Fòrum

"Inside Islam" el llibre que encapçala el rànquing de vendes a Alemanya. 8 mesos. 13 mesquites

Trumpista100858👍 957
El periodista alemany Constantin Schreiber s'ha dedicat durant 8 mesos de l'any 2016 (de Maig a Desembre) a assistir a les prègaries del divendres de 13 mesquites arreu del territori alemany operades per imams turcs, egipcis; sirians, sunites i xïites. El resultat és el llibre "Inside Islam" on transcriu els discursos dels imams que va enregistrar amb la grabadora durant les seves visites a la mesquita.

Schreiber és un expert en món islàmic i parla àrab fluïdament amb el qual va poder entendre el que es deia en les mesquites (cal recordar que a les mesquites que va visitar es resa en àrab o en turc). El seu llibre Inside Islam ha esdevingut número 1 en les llistes de vendes segons Der Spiegel, 

Schreiber descriu situacions en les quals els imams (molts controlats des de Turquia a través de la organització turca DITIB o d'altres països musulmans) "alerten" als fidels dels "perills" que representen coses com "el Nadal" o no seguir els preceptes islàmics alertant del perill que els joves descendents d'immigrants musulmans que crèixen a occident s'allunyin de la religió musulmana. 

Segons Schreiber alguns dels discursos dels que va sentir no ajuden gens a la integració d'aquesta comunitat a Alemanya. Tot i així, Schreiber indica al seu llibre haver escoltat discursos al límit de la democràcia occidental. Val a dir que la majoria d'imams amb els quals es va intentar entrevistar i que li van negar l'entrevista ni parlaven alemany ni tenien cap necessitat de fer-ho per viure normalment a Alemanya. 

http://www.focus.de/politik/deutschland/auszug-aus-inside-islam-von-constantin-schreiber-das-erlebte-ein-reporter-bei-seiner-ersten-freitagspredigt_id_6837503.html 

http://www.zeit.de/gesellschaft/zeitgeschehen/2017-03/inside-islam-constantin-schreiber-moscheen-freitagspredigten

http://www.zeit.de/2017/14/islam-constantin-schreiber-moscheen-predigt-imame

Respostes

Configuració
  • eestlaasedcatalà7.761 1 273👍 1.484
    Interessant. Pots posar link amb traducció de google?
  • Esbojarrat3.536 7 576👍 730
    Hmmm, curiós, fa poc vaig escoltar una entrevista que li van fer i recordo que deia que els imams eren molt conscients que se'ls espiava i que per tant no hi havia res en els seus discursos que realment cridés l'atenció. No ho se, no em va semblar que expliqués res interessant el tiu, potser s'ho guardava tot pel seu llibre, però a l'entrevista explicava molt poca cosa. 
  • the_west_rulez10.250 1 200👍 8.444
    A on visc moltes dones grans turques no parlen alemany, però no és l'únic col.lectiu que fa vida sense aprendre l'idioma. Bastanta gent jove estrangera i amb estudis només viu amb l'anglès. El primer cas és un problema de ghetto, el segon una barreja de mandra i imperialisme lingüístic. 
  • esclatasangs4.955 10 440👍 478
    El estranya que algú pugui viure en un país sense parlar la llengua del país, que vinguin a visitar els Països Catalans. Som els millors integrant.
    • autokrator5.922 1 357👍 3.447
      I que no s'els acudeixi anar a Madrid sense parlar castellà. 
    • Trumpista100858👍 957
      A països molt liberals i ausländerfreundlich com Alemanya automàticament et canvien de llengua si no parles alemany (probablement a l'anglès). Curiosament, a països que han assolit la plenitud imperial, com França això no passa mai, sempre en francès. A Espanya tampoc. 

Diem de Catalunya, però no som els únics que ho fem això de canviar de llengua. 
      • Esbojarrat3.536 7 576👍 730
        Bé, penso que carreguen amb una culpa molt grossa pel tema de l'holocaust, la qual cosa ha debilitat molt el sentiment nacional alemany (amb raó) i ha portat cap a una mena de discriminació inversa, en el sentit d'idealitzar l'estranger en general i menyspreuar-se a si mateixos. Al menys he llegit diversos autors alemanys de l'establishment que parlen seriosament de l'existència d'aquest autoodi, jo no sabria dir si hi és o no, però sí que m'he trobat amb alguns alemanys que m'han dit coses que m'hi feien pensar. 

Només per situar-te ideològicament, m'imagino que simpatitzes amb AFD, oi?  Què és el que busques fent propaganda d'aquesta mena d'ideologia pel racó? Ho fas espontàniament i per compte propi perquè tens temps lliure o per encàrreg d'algú?  És que crida l'atenció la gran quantitat de fils que has obert sobre la mateixa temàtica, quan aquí a Catalunya gent de la teva corda són absolutament anecdòtics. Requeriria un esforç considerable trobar algú que tingués la teva ideologia. No ho se, no acabo d'entendre el fenòmen dels usuaris d'extrema dreta. 
        • Trumpista100858👍 957
          Autoodi al més alt nivell de l'estat

• Trumpista100858👍 957
          Jo he tingut sopars molt calents amb alemanys, a Alemanya (i també a Catalunya) on quan ha sortit el tema del nacionalisme ens hem discutit molt fortament amb juraments en alemany inclosos, i ja et dic jo que estar sol en una taula defensant la independencia davant de 6 alemanys no és tasca fàci. Lo més suau que m'han dit és que "l'independentisme és populisme"

Al dir que jo sóc nacionalista català, que vull la independència, que la meva pàtria és una cosa importantíssima a la qual no penso renunciar mai, que m'agrada posar i tenir quadribarrades pertot automàticament han associat això amb el nazisme. 

Molt de compte perquè la paraula "nacionalista" té un component tabú a Alemanya. Fins i tot Arnaldo Otegui, que fa uns mesos va anar a Berlin a fer una conferència davant d'Alemanys va reconèixer en declaracions a TV3 que la paraula nacionalisme s'havia d'evitar a Alemanya o si es feia servir s'havia de clarificar immediatament perquè era una cosa que ells associaven amb nazisme.

I això ja no ho dic per mi que són nítidament de dretes i no me'n amago i sé modular el discurs quan parlo amb alemanys sobre temes "de nació", el mateix li pot passar a un indepe d'esquerres que sense conèixer el context comenci a parlar de la independència i el prenguin per nazi. La de vegadaes que ha passat que un independetista va a Alemanya, comença a parlar de la independència, del patriotisme català de l'amor a la pàtria catalana i s'encenen les alarmes de consider-lo nazi
          • the_west_rulez10.250 1 200👍 8.444
            Jo amb els quatre alemanys amb els que he parlat de la idependència no ha passat res. Normalment no faig proselitisme del tema però quan em pregunten d'on sóc els hi dic que de Catalunya o de Barcelona. Els que tenen constància de l'existència de Catalunya (que a nivell de carrer no en són molts) em pregunten si estic a favor o en contra de la independència, els responc que a favor i fi de conversa, el meu alemany no dóna encara per argumentacions llargues (parlant en alemany sóc com en quatreanys). Amb un alemany que sabia castellà (érem a una trobada d'intercanvi castellà-alemany, i a Köln se'n fan sovint) vaig parlar-ne més estona del tema i no hi va haver cap debat; ell em preguntava i jo li donava la meva opinió.
      • Juan Lloris4.406 5 489👍 1.301
        Ara sí que ha tornat Pirinenc. 
  • FollUsuari sumador74.340 10 3👍 33.244
    M'esperaré a la pel·lícula.
  • MLC6.873 3 312👍 4.872
    Una mica decebedor no? Tant temps infiltrat i només ha tret que als imams no els agrada el Nadal (com a mi) i que no volen que els joven musulmà s'allunyi de la religió.

I que esperava? Imans fent prosselitisme de l'ateisme?

• Mastegot29.177 8 30👍 1.846
    A Catalunya hi ha molts que no parlen català ni tenen intencions de fer-ho de fa decades.
  • aoszco3.116 2 627👍 1.193
    Espero que hi hagi comentaris més greus a les gravacions. Un líder espiritual que alerti contra aquells que s'allunyen dels seus dogmes no em sona gens estrany. Penseu en els líders catòlics que alerten contra el Halloween o contra els joves que s'allunyen de l'església, i en aquest cas no ho han fet en privat sinó que en els mitjans públics.
  • LesttattUsuari sumador32.000 10 22👍 7.259
    "Schreiber descriu situacions en les quals els imams (molts controlats des de Turquia a través de la organització turca DITIB o d'altres països musulmans) "alerten" als fidels dels "perills" que representen coses com "el Nadal"."

Molts indepedntistes que es fan dir catalans estarien d'acord amb aquest comentari.

"Segons Schreiber alguns dels discursos dels que va sentir no ajuden gens a la integració d'aquesta comunitat a Alemanya.(...) Val a dir que la majoria d'imams amb els quals es va intentar entrevistar i que li van negar l'entrevista ni parlaven alemany ni tenien cap necessitat de fer-ho per viure normalment a Alemanya."

"Oh, novetat". Com a qualsevol país que envaeixen. A Catalunya ho tenen molt més fàcil, que fins i tot els hi paguem els temples, i els hi oferim pobles i barris sencers.
  • EstatpropiUsuari sumador135.260 9 1👍 14.157
    Te'l compraras per Sant Jordi?
    • Talpó roig626👍 328
      Fins que no facin l'audio-llibre amb preses falses no m'ho penso comprar

• Trumpista100858👍 957
      Ja l'he llegit, en un cap de setmana. De moment està només en alemany i el pots comprar per amazon però la versió en anglès està al caure.

L'únic que fa Schreiber és transcriure el que ha grabat dels discursos de l'imam i després analitzar-ne el contingut. LA majoria de discursos parlen de realitats totalment diferents a la alemanya-europea, dàtils, camells, deserts, Síria, d'altres imams de mesquites turques (Especialment durant lo del cop d'estat a Turquia de Juliol de 2016) parlen de política turca com si en comptes d'estar a Alemanya estiguessin a Turquia, fent referència a Erdogan en lloc de la política Alemanya. 

Al principi del llibre parla fins i tot d'un llibre que es va trobar en una mesquita de Berlin que deia coses com "la nació és una malaltia occidental" i que "la revolució islàmica és en la seva profunditat més radical que les revolucions occidentals" o que "Déu és l'únic que estableix les lleis" i que "el sistema de democràca parlamentària queda descartat". També diu que quan l'imam de la mesquita s'adona de que està llegint aquest llibre intenta prendre-li de les mans.  
  • Harris Dawkins286👍 223
    1. Acceptar els homosexuals.
    2. Acceptar el lliurepensament.
    3. Acceptar els matrimonis mixtos.
    4. Acceptar els apòstates. 
    5. Acceptar la llibertat de la dona fora del control del pare/marit.

Quan acceptin tot això, jo acceptaré la seva presència. Mentrestant em semblen un puto càncer.
    • Misopogon2.602 6 697👍 1.937
      Cap d'aquests punts està acceptat per la jerarquia i el dogma catòlics. Acceptes la seva presència o també els consideres un puto càncer?
      • Harris Dawkins286👍 223
        Puto càncer. Però t'equivoques. L'església no accepta els homosexuals. Tota la resta sí (amb algún però). Ja sé que molts progres protegiu l'Islam per atacar el catoliscisme i tal, però jo sóc de religions abrahàmiques 0.
          Jo no protegeixo ningú. Crec que la millor política religiosa que hi pot haver és la de l'antiga URSS. Sou els beats els hipòcrites.
          • Harris Dawkins286👍 223
            Excepte que la unió soviètica considerava que era part de l'agenda burgesa, puc compartir la resta de coses. Però no insisteixis, tots aquests que salteu a defensar ràpidament l'Islam se us veu massa el llautó. Ja m'ho pots intentar explicar millor. Jo si les religions s'adapten a les societats em sembla de puta mare que creguin en el que creguin, però que no facin política. El que no pot ser és que es programin projeccions al raval en quant a feminisme, homosexualitat per als nens musulmas, però no es posi una puta càmera a totes les mesquites de Catalunya per a controlar que s'hi diu.
              T'ho diré molt clar perquè només saps fer arguments ad hominem i d'home de palla. Jo als imams no els fotria una càmera a les mesquites, els fotria directament a la mateixa cel·la que els bisbes, els gurus de la cienciologia o els tarotistes de matinada. La religió i les supersticions cadascú a casa seva i sense proselitisme. Els hipòcrites són els que defensen per tradició una religió que ha mantingut en l'obscurantisme casa nostra durant segles i ataquen els nouvinguts perquè són de fora, febles i morenets. No fotem.
  • Brioix4.105 4 522👍 698
    En relació al nacionalisme, cal difondre la idea de "nacionalisme modern català", del qual molts altres països n'haurien de pendre exemple...

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.831.306 missatges
  • 205.740 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat