Fòrum

Twin Peaks: obra mestra o sobrevalorada?

Albufaire905👍 919
Aprofite per obrir el fil ara que m'he posat a veure-la. No l'havia vist mai però he vist que es parla prou d'ella, sobretot ara que estrenen la nova temporada al festival de Cannes. Alguns coneguts meus han parlat d'ella com si fós un mite, xé, que al final m'han convençut. 

En resum, vaig a perdre el temps o és una joia?

Respostes

Configuració
  • Sam Belluga2.845 2 666👍 6.367
    Obra mestra.

Ja pots tancar el fil.
  • Suscrofa15.048 2 122👍 15.609
    No l'he mirada, però aprofito per comentar que estic viciat a Orange is The New Black i me n'he follat 3 temporades en dues setmanes, també m'han agradat Peaky Blinders, House of Cards, The Wire o The Soprano, per si me'n voleu recomanar alguna mentre espero les noves temporades de GoT, HoC i OITNB.
    • Indignat_indepe6.274 4 344👍 1.855
      Fargo, True Detective o Sherlock si no les has vist...
      BSG (2004) si vols estar 5 temporades contemplant els deliris masturbatoris d'un mormó.

I si et va molar The Wire tens els dos treballs previs del David Simon, basat en seus dos primers llibres The Corner (que es centre en el trafic de drogues) i Homicide: A year in the killing streets (que se centra en la policia) o coses que va fer després que tenen molta qualitat però que a mi em van avorrir Generation Kill (sobre soldats americans) i Treme (sobre músics negres a la Nova Orleans post-Katrina)
    • Iffy930 4👍 1.051
      The Wire i Sopranos són les dues millors sèries de la història per mi.
      Juguen a una altre lliga i no trobaràs res semblant, però aquí deixo unes quantes que valen molt la pena:

- Rome
      - Six feet under
      - Mad Men
      - The Shield
      - Spartacus
      - True Detective, primera temporada
      - Carnivale

I sèries que no hagin acabat:
      - Fargo
      - Narcos
      - Preacher

Les meves altres dues debilitats són de Larry David: Seinfeld i Curb Your enthusiasm, no miro sèries d'humor però aquestes són perfectes per mi.
  • Lluísfrancesc9.921 7 210👍 8.043
    Obra mestra fins que es descobreix l'assassí. Després baixa bastant però es pot seguir mirant, sobretot si t'ha captivat l'atmosfera de la sèrie.
  • Forçaalporró13.759 11 143👍 1.474
    Parlem de la nova Twin Peaks o de la vella? Perquè n'han fet una de nova oi?
  • Canyadesucre5.930 2 360👍 6.763
    La primera part obra mestra la segona sobrevalorada, però per desgràcia s'ha de veure per completar-la. Es veu que van obligar als creadors a desvetllar l'assassí abans del què ells volien i a partir de llavors la cosa degenera ràpidament. La pel.li jo ni perdria el temps a veure-la, ni aclareix ni aporta res a la sèrie.
  • Talpó roig626👍 328
    Bona pregunta: les sèries de fa 20 anys, fins i tot les trencadores com aquesta són:

(tenien poc pressupost, actors dolents, preses per filmar: un desastre en comparació amb les d'ara)

• JoanVecord4.803 7 451👍 1.144
    A mi m'agrada molt, però sóc conscient que té un component personal molt fort, atès que quan la van emetre per primera vegada jo tenia 11 anys i forma part de la meva formació i imaginari vital.

La considero una obra mestra, però accepto que aquesta és una definició personal i que pot haver-hi molta gent que la trobi, també encertadament segons les seves preferències i gustos estètics, dolenta, estúpida o pretenciosa. Per això, prefereixo destacar que, independentment que sigui una obra mestra o no, cal considerar que és un clàssic, en el sentit que va marcar estil i mostrar camins narratius que després esdevindrien més habituals. Enn el seu moment, però, va resultar força xocant la seva imatgeria onírica, el tractament a estones explícit i a estones metafòric de la violència, o alguna de les seves escenes i personatges surrealistes. 

No tenia gaire efectes especials, però els pocs que hi ha han envellit moooolt malament i ara ja no transmeten angoixa o desassossec, sinó que més aviat fan riure. L'estètica vuitantera també fa que els ulls d'ara la percebin amb molta distància.

Sigui com sigui, espero amb candaletes que n'estrenin la nova temporada!
  • EPS54.062 12 8👍 4.576
    És realment bona, no l'havia vist fins fa uns 5 anys. N'havia sentit molt a parlar, però fins que no la veus no entens pq, és una sèrie realment única, no he trobat cap de semblant. Això si, la segona temporada és molt més fluixa, i sembla com si perdessin els papers el guionistes.
    La banda sonora mereix un cas a part, t'introdueix totalment en l'escena.
  • Iffy930 4👍 1.051
    És molt bona sèrie, abusa una mica de personatges excèntrics i curtets però forma part del seu encant.

A Twin Peaks no es només el què succeeix, si no l'ambientació que li donen. Té una aura especial i et transporta màgicament a aquella Amèrica de poble i als anys 90.

Jo l'he acabada fa poc i l'he gaudit molt, disfruta!
  • Juan Lloris4.524 5 476👍 1.459
    Potser hui dia Twin Peaks no destaque tant com fa 27 anys, i segurament que gens els capítols posteriors a quan s'endevina qui assassinà Laura Palmer.

Cal tindre en compte quin nivell de sèrie nord-americana hi havia i de quin estil eren en aquella època per a saber les claus del seu èxit. 

Encara així és una sèrie molt interessant i recomanable. 
  • autokrator6.574 1 331👍 3.841
    Algú està seguint la tercera temporada?

Publicitat

Fòrums

• 8.877.843 missatges
  • 207.089 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat