Fòrum

Cesk Freixas critica la CUP en una cançó del darrer disc??

Pedrolo9.492 1 224👍 4.072

"Els carrers pels palaus"

Hem confós allò que és llaminer amb el que és real
i no anem bé, perquè hem canviat els carrers pels palaus.

Estem renunciant a tantes coses, no anem bé, els carrers pels palaus.

Vam aprendre a dominar el llenguatge per poder ser cada cop més clars,
i ara abusem dels eufemismes per la vergonya d'acceptar

que estem renunciant a tantes coses, no anem bé, els carrers pels palaus.

L'ordre dels factors és important: hem vingut a transformar.
La Història sempre ensenya: hem vingut a transformar.

Volem escriure tants i tants conceptes que tenim exèrcits d'intel·lectuals,
i ara abusem dels eufemismes per la vergonya d’acceptar

que estem renunciant a tantes coses, no anem bé, els carrers pels palaus.

L'ordre dels factors és important: hem vingut a transformar.
La Història sempre ensenya: hem vingut a transformar.

Estem renunciant a tantes coses, sembla que ens faci por una vaga general.

YOUTUBE

PD: La frase "Hem canviat els carrers pel Palau (de la Generalitat)" s'ha dit a més d'una assemblea i en més d'una conversa.

Respostes

Configuració
  • Tomàs Calaixera13.104 10 155👍 345
    Cesk Freixas era raconaire 
  • guillezcurra149 1👍 72
    Quina cançó més dolenta
  • entreribes1.315 2👍 674
    Sempre he pensat que musicalment és molt més important la forma que el contingut - és molt més revolucionari fer música bona - música que et roba els sentits, que et fa plorar, riure, respirar, somniar... que no pas recitar tres o quatre eslògans buits amb gens de rerafons artístic.
    Jo crec que com a artistes ens hem  de concentrar primerament en la consistència formal del nostre art - hem d'expressar una cosa molt més profunda, més misteriosa, que connecta amb el cor de l'experiència humana.

Després, només després potser (amb molta sort i esforç) podràs subtilment dir alguna cosa savia través de la teva obra.

Prou de xerrameca de cara a la galeria!
    • xicotiu7.335 1 289👍 1.497
      "fer música bona" no té ideologia, no és revolucionari, és si decàs, poc comú ;). 

Sempre s'ha venut la música, com qualsevol altre producte. I sempre hi haurà gent que la compre. Com qualsevol altra cosa.

L'únic grup que conec jo, que han triomfat de veritat en la música, varen escomençar autofinançiantse, emitint "pagarés no legals" ,en "avispa records", sense fer un anunci ni eixir per la TV han aplenat sempre, i parlen d'heroina, coca i amor. Però açó no és lo comú. Lo comú és sentir una de les 3-4 coses que s'oferixen, agafar una d'eixes 3-4, i pensar que has triat rés.
      • entreribes1.315 2👍 674
        Per mi és revolucionari en el sentit que només és possible des de l'esforç humil, de fer una bona feina i aprendre a veure-la(veure't) pel que és(ets)...  Crec que només així pots transmetre coses que realment tenen el poder de impactar profundament .
        És el que sento, només això
        • xicotiu7.335 1 289👍 1.497
          Jo no sóc music, solo m'agrada molt la música. Però entenc lo que dius, de tractar de "transmetre", a mi'm pasa en altres coses, paregudes a la música, en eixe sentit, però diferents al mateix temps.

Ja si costa molt esforç humil o no, a saber, però sí, en general les coses bones costen molt esforç, per la raó que siga, però aixina és.

Fàs musica?
  • MLC7.389 3 288👍 5.404
    M'ha fet recordar un que s'autoanomenava "el cantautor plasta".
  • llevantdemallorca16.999 11 95👍 2.977
    És la princesa de la revolta

Us juro que mai de la vida havia rigut tant amb un fil de la CUP.
    • botifarradepagès4.462 1 484👍 3.292
      Uo, si més no, bentornat! 
    • Canyadesucre5.882 2 362👍 6.681
      Doncs mira, no sóc gens de la teva corda ni m'agrada la teva música, però aquest gest de reconèixer els errors t'honora i ara et veig amb més bons ulls. 
      Passat aquest pseudo-piloteig, hi ha una pregunta que em corrou: això de canviarla C final per K, per tant fer pronunciar el teu nom Cesca és una veleitat feminazi o és per ser més radikal?
      Salut i independència!
      • Fullet_roig704 13👍 12
        Quan vaig decidir començar a presentar en públic les meves cançons vaig voler escurçar el meu nom real, buscar-li el diminutiu, que en català es fa pel final dels noms, i posar-li alguna cosa que cridés l'atenció, com una "k". És un nom artístic, res més. Reconec que aquestes coses escrites amb "k" fan ràbia i entenc que pugui generar rebuig. Tenia 16 anys i això d'escriure i presentar-me com a "Cesk" venia directament relacionat i condicionat per la meva edat. Ara, que en tinc 33, evidentment escriuria el meu nom artístic sense la "k", però al final entenc que és com una marca i, sincerament, a aquestes alçades ja m'és una mica igual...
        • Canyadesucre5.882 2 362👍 6.681
          Gràcies per respondre, era un dubte que tenia. M'has sorprés molt gratament i tot reconeixent tants errors, no tots els músics crec que ho facin ni molt menys, aviam si al final em tornaré fan teu i tot! (no ho crec, però si que et desitjo molta sort)
          • Fullet_roig704 13👍 12
            Moltes gràcies! Penso que tots ens hem acostumat a criticar persones sense conèixer gaire bé qui són, a vegades sense ni tan sols conèixer-les. Als músics, que tenim una projecció pública (com quasi totes les feines, per altra banda) hi estem molt acostumats, a aquestes coses. No em preocupa, sé que forma part de la meva feina, i amb el temps aprens a relativitzar-ho. A mi em van educar constantment des de l'autocrítica. I procuro exercir-la no només en la meva vessant professional sinó també en la personal. M'agrada aprendre coses, i m'agrada que em diguin que ho estic fent malament quan algú creu que ho estic fent malament. Si hi ha una voluntat sana i constructiva, mai no m'ho podria prendre malament. Gràcies i sort per a tu també!
    • Prow20.609 7 65👍 5.866
      Als fòrums d'internet es criticaria fins i tot a una resurrecció de Freddie Mercury, són caus per desbarrar i posar a parir exageradament tot el que no agrada gràcies a l'anonimat virtual i un concurs de veure qui la diu més grossa, no cerquis dialogar gaire amb el que només volen criticar destructivament i que normalment a més no fan mai res de profit  Igualment, merci per saludar i donar la cara virtual.

Ja que hi som, si es pot, voldria preguntar-te pel panorama musical actual en llengua catalana, com el veus i quins grups/persones creus que es mereixen més èxit del que tenen i quins no. O el que vulguis sl respecte, gràcies!
      • Fullet_roig704 13👍 12

Bufff, això que preguntes és molt subjectiu! Segurament, a l'escena musical catalana li han passat dues coses que són extremadament positives:

1) A cap territori dels Països Catalans es qüestiona la validesa d'utilitzar la llengua catalana per a fer cançons. Això és una cosa nova, perquè fa 15 anys la realitat era ben diferent.

2) Fruit d'això, penso que, malgrat la nostra encara és una cultura de resistència, moltes propostes musicals s'han allunyat de la música entesa únicament com a vehicle de reivindicació, i això ha propiciat que hi hagués una via menys compromesa amb la crítica (però potser igual de política) a l'hora d'entendre la creació musical en llengua catalana. Han sortit propostes molt interessants, de gèneres i estètiques musicals molt diferents, i l'explosió d'Internet i les xarxes ha facilitat que l'escena musical hagi crescut en quantitat, i també diria en qualitat, tot i que això ja ho jutjarà cadascú.

En termes professionals, som un sector econòmic molt precari, que depenem molt, sobretot, dels mitjans de comunicació i de la (poca) indústria que queda, ara centrada bàsicament en la gestió i distribució de continguts digitals.

Qui es mereix més èxit? Això és molt personal. La indústria musical funciona d'una manera molt salvatge: la projecció d'un projecte musical va totalment lligada a la capacitat econòmica que tingui per a poder-se situar mediàticament. El món funciona d'aquesta manera, i en la música passa el mateix. Hi ha moltíssims artistes que mereixerien tenir més projecció i no la tenen... Penso en Mazoni, Guiem Soldevila, Pau Alabajos, Meritxell Gené, Ivette Nadal... Però vaja, això no deixa de ser un punt de vista molt personal, oi?

• albert23Usuari sumador17.195 8 92👍 913
      Ostres Cesk, quina agradable sorpresa tornar-te a llegir per aquí! La teva agenda és ben plena i amb l'arribada de l'Heura, segur que encara més. Però aquí ets molt benvingut!

Jo ja fa uns 8 anys que et segueixo arreu i has vingut a actuar al meu petit poble en un parell d'ocasions. 
      Ahir, et vaig veure a Sant Vicenç. Segueix així, el nou disc és molt fi! I en directe, més!
  • Desconfiat3.001 2 641👍 2.955
    Aquest país estaria millor sense aquest personatge. 
  • Maczek1.302 2👍 1.184
    DISSIDENT!!!!!!!!!! AL PUTO GULAG!!!!!!! 

Publicitat

Fòrums

• 8.874.215 missatges
  • 206.988 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat