Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.
Fòrum
Considero que la paella està sobrevalorada
No dic que no estigui bona, no dic tampoc que no hi hagi gent que faci paelles orgàsmiques, però se li dóna massa bombo a un plat que, francament, tampoc és per a tant. Jo prefereixo l'arròs negre i l'arròs a la cubana que la paella, ho dic seriosament. Hi haurà gent a la qual li entusiasmarà la paella, no ho dubto i ho respecto, però em sembla un plat sobrevaloradíssim.
Que tinguem una bona vesprada i bon fòrum.
Que tinguem una bona vesprada i bon fòrum.
Respostes
ConfiguracióSants
Era... ara, ja, som tan "cosmopolites" que no sabem què és nostre i què no
Sí que tens raó que sembla un risotto, però, vaja, jo el faig sense el formatge, perquè al menut no li agrada, i amb oli en lloc de mantega, i funciona igual de bé (de fet, gairebé m'agrada més així i tot).Ohtar
Doncs no el coneixia aquest plat la veritat. Amb aquest nom no m'estranyaria que fos l'evolució d'algun tipus de rissottojoan cf
Aquest plat el feia ma mare quan ningú no havia sentit a palar mai dels rissottos. Però potser sí que havia arribat aquí per algun cuiner de fonda, o senzillament una manera de coure coincident.Ohtar
El que volia dir és que potser és la evolució d'un rissotto que cuinaven els cuiners milanesos a Barcelona. Però rotllo a l'edat mitjana, ja m'imagino que si és un plat típic no dru ser de fa dos dies.
EPS
Coi, no coneixa això de l'arròs a la milanesa, ho provaré algun dia. També molt bona aquesta web de cuina catalana tradicional.
RafeldePatraix
Si voleu saber coses sobre l'arròs de paella, ací hi ha un llibre molt interessant (versió en anglés i francés).
http://oportunitatsisaldos.blogspot.com.es/2015/05/the-book-of-paellas.html
http://oportunitatsisaldos.blogspot.com.es/2014/07/josep-lladonosa-le-livre-des-paellas.html
No sé si n'hi ha versió en català. Supose que sí.joan cf
No coniexia aquest llibre del Lladonosa, cuiner de les terres de Ponent, va treballar durant els bons anys de les Set Portes a Barcelona, fent cuina de fonda de veritat. És l'Alcober-Moll i el Coromines de la gastronomia catalana.
Compareixença
Poques coses com una bona paella.
Ara bé, totalment d’acord que hi parem una atenció sobredimensionada. És un atac a la pròpia diversitat gastronòmica. Els guiris venen a Barcelona i tasten una paella seca i fastigosa, i es pensen que ja ho han tastat tot. Hem de reivindicar el paper dels plats de llegums. Semblem idiotes deixant el seu monopoli a castellans i asturians. Cigrons, faves, mongetes, llenties, etc: plats de l’àvia de sempre que amb facilitat arriben a ser exquisideses superlatives dins el panorama culinari universal.
Toni Montagutí
Discrepo en aquesta teva afirmació que estiguem deixant els llegums en mans castellanes o asturianes. Les faves amb menta i botifarra negra, són excelses. I ben catalanes. Com ho és un bon plat d'empedrat o uns fesols amb esparracada. Bon profit!
Toni Montagutí
La paella m'agrada, tot i que prefereixo qualsevol altre arròs d'aquells més senzills, com un amb fesols i naps. El problema amb la paella és trobar un lloc on te'n serveixin una de ben feta. Quan veig els turistes, a les onze de la nit, endrapant una "paellador" a qualsevol terrassa, m'esgarrifo.__29625__
Hasa tastat en fesols i naps? :O. Molt molt bó sí senyor. Eixe se feia en el meu barri, per a festes del barri.Toni Montagutí
Doncs sí, l'he tastat i em vaig atrevir a fer-lo a casa, un cop. M'agraden aquests arrossos tan populars, tan de l'hort, sense barroquismes excessius.
Per cert que hi ha un cantant valencià, de qui no recordo el nom, que té una cançó dedicada a aquest monument a la senzillesa.__29625__
La paella tb és de l'hort. Tots són receptes agafant lo que's tenia a mà, per a poder menjar. Per açó el conill-la rata- , o el pollastre, la bajoqueta i el garrofó..
Pero certament ha d'estar ben feta, si no no sap a rés. I si l'arrós s'empastra també perc tot.
No caic quin cantant seria, no'm sona. Sé que Fuster và fer un poema "els amants" , parlant d'arrós en fessols i naps. El que he menjat jo se feia en olles per alimentar a mitg barri xD.
Jo si hagués de triar, me quede en l'arrós a banda, el caldós i l'arrós al forn.Toni Montagutí
Home, clar, i jo també. He volgut esmentar aquest arròs de fesols, per la seva absoluta senzillesa.__29625__
Llevat el de bogavant, o el de marisco, tots eren -i són- menjars econòmics, per a gent "del poble". Menjar per a pobres, o de gent que vivia en economia de subsistència -molts mesos, que en alguns llocs té preus desmesurats hui en dia.
L'arrós en fessols i naps, o el caldós, tots eixos en hivern entren com deu ;).
joan cf
La pepa l'espardenyera , d' Al Tall, podria ser ?
La Pepa l'Espardenyera
també porta polissó
i un mocaor sense vora
que arriba fins als talons,
sa mare li va darrera
com un gos, com un gos, com un gos!
Arròs amb fesols i penques,
jo en menjaria un platet
amb una cullera fonda
i en tant en tant un traguet,
amb una cullera fonda
i un traguet, i un traguet, i un traguet!
I quan tots ja asseguraren
que no hi ha cosa millor
que una bona borratxera
vinga d'on vinga el licor,
Enric ve i mos demostra
que millor que una sempre són dos!
[...]Toni Montagutí
No. La lletra diu "arròs en fesols i naps".
Gràcies per la lletra d'aquesta cançó que no coneixia.
Lesttatt
Toni Montagutí escrigué:
Quan veig els turistes, a les onze de la nit, endrapant una "paellador" a qualsevol terrassa, m'esgarrifo.
I per què t'hauria d'esgarrifar?Toni Montagutí
Doncs perquè hi ha pocs espectacles més desoladors que uns turistes asseguts a una terrassa de la Plaça Reial, a les onze de la nit, endrapant una paella feta cuita-corrents i acompanyada d'una sangria.Lesttatt
Tot i que penso que hi ha molts altres espectacles desoladors, i ben alarmants, veure com Catalunya s'està descatalanitzant, per exemple, considero que no ens hauria d'afectar que algú es cruspís una paella, o altre aliment, a les onze de la nit.Toni Montagutí
Vaja, la qüestió és fotre el tema amb calçador allà on sigui. No cola. I menys avui, Sant Jordi, una diada preciosa per gaudir del país meravellós on vivim.Lesttatt
No he intentat "colar" res.
Simplement he afegit que hi han altres espectacles que si són molt més decebedors que el de veure una persona sopant a les onze de la nit.
Una altra cosa es no t'agrada llegir segons quins llibres-
Senienc
Per cert, si tastesses la de mon pare no diries el mateix... Comparar-ho amb l'arròs a la cubaa, per favoooor....estepario
Donant-se la bona vida evoltats de luxes mentre vociferen que Espanya els oprimeix, fatxendes burgesos hipòcrites.Indesquerra
L'opressió no és únicament econòmica i social, la diferència entre els fatxendes burgesos aquests i els teus fatxendes burgesos espanyols és que si entra en aqueta casa la Guàrdia Civil igual se'ls emporta al "cuartelillo" simplement per parlar-los en català. Et sembla poca opressió? Perquè "els teus" aquest problema segur que no el tenen parlant la lengua del imperio i tu tant content que seguisquen amb la bona vida envoltats de luxes.Senienc
El més luxós que surt a la foto és el barret eixe cutre, i segur que el teu iPhone val més dinersToni Montagutí
Luxes? No sé on els veus. Una reunió estiuenca a casa d'algú. No vulguis fer de Lerroux, xaval, que ja no cola.estepario
Probablement van acabar la tarda en el iot de l'oprimit Laporta afartant-se de Xampany del car.Toni Montagutí
Potser. On segur que no van anar és a la llotja del Bernabeu, al costat del pobre de solemnitat Florentino. Tan pobre, que li acabem pagant els negocis entre tots. Tu, també.estepario
Saps que Bartomeu és conseller delegat de ADELTE, una empresa d'enginyeria capdavantera mundialment?
O que Xavier Faus (vicepresident econòmic culé fins fa poc) és un altre adinerat empresari que es va fer d'or venent l'Hotel Arts a un fons inversió del govern de Singapur? Ara és president de Meridia Capital, una gestora de fons que ha protagonitzant la inversió immobiliària més important d'Espanya (més de 400 milions d'euros).
O que Jordi Cardoner (proper president del Barça) és conseller delegat del Grup Storopack, companyia capdavantera mundial de fabricació i comercialització de materials d'embalatge?
La directiva del Barça no és diferent a la seva classe social a la del Marid, com tampoc és tan diferent la seva llotja, per molt que la premsa culé assenyali amb el dit una i faci els ulls grossos amb l'altra.Toni Montagutí
Creus que no sé que tots els equips de futbol, els grans, estan podrits? I tant, que ho sé. Ara, que d'una arrossada entre amics en parlis com si s'hagués tractat d'una orgia consumista, fa riure.
Estatpropi
No ho recordes? És la paella separatista de la Rahola a Cadaquès.Aquella en la que Puigdemont va acabar tocant la guitarra i tots/es cantant...
Indesquerra
Ja ho diuen a Alacant això.
Els valencians mengen paella, els alacantins mengem arròs. Què no t'enganyen. La paella és una amanida, el bon arròs és d'Alacant.JoanJoanPV
https://www.youtube.com/embed/-cIPr-soRNc
Per si voleu saber com es fa una bona paella.. Toni de l'Hostal ho explica.__30817__
El filiprimisme i pesadesa dels valencians amb l'autèntica paella, que no és res més que un puto plat d'arròs, aconseguirà que cada 9 d'Octubre a casa meva celebrem el dia de la paella amb ceba, formatge i pèsols, plat que anirà a fer companyia en el meu recetari blasfem al meu cèlebre kebab de porc i al corder de quaresma.
⬆