Fòrum

Una reforma europea del ‘copyright’ que pot acabar amb internet

Roderic10.319 13 198👍 3.408
La plataforma ciutadana europea ‘Save the Internet’ -al nostre país representada pel col·lectiu Xnet- ha iniciat una campanya contra la reforma de la llei de propietat intel·lectual o Copyright proposada per la comissió europea. Una norma que elimanaria totes les excepcions actuals als drets d’autor com el dret a cita, a paròdia, finalitats educatives o interès públic. A més obligaria a les empreses que presten serveis d’Internet a convertir-se en les vigilants del compliment de la llei, pel que les forçaria a eliminar aquells continguts sospitosos de forma preventiva. una reforma que segons ‘Save the Internet’ acabaria amb la xarxa tal com la coneixem fins ara.

https://www.youtube.com/embed/qAcTeYtUzQY

Media.cat

Respostes

Configuració
  • dikkens3.389 6 594👍 166
    Si de veritat creieu que la cultura ha de ser lliure, consumiu contingut alliberat pels seus creadors, i no contingut pirata.
    • rotllan5.345 3 402👍 3.148
      Hi estic d'acord, però tinc un problema: si compro un cotxe no puc accedir el codi font de la centraleta per fer canvis al MEU cotxe que he PAGAT. I cap fabricant vol alliberar el codi, ni el nou no el de fa 15 anys encara que segons ells aquell cotxe hauria d'estar convertit en un cub de xatarra per vell.
      En Brioix diu que el codi és d'ells però sense aquest codi el cotxe no funciona i només és un pilot de ferros. Si ho fa un banc són usurers si ho fa Opel no?
  • Juan Lloris4.281 5 505👍 1.211
    Com a persona del món de la cultura, esta s'ha de pagar. Jo pague quan vull accedir a ella, i vull que em paguen si altres volen accedir a la meua. És la normalitat. 
    • ziol6.265 13 343👍 1.420
      Cobrar per produir cultura, no és precisament el més normal. Gairebé tots els que conec, i m’hi incloc, és per amor a l’art o a la ciència.
      • Juan Lloris4.281 5 505👍 1.211
        L'amor a l'art el tinc.

Però això no em paga les factures.

Un obrer cobra per posar quatre rajoles, no? 

Per què no has de cobrar tu per dècades d'estudi en una professió i tots els milers d'hores prèvies invertides i els diners gastats per a millorar com a professional?

El dubte només ja ofén i grollerament. 
        • ziol6.265 13 343👍 1.420
          Jo també treballo d’altres coses, i també la majoria dels escriptors que conec, i en són força. I dels fotògrafs (no vull dir els de casaments i similars). O dels que fem divulgació científica.
  • Pesca_crancs10.589 7 191👍 1.611
    És un tema molt interessant. Gracies per fil. 

Eliminar tot contingut, ja sigui per al·lusions o cita és immpensable. Per a mí això destrueix l'essencia mateixa d'internet i atenta contra el principi global de la cultura.

Un sistema amb límits és els que la raó imposa, penso. Com la pubicació parcial d'obres, que dona peu, en molts casos, a la compra de l'obra. Pero com diu un amic informàtic, posar límits a internet és molt difícil, sinó és que es preten convertir-lo en varies intranets.

Crec que hi ha molta hipocresia per part dels autors en general (vegis lo contents que han acabat els pro SGAE). Estic segur que pràcticament cap autor contemporani (exceptuant algun caspós que ven, perque està en totes les estanteries i la vitalitat del seu propi ambient cultural li importa ben poc) estaria d'acord en tornar a l'escenari pre internet, on tot depenia dels teus contactes i dels patrocinis.

Pel que fa a la propietat intelectual o drets d'autor només en faig una reflexió: Caducitat.
  • Panda Vermell14.658 11 127👍 4.344
    Per a qui vulgui implicar-s'hi, Mozilla té una xarxa on et pots apuntar i t'envien correus quan hi ha campanyes i novetats sobre aquest tema:
    https://www.changecopyright.org/

I altres petites coses que es poden fer:
    • Utilitzar el Firefox en lloc del Chrome, l'Internet Explorer/Edge o el Safari.
    • Utilitzar una distribució de GNU/Linux en lloc de Windows o Mac OS X.
    • Utilitzar el DuckDuckGo en lloc del Google.
    • Tuixec2.722 7 677👍 887
      Se't veu informat. Saps quan Firefox tornarà a suportar java? Vaig flipar l'altre dia que no vaig poder fer servir hangouts.
        La resposta curta: mai. Pots provar la versió de suport estès del Firefox, on funcionaran fins al maig de 2018:
        https://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/

Una explicació més extensa: els navegadors suportaven els plugins (en català, connectors) com el Hangouts o el Java perquè antigament els llenguatges de programació per a web no permetien fer gaire cosa (recordem que el Web era, senzillament, tenir pàgines de text enllaçades entre elles). Per sort, la cosa ha avançat i des de fa anys es pot fer tot el que vulguis a les pàgines web, de manera que els connectors externs ja no tenen cap raó de ser.

Alhora, els connectors eren una font de problemes de rendiment (feien que els navegadors es pengessin o anessin més lents) i de seguretat, molts tenien forats de seguretat oberts durant anys i al ser codi privatiu de certes empreses Oracle, Google, Adobe... els únics que ho podien solucionar eren ells a porta tancada, i sovint no ho feien.

Per tant, com que ja no són necessaris i donaven molts problemes, es va decidir treure'ls.

El que ara toca és que Google actualitzi el Hangouts perquè funcioni sense plugins. Mozilla va anunciar el 2015 que deixaria de suportar plugins externs i ja el 2013 es va fer la primera trucada entre navegadors sense plugins. Google ha tingut quatre anys per actualitzar el Hangouts i no ho ha fet encara (malgrat dir que hi estan treballant) cosa que em fa sospitar que estan encantats amb aquesta situació.

Coses de l'oligopoli en què s'està convertint Internet, que Google puteja els usuaris d'altres navegadors perquè els usuaris es passin al seu, mentrestant Microsoft i Apple paguen a Netflix perquè baixi la resolució a usuaris del Chrome i el Firefox i així amb tot. Al final els únics que semblen tenir una mica d'ètica són Mozilla i la Viquipèdia.
        • Tuixec2.722 7 677👍 887
          Gràcies. Per la explicació.
          Estic totalment d'acord en que la guerra d'oligopolis és una merda, però al final t'has d'adaptar a la gent. El meu cunyat té un servidor de mumble perquè els col.legues puguem jugar a rol de puta mare sense fer servir software ni webs privatius i fa 3 mesos que hi ha 2 que tenen problemes i no han tingut els collons de mirar-s'ho una estona i arreglar-ho. Total que m'he hagut d'instal·lar el chrome dels collons.
            Buf, en això sí que no et puc ajudar perquè no en tinc ni idea. Quin problema tenen concretament?
            • Tuixec2.722 7 677👍 887
              Jo crec que és basicament mandra, però no ho se perquè no visc a prop d'ells ara. No configuren be el programa. O baixen massa la barrera de soroll i s'acopla tot o la pugen massa i es talla constantment.
              T'ho explicava a mode de dret a pataleig i explicar-te com encara que no vulguis et veus forçat a fer servir els productes de masses o a renunciar a interactar amb cert tipus de gent. He fotut un mail intimidatori, que si no ho arreglen en 2 setmanes no tindré pietat portant els enemics del joc  .
    • Roderic10.319 13 198👍 3.408
      Què tal això de DuckDuckGo?
        Doncs la veritat és que força bé. Fa un parell d'anys ja havia provat de passar-m'hi i vaig acabar tornant a Google perquè oferia resultats molt millors. Però ho vaig tornar a provar fa un parell o tres de mesos i ja m'hi he quedat.

Alguna vegada he de repetir la cerca amb Google, però el 95% de vegades el DuckDuckGo és suficient.

I tens el gran avantatge que pots buscar el que vulguis sabent que després no t'assetjaran amb anuncis d'aquell tema a totes les webs on entris.
  • Tuixec2.722 7 677👍 887
    Per mi la solució és que els proveidors d'internet cobrin una cosa raonable (10 euros mes p.e.) per donar accés a planes amb contingut amb contingut intelectual. (Youtube o similars i totes aquelles en que l'autor volguès negar l'acces si no es paga el canon).
    Als proveidors no els ha de costar pas automatitzar el recompre de visualitzacions de continguts mitjançant un codi a les planes o als videos per tal de distribuir despres aquests drets d'autor. Amb un preu molt baix distribuit entre tothom, els autors cobrarien més que amb un sistema de barreres i preus alts.
  • Diverticle850 8👍 458
    Cal que tots els catalans amants de la llibertat ens sumem a Le Pen, només ellà pot acabar de trencar la Unió Europea i salvar-nos del liberalisme sorosià. 

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.806.566 missatges
  • 205.082 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat