a l’entitat sobiranista molta força i solidesa i unitat per a marcar el full de ruta.

Tres hipòtesis
L’ANC posa sobre la taula tres hipòtesis polítiques per als mesos vinents. La primera inclou fer un referèndum sense condicionants, organitzat per les institucions catalanes, i en cas de victòria del sí, això s’hauria de traduir en una proclamació d’independència per part del parlament.

En les altres dues hipòtesis, l’ANC entén que s’han de preveure possibles ‘ingerències’ per part de l’estat espanyol. En cas que la ingerència a les institucions arribi abans que s’aprovi la llei de transitorietat jurídica i la convocatòria del referèndum, l’ANC defensa que es reconeguin únicament les institucions catalanes i s’organitzin mobilitzacions perquè el parlament aprovi igualment la llei de transitorietat i proclami la independència. En aquest cas, el referèndum arribaria després per ratificar la decisió. És en aquest punt que l’ANC ja vol que es doni molt pes polític a l’Assemblea d’Electes de Catalunya. De fet, avisa que, davant d’inhabilitacions o intervencions de l’autonomia, caldrà que aquest ens, impulsat per l’AMI, es reuneixi.

La tercera de les possibilitats preveu que la ingerència arribi una vegada aprovada la llei de transitorietat jurídica. ‘L’ANC només considerarà com a vigent la legislació sortint de la llei de transitorietat jurídica, en farà obediència, farà costat a les institucions democràticament escollides pel poble de Catalunya’, afirmen. I en aquest context, deixa en mans del parlament o l’AECAT novament la proclamació d’independència.

En qualsevol dels casos, el full de ruta que preveu d’aprovar fixa que treballaran pel reconeixement de la legalitat catalana i la defensa de les institucions, la mobilització ciutadana i la internacionalització de la proclamació del nou estat.

Puigdemont i Forcadell, a l’assemblea
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, intervindrà aquest dissabte en la cloenda de l’assemblea general ordinària de l’ANC. També hi serà la presidenta del parlament, Carme Forcadell, que va liderar la primera etapa de l’entitat sobiranista abans de Jordi Sánchez. Forcadell hi assistirà però no intervindrà.

http://www.vilaweb.cat/noticies/lanc-presentara-la-proposta-per-lonze-de-setembre-a-lago-daquest-dissabte/

Respostes

Configuració
  • botifarradepagès5.663 3 378👍 5.062
    AJAJAAASSJSJAJS MIREUMA AJAJJJAJA AL PRUSES A MOR AJAJJASJAAJJJAJAJA TINK UN BAI DA PUDEM AJAJAJAJSSJAJJSJAJSJAJ
  • Prow21.117 8 68👍 6.470
    Tot i que l'Henke veurà sempre el got buit fins i tot en un festival de còctels, té una part important de raó: etern dia de la marmota tot plegat. No és culpa de l'ANC en aquest cas concret de la Diada, si no del govern. El referèndum s'hauria pogut fer aquesta primavera perfectament (en realitat caldria haver-ho fet la tardor de 2014, però bé). La sensació que tinc (i no sóc l'únic) és la d'eterna fugida endavant per a prorrogar la manca de voluntat i de fermesa. Tantdebò m'equivoqui 100% i aquesta tardor haguem fet Referèndum vinculant i/o DUI.
    • torraina_infernal37.639 11 16👍 22.595
      Però ara que precisament el camí està traçat, hem de posar-nos a discutir sobre això?
      • torraina_infernal37.639 11 16👍 22.595
        Diria que els catalanoparlants som el 45%, el 36% som els que tenim com a llengua materna el català.
      • llamp48.478 17 10👍 12.061
        Jo del que soc conscient és que des de les consultes del 2009-2011 ja s'havia copçat la dificultat de que la gent vulgués la independència.

Sabent aixó he trobat a faltar més dedicació en anar neutralitzant aquestes resist`ncies
        • Rigel61.703 10 6👍 29.981
          Les resistències només es poden vèncer anant de cara a barraca, i per a això cal tenir-ho tot previst al màxim possible.
          • llamp48.478 17 10👍 12.061
            Però aixó pot acabar com la darrera càrrega de la Brigada lleugera. Run de six hundred.

Quan la consulta de BCN vaig demanar al meu superior suport d'artilleria (que la premsa i els mitjans ens donésin foc de cobertura, que coi! veniem del fracàs de Tarragona on també els vaig anar a ajudar).

ara estic demanant directament la Bomba d'Hidrògen. I que no se m'agafi literalment, a partir d'ara ja que així ho  diuen els nonacionalistes adoptaré els paperots de nassi que calgui però no em refereixo a cap extermini termonuclear. Si quan demanava artilleria de suport em referia a els mitjans la B H és alló multiplicat per mil, m, i, l. 1000.

I des de els mitjans i des de el taulell, la mesa de l'oficina, el taxi, el metro, el bus, els semàfors, la cua del pà i fins la missa de la una.
      • Prow21.117 8 68👍 6.470
        No actuo com si fòssim Eslovènia ni com si tot Catalunya fos com Vic, car sóc del Baix Besòs, redéu xD. Sé el que és viure a indrets on el sentiment de catalanitat és ben baix. I et dic, que si bé pots tenir una part de raó en el que dius, aquest eternisme i aquest posposar fan mal a la credibilitat del projecte independentista, tant entre una part de la massa indepe com dels indecisos i els menfotistes. Per què gent que hi podria donar suport o no oposar-s'hi per pragmatisme, al final considera que és tot un farol. Tu, com jo, ets indepe irreductible. Però posa't a la pell d'algú que no se sent ni gaire català ni gaire espanyol i que la independència li és indiferent i ho veu com un debat més, i decidirà la seva posició en funció de les circumstàncies. Confiaries en un govern que no s'atreveix mai a fer passos directes? No estaries cansat ja d'un debat que fa quasi cinc anys que dura, dels uns i dels altres? Si durant cinc anys el debat principal a Catalunya fos jo què, sé, les energies renovables, no estaries cansat, ja? 

Bé, al setembre veurem. Si no fem referèndum vinculant i el pla és fer unes eleccions per aquest cop sí, decidir SÍ o NO a la Independència per mitjà d'unes eleccions autonòmiques, què diries, ho criticaries? O encara caldria picar pedra? O ho veuries com una altra fugida endavant? 
        • FollUsuari sumador77.447 12 3👍 40.167
          Però posa't a la pell d'algú que no se sent ni gaire català ni gaire espanyol i que la independència li és indiferent i ho veu com un debat més, i decidirà la seva posició en funció de les circumstàncies. Confiaries en un govern que no s'atreveix mai a fer passos directes?

Però el que precisament dic és que és un peix que es menja la cua, perquè el govern no pot fer passos més directes perquè no té un suport aplastant.

Tu creus que si el suport a la independència fos del 80% estaríem fent el paparina amb el Pacte Nacional pel Referèndum?
          • Prow21.117 8 68👍 6.470
            No ho tinc clar. Igual que no m'acabo de creure el que alguns diuen de si el 27S haguèssim guanyat amb un 52% dels vots ja seríem independents. No sé, tinc la sensació d'eternitat i d'improvització. Però bé, és igual, sóc desconfiat de mena, ara bé, no penso fer el paper de l'Henke, espero al setembre aviam si hi ha voluntat o no.
      Quan qui et vota positiu és un que, cada 11 de setembre, es vanta de no anar a la manifestació, és el moment de preocupar-se de mantenir un posicionament així.
      • Prow21.117 8 68👍 6.470
        Molt bé, però jo no m'he vantat mai de tal cosa, no faig els comentaris per què em voti X persona, si no, per què és el que penso. Si no me'n fio gaire del govern i tinc sensació de dia de la marmota, què vols que hi faci?

Prow escrigué:
          Si no me'n fio gaire del govern i tinc sensació de dia de la marmota, què vols que hi faci?
          1. Analitzar amb quin enemic ens enfrontem.
          2. Analitzar de quines condicions partim 
          3. Comparar la situació política actual amb la que hi havia cinc anys enrere (una pista: ahi el president de la Generalitat va assistir a l'assemblea de l'ANC. Imagina una escena igual cinc anys -o menys- enrere).
  • __28653__23.841 3👍 5.608
    No entenc perquè el Referèndum es te de fer després de l' 11 de Setembre, es pot abans dins del mes de Setembre
      Perquè per molt que als torracollons de sempre ara els doni per això el fet és que calen unes setmanes de campanya, i l'11 de setembre és un important factor mobilitzador.

Publicitat

Fòrums

• 9.193.224 missatges
  • 217.478 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat