Fòrum

Com es resol la paradoxa de estar en contra del turisme a Barcelona i un mateix anar de vacances a fora?

grinfildUsuari sumador24.533 14 45👍 3.126
A les persones que es queixen tant del turisme massiu de Barcelona, quan tenen vacances van a ciutats com Amsterdam, Londres, Paris, Venècia, Roma, Atenes etc?

Ho dic perquè he anat de vacances a ciutats com aquestes, he fet servir Airbnb , he anat amb un vol lowcost, m'he emborratxat i he anat de festa. Jo no m'atreveixo a criticar als turistes que fan el mateix a Barcelona perquè he fet el mateix a casa d'ells.

Respostes

Configuració
  • xicotiu8.102 1 266👍 1.687
    La solució és esta:

-Pre-suposicions: La satisfacció (variable X) vé donada a soles pel plaer que dona el viatjar fora ( variable Y ) menys la insatisfacció que dona el vore al guiris pissantse per ahí i massificant tot, i apujant els preus ( variable Z). Considerem la resta de variables que infloixen en la satisfacció com ceteris paribus. Viatjar fora mola 4 voltes més que menjarse els guiris, i se compensen, llevat que els guiris sigan anglesos.

Max: X= 2Y- 1/2Z.

s.a.:

x, y , z >/ 0.

Z= -1 si treus profit económic dels guiris.

Z= 2Y si Z=turistes anglesos.
    ------------------------------------------

Viatjar fora (Y) dona quatre voltes més satisfacció que menjarse els guiris en casa ( Z) , perque ú sempre sap per aon no pasar, ni aon no menjar, si coneix la ciutat, i pot evitar els guiris. Llevat que estos guiris sigan anglesos, ací hem d'afegir el problema de que són uns guarros*, se multiplica per dos la insatisfacció de tindrelos que patir, quedant la ecuació principal com a : X=2Y-Z . Si treus profit dels guiris, Z=-1, perque quan treus diners d'algo, eixe algo sempre pareix meravellós, quedant l'ecuació a maximitzar com ->  X= 2Y+1/2.

*guarro: típic anglés, en este contexte.
  • Ananké9.091 7 237👍 1.798
    Quin nivell, Grinfild.  No esti en conra del turisme. Estic n contra de les pràctiques il·legals que afavoreixen un sector temporal en front de gent que paga impostos en aquest país i de manera permanent.
    És innegable que el turisme és una font d'ingressos primordials no només a Barcelona sinó a tot Catalunya i com a tot sector que aporta ingressos s'ha de regularitzar perquè no generi problemes de convivència. Jo quan vag de turista intento ser respectuosa amb el país que m'acull. Sense cridar, sense emborratxar-ne, intento evitar aglomeracions. Circulo per on crec que he de circular.

Estic seguríssima que en aquests països hi ha hagut una regulació molt més sòlida pel que fa a les agències aquestes lowcost i Airbnb. A la resta de països europeus en comparació amb l'estat espanyol poca gent té pisos en propietat i viuen de lloguers. A més a més tenint en compte el preu de la vida, dubto que hi hagi tantíssima oferta de gent amb multi-propietat i l'única font d'ingressos de la qual en pugui deprendre sigui el turisme.
  • Aufrany2.845 2 664👍 2.369
    Turisme responsable.

Realment és molt difícil però avui fent un tom curt al voltant de casa m'he creuat amb tres grups amb bici, d'uns 20 i dos de saegwat i com es digui, un no tant nombrós però l'altre déu ni do. El turisme és de les activitats que canvien més els llocs, en la majoria de casos de manera definitiva pel que fa a l'autenticitat del lloc, en la majoria de casos representa una millora en l'economia local tot i que també en la majoria de casos la major part del pastís se l'enduen foranis.
  • Talpó roig626👍 328
     No voldras anar a fer el turista a Barcelona ?

A banda que et poden reconèixer els veïns i pixar-se de riure per la xancletes amb mitjons...

a banda d'això no cap ni una agulla al Bus Turístic
  • Turanga_Leela25.052 5 43👍 4.758
    Jo no estic en contra del turisme, però sí del turisme que no aplica les mateixes normes i lleis als de fora que als d'aquí: 'botillon' sense multa amb píxums i caques al carrer gratis pels turistes, però multa pels autòctons; llibertat per circular per on i com et surti dels sants collons (bicis, segways i demés merdolades) pels turistes, però multa pels autòctons; llibertat per fer tot el soroll i el vandalisme que vulguin pels turistes, però multa i judicis pels autòctoncs.

Tu intentes fer qualsevol d'aquestes coses a llocs com Àmsterdam, Londres, París, etc., i et menges una somanta d'hòsties i/o una multa i/o una visita a la garjola com a mínim perquè no ets més que els autòctons, però a la costa mediterrània sembla que tot estigui inclòs en el viatge que contracten els incívics que pensen que van a Sodoma i Gomorra i que no hi ha conseqüències perquè no n'hi ha en realitat. Això ha de canviar JA.
    • popcalent10.952 10 181👍 3.167
      Típic del tercer món: els turistes tenen més drets que els locals.
    • grinfildUsuari sumador24.533 14 45👍 3.126
      Heu anat al barri roig d'Amsterdam ? No és tan diferent a les Rambles.
        No, tampoc he destrossat res allà on he estat de visita ni he embrutat el carrer ni res com veig embrutar els turistes els carrers de Barcelona ni res semblant. De fet, recordo que vaig estar a Londres de passeig investigant carrers fora de la zona més turística de Candem Town i hi havia cartells a certes zones residencials que deian que com molestessis amb soroll, trucaven a la policia i anaves a presó automàticament mínim una nit perquè se't passés la tonteria. Ho deia un cartell al costat d'un pub. I sembla que s'ho prenien seriosament.
    • TywyllUsuari sumador40.811 10 13👍 3.890
      Jo no estic en contra de la immigració, però sí de la immigració que no aplica les mateixes normes i lleis als de fora que als d'aquí: 'botillon' sense multa amb píxums i caques al carrer gratis per als immigrants, però multa per als autòctons; llibertat per robar i delinquir tant i com et surti dels sants collons (carteristes, lladres de cases, etc.) per als immigrants, però multa per als autòctons; llibertat per fer tot el soroll i el vandalisme que vulguin per als immigrants, però multa i judicis per als autòctoncs.
        Penso exactament igual, a l'igual que penso que confondre turisme amb immigració i sempre que es parla de qualsevol cosa treure el tema de la immigració és sempre tornar a parlar del mateix llibre. I veig que és una tendència bastant generalitzada al racó, sembla que no ens moguem del mateix punt.
  • Benfresc9.768 4 213👍 5.919
    Jo estic en contra del turisme massiu i quasi mai vaig de turisme; i és el que penso a vegades, que la majoria de gent anti-turisme són molt contradictoris, alguns van de vacances 2 o 3 cops l'any.
  • popcalent10.952 10 181👍 3.167
    Perdona, però això que planteges no és cap paradoxa. La paradoxa seria estar en contra de turisme a Barcelona i anar-se'n de vacances a Barcelona.
  • Harris Dawkins304👍 247
    S'ha de limitar la massificació. 

Tan de bó volgués anar a Paris, algún hotel o on sigui, i em diguessin, no, vosté no pot venir per què ja som massa gent aquest any 2017, però que li sembla alguna setmana entre maig i juny de l'any que ve.
  • Criquet7.246 13 295👍 1.033
    No es pot resoldre. És hipocresía. Jo soc hipòcrita.

De tota manera la única manera de controlar la massificació és amb acció política i institucional, no amb accions de responsabilitat individual. Qualsevol problema complex i global requreix d'acció coordinada i alegar a l'acció individual és falaç... com passa amb tots els temes medi ambientals.
  • Marc Espasa14.180 12 136👍 2.714
    Com es resol la paradoxa de dir : a Catalunya no hi caben tots els inmigrants però si i caben tots els turistes.

• dimissiopuntorg23.541 12 50👍 19.290
    Vine a conviure un any amb el turisme que trepitja el centre de Barcelona i m'expliques com es resol la paradoxa d'estimar Catalunya i alhora recolzar la barra lliure per als negocis pirates.
    • grinfildUsuari sumador24.533 14 45👍 3.126
      Parles dels manters? Dels pisos ilegals? Dels taxistes ilegals? 

• Harris Dawkins304👍 247
        Born, Barceloneta, Sant Antoni, Fort Pienc. La pressió turística és brutal. Baixes el diumenge a prendre algo amb la parenta i no tens a on. Entre setmana has de dormir amb taps per les colles de borratxos que van d'una banda a l'altra. No pots anar ni a la platja, és un puto formiguer. Dóna fastic
      • dimissiopuntorg23.541 12 50👍 19.290
        I dels hotels que per aixecar-los s'ha de destruir patrimoni, i dels passejadors de turistes que envaeixen voreres i carrils bici, i dels que venen alcohol barat, i de les terrasses okupant 3/4 del carrer.

Sí, parlo de tots els negocis pirata que s'estan fent d'or a costa de la ciutat i de la paciència dels que hi vivim. I crec que hauries de viure-ho per saber què significa això del business-fiendly quan vius en un parc temàtic.
  • venjança_catalana3.599 2 562👍 3.827
    Pitjor els ximples que es queixen del turisme de borratxera però van a Cancun amb la polsera "tot inclòs" i tot el dia borratxos com a viatge de final de carrera o pas d'equador

Els que vivim a poble ja estem acostumats a les bajanades del barcelonins i similars, es queixen del turisme i es passen l'estiu molestant a l'apartament de la costa o de muntanya
  • FollUsuari sumador76.227 11 3👍 37.502
    Perquè la gent no està en contra del turisme sinó dels possibles problemes que comporta la massificació del turisme.

Però és que clar si hem basat la nostra economia en aquest model i amb un 18% d'atur no estem tampoc per anar fent lletjos al turisme.

Per mi s'ha de trobar un equilibri i intentar solucionar els problemes d'incivisme que al final és el que li molesta a la gent, no que hi hagi japonesos fent fotos a la Sagrada Família sinó turistes borratxos pixant-se en un portal.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.968.446 missatges
  • 210.230 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat