Fòrum

Txarango: "Estem decebuts amb el poble de Catalunya"

hiparxiologista16.837 9 96👍 9.913

Els que tenen una responsabilitat més gran, degut al seu poder, són els polítics. Què pensen sobre la seva actuació davant crisis humanitàries com la de les persones refugiades?

AM: Hi ha una societat que no vol ser responsable de la seva falta de resposta. Ara, el que no entenem bé és que “el govern està a dalt” i que “els polítics tenen el poder”. Això és mentida. La gent que mana, mana perquè la gent del carrer els ha posat allà on són. I al final el nostre desencantament no és només amb la classe política; és amb el nostre entorn. Nosaltres estem decebuts amb el nostre poble. La gent que mana són un mirall del que la gent del carrer vol. Potser hem d’anar a les escoles i treballar una educació cultural i emocional, perquè desencadeni en tenir uns polítics i uns mitjans millors, i així poder crear una societat més responsable. M’entristeix molt la falta de resposta de la nostra societat. És criminal. I ells, els polítics, no se la jugaran. Catalunya és un país europeu, que forma part d’un projecte de fortalesa d’una bombolla que ha homologat el món des de la colonització. Aquí votem la dreta com també fan a més de la meitat d’Europa, i per això tenim aquest món.

http://elmon.cat/noticia/194086/txarango-estem-decebuts-amb-el-nostre-poble

Respostes

Configuració
  • Harris Dawkins286👍 223
    Sí, els culpables de la guerra de Siria som els catalans.

Ningú vol que la gent ho passi malament però està demostrat que cap govern té els instruments per acollir sense posar en risc la vida dels seus ciutadans (suècia, frança o alemanya són un exemple amb molts assassinats). I si ens posem a parlar dels terribles problemes que hi ha en integrar-los (sobretot aquells que són musulmans) és ridícul pensar en importar centenars de milers de persones de cop.

La sol·lució ha de ser sobre el terreny i a l'hora d'acollir centrar-se en els orfes. 

• Pesca_crancs10.705 7 189👍 1.689
    "Catalunya és un país europeu, que forma part d’un projecte de fortalesa d’una bombolla que ha homologat el món des de la colonització."

Discurs Évole.

Ja es nota ja que treballen el terreny emocional: El d'enganyar a la gent.
  • Davar14.161 4 135👍 5.720
    Perfecte. Quan emigren?
  • SantsUsuari sumador28.153 12 33👍 7.208
    Tothom té dret a dir el que vulgui, i em sembla molt bé que ho diguin, però vaja, estic segur que si fóssim un país independent hauríem pogut acollir força més gent de la que hem acollit avui. Ara podríem desobeir i fer venir gent, cert, però als ulls del govern espanyol aquesta gent serien il·legals i acabarien en un CIE o expulsats. Desobeir està bé, però si a sobre es fa fent servir el cervell aleshores ja és l'hòstia.

I ara diré una cosa que no m'agrada dir, però, home, crec que no pots anar de pur i després fer certes coses. Per exemple, és lleig cedir part dels drets d'autor, perquè tenint en compte que la teva discografia és gratuïta i que el gruix dels teus ingressos ve d'altres coses, home, com t'ho diria... Segur que és una quantitat bonica, i tant, però també hi ha molta gent que col·labora gratuïtament en causes en què creu, i pràcticament tots devem haver donat vint duros a un pobre en un moment de compassió. Posar-ho al currículum per molar més és com a lleig. I si et dediques a retreure-ho als altres dient-los que són no sé què sembla com si et volguessis penjar una medalla o alguna cosa.

I deixeu-me acabar amb un trosset de l'Evangeli de Lluc... que pots creure o no creure, però coneixe'ls jo crec que és interessant:

Llavors Jesús alçà la vista i veié gent rica que tirava les seves ofrenes a la sala del tresor. Va veure també una viuda molt pobra que hi tirava dues petites monedes de coure, i digué:
    --Us asseguro amb tota veritat que aquesta viuda pobra ha tirat més que tots els altres. Tots aquests han donat el que els sobrava; ella, en canvi, ha donat el que necessitava, tot el que tenia per a viure.
  • Forçaalporró13.759 11 143👍 1.474
    Mai estem a l'alçada, tu, mai.
    Que es preguntin que fan ells que són tan superiors i es permeten anar jutjant als altres. Que comencin per la humiltat i el respecte abans de generalitzar, jutjar i criticar.
  • Esbojarrat3.579 8 568👍 767
    Està molt bé que països amb un atur del 5% i un estat del benestar molt fort acullin refugiats, perquè el risc de què no s'integrin o de que quedin exclosos és força baix, però Catalunya i l'estat espanyol són economies més aviat precàries amb una capacitat escassa per absorvir i integrar nova immigració. Per tant, fer una crida perquè acollim refugiats en massa, com si els problemes del món es solucionessin amb sermons de caire religiós o moralitzant, em sembla útil per a fer demagògia en un mitin polític, però imprudent per a governar aquest païs de manera responsable. 

D'altra banda, em sembla d'una hipocresia brutal fer una apologia de l'acolliment de refugiats, com si fos la gran solució pels siris, i al mateix temps no qüestionar la guerra encoberta que occident, turquia, aràbia saudí i qatar mantenen contra Al-Assad, que és la primera causa de la crisi de refugiats. No ho dic per aquests de Txarango, que deuen ser uns ignorants, però sí pels partits polítics i els mitjans de comunicació. Al final tot és una qüestió d'interessos i els valors i l'ètica hi estan absolutament subordinats. 

En darrer lloc, les competències sobre immigració, estrangeria i assil són exclusives de l'estat. Per a qualsevol que l'interessi, als articles 148 i 149 de la CE hi ha un llistat extens de la distribució competencial entre estat i autonomies, que es completa amb l'estatut de la comunitat autònoma de què es tracti. En aquesta qüestió, per tant, el govern de la generalitat no hi pinta res. I l'estat no és realment un reflex de la seva ciutadania, sinó d'un grup reduït d'empreses de l'ibex 35, que controlen els mitjans de comunicació i dónen forma a la ideologia i les posicions polítiques de la gent. 

Ni una han encertat aquests de Txarango, ni una. 
    • maori8.147 2 266👍 3.430
      I l'estat no és realment un reflex de la seva ciutadania, sinó d'un grup reduït d'empreses de l'ibex 35, que controlen els mitjans de comunicació i dónen forma a la ideologia i les posicions polítiques de la gent. 
      Bé, en aquest punt trobo que és com l'ou o la gallina...
  • Aufrany2.354 2 754👍 2.013
    Aquest fals discurs globalista progre amaga un profund autoodi perquè si Catalunya els ha decebut, que en pensen dels pobles espanyols fraternals amb la resposta ridícula que tingué allí el moviment d'acolliment a refugiats, res, només crítiques aquí perquè hi havia estelades bla bla bla...
  • EmulatorQUsuari sumador55.522 14 6👍 9.771
    Revolucionaris de saló. La banda sonora de la nova "gauche divine". Ni cas.
  • futur_system6.747 7 318👍 385
    No es queixaràn del dubtós gust músical del poble que els ha encumbrat... a mi és en lo que me decep Catalunya, ja veus tu.

Lalala oioioioi aiaiaia ehehehe i patapúm concert de merda.
  • Benfresc8.868 4 246👍 4.481
    PEr què els hi doneu tant de protagonisme en aquests nacionalistes?
  • independentista992.863 7 665👍 895
    Me n'alegro que sempre m'hagin semblat mediocres, tan en la música que fan com en la línia política que intenten marcar, "canteu balleu salteu rieu" i foteu el camp a veure si podeu viure com reis en algun altre indret del món amb aquesta merda grup que teniu. 
    Mare meva, si perd la fe en el poble català, que millor no repassi els resultats electorals i referèndums arreu d'Europa. En comparació som  un puto oasi.

I hi insisteixo: sort que el seu cantant no va ser cap de llista de la CUP.
    • Brioix4.214 4 511👍 806
      Tot això, ok, però que no vagin de mestre-tites donant lliçons a la gent, i menys amb aquest paternalisme, i encara menys amb aquest to tant progre-icveru que ningú ja avui en dia es creu.
      • J. Salinger7.967 5 270👍 1.053
        Això sembla que us ho inventeu alguns per no acceptar les crítiques. Jo llegeixo el que diuen i no em sembla paternalista ni que donin lliçons, simplement donen la seva opinió, i es veu que als qui no agrada el que diuen només sabeu criticar amb paraules molt originals. És el de sempre, el mateix dit per un dels vostres herois, persones admirades o el que sigui i us semblaria fantàstic, ho diu algú diferent i apa, crítiques buides destructives. Una pena que siguem així.
        • Brioix4.214 4 511👍 806
          Crítiques buides les seves. Són fruit de llegir la (excel·lent) prema que tenim mentre van pujadets de marihuana.

No són fruit de la reflexió ni d'un anàlisi racional i encertat dels problemes reals del món.
            Com pots comprovar en el meu comentari és més que evident que en són molt, de conscients dels problemes del món. No només els han analitzat si no que han viatjat per tot arreu per ajudar a resoldre'ls.
            • Brioix4.214 4 511👍 806
              Han viatjat tant i no saben que el poble de Catalunya NO és sobirà, per ara?

Per mi poden criticar el poble de Catalunya a partir del dia que es proclami la República Catalana, però no abans. Acusen a Catalunya d'un seguit de coses sobre les quals per ara no tenim competències.

Molt iceveru tot plegat, comunisme internacionalista en la seva pitjor versió. I sí, paternalista.
                Saben que no és sobirà però que ho ha de ser.

I són del pensament que la independència ha de servir per millorar coses, i que mentre no siguem independents no podem posar excuses per no resoldre certs problemes. Són del parer de la desobediència, creuen que es parla molt del tema però que ningú fa res, que es parla de desobediència pel referèndum però no de desobediència en altres temes igual d'importants. Que si es pot desobeir sobre votar també s'hauria de desobeir sobre altres temes dels que no tenim competències. Jo no sé quina part de raó tenen o deixen de tenir però evidentment no seré tan il·lús de pensar que tots, absolutament tots els problemes que tenim a Catalunya són competència de l'estat i que per tant no s'hi pot fer res fins que siguem lliures, no seré tan ignorant de creure que no podem fer res per millorar mentre aconseguim la independència. Suposo que creuen que el fet que no es faci res en altres temes és una mala senyal sobre el nou país que pretenem construir, deuen tenir por que sigui el mateix que ara però sense espanya. No ho comparteixo, però no em sembla tan malament fer crítica mentre anem avançant cap al nou país, no som perfectes.
      Molt lloable I precissament a la llista hi ha un munt d'organitzacions catalanes, per que doncs aquesta crítica al país  en fi, és un mal molt estés l'autoflagel·lació.
        Consideres que el fet de que hi hagi 4 organitzacions que ajuden a la població ja ens converteix en un país perfecte sense res a millorar? Jo evidentment que no. Hi ha moltes coses a millorar, i quan algú ho diu, hi ha dues respostes, els que ho volen ignorar i ho anomenen autoflagel·lació i els que ho accepten, perquè és veritat, i ho reben com el que és, una crítica constructiva.
          Sempre es pot millorar però mirem el nostre entorn més proper, Espanya, França, on amb un 8% d'immigració tenen un FN amb la força que té, a però no, els catalans sóm classistes I racistes. Em pregunto si aquests senyors exerceixen de catalans, jo ho faig I el racisme el percebo cap a mi.
            Que el nostre voltant sigui pitjor no soluciona els nostres problemes. Que ells mencionin els nostres problemes no significa que neguin els dels altres.
            En la "seva defensa" hi ha la recent enquesta de creences religioses, on ja tenim un 7% de musulmans (conversos inclosos) i com a màxim vam haver d'aguantar la PxC a uns pocs ajuntaments uns 4 anys. Segurament hi va ajudar el fet que ben aviat van caure les caretes: rancis espanyols i escissions.
  • venjança_catalana3.469 1 582👍 3.579
    Podeu cardar el camp i nacionalitzar-vos a Síria si tant decebuts esteu del NOSTRE poble 
  • hiparxiologista16.837 9 96👍 9.913
    Al final resultarà que si ets independentista català no pots criticar les coses de Catalunya que tampoc t'acaben de fer el pes, com la reacció del nostre govern amb les retallades, tant dels centres públics de l'educació com de la sanitat per així finançar els privats, la corrupció d'un partit postautonomista que ara s'ha canviat el nom, o la crisi dels refugiats, perquè fent això estàs posant pals a les rodes al procés. La manca de llibertat d'expressió que hi ha al Racó Català comença a preocupar-me. De fet aquest fòrum ja fa temps que s'ha convertit en un cau de friquis ultranacionalistes d'extrema dreta, moviment molt minoritari en la societat catalana, però massa representat per aquí. Si realment voleu convèncer a l'indecís insultant i titllant-lo d'espanyolista, em sembla que formarem part d'Espanya durant uns quants segles més. Els neofranquistes del PPSC's us feliciten per la vostra gran col·laboració. El CNI potser us condecori i tot.
    • Corb13.791 8 143👍 4.059
      La manca de llibertat d'expressió que hi ha al Racó Català comença a preocupar-me.

Manca de què? A qui tothom escriu el que li rota mentre es respectin les normes. Si confons "llibertat d'expressió" amb "expressar idees que nos són les meves", és que tens un problema de llibertat d'expressió.
      • hiparxiologista16.837 9 96👍 9.913
        Una cosa és expressar idees, l'altra insultar constantment a qui pensa diferent convertint aquestes desqualificacions en pedres lapidàries amb l'objectiu final de fer-lo callar.
        • Corb13.791 8 143👍 4.059
          Això també és llibertat d'expressió. Per altra banda, és impossible fer callar algú que no hi és.
        • Tabernacle954 2👍 925
          En l'entrevista que Txarango deia que Catalunya és un país racista i classista ens van insultar a tots els catalans. Jo no penso tolerar que m'insultin d'una cosa que no només no sóc, sinó que a més detesto totalment. Si no vols pols no vagis a l'era.
            I el meu poble diuen que és de rics i això no em converteix en ric, malauradament. Que fineta que teniu la pell alguns.

Per si no m'has entès, que diguin que Catalunya és un país racista i classista per a mi no és cap insult, perquè no sóc ni racista i classista, si tu et consideres racista i classista és un altre tema, però igualment tampoc t'estarien insultant, només et definirien.

Així doncs, sigui com sigui, no t'insulten, no sigueu tan sensibles que arribeu a un punt surrealista i força còmic.
            • Tabernacle954 2👍 925
              Enhorabona si consideres que no t'insulten, però jo sí que ho considero i tinc tot el dret de respondre de la mateixa manera, cosa que tot sigui dit no he fet pas. 

De fet, la qüestió és que precisament és un insult perquè NO sóc racista i el racisme el trobo una MERDA, de manera que si dius que el MEU país és un país racista m'estàs insultant (i és que a més en poques societats del món el racisme és tan insignificant com a Catalunya!). Que per a tu no és una ofensa? De conya, però per a molts altres sí que ho és. 
                Aquest és el tema. Si diuen que Catalunya és una país racista i tu, el representant de tot el país, no ho ets, sí, evidentment t'insulten. Però com que, i ho sento per tu, no ets el representant del país, no és cap insult. És una opinió molt generalitzada i sense argumentar, vaja, que és una merda de comentari però no un insult.
                • Tabernacle954 2👍 925
                  I sort que no sóc el representat de Catalunya. Arribats en aquest punt jo ja ho tinc tot dit: no cal ser el representant d'un país perquè si algú l'insulta t'ofenguis. I jo considero aquestes declaracions un insult. Un cop més si tu no ho penses així d'acord, però és que d'aquí no crec que cap dels dos ens moguem atenent a que és una qüestió molt subjectiva.

Tanmateix agraeixo el comentari de més amunt on exposes tots els projectes solidaris fets per Txarango, ja que tot i que no treu ferro de les seves declaracions no deixa de ser una informació que contradiu el que alguns han dit en aquest fil sobre ells.
                    Veus, aquí ens posem d'acord. Vaig buscar aquella informació (gràcies per apreciar-la) perquè em semblaven molt fora de lloc la majoria de crítiques i insults, però certament això no treu les declaracions que han fet, amb les que jo tampoc acabo d'estar-hi d'acord. I sí, l'insult al país és un tema subjectiu.
              Per què deien que Catalunya és un pais racista i classista?
                No ho deien, pel que he llegit. L'únic que afegien era "només cal veure qui guanya les eleccions". Em sembla una mica lamentable deixar anar una frase així i després no justificar la opinió però d'aquí a considerar que ens insulten a tots hi ha un abisme.
          • Titivil518 3👍 233
            És que ho som, de racistes. Només cal veure com molts catalanoparlants s'adrecen en castellà a qualsevol que no fa cara d'europeu mediterrani. Ara, no som necessàriament més racistes que altres països.
            • virot6.870 3 316👍 2.800
              Això és més endofòbia que "racisme" (= xenofòbia).
            • Tabernacle954 2👍 925
              Coincideixo amb virot que això no és racisme. Els castellans no són una raça diferent a la nostra (a no ser que no siguis de raça blanca) però sí que són una ètnia diferent a la nostra, de manera que en tot cas seria etnicisme.
                És racisme que els catalanoparlants parlin castellà a tot aquell que tingui la pell fosca, cara d'assiàtic o en definitiva que no sigui ari. És igual que siguis adoptat per un matrimoni de catalans catalanoparlants, que si et veuen la pell fosca ningú et parlarà en català ni per puta casualitat. Som així de subnormals.
            • llevantdemallorca16.999 11 95👍 2.977
              Però això per als Txeringa no és racisme.
            • català_vilanoví357👍 342
              Però això no és racisme ni xenofòbia, es una falta d'autoestima i una por que tenim incrustrada a la ment de ser mirats malament si parlem en català a algú que no l'entengui, i com que la gran majoria de la gent immigrant passa olímpicament d'aprendre el català ja que per a ells deu ser un dialecte de segona i millor parlar en castellà que mola més i és més guay i modern, la gent ha agafat l'hàbit involuntari de parlar en castellà als immigrants. De totes maneres jo intento dirigir-me en català a tothom sempre i no passar-me al castellà, ja que n'estic fart d'haver de parlar en una llengua que no és la meva a la meva terra, que es canviin els altres.

I ja està be d'anar rebuscant el racisme i la xenofòbia en tot lo occidental, quan a dia d'avui, la raça menys racista és la blanca.
    • virot6.870 3 316👍 2.800
      Bé, jo no estic gens d'acord amb els improperis que van amollant els Txarango aquests, però tens raó que un error que comet molt sovint l'independentisme és interpretar qualsevol crítica interna com un joc a l'espanyolisme.

Així l'únic que s'aconsegueix, a part del propi fet de donar butlla a certes accions i elements tòxics, és restringir el pensament i donar la imatge d'un moviment hipercohesionat i privatiu a allò que hauria de ser l'opinió per defecte, transparent i hegemònica. Parlo per exemple d'aquells que critiquen que es parli del catapultament al poder de Convergència "per fer mal al procés" però que després es pregunten perquè la gent associa les martingales de Convergència a l'independentisme i no les del PP o el PSOE a l'unionisme.
  • SEGADOR BLAUGRANA10.565 9 193👍 776
    Si el poble de Catalunya deceb a aquest tipus de gent és que estem en la bona direcció 
  • antropòfag9.570 8 219👍 1.852

Només crítiques al "poder" en abstracte. Post-modernisme que perpetua la dominació nacional i de classe

1.  
      En respuesta a @davidreus91

"Amb la independència seríem un Estat i podríem acollir a tota aquella gent a la qual l'Estat espanyol nega l'entrada". Fàcil, eh?

2.  

És pitjor, és catolicisme mal dissimulat: una condemna moralista contra el «poble», en tant que culpable dels mals que ell mateix pateix.

3.  

Exacte. Se'n diu ideologia dominant, del que es tracta és d'augmentar el nivell de consciència, no de lamentar-se

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PD: com l'esquerra segueixi amb aquestes actituds pijoprogres, la classe treballadora acabarà donant la raó als cunyats d'extrema dreta que han anat comentant al fil.

• Caupes2.767 1 676👍 1.648
    Fills de meuca.
  • arna1cb6.359 10 337👍 391
    Si el govern català desobeeix per fer venir refugiats, m'agradarà que siguin els Txarango i merda lerrouxista diversa qui vagi a donar-los explicacions sobre la incertesa del seu estatus legal
  • quatreanys30.592 4 27👍 6.047
    En canvi amb el poble espanyol, no eh espanyolistes.
  • Roderic10.990 13 180👍 3.863
    Llegint entre línies, allò que els decep és la democràcia burgesa.
  • Joanot471.388 1👍 354
    Amb TOT el poble de Catalunya... Què heu fet ara, si sempre heu estat ben solidaris... Però com sou de roïns... xe...
  • Joanot471.388 1👍 354
    Practicament tots els problemes que hi ha actualment els genera el sistema capitalista, i cantant no s'acaben...
  • Hades21.701 8 61👍 10.254
    No sé qui són, però semblen de la colla de l'extrem bé-quedisme.
  • FrancescVerntallat954 2👍 1.066
    El que haurien de fer aquests és entregar els instruments i dissoldre's, si pot ser davant d'un comitè internacional que verifiqui que no faram música mai més.
  • Contrarevolucionari238 1👍 104
    Que diu aquesta, però si Catalunya és lo més progre pro-refugiats i pro-islamització que hi ha a Espanya de llarg.

Publicitat

Fòrums

• 8.874.214 missatges
  • 206.988 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat