Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

The Legend of Zelda: Skyward Sword en català

jueghje82 3👍 75
A falta de pocs dies perquè surti el Breath of the Wild… Us ve de gust jugar a L’Espasa Celestial? Sí, sí, dic L’Espasa Celestial perquè realment el podeu jugar en català! ^^

Benvolgudes i benvolguts gamers, tinc el plaer d’anunciar que el dia 24 de febrer de 2017 a les 19:55h vaig donar per acabada la primera versió de la traducció. M’ha costat 5 anys i dos mesos, però finalment, està acabada. I per si encara no us ha agafat prou hype, aquí teniu el vídeo promocional de la traducció:

Però suposo que a part del vídeo us interessa com jugar-lo, no?

Descarrega la traducció
Contrasenya: #ZeldaSScatalà

A dins de l’arxiu RAR hi ha un arxiu amb les instruccions. Com instal·lar el Homebrew a la consola i com obtenir el programa necessari és cosa de cadascú. Jo només poso a disposició la traducció del joc. No compartiré el joc sencer traduït, ja que llavors es podria considerar pirateria.

Aquesta traducció és una versió 1.0, per la qual cosa hi pot haver errors (de fet, ja me n'han dit que n'hi ha un quan aconsegueixes la primera espasa). Suposo que és normal ja que he hagut de traduir i corregir unes 1500 línies de text ^^u. Si quan hi jugueu en veieu algun, agrairia que me l’ensenyéssiu amb una captura de pantalla o una foto. D’aquesta manera el podria corregir per treure una versió definitiva i sense errors. Per obtenir la versió més recent de la traducció us recomano seguir aquest compte de Twitter: @SkywardSwordCat

F.A.Q. (Frequently Asked Questions aka Preguntes més freqüents)

P: He de tenir Homebrew a la Wii?
R: Sí. Per poder jugar a la traducció necessites una Wii amb Homebrew. No es pot jugar en una WiiMini. Confirmo que també es pot jugar en una WiiU. La consola ha de tenir Homebrew i el programa necessari. Hi ha diverses maneres d'obtenir Homebrew en una WiiU, però només estarà disponible al menú virtual de Wii que incorpora, cosa que ja va bé. Podeu consultar vídeos a internet sobre com obtenir-lo. Les instruccions són les mateixes que s'utilitzen quan es juga en una Wii.

P: He de tenir el joc original?
R: Sí. El programa Homebrew necessari requereix disposar del disc amb el joc original. Els autors del programa el van dissenyar així expressament per evitar la pirateria. Jo he escollit aquest mètode perquè d’aquesta manera es pot considerar com si el joc ja incorporés originalment l’idioma català.

P: Es pot jugar en un emulador?
R: Sí, però s'haurien de substituir uns quants arxius. Per part meva, però, quan vaig concebre aquest projecte no tenia pensat que la gent hi jugués d'aquesta manera, així que no posaré les instruccions per fer-ho. Ara bé, no impediré a ningú que ho faci si així ho prefereix...

P: En quin idioma he de posar la consola?
R: En castellà. La traducció substitueix el castellà del joc. Si tens la Wii en una altra llengua (anglès, francès, etc.) no el podràs jugar en català.

P: Funciona amb una partida començada?
R: Sí. La traducció no afecta ni el temps ni l’idioma amb què hi hagis jugat abans.

P: Puc tornar a jugar al joc en castellà?
R: És clar. Només cal carregar el joc des del canal del disc de la consola, com es fa normalment.

P: Puc posar-li qualsevol nom al protagonista?
R: En català, els noms van precedits d’un article. El nom original del personatge és “Link”. Així doncs, he traduït el joc de tal manera que pugueu posar-li qualsevol nom… que comenci per consonant. Si li poseu “Albert”, per exemple, hi haurà moments on es llegirà “en Albert”. No mata, però… En fi, no s’hi pot fer més ^^u.

De moment fins aquí… Si se m’acudeixen més possibles preguntes les afegiré, com també les que rebi ^^.

LLISTAT D'ERRORS CORREGITS QUE ES TRAURAN EN LA VERSIÓ 1.1:

• Quan aconsegueixes la primera espasa.
  • Quan compres un objecte a en Terry.
  • Pedra amb consells de "Forats i Rúpies".
  • Quan la Cuqui torna a casa.

LLISTAT DE COSES QUE QUEDEN PER TRADUIR (menys importants i que no afecten...):

• Els texts de posar-se la corretja i tota la pesca (quan carregues el joc).
  • Missatge "Fi de la partida", de quan la dinyes.

Apa, a jugar! (^o^)/

EDIT 03/03/2017
  • Confirmo que es pot jugar en una WiiU. Més detalls la primera pregunta de la FAQ.
  • Afegits dos llistats: un d'errors corregits que es trauran en la versió 1.1 i un altre de coses que queden per traduir.
  • Més FAQ.

Respostes

Configuració
  • freezamite11.083 9 185👍 4.937
    Molt bona feina! El dels videojocs és un dels sectors més aliè a la catalanitat, i projectes com aquests ajuden a trencar certes barreres mentals ni que tinguin un impacte limitat.
    Felicitats!
    • jueghje82 3👍 75
      Moltes gràcies! Si se la descarreguessin moltes persones podríem moure'ns i fer-nos sentir una mica per veure si s'ho pensen a l'hora de treure algun joc dels grans en català. Potser és ser molt optimista, però de mica en mica... ^^U
  • Ohtar17.218 7 95👍 7.962
    Bona feina 
  • Solaris295 3👍 142
    Ostres, vaig veure fa moltíssim temps un vídeo de la traducció, però en veure que era antic ja em pensava que era un d'aquells projectes que al final s'abandona i desapareix.

Has aconseguit que un joc triple A estigui en català per primer cop a la història. Enorgulleix-te

Ara el problema és la difusió, perquè el món del videojoc tant a les revistes com a les xarxes és predominantment castellà i en pocs llocs sortirà la notícia.

També he vist que hi ha un projecte de traducció del GoldenSun. Esperem que també arribi a bon port.
    Potser l'única petita queixa, és que en la meva opinió seria millor traduir jocs que no estiguin ni en castellà, perquè així molta gent jugaria amb la traducció. Però jo no tradueixi ni res, així millor em tanco la boca.
    • jueghje82 3👍 75
      Vaig predir uns 4 anys de projecte, però per motius personals i sobretot de temps la vaig haver de deixar de banda unes quantes vegades ^^U. La traducció del Golden Sun avança amb bon ritme. No hi participo, però conec qui ho està fent i li posa ganes ;)

En quant als jocs, vaig haver de decidir si traduir un joc famós o un altre de no tant. Em vaig plantejar un Metroid, però els texts hi escassegen força i no s'hagués notat gaire que estava traduït. I ja que m'hi posava i acabava de sortir el Skyward Sword em vaig decantar per aquest. Altres jocs que no estiguin ni en castellà i que siguin "actuals" potser no són gaire famosos... Potser no arribaria al públic que pot atraure un joc de Zelda, encara que aquest joc no sigui ni de bon tros el millor de la saga. Almenys és alguna cosa, un primer pas ^^U.
  • Pocafeiner3.275 8 608👍 2.384
    Vaja, precisament jo que em dic Albert xD.

Brutal, el trailer m'ha posat la pell de gallina. Em guardo el fil per jugar-hi algun dia, que ara estic bastant ocupat amb estudis, feina, etc (i de fet no em compraré la switch de moment perquè no em foti el quatri enlaire).
  • __25388__9.162 8👍 1.881
    Enhorabona per la feinada!!!!
  • tonibm19253 2👍 155
    Boníssima feina!
  • aoszco3.344 4 601👍 1.410
    Moltes gràcies. 
  • Eimeric7.854 11 273👍 1.682

Moltes gràcies per la teva feina!

Jo només he fet traduccions de coses molt petites com un emulador de la NES original.

Sóc fan del Zelda des de l'època de la N64 i l'Ocarina of Time i tinc aquest Skyward Sword per la Wii així que hi jugaré. Tenia la consola aparcada de fa temps i ja que no puc jugar al nou Breath of the Wild reviure els jocs antics.

Un parell de preguntes.

Serà possible poder-ho portar a emuladors?

Des de qiue vaig canviar el televisor antic per una pantalla LED Full HD trobo que la Wii i totes les consoles es veuen fatal en canvi al vídeo del Youtube es veu prou bé. Quin sistema utilitzes?

És en part per això he deixat les consoles aparcades. En canvi els emuladors de l'ordinador trobo que ofereixen millor qualitat d''imatge.

• jueghje82 3👍 75
      Moltes gràcies. A tu i a la resta d'aquí dalt. Realment estic content de la rebuda que ha obtingut aquest projecte finalitzat ^^.

En quant a les preguntes.

Serà possible poder-ho portar a emuladors?
      Sí, és possible jugar-hi en un emulador. De fet, les primeres proves que vaig fer per veure si funcionava les vaig fer amb un emulador. De ben segur que moltes persones que pengen els seus vídeos al youtube ensenyant com juguen a un joc també utilitzen un emulador. I és força senzill aconseguir-ho perquè només es tracta de substituir arxius i si saps com es fa amb prou feines pots trigar uns 5 minuts. Ara bé, personalment em mantindré al marge de qualsevol altre mètode per jugar a la traducció. He optat pel Homebrew i pel programa Homebrew necessari perquè així m'asseguro que qui hi jugui hagi de tenir el joc original. D'aquesta manera no perjudico a ningú... ^^U Però la resposta és sí, és possible jugar-hi en un emulador ;)

Quin sistema utilitzes?
      La consola Wii admet una resolució màxima de sortida de vídeo de 576i. No arriba a alta definició, i a sobre és entrellaçat. Aquesta resolució s'aconsegueix connectant la consola al televisor per components (els cables directament al televisor). Per treure-li l'entrellaçat, pots optar per un euroconnector, però llavors la resolució passa a 480p. És una mica menys i s'allunya de l'alta definició, però la qualitat de la imatge millora una mica. Amb la Wii sempre he fet servir els cables per components (més que res perquè no tinc cap euroconnector i segurament pocs televisors d'avui dia n'admeten). M'ajuda també el fet que el televisor amb què jugo a la Wii prou feines arriba a HD, de manera que quasi puc omplir tota la pantalla amb la pròpia resolució de sortida de vídeo de la consola sense veure uns píxels enormes. Amb altres consoles (WiiU, PS3, etc.) jo et recomano els cables HDMI. He jugat al Tales of Graces f per a la PS3 i altres jocs per a la WiiU (Mario Kart 8, Wind Waker HD, etc.) i realment es veuen molt bé ^^.

El que fan els emuladors és estirar textures, afegir filtres d'antialiatge, coses així. Depenent de la potència de l'ordinador pots afegir-n'hi més, que es vegi millor i que això no afecti a una caiguda de fotogrames ni a la velocitat del joc. Passa el mateix amb els jocs de la Wii posats en una WiiU (si es fa servir un cable HDMI). La WiiU el que farà serà agafar la resolució màxima del joc (576i), estirar-la fins a 720p i aplicar filtres d'antialiatge perquè es vegi millor. Com si diguéssim, "emula" un joc de Wii gràcies a la retrocompatibilitat, a més de millorar una mica la sortida de la imatge.
      • __11694__Usuari sumador39.613 13👍 17.702

El que fan els emuladors és estirar textures, afegir filtres d'antialiatge, coses així.

En el cas dels jocs en 3D, tambe es molt facil simplement renderitzar els poligons a major ressolucio que la nativa de la consola. Per aixo es pot jugar a l'Ocarina of Time amb poligons FullHD (les textures seguiran igual de low-res, es clar).

• Marcos412473.528 2 582👍 2.246
    Quina passada! Aquesta ha de ser una feina brutal. Moltes gràcies pel teu esforç i moltes felicitats. Esperem que sigui popular. Jo faré córrer la veu. 
  • Mastegot29.931 9 30👍 2.283
    no tinc la wii per això. però gràcies per la feina.
  • jonix85105 11👍 98
    Genial!!!!!!! 

ploro de l'emoció!!!

Zelda en català!!! Moltes gràcies!!!!! 
  • guillezcurra180 2👍 136
    Mereixes la Creu de Sant Jordi 
  • botifarradepagès5.615 3 382👍 4.933
     Grandíssima feina!
  • Sau de Treviac4.406 1 483👍 4.709
    No sóc de videojocs, però et felicito per la feina feta per la nostra llengua! És gràcies a accions individuals com la teva que el català encara resisteix!!! 
  • Mercator3.597 3 570👍 2.780
    Admirable
  • __30958__2.699 1👍 2.259
    No tots els herois porten capa.

Més gent com tu necessitem!
  • jueghje82 3👍 75
    Moltíssimes gràcies a tothom. Estic realment content que hi hagi gent com vosaltres que ho valori tant ^^.

Acabo de descobrir que es pot carregar un Menú de Wii virtual a la consola WiiU i que allà sí que funciona el programa Homebrew necessari, fins i tot sense necessitat d'instal·lar pròpiament el Homebrew (diria). En aquest cas, doncs, crec que és possible poder jugar a la traducció en una consola WiiU.

Seguiré investigant i n'informaré quan en sàpiga més detalls :)
    • jueghje82 3👍 75
      M'autoresponc. La WiiU també ha de tenir el Homebrew instal·lat, així com el programa homebrew necessari per poder jugar a la traducció en una WiiU. He escrit l'explicació a la primera pregunta de la FAQ.

També he afegit un llistat d'errors corregits per a una versió 1.1 de la traducció, així com una altra llista de coses que encara queden per traduir tot i que no afecten gaire a l'hora de jugar.
  • victor_v15.251 14 125👍 142
    Ho acab de veure i comentar a Youtube... BRUTAL la feina i el resultat!!! Genera un ambient fantàstic, per primer cop en molt de temps m'he sentit realment optimista amb el tema dels videojocs en català, la sensació en veure les imatges és tan bona que em fa confiar que algun dia la industria del videojoc es podria posar les piles amb la incorporació de versions en català, que al final amb tot el pressupost que mou aquesta indústria, l'adaptació a un idioma (encara que només sigui dels textos) representa una inversió mínima en contrast a l'experiència de joc que pot oferir...!

Estic amb el Twilight Princess, quan l'acabi, toca l'Espasa Celestial!!
  • jueghje82 3👍 75
    Moltes gràcies ^^.

Malauradament, hi ha males notícies. Sense fer gaires spoilers, és importantíssim que guardeu la partida just abans d'anar al passat per primer cop. Segons sembla, el joc congela la imatge de l'escena arribat a un punt i impedeix continuar, havent de reiniciar la consola. Intentaré buscar una solució i tenir-la preparada per a la versió 1.1 de la traducció. Si us passa això, com que haureu guardat just abans, jugueu aquella escena en castellà i quan s'acabi guardeu la partida. Després podreu tornar a jugar-hi en català i diria que no hi hauria d'haver problemes.

Disculpes ^^U
  • Tobies19.680 14 75👍 11.084
    Enorme!

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 9.173.582 missatges
  • 216.711 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats