Fòrum

Com podeu alguns donar suport a la dreta radical?

Anònim1014.381 5 130👍 11.989
Aquells que fan una criminalització fàcil de col·lectius en situació de feblesa fins on les societats en què viuen els permeten. Aquells favorables a aplicar l'autoritarisme més medieval. Aquells que són els més devots defensors de l'assimilació i repressió contra els pobles sense estat que tenen sotmesos, si és el cas, en consonància amb l'acarnissament contra els col·lectius febles. Aquells que mai van a l'arrel dels problemes. Sens dubte són els últims que defensen cap causa justa. Per més que algunes postures dels móns de la piruleta sense noció de la realitat puguin fer ràbia, els catalans, en tant que col·lectiu oprimit, hauríem de ser els darrers en caure en les postures més autoritàries i intolerants.

Respostes

Configuració
  • Pernil3.022 2 642👍 4.496
    El subproletariat és cada vegada més nombrós, explosiu i perillós, i la burgesia vol seguretat.
  • Sternbert116 1👍 130
    Perque no vull més morts per terrorisme ni vull veure la nostre civilització caure en una sagnia de guerres civils religioses en un futur per tal de garantir la supervivència dels nostres pobles. I la política de tots els partits progres ens condueixen cap a un futur on només hi ha dos escenaris, o guerra civil o extermini dels no musulmans.
    L'islam està aplicant de forma exitosa el seu full de ruta imperialista a Europa i molt pocs partits tracten de posar-hi remei.
  • Arecnis7.339 5 292👍 4.887
    Anem a veure, la dreta es radicalitza en extrem i és culpa de l'esquerra? Si us plau una mica de dignitat, estic cansada d'haver d'escoltar que la culpa de tot és sempre nostra. Tornar-se inhumà no crec que sigui culpa dels que precisament tenen una moral més oberta i tolerant. 

Jo entenc que hi hagi gent de dretes que mira pels seus interesos etc etc, però d'aquí a tornar-se uns miserables sociopates, tot té un límit i la culpa no és d'aquells que intentem fer bé les coses, és que només faltava.

• Makhnovtchina847 1👍 2.091
      A veure, companya, l'autocrítica hauria de ser un dels pilars fonamentals de l'esquerra. El que no pot ser és fugir d'estudi dient que aquests són molt dolentots i apa. 

L'esquerra institucional porta dècades (com a mínim des de l'entrada a la llavors CEE, avui UE) fotent el camp dels fronts polémics i assumint ovinament el discurs del pensament únic de la dreta neoliberal. Que tot plegat havia d'anar a parar al cul de sac on ens trobem era qüestió de temps. Ara que ja ens ho trobem als nassos el que no és de rebut és aquest discurs de que nosaltres som bona gent i ells no. Cal fer un anàlisi crític: de moment s'ha perdut aquesta guerra (la revolució és neoliberal i involucionista) perquè resulta que abans s'han perdut un munt de batalles. I aquestes batalles s'han perdut sobre tot per incompareixença flagrant de l'esquerra.

Que la dreta tendeix a la sociopatia ja ho sabem, des del moment en què prioritza el capital, la propietat privada i la mitologia mística-identitària-religiosa. Però és que l'esquerra no ha fet res efectiu per frenar aquest discurs sociòpata i ara ja s'ha sortit de mare, estava cantat. 

En fi: que està molt bé ser pacífics, però és inútil ser pacifista. Els drets no es tenen: es guanyen i es defensen i s'amplien. I quan no es presenta batalla per defensar-los un cop conquerits es perden. 

Em ve al cap una frase de'n Martin Luther King, de qui discrepo profundament, però que exemplifica prou bé la situació, crec: "Més que el que fan els dolents, em preocupa el que no fan els bons".

• Nou Barris15.696 7 115👍 10.434
         No recordo quin líder revolucionari ho va dir, però fou molt encertat: "No em preocupa el que faci l'enemic, que ja sabem que mirarà de fotre'ns sí o sí, ni les seves consideracions morals. Em preocupa com respondrem nosaltres".

Els progres i Wilders (Pau Llonch)

https://directa.cat/progres-wilders

"El que pot semblar una bona acció, pot ser només una aparença / Un acte no pot ser honrós si no pretén / canviar el món radicalment. Prou que ho necessita! / I jo, impensadament, arribo com caiguda del cel per als explotadors. / Ai, bondat nefasta! Sentiments inútils!
    " (Brecht, 1976)

Geert Wilders no ha guanyat, i el benpensanat català i d'arreu, que es considera a ell mateix antiracista però és sobretot liberal -s'autoproclami d'esquerres o de dretes-, rebufa alleujat i titula "Hem barrat el pas al diable" o coses similars. I jo tinc arcades des de primera hora d'ahir al matí, ho sento. D'ençà que va sonar el despertador no vaig poder parar de pensar que és el nou racisme cosmopolita, com l'anomena Manuel Delgado, el que celebra la primera derrota parcial de l'extrema dreta a Europa.

Fa uns mesos, després de la victòria de Trump, vaig provar d'enumerar algunes de les pedres a la sabata de l'esquerra per encarar aquest fenomen, a saber que: a) és l'esquerra submisa a la globalització neoliberal la que ha obert la porta de la gàbia a l'extrema dreta, b) quan l'esquerra renuncia a qüestionar els fonaments del capitalisme i pretén una mera gestió d'un engranatge que no admet pedaços, s'extingeix, c) quan l'esquerra deixa de voler representar el poble -en clau populista o no- el populisme de dretes ocupa el seu lloc i d) per fer-hi front, les condemnes en el terreny moralno tenen cap utilitat. Avui m'agradaria aprofundir en aquest darrer aspecte.

El moralisme ciutadanista s'està fent fort a casa nostra en el camp de l'antiracisme; omple estadis per acollir refugiats, on grups de música molt multiculturals i molt enrotllats venen CD's molt filantròpics

El moralisme ciutadanista s'està fent fort a casa nostra en el camp de l'antiracisme; omple estadis per acollir refugiats, on grups de música molt multiculturals i molt enrotllats venen CD's molt filantròpics, mentre periodistes molt tolerants fan cròniques a peu de frontera, el cel es pinta de tolerància, i el racisme s'assenyala com una expressió d'uns pocs extremistes, gairebé hereus dels skinheads, però amb millor indumentària. Strauss (2000) ho anomena reductio ad hitlerum, i Delgado ho expressa perfectament quan diu que el moralisme ciutadanista consisteix a fer proclames contra una amenaça racista reduïda a l'activitat de partits o grups acusables de xenòfobs, però rarament assenyala amb el dit els mecanismes socials de dominació vigents que l'originen.

"El racisme és un problema de cultura!", brama la progressia antiracista. Cal diàleg, mediadors culturals i banys d'ètica. Per cert, algun dia parlarem extensament dels mediadors; hipotecaris, multiculturals, i de tot tipus. Saberuts lliurepensadors, sempre prenyats d'un menyspreu de classe cap a la turba mediocre que necessita ser mediada per redimir la seva falta de cultura del diàleg, sempre atents per rebaixar tot conflicte social a una reunioneta civilitzada on realitzar els principis democràtics universals que regeixen -només al seu cap- un capitalisme que ha tornat a taxes de desigualtat dels anys 30 del segle passat. Tot molt mediable.

Són els mateixos antiracistes que porten els seus fills a escoles cèntriques amb l'excusa d'un suposat model pedagògic, quan el que busquen són els privilegis de la segregació. El mateix antiracisme moralitzant del PDeCAT, que no té cap problema en proclamar la virtut de la convivència, mentre s'entesta a criticar Trump i Le Pen, però que acaba de trinxar la tutela efectiva per a milers de persones que a casa nostra estan ocupant pisos, accelerant-ne els desnonaments, mentre acompanyen els seus fills blanquets a amarar-se de solidaritat a un Sant Jordi on, el problema, resulta que és Jordi Évole. Els mateixos que en sis anys no hem vist trepitjar cap assemblea de la PAH a Sabadell, plena de persones d'arreu del món, catalanes i refugiades i oblidades a casa nostra, amb filles dormint en cotxes, que no han tingut la sort de ser el fetitxe solidari de moda, com ho va ser el Fòrum de les Cultures i ara ho és la solidaritat amb les refugiades. Els mateixos que pertanyen a organitzacions dites revolucionàries on no he vist mai ni una persona que no sigui blanca i catalana.

Els que viuen lluny de la misèria pontifiquen multiculturalisme mentre recepten liberalisme, que res no canviï massa, que visqui la UE i que no em toquin lo meu. I tot no pot ser

A un xaval que no té feina ni res a perdre i que culpa els estrangers de la seva pobresa no li fa falta bondat, ni ètica. És bo, de fet, perquè es preocupa per la seva família. Clar que necessita pensar millor qui són els responsables de la seva misèria, però el que li cal és justícia, no només xapes. Quan en un taller antiracista em pregunta per què ell pot perdre la casa, l'ajudo a assenyalar la banca i no el fantasma de l'estranger, sí. Però mentre al capitalisme sobrin persones, excedents que no són útils per la valorització del capital, no podrem combatre la misèria amb bones paraules; això ho fa la religió i el nacionalisme, però no cap via que es vulgui emancipadora. A aquest taxista negre que votarà Le Pen no li calen discursos moralitzadors, li cal organització per enfrontar Uber i el lliure mercat que tot ho destrueix, com va demostrar Polanyi quan el món d'entreguerres estava igual de trinxat per la desigualtat i el racisme que el d'avui. Els que volem combatre el racisme i la xenofòbia en les seves fonts sabem que l'emergència del nazisme al segle passat no s'explica principalment per l'efervescència de dispositius ideològics manipuladors, ni per la follia de les masses; s'explica per la misèria material que el capitalisme d'entreguerres va inocular a la majoria social d'Alemanya en el marc de la Gran Depressió. Ara, enmig de la pitjor crisi del sistema des de llavors, quan tornen a activar-se els mateixos ressorts d'odi que llavors, els que viuen lluny de la misèria pontifiquen multiculturalisme mentre recepten liberalisme, que res no canviï massa, que visqui la UE i que no em toquin lo meu. I tot no pot ser.

Cansa molt la nova correcció política pròpia d'una visió del món social sense conflictes de classe i plena de moralitzacions. Fa molta peneta. Ja ho va dir Brecht: Bondat nefasta. Sentiments inútils.

• Anònim1014.381 5 130👍 11.989
      Jo penso que ve a parlar del seu llibre fins i tot ficant el PDCat pel mig i defensant l'Évole, quan és més que evident que va instrumentalitzar el concert per atacar el govern català i callar davant l'espanyol, malgrat saber que és l'espanyol qui denega al català la quota de refugiats que demana, i això amb el PP governant! No sigui que s'evidenciï de qui és la culpa i en reforci l'independentisme entre els progressistes! I per cert, en Rufián també el va criticar durament, i gent d'ERC, i en Llach amb elegància, algun dia ens haurà d'explicar la CUP perquè tanta complicitat amb l'espai de Podemos fins i tot quan fan declaracions deshonestes.
        A mi em sembla, amb tots els respectes, que el qui ha vingut a parlar del teu llibre ets tu, atès que t'has quedat només amb aquells fragments de l'article que t'han interessat i has obviat el quid de la qüestió referent al discurs anti-immigració de certa classe obrera i la manera que tenen els progres de posicionar-s'hi, fet que encaixa plenament amb la temàtica del teu fil. En fi, algunes apreciacions:

Anònim10 escrigué:
        fins i tot ficant el PDCat pel mig

És lògic que critiqui el PDCat, la seva hipocresia i el seu curiós concepte de "solidaritat", atès que ell en defensa un d'antagònic. Per si no te n'havies adonat, amic, és un article escrit en clau de classe que denuncia la postura dels progres liberals, i el que no farà és defensar-los per molt independentistes que siguin.

Anònim10 escrigué:
         i defensant l'Évole, quan és més que evident que va instrumentalitzar el concert per atacar el govern català i callar davant l'espanyol

No veig que defensi en Jordi Évole; de fet, m'atreviria a dir que ell i en Llonch es troben en posicions força allunyades. Més aviat el que denuncia és que, podent criticar un munt dels aspectes que envolten la campanya Casa Nostra és Casa Vostra, cert independentisme posés el focus en les declaracions d'aquest periodista. Evitant, així, el debat sobre qüestions més profundes i rellevants, que toquessin el moll de l'os.

Anònim10 escrigué:
        algun dia ens haurà d'explicar la CUP perquè tanta complicitat amb l'espai de Podemos fins i tot quan fan declaracions deshonestes.

Aquesta complicitat de la CUP amb Podemos que certs raconaires i la convergentalla, en general, aneu assenyalant cada dos per tres és més dins dels vostres esquemes mentals que en la realitat. Pot haver-hi cupaires que, amb una actitud a l'estil Roger Palà, els riguin totes les gràcies als integrants de l'espai polític podemita, evidentment; però aquesta connivència, més enllà d'acords conjunturals en lluites concretes i en confluències electorals municipals, no és possible des del moment en què totes dues formacions defensen models socials i nacionals molt diferents en molts punts. Vaja, és que mira si n'he conegut, de militants i de regidors de la CUP, i cap d'ells, absolutament cap d'ells, era precisament benevolent amb la tropa del de la cueta.
    • Hades24.045 8 48👍 13.915
      Mira, em perdut aquesta gent. Em fa llàstima que aquesta colla de nois que sens dubte són dels meus hagin acabat prenent de referència política rebel un dels paios més rics d'Amèrica i el seu model capitalista setenter, i hagin acabat fent-se conservadors (disculpeu la merda de font).
      https://www.youtube.com/embed/mVcITRBQp-I

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.967.858 missatges
  • 210.210 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat