Fòrum

Potser ens convindria de repensar-nos això de la Unió Europea

lituslindus757👍 597
(..) no és gaire sensat ni del tot convenient fiar-ho tot, acríticament, a la pertinença de Catalunya a la UE. No sé si no és poc responsable donar per segur que n’hem de formar part, sense preguntar-nos ni una sola vegada amb profunditat si ens convé o no, sense temptejar possibles vies alternatives, sense qüestionar-nos també quin preu haurem de pagar per ser-hi a dins.

Vicent Partal. Vilaweb

http://www.vilaweb.cat/noticies/potser-ens-convindria-de-repensar-nos-aixo-de-la-unio-europea/

Respostes

Configuració
  • autokrator4.942 1 441👍 2.754
    Te molta raó però això caldria haver-ho pensat abans. Ara és un argument per tirar enrera. 
      • autokrator4.942 1 441👍 2.754
        Jo tampoc soc nacionalista ni soc catalanopartlant, fins ara sempre havia estat pro-UE, no m'agrada molt però penso que sortir és encara pitjor. Ara mateix ja estic començant a tenir dubtes. Però jo diria que, si be és cert que hi ha gent indecisa que potser se sumaria al qüestionar la UE, encara n'hi ha més que es tirarà enrera pel mateix motiu. 
  • goulah16.023 12 108👍 2.707
    Vaja, ha passat una mala nit? Potser m'equivoco, però fins ara era un defensor a ultrança de formar part de la UE i de deixar el tema per un futur indeterminat. He d'entendre que s'estan produint canvis en el front ideològic del govern?
  • Carousel2.611 1 692👍 2.106
    Vicent, va tot bé? 
  • crb1.203 10👍 88
    Tal i com jo ho veig, és la Unió Europea qui ens ha de convèncer que formar-ne part té més avantatges que inconvenients.

L'avantatge que tots hi vèiem fa un temps (d'una manera potser massa innocent) era que la UE seria un aliat en el nostre enfrontament democràtic amb l'estat espanyol.

La posició pública de la UE, però, és que per a ells l'únic interlocutor vàlid és l'estat espanyol i nosaltres només som "un afer intern". Amb aquesta perspectiva, desapareix automàticament l'avantatge que tots trobàvem en la nostra pertinença a la UE.

Per tant, la disjuntiva és clara i és la UE qui s'ha de decidir: o bé pressionen Espanya perquè es comporti de manera democràtica i respectuosa en relació a la independència de Catalunya, o bé la UE que es quedi amb Espanya (i les seves pràctiques "a la turca") i nosaltres ja ens preocuparem de trobar altres aliats estratègics.

És una simple qüestió de sentit comú. Si Espanya no és ningú per a impedir el nostre dret d'autodeterminació, la UE tampoc.
    • Suscrofa13.873 2 136👍 13.772
      No és veritat. El miratge europeu del catalanisme és molt anterior a qualsevol temptativa independentista. Durant molt de temps es va coquetejar amb aquest imaginari fantasiós de la superació de l'estat-nació, la interdependència i totes aquestes merdes de l'utopisme liberal.
      • crb1.203 10👍 88
        Això ho va comprar qui ho va comprar; és a dir, la gauche divine, els equivalents als 70 i 80 dels comuns actuals.

En tot cas, aquesta visió no era incompatible en absolut amb la idea general que la UE ens ajudaria a tenir un autogovern protegit de les ingerències espanyoles. El consens dins el catalanisme era que els europeus ajudarien a democratitzar les pràctiques polítiques a Espanya.
  • Aqua Maris4.827 2 451👍 2.131
    Partal ha deixat de ser un fanboy de la UE, no se m'acut quin podria ser l'epítet adient per remarcar la singularitat d'aquest dia.
  • radi2catUsuari sumador36.276 11 15👍 10.687

(..) no és gaire sensat ni del tot convenient fiar-ho tot, acríticament, a la pertinença de Catalunya a la UE. No sé si no és poc responsable donar per segur que n’hem de formar part, sense preguntar-nos ni una sola vegada amb profunditat si ens convé o no, sense temptejar possibles vies alternatives, sense qüestionar-nos també quin preu haurem de pagar per ser-hi a dins.

Potser aixo ho haviem de fer fa 5 anys, no se... 

• anselm_turmeda4.225 8 508👍 2.090
    Si aquesta passada tardor haguéssiu viatjat cap al País Valencià, us hagués cridat l'atenció, a partit del Baix Ebre, veure la majoria de camps de tarongers per collir. Per què? La UE va treure els aranzels per a la importació de taronges de Sudàfrica i la Xina, que han arribat a Europa a milers i milers de tones, mentre enviava a la ruïna als llauradors valencians. D'arguments per no voler la UE n'hi ha un sota cada pedra, el problema és que la majoria de vegades els desconeixem.
  • dimissiopuntorg21.223 11 62👍 16.433
    Avui en Rigel no ha penjat el full parroquial 
  • Desconfiat2.928 2 644👍 2.836
    Aquí n'hi ha molts que fa temps que ja hem vist que a la Unió Europea no hi tenim res a fer. 

Fuck the Union, vote leave. 
  • Contrarevolucionari238👍 104
    L'UE està tan morta i soterrada com el vostre procés.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.787.382 missatges
  • 204.559 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat