Fòrum

(Fil Actualitzat): Els taxistes de Barcelona, un altre cop en vaga...

Estatpropi Usuari sumador 129.310 9 1 👍 11.256
De vuit del matí a vuit del vespre.  

Respostes

Configuració
  • thehorizon 35 👍 40
    Em fa gràcia la hipocresia d'alguns que critiquen els privilegis estatals a les elèctriques, però en canvi defensen els privilegis estatals als taxistes, als estibadors o als miners. #coherència
  • Lesttatt Usuari sumador 31.216 9 24 👍 6.565
    I el motiu de la vaga?...

Tot i que tenen dret a fer-la. Crec.
    • Estatpropi Usuari sumador 129.310 9 1 👍 11.256
      Ves a la pàgina 1 del fil, hi ha la notícia als primers missatges i avall de tot un altre fil directament relacionat amb la vaga.
        El portaveu d'Élite, Alberto Álvarez, ha dit que els taxistes temen que l'entrada de 3.000 cotxes de lloguer amb conductor comporti la pèrdua del marc regulador del sector del taxi.

Home, crec que tenen dret a manifestar-se.
          Uber existeix a totes les grans capitals europees, Nova York...has vist desaparèixer els taxis? Jo no.
            Suposo que és deuen manifestar abans que veure's desaparèixer.  A més, quin sentit te l'entrada d'aquests 3000 cotxes, quan ja hi ha són els taxis?
              Òbviament una guerra de tarifes. I de taxis mai n'hi ha prous a Barcelona. Veient el que s'ha d'esperar la gent molts cops quan els truca per tlfn.
              • AndreuNin 250 4 👍 264
                Això te un punt irreal,Barcelona te una de les ratios de taxi per habitants més alta del mon.Dificil trobar un taxi? En esdeveniments puntuals(on sovint influeix les limitacions d'accés al lloc i el volum sobtat de gent que no es solventable afegeixis el que afegeixis Ex: Si surten 96.000 persones del Camp Nou per molts taxis que hi hagi i altres serveix,existint poques opcions d'accés que es col.lapsen és inabarcable i no pel nombre de taxis existents) i en moments puntuals(ex:cap de setmana en els canvi de torn a les 6 del matí).Però a Barcelona ,a diferència d'altres grans ciutats europees hi ha sobredimensionament de llicències producte de la negligència supervisora i de fer complir la regulació per part de l'IMT (Institut Metropolità del Taxi).
          • Palestra 459 9 👍 280
            Uber existeix a ciutats on el servei de taxi era molt reduït, per exemple París té les mateixes llicencies que Barcelona ciutat, Uber a París funciona perquè és difícil trobar taxis al carrer, a París un taxista en 8-10 hores de treball guanyar nets 2.500 a 3.000 euros. A Barcelona sobren 3000 llicències de taxi, Uber vol demanar 3000 a 5000 llicències per ells sols, cosa totalment il·legal, perquè per fer servei de taxi a Barcelona s'ha de ser taxista amb tot el que correspon.
            A Barcelona un taxista per cobrar 800 a 1000 Euros nets mensuals ha de treballar 15 hores diàries, amb això estar tot dit.
            Si tu estàs demanant reduir les llicències de taxi perquè n'hi han massa llicències i has de treballar 15 hores per 1000 euros, com és possible que una companyia il·legal demani 3000 a 5000 llicències?
            És per això perquè es queixen els taxistes.
              Jo no crec pas que hi hagi massa taxis com ja he dit, el que passa és que les tarifes del taxi són abusives i el servei cada cop deixa més que desitjar.  Això havia de passar tard o d'hora, que la gent busca altewrnatives. I ells ja han començat amb el vandalisme.
              • Palestra 459 9 👍 280
                Que les tarifes són massa cares? Imaginat tarifes més barates, si ara 15 hores de treball són 1000 euros al mes si ara les fem més barates ja no cal ni treballar, una cosa és buscar solucions, com per exemple l'ajuntament pagar 100 euros al mes a cada taxista i no pujar tarifes. I clar que sobren llicencies no pot ser que una ciutat petita com Barcelona tinguem les mateixes llicencies que a París que és 7 vegades més gran.
                  L'ajuntament subvencionarà abans la Feriah d'Arbil que no pas els taxistes. A Madrid també la consideres ciutat petita? Allà hi conviuen Uber i taxis fa més temps.

No sobren pas llicències, hi ha voltes que és indignant l'espera en trobar un taxi a la ciutat de Barcelona. Si això ho soluciona Uber o Cabify, endavant sigui.
                  • Palestra 459 9 👍 280
                    Madrid tenen 15,000 llicències i és 4 vegades més gran que Barcelona ciutat, i ara comença a entrar Uber. A Barcelona Uber no pot entrar primer perquè si sobren 3000 llicències i entra Uber amb 5000 els taxistes ja poden deixar de treballar i segon, per fer de taxistes a Barcelona i agafar clients has de ser taxista, pagar una llicència, passar un examen, pagar assegurança, revisions anuals.... I Uber o Cabify no passen cap examen ni paguen res per llicència. Clar que a Barcelona a vegades pot costar trobar taxis, a les 4 o 5 del matí a molts llocs pot costar trobar un taxi, però pots trucar a una APP de taxis i ja està, és el mateix que UBER pero legal.
                      No parlava de les quatre o cinc del matí ni de barris degradats, si no d'una cosa que veig sovint davant de la feina pel matí, per ex...

Tranquil, no ens posarem d'acord per moltes xifres que aportis.
                    • Palestra 459 9 👍 280
                      Sóc Taxista i ser del que estic parlant, de taxis a Barcelona sobren, imaginat que tu treballes 15 hores al dia per 930 euros al mes i et diuen que contractaran 3000 persones més per fer la teva feina i no pagaran res d'impostos i que tu possiblement hauràs de deixar la feina i perdràs 140,000 euros que has tingut de pagar abans per treballar, a vegades tenim llocs a Barcelona que és difícil trobar taxis i és normal, jo no m'estaré esperant a un barri 1 hora per fer una carrera de 6 euros, normalment el 95% de taxistes anem a llocs cèntrics o a sants, aeroport.... Ja existeixen APP de taxistes que si estàs un barri on no tens taxi pots per mòbil cridar algun taxi i no tens cap problema, és com Uber però totalment legal.
                      Ah collons! Bé, ja tenim dos taxistes indepes al Racó.  Una recomanació, feu fora la xurma eixa de Elite...carden autèntic fàstic. Per no parlar del seu portantveu. La zona de la que parlo és Sarrià-Sant Gervasi. Això sí, quan arriva el torneig Godó de tennis, no en falten no. 
                    • Palestra 459 9 👍 280
                      El sistema del taxi a Barcelona és corrupte i sobretot mafiós, n'hi ha famílies que tenen flotes de 50 taxis, que són uns explotadors de treballadors, els grans culpables són l'Ajuntament de Barcelona.
                      Elite és xusma i molts fan fàstic, però com a treballador mai insultaré ni en posicionaré en contra d'aquells que lluiten contra els il·legals d'Uber i altres companyies.
                      I destrossar el cotxe de Cabify també ho veus bé? Això està sortint a tot arreu... 
                    • Palestra 459 9 👍 280
                      Jo aniria directament a la seu de Cabify i cremaria tots els seus cotxes, són cotxes il·legals que estan fent de taxistes il·legals, si l'ajuntament no fa res, serem els mateixos taxistes els que posem ordre i seny a la situació. Que has de fer llavors? L'ajuntament està avisat, aquestes companyies són il·legals i si no les fan fora des de l'ajuntament ho farem els taxistes.
                      Això és com el top manta, si tens una botiga de roba i es posa una persona a vendre el mateix producte falsificat a la porta de la teva botiga i la guàrdia urbana no fa res, tens l'obligació i la dignitat de fotre'ls fora com sigui.
                      Jo aniria directament a la seu de Cabify i cremaria tots els seus cotxes,

Ets un dels implicats?
  • Foll Usuari sumador 72.218 10 4 👍 28.424
    Això és l'Estat que tenim: a fotre'ns tots i a pagar més car el transport i no poder gaudir de més serveis a triar i millors com Uber per mantenir el cotarro inflat dels taxistes.

Quan pots fer vagues i utilitzar la violència i això et serveix per coaccionar l'Estat es produeix una profunda injustícia on l'Estat no actua d'àrbitre mirant per l'interès comú sinó que es dedica a afavorir els col·lectius que poden fer més pressió per controlar-lo.

Ho hem vist amb els estibadors i els taxistes en una mateixa setmana.

El perjudicat --> el consumidor i el contribuent.

Bolquen un cotxe de Cabify i en destrossen un altre a Barcelona

Redacció 18 Mar 2017 - 17.44

Un grup de persones ha bolcat aquest dissabte, de matinada, un cotxe de Cabify, una empresa de lloguer de turismes amb conductor. També han fet destrosses a un altre vehicle de la mateixa empresa.

Els fets han passat cap a dos quarts de cinc, a la confluència del carrer Tuset amb Travessera de Gràcia.

Tres persones del grup que ha bolcat el cotxe quan el conductor no era a dins ja han estat identificades. La Guàrdia Urbana en busca set més.

Es treballa amb la hipòtesi que els atacants siguin taxistes, perquè la tensió entre aquest col·lectiu i les plataformes de xòfers no ha disminuït des de dijous, quan els taxistes de Barcelona van fer una vaga de dotze hores contra la liberalització del sector i les plataformes de xòfers com Uber o Cabify.

Els sindicats de taxistes, però, han condemnat l'acció d'aquesta matinada i se n'han desmarcat.

El col·lectiu de taxistes Élite lamenta els fets, però assegura que la crispació que es viu al sector és insostenible i reclama a les administracions que actuïn per evitar el que consideren que és un cas d'intrusisme professional.

VÍDEO

Putus xarnegots de merda.

• AndreuNin 250 4 👍 264
      Entenc l'acció sense considerar que sigui profitosa....porten dies provocant parant-se a les parades del taxi,agafant clients incomplint la seva pròpia normativa(no poden encotxar sense ser a la base)
  • Pesca_crancs 10.462 6 192 👍 1.521
     Prou intrussime laboral! Ni pels taxistes ni per a ningú.

Ja fa uns quants anys es va incrementar consideràblement el nombre de llincències. Pero si realment se'n necessiten més, que s'amplïi. I per cert, que es sancionin els taxistes que fan el seu horari (que ja es prou ample, podent treballar 12 hores, si no l'erro) i després posen a qualsevol a conduïr, per a treure's un sobresou. Els qui no ho fan, ja podriem posar fil a l'agulla també, amb aquest tema.

Dit això, jo visc a prop d'una parada de taxis i cada matí en pots veure una filera esperant i és estrany que t'hagis d'esperar gaire per agafar-ne un. Només veig problemes per agafar un taxi quan hi ha un partit de Champions al Camp Nou o hi ha una fira/esdeveniment extraordinari. I aquí hi ha una cosa molt fàcil d'entendre: Això passa aquí i arreu, doncs no es pot pretendre una plantilla de gent, moltes hores aturada, per cobrir esdeveniments puntuals. Hauria de ser l'Ajuntament, amb connivència amb els organitzadors d'aquests events, qui donguessin accés a la mobilitat per mitjà dels serveis públics.

Com a consumidor no em penso pujar al vehícle d'una persona que no te llicència per a exercir i que si per desgracia es produeix un accident, no podrà respondre de la mateixa manera que un taxi. I si no poden respondre de la mateixa manera és perque són un altre tipus de negoci que ofereix el mateix servei (aquí el problema real i legal). Negoci que es basa en rebentar el servei dels taxistes (competència deslleial). Que seria com si en comptes d'obrir tendes al centre de Barcelona, s'obrissin clubs privats, que exercicin com a tendes, pero es saltessin els impostos. I per aquí anem malament tots. Treballes a una empresa dedicada a "x" que ha de pagar certs impostos especifics? Doncs que te'n muntin una al costat, que no els pagui mitjançant esquerdes legals. Seguríssim que la defenses en nom del liberalisme, sobretot si posa en risc el teu lloc de treball o el teu sou.

Fins i tot a l'AMB, quan m'he trobat sense mitjà de transport, per la nit, m'han facilitat un telèfon per a trucar un taxi que ha tardat, com a molt, uns quinze minuts. 

Crec que estem massa ben acostumats (i m'incloc) a Barcelona. Que quan fem tard i hem d'agafar un taxi, als quatre minuts ja ens estem cagant en la mare que els va parir. Aneu a agafar un taxi a Bilbao: Primer caminar cap a una parada de taxis (com a mínim les vigilies de festa) i després trobar-se una cua de l'hostia per anar agafant el taxis que van arribant (jo vaig comptar uns vint minuts d'espera, un cop a la parada). Una altre cosa és que certs taxistes siguin una deixalla humana, pero cértament n'hi ha de tota mena.
    • Palestra 459 9 👍 280
      A Barcelona els taxistes poden treballar 24 hores, o sigui tot el dia, solament tenen 1 dia de festa obligatori de dilluns a divendres i l'altre dia 1 del cap de setmana depèn de la llicència par o senar. El problema del taxista és que per guanyar 800-1000 euros mensuals ha de fer 14-15 hores al dia, això és una autèntica barbaritat, i sobretot perjudica el client, el taxista va molt cansat i pot tenir qualsevol accident. A Barcelona els taxistes estem demanant rebaixar el nombre de llicències de 2.500 a 3.000 per poder guanyar un sou normal en 8-10 hores de treball al dia. I no solament l'ajuntament diu que no vol rebaixar sinó que a sobre veiem com Uber ha demanat 3000 a 5000 llicències per ells a la ciutat de Barcelona.
         Al meu barri ja n'he conegut dos de taxistes. Ells m'havien comentat això de les llicències de dia o de nit, potser jo no ho vaig entendre bé, pero m'estranya que es deixi a algú conduïr 24 hores seguides.

Per altre banda, ja veus que estic en contra de la competència deslleial laboral, pero tots dos m'han comentat el que s'emporten a final de mes i era força més del que em comentes.

Si s'han de reduïr les llicències, estàs dient de deixar gent a l'atur. Quí se'n quedarà sense?
        • Palestra 459 9 👍 280
          Fa molts anys la persona que començava de taxista sí que tenia això que dius de nit o dia i eren 12 hores, però això no existeix farà uns quants anys, ara és el sistema que té comentat abans. Un taxista pot factura de 2.800 a 3.300 euros mensuals bruts, però d'això has de treure impostos, llicència, gestoria, assegurances, mecànic, gasoil... Nets si treballes de 12-15 hores al dia pots guanyar de 800 a 1000 euros. Tu dic jo que sóc taxista.
          No cal deixar gent a l'atur, hauria de ser el mateix ajuntament que compres la llicència a la persona que es jubila i així cada any podria fer desapareixer unes 300 llicencies.

D'acord, gracies pels aclariments.

Palestra escrigué:
            No cal deixar gent a l'atur, hauria de ser el mateix ajuntament que compres la llicència a la persona que es jubila i així cada any podria fer desapareixer unes 300 llicencies.

Això ja és més complicat, penso jo. Que l'Ajuntament es rasqui la butxaca.

Per cert, ja que hi sóm. Si em pujo a un taxi i li dic la destinació, el taxista, tinc entès, no em pot dir que no m'hi porta. És així? I si és a Barcelona (Sants) i vull anar al centre de l'Hospitalet, pot negar-se dient-me que ell no va fora de Barcelona?
            • Palestra 459 9 👍 280
              1- No és tan complicat l'ajuntament de Barcelona te superàvit i ho podria fer tranquil·lament.

2- El taxista està obligat a portar-te a l'Hospitalet, Hospitalet de Llobregat està dins de l'àrea metropolitana.

Noi, quins personatges teniu a l'ofici, doncs.
              • Argimont 2.359 747 👍 1.257
                Qui te  la culpa de les llicències? Els taxistes o l' ajuntament? , perquè no acabem amb el sistema caduc de llicencies per X diners, limitem el nombre de taxis, fem un sistema public amb preus mes acord amb el mercat? 
                Jo no veig als conductors d' autobusos traficar amb llicencies com.fan els taxistes... es quelcom dificil d' entendre
                • Palestra 459 9 👍 280
                  Això depèn de l'ajuntament, l'ajuntament ha guanyat molts diners amb el tema de les llicències, pensa que per cada llicència 3000 Euros són per l'ajuntament, a part d'altres impostos o revisions cada 6 mesos. Primerament l'ajuntament hauria de pagar el preu que el taxista ha comprat per la llicència, però exemple si una persona l'any 2007 va pagar 150,000 euros per llicència l'ajuntament hauria de retornar els diners i això dubto que l'ajuntament ho faci, ells guanyen molts diners.
                    Si, sembla això , des de que any es el sistema de llicències?.
                    Jo crec per un futur millor fer privat el negoci o fer public el negoci, aquest sistema semi sembla molt ineficient
                    • Palestra 459 9 👍 280
                      El sistema actual de llicències és de tota la vida pràcticament, és com la jubilació pel taxista, i això no l'hi pots treure. El problema és que l'ajuntament mai l'hi interessarà comprar totes les llicencies per després fer un altre sistema.
                      Doncs això, però ja no parlo dels que porten anys, parlo dels que enceten treballant amb el taxi, cal tallar això d' una vegada
                    • AndreuNin 250 4 👍 264
                      ës més fa anys es va intentar una mena de reconversió del sector i l?IMT va intentar que fossin els mateixos taxistes(mitjançant una quota) la paguessin....va fracassar i llicències que s'havien tret del mercat les van tornar a posar en el mercat augmentant els beneficis de l'IMT(l'entitat que en teoria ha de vetllar per nosaltres i vetlla per si mateixa)
      Ningú t'obliga a fer servir Uber o Cabify. 
  • Miquelet de Gràcia 563 1 👍 370
    Els taxistes no estan en contra d'Uber i semblants. El que els molesta és haver de pagar impostos. Que es queixin d'això
    Cabify anuncia la seva expansió dins la ciutat de Barcelona. El seu portantveu diu també que tenen moltes ofertes de taxistes per treballar amb ells.

Vist al TN fa una estona

Publicitat

Fòrums

• 8.764.016 missatges
  • 203.823 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat