Fòrum

64 anys de la mort del camarada Stalin [Editat]

antropòfag9.397 8 223👍 1.505
Alguna vegada t'has preguntat perquè menges xatonada en comptes de xucrut?
Alguna vegada t'has preguntat perquè de cop i volta la burgesia europea va fer concessions a la classe treballadora (educació,sanitat, jubilació, baixes...)?
Alguna vegada t'has preguntat com un país de camperols va arribar a enviar astronautes a l'espai el 1953?

No trobes que davant de les respostes que et suggereixen les preguntes anteriors, és normal que Stalin hagi estat objecte de la major campanya de difamació de la Història?

Alguna vegada t'has preguntat com és que la població soviètica va augmentar en un 1'6% mentre manava Stalin si les xifres de represaliats que volen encolomar-li fossin certes?
Alguna vegada has pensat perquè es prenen com a vàlides les "dades" que va aportar el premi nobel de literatura Aleksandr Solzhenitsyna qui a més se li va curar un càncer de gola en un gulag? T'has preguntat perquè s'oculten els estudis fets per Viktor Zemskov, a partir de FONTS PRIMÀRIES durant la perestroika, que redueixen a una desena part la repressió política que la URSS va haver d'exercir si no volia ser ensorrada pel feixisme emergent?

T'has preguntat perquè són tan guais, romàntiques i venerades per l'esquerra xupiguai les obres escrites per anarquistes, trostskistes i anticomunistes en general mentre es condemna el marxisme-leninisme a l'ostracisme total?

Camarades, d'empeus pel camarada Stalin.

Edito:

Hi ha hagut moltes respostes i no tinc temps de respondre a tothom, així que respondré aquí en general.
La meva intenció a l'obrir el fil era destacar les coses bones que havia tingut aquest líder polític; ja que sempre és l'ase dels cops del comunisme i només se'n destaquen les parts fosques (o enfosquides per la propaganda), el missatge d'obertura del fil volia que fos mancat de crítica.
La meva postura amb Stalin ara i abans d'obrir el fil,però,  és crítica i alhora favorable. Ningú és perfecte i hi ha coses que s'haurien pogut fer d'una manera o altra, però el mandat d'Stalin fou funcional per a la classe obrera i el conjunt de la humanitat i això al final és el que compta. Li podríem retreure que no hagués aprofundit en la democratització del país un cop vençut el feixisme, per exemple. Però m'imagino que no ha de ser fàcil i més amb la maquinàriq de guerra i la intel·ligència enemiga apuntant-te.
Sobre les coses que aquí s'han dit. Que va fer afusellar polítics del seu entorn? D'acord. Podem suposar que les acusacions que se'ls llencen són falses. Però estem parlant d'això, de suposicions. Podem creure que Stalin sentenciava per caprici o per enveja, posant així en risc l'estabilitat de l'estat, però no m'acaba de lligar.
Podem creure que qui va impulsar una constitució on s'instaurava la igualtat legal entre races, deportava pobles per caprici, perquè era un racista. 
El seu paper a la guerra civil fou galdós? Com a mínim promovia la tesi marxista-leninista de guanyar la guerra i després fer la revolució, i no al revés. Pitjor va ser el POUM.
Hi ha coses que no sabrem mai. Però el que tinc claríssim és que si se l'hagués enderrocat a finals dels anys trenta com pretenia Trotsky, el feixisme hauria vençut a Europa. 

Al final, el que compta és el que és útil.

Respostes

Configuració
  • Saimdusan3.915 4 535👍 1.925
    Ningú és perfecte

És clar que no. Però la immensa majoria de la gent no són uns genocides culpables de deportacions massives i purgues.

Però estem parlant d'això, de suposicions

Ep, no. Hi ha suposicions i hi ha conensos historiogràfics.

deportava pobles per caprici, perquè era un racista

No crec que ningú hagi afirmat això. En tot cas va fer servir l'imperialisme rus per perpetuar-se al poder i eliminar possibles amenaces. Però dient això no aconsegueixes justificar res, perquè segueixen sent crims (no pas "errors d'un home imperfecte", sinó crims premeditats).

Però el que tinc claríssim és que si se l'hagués enderrocat a finals dels anys trenta com pretenia Trotsky, el feixisme hauria vençut a Europa

Deixeu de fer-vos palles amb tots aquests "grans líders". Cap líder ens alliberarà del capitalisme. La història no es mou pels "grans homes", sinó pel poble.
    • Albufaire616👍 535
      Jo estic, a grans trets, d'acord amb tu. Els estalinistes recorren sovint al context historic. Però és que el context històric no glorifica ningú, també per Marcuse i companyia Hitler era un fill del seu temps, l'altra cara del progrés.

Precisament els més grans personatges històrics, els qui deixen una empremta impagable per al futur, no són els qui actuen absorbits per la seua època, sinó els qui aconsegueixen escapar a les cadenes ideològiques i històriques i aportar un poc de raó. Espartac, Galileu, Marx. I sens dubte, Stalin no era d'aquests últims, per molt que es puga contextualizar el seu filldeputisme amb que la resta també ho eren. Després venen les massacres. Per aquest motiu cal estar moooolt polititzat per ser estalinista. 

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.807.884 missatges
  • 205.115 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat