Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

L'autonomista Mas diu que hi ha una tercera via i demana a Madrid que ofereixi una alternativa a la independència

Respostes

Configuració
  • Picany 7.000 10 308 👍 1.670
    Prou de prou.
  • pensa_i_actua! 15.320 13 121 👍 5.872
    Potser amb aquesta notícia s'entén millor els viatges no només de Mas sinó de ves a saber qui de CDC/PDeCat a Madrid i de que deuen parlar:

324.cat@324cat 3 mFa 3 minuts

#ÚLTIMAHORA Millo admet que l'Estat prepara una oferta a Catalunya i diu que hi ha “trobades, no sempre públiqueshttp://bit.ly/2ly1pAy

• Jordi Freixas 17.178 12 95 👍 3.064
    http://www.ccma.cat/324/la-generalitat-nega-que-hi-hagi-reunions-privades-a-alt-nivell-amb-lestat/noticia/2773935/

La Generalitat nega que hi hagi reunions privades a alt nivell amb l'Estat

El govern desmenteix que s'estiguin negociant els 45 punts i expliquen que estan esperant que es convoqui la reunió entre Rajoy i Puigdemont
    Redacció 19 Feb 2017 - 12.09

Imatge d'arxiu del president Puigdemont amb membres del seu govern

Imatge d'arxiu del president Puigdemont amb membres del seu govern

La Generalitat assegura que no hi ha hagut trobades bilaterals entre representants del govern i de l'Estat, tal com ha afirmat Enric Millo a "L'entrevista del diumenge"

Fonts del govern han negat a TV3 que hi hagi hagut cap reunió privada a alt nivell entre l'executiu espanyol i el govern. Sí que admenten que hi ha hagut reunions sectorials autonòmiques amb consellers. 

També neguen que s'estiguin negociant els 45 punts i expliquen que estan esperant que es convoqui la reunió entre Rajoy i Puigdemont. 

Millo ha afirmat que "el diàleg es manté" i que hi ha trobades que "no sempre són públiques".

Au, ja es pot tancar el fil.

• hiparxiologista 16.953 10 98 👍 10.244
      Millor tanca tu la boca. Als botiflers convergents se us veu molt nerviosos.
    • Beba Botticelli 934 2 👍 1.335
      Et recordo que a l'estafatutet Mas el traïdor va negociar d'esquenes al parlament i a la generalitat, i fins i tot hi havia gent dins del seu partit que no ho sabia (pocs, però n'hi havia). 

La moneda de canvi llavors va ser fer fora en Maragall de president i col.locar un semi-analfabet com a candidat per que així aquest xixarel.lo pogués guanyar-lo fàcilment. Però resulta que aquest xixarel.lo és tant losser que ni així va guanyar. I el semi-analfabet va governar durant 3 anys.

Per tant, la lliçó és que ni els botiflers de convergència ni específicament aquest traïdor han d'anar a la corte en nom de catalunya. I aixó s'exten al testaferro que tenim de president.

Fem-los fora, ens tornaràn a traïr. 

La independència la tindrem el dia que CDC/PDECAT/el partit dels demagogs estigui fora del govern català.
        "Mira tu DNI" en versió Podemos... 

Per deixar anar aquesta merda millor no diguis res 
      • Anònim10 15.633 5 116 👍 14.107
        Novament fent la pinça amb el règim, aquesta vegada amb les bajanades d'en Millo difoses per enrarir l'ambient amb els cupaires que sempre malpensaran de CDC i alhora persuadir catalans i estovar-los amb falses engrunes, allò de "contundents en el fons però suaus en les formes" que Rajoy deia, els ho deu haver recomanat el CNI.

Per cert, amb qui es farà sinó la independència, amb el partit de Pablo Iglesias al govern català? Això és el que vols tu, gestionar la misèria autonòmica amb aquesta gent (i el PSOE ja que aritmèticament seria imprescindible segurament), la qual cosa comporta estar supeditats al PP i al TC en tot allò rellevant. Així farem la independència i eludirem el TC, gestionant la no-autonomia.
    • autokrator 10.246 2 207 👍 6.086
      Que el Govern digui que no hi ha aquestes trobades pot ser perque el govern estigui mentint o perque aquestes trobades no són del Govern sino de qui mani al PDCat realment. 
      I aleshores veus espanyols hiperventilats que s'ho creuen i li donen total credibilitat, com un Arqueòleg Glamurós qualsevol... 
    • __28664__ 8.828 2 👍 10.120
      Els espanyols estan molt nerviosos perque veuen que ja se'ls hi ha escapat de les mans, per això els mitjans deixen anar aquestes "notícies".
      • foraviler 1.449 11 👍 1.451
        Evidentment, però no son tan estúpids. Saben que les reticències entre convergents i cupaires son el taló d'Aquiles de l'independentisme, així que insistiran per aquesta via. No es casualitat que mentre havia problemes entre les CUP i Junts pel Sí pels pressuposts aquesta gent no deia res, esperant que el pacte s'ensorrés tot sol. Ara que veuen que les forces independentistes tornen a anar junts recorren a les "teories transfuguistes/pactistes" per desestabilitzar de nou l'independentisme.
          Doncs a jutjar pels comentaris d'alguns hiperventilats contra Convergència, o hi han caigut de quatre grapes, o no són simples hiperventilats... 
          En part tens raó, no son estúpids son espanyols, m'explico: no soc gens fan del López Tena però en un tema te raó; els espanyols (no com a individus, sinó com a comunitat) no raonen: quan veuen un enemic van a derrotar-lo, sense subtileses i no es conformen amb un pacte, ha de ser una derrota com les morts dels dolents de les pelis de hollywood, grotesca: el dolent ha de caure d'un avió, per electrocutar-se a una línia elèctrica i acabar aixafat per un autobús i que un gos se li pixi a la calavera, son així. Ja t'avanço ara que si durant les properes dues o tres setmanes ens mantenim ben ferms, veurem coses divertides. Imputacions i declaracions que a dia d'avui resultarien inimaginables i que no faran rés més que accelerar el procés.
        • AviVicenç 14.505 5 132 👍 1.714
          Però també saben que en realitat la CUP a la hora de la veritat quedaran 4 i el gat i els que veritablement estan decantant la balança son els ex autonomistes
  • Anakin Skywalker 762 1 👍 814
    Em sembla que no cal patir pel PDECat, ja que ja estan prou collats tant per les bases com per càrrecs, aquest cop sí, una mica més compromesos amb la independència. De totes maneres espero no equivocar-me.
  • __11694__ Usuari sumador 39.613 12 👍 17.702

La raó per la que no guanyarem mai la batalla mediàtica és perquè mentres els unionistes són absolutament immunes a tot el que publiquin els nostres, gran part de l'independentisme li dona credibilitat total i absoluta a qualsevol cosa que publiqui la propaganda unionista si li resulta convenient ideològicament per criticar als altres.

El més greu és que segur que la majoria que ara critiquen (amb raó) que l'hipraxiologista decideixi creure sense qüestionar-se tot el que publiqui la caverna contra PDeCat (fins i tot en el cas d'una manipulació tan burda com fer un titular que diu una cosa totalment diferent que el text de la notícia) després donaran credibilitat total i absoluta a qualsevol cosa que publiqui la caverna contra la CUP.

PS: Recordo com al 2013 algun raconaire em defensava obertament i explícita, en un fil sobre l'informe fals contra Artur Mas, que tot el que publiqués la caverna contra CDC era veritat i tot el que publiqués contra la CUP era mentida i manipulació.

"Immunes" és una paraula molt, massa, generosa. D'un bloc polític que té com a màxim representant el PP, a qui li confereixen majories a l'estat... podríem parlar de moltes coses (classe social, possibilitats d'accés a l'educació, etc.) però "immunitat" (que implica consciència del fet i acceptació d'aquest) no seria.

I mira, particularment jo sóc de la massa de llicenciats en història tant abundant entre l'independentisme i particularment a l'EI. Això vol dir que necessito que les coses, més enllà de dir-les un dia, necessito que les demostrin. Accepto que em puc equivocar de bat a bat (a diferència de més d'un fonamentalista de per aquí, que no contempla l'error com a hipòtesi) amb l'antiga CDC, ara PDeCat, i que potser han canviat dràsticament. El que dic és que la pauta històrica que ha seguit l'espai social que representa ha estat l'engany i el tirar-se enrere sistemàticament, les coses són així. Fins i tot Mas, conscient d'aquest tarannà, va recórrer a un notari (!) a certificar que CDC no pactaria amb el PP en una generació (fet que de per sí explica moltes coses). I ja els vas veure, només van trigar 3 anys i mig en pactar els pressupostos a la CAC. Així que sí, amb l'enemic de classe i la pauta històrica que ha desenvolupat, confiança 0.

Que s'ho guanyi amb fets (xutar de primera línia els que des de les seves files insinuen ser contraris a la independència hagués estat una oportunitat), que demostri el canvi, i potser donem marge.

El que no es pot fer tampoc és que perquè Madrid tingui les estratègies que tingui i hagi activat la maquinària de la "propaganda de guerra", conferir credibilitat a qui no la té.

Crec que no has entès res del que deia. Responc a cada un dels teus paràgrafs.

1.-
        Vull dir que la població unionista no consumeix res dels mitjans amb una línia editorial indepe i encara que ho fes no es creuran res de res així que em referia que els mitjans indepes no poden practicament influir en l'opinió pública unionista mentres que entre l'independentisme la majoria segueix la màxima de "tot el que publiqui la caverna espanyolista contra els meus rivals és veritat inqüestionable.

2.-
        Vas una mica perdut amb aquesta resposta. Perquè jo porto anys dient que el Mas no era de fiar, vaig defensar fins al final que per aquesta raó la CUP no l'havia d'investir i a dia d'avui encara estic dient que el govern no té cap intenció de fer cap independència unilateral i que en cas hipotètic que s'arribi a celebrar el referèndum, el següent pas seran eleccions autonòmiques sota la legalitat espanyola (i si no se celebra, també). També he sigut el primer que ha criticat el Mas quan fa ben pocs mesos deia en conferències que després del referèndum fariem eleccions autonòmiques. Però una cosa és criticar el Mas pel que ha dit i l'altra pel que no ha dit. Així que la teva resposta tindria algun sentit si el meu missatge hagués estat a favor de donar un vot de confiança cega a en Mas, quan és precisament el contrari del que porto mes de dos anys predicant. I per cert, nego la major en la teva afirmació de 

Això vol dir que necessito que les coses, més enllà de dir-les un dia, necessito que les demostrin.

És just al contrari i ho esteu demostrant. El País (és a dir, caverna) fa un titular inventat que ni tan sols es correspon amb el text de la seva pròpia notícia, i enlloc de demanar que et demostrin que realment ho ha dit el que fas és acceptar directament la veracitat del titular només perquè et resulta ideològicament convenient. Així que és fals, no necessites que et demostrin les coses quan el que diuen va en una línia que et resulta ideologicament convenient. Fins i tot quan la teva font és un dels mitjans de propaganda de l'enemic.

3.- 
        Altre cop va en la mateixa línia de respondre a un missatge de demanda de confiança cega en Mas i PDeCat, missatge que jo no he escrit. Jo també porto més de dos anys dient que no em creuré PDeCat fins que s'ho guanyin amb fets, però el que tampoc faré és el que feu vosaltres de donar credibiltiat absoluta i inqüestionable a la caverna espanyola (sempre i quan parlin de PDeCat, si parlen de la CUP llavors òbviament tot el que diguin és bullshit intoxicadora).

4.-
        Un altre cop responent a un missatge que no he escrit. A veure, m'és igual si has decidit que no llegiries res del que jo escric al Racó en els darrers 2 anys sobre PDeCat (llavors sabrien quina és la meva postura, però si no t'interessa no passa res), però com a mínim podries tenir la decència de llegir el missatge al que respons. Jo no confio en PDeCat ni en la caverna mediàtica, a diferència de tu que en la segona sí que hi confies cegament quan t'interessa.

Em dec haver expressat malament, perquè el que estava dient és que, sense creure'm ni el País ni cap altre mitjà (tots són aparells de propaganda de diversos actors), tampoc confio en CDC, tan senzill com això. Posem l'exemple de la corrupció: que el Mundo tregui x informació sobre corrupteles a can CDC, més enllà de la claríssima intencionalitat política no desmenteix que pugui existir el fet. Tampoc el confirma, naturalment, però el que venia a dir és que les mentides d'uns no anul·len les mentides d'altres.

I no, el tema té menys a veure amb la ideologia que amb la meva formació. Ho torno a dir, jo li dono molt de pes a les tradicions dels espais polítics (independentment de les sigles que es posin), que beuen d'un determinat segment social. I en el cas de CDC no me'n refio ni un pel. Potser m'equivoco completament, però la seva pauta històrica és la que és.
          De la mateixa manera per exemple, de l'estat jo no descarto cap resposta violenta en cas de tirar endavant el referèndum, malgrat la creença de "en ple segle XXI que vols que faci l'estat?" d'alguns. No fa tants anys l'estat continuava assassinat ciutadans bascos i aquí pau i després glòria.

Però és que fins i tot tenint 0 confiança en el Mas com és el meu cas actualment, és evident que el titular és fals perquè contradiu la pròpia notícia d'El País. Per tant és absurd donar-li altaveu, credibilitat i difusió. Seria més lògic criticar el Mas pel que sí que va dir com el tema de les eleccions autonòmiques després del referèndum.
              Repeteixo: donem per fet que la notícia de que Mas va dir això fos falsa. La qüestió de fons és: pots assegurar que CDC o figures d'aquest entorn no estan negociant res a Madrid, que és el tema?

Per això feia el símil amb la corrupció: que X notícia pugui ser falsa o no estar fonamentada no treu que pugui haver-hi coses. És l'únic que venia a dir, no que tu confiessis en Mas ni coses de l'estil.

Hi ha dos opcions:

- El Mas va dir realment això. El País va un titular veraç i després expressament redacta una notícia que contradiu el titular enlloc de donar i que dona a entendre que el titular és una manipulació forçada del que va dir Mas, però és el titular el que es correspon amb la realitat i la notícia l'han fet contradir-lo per misterioses raons inexplicables.

- El Mas va dir el mateix que porta dient des de finals de 2012 (si es vol una alternativa l'ha de proposar l'Estat (i no Catalunya) i estem disposats a votar-la junt amb la independència per que els catalans escullin quina de les dues prefereixen. Però ni s'ha posat sobre la taula cap alternativa ni creiem que ho arribin a fer mai), i el titular és una manipulació forçada sensacionalista.

Si davant aquesta disjuntiva et sembla raonable creure la primera opció, estàs pitjor del que em pensava. Per lògica pura, si el Mas realment digués el que és pretén en el titular i no el que porta dient des de 2012, El País hauria fet un text i un titular que encaixessin. No té sentit l'opció que s'inventin una notícia falsa expressament per a contradir el seu propi titular veraç. Perquè saps que el periodisme funciona de la manera contrària i això està admès pels mateixos periodistes cavernaris.

Llavors, aquesta informació no aporta res ni a favor ni en contra de si PDeCat està tenint reunions secretes amb Madrid, perquè si El País s'ha d'inventar una notícia tan burda és perquè en saben tant poc com tu i com jo. Per tant és absolutament irrellevant ni a favor ni en contra.

• quatreanys 33.796 5 20 👍 8.780
                ni que vulguessin no hi ha res a negociar per part espanyola, sembla que estiguis a la parra.
          tu ets el que deies que CIu no es tencaria mai dels mais també

I per això en un missatge anterior del fil deia que el 21 de Juliol del 36 obririeu un fil al Racó dient que els sublevats controlen tot el territori menys Barcelona i que el govern de la República s'ha rendit.

Perquè és exactament això el que va publicar l'ABC edició Sevilla en aquest dia, i davant d'aquesta situació podrieu reaccionar de dues maneres:

- "Hmmm, Sevilla ha caigut en mans de Queipo de Llano, probablement això sigui propaganda dictada per ell mateix per desmoralitzar l'altre bàndol. Fins que no vegi proves que això és cert, no ens ho hauriem de creure massa"

- "Si això és cert, em donaria la raó quan deia que l'esquerra burgesa de la República es rendiria al feixisme sense presentar batalla a la primera ocasió. Com que això em dona la raó, vaig a donar-li tota la credibilitat al que publica ABC i a fer-ne màxima difusió perquè tothom ho vegi! Mireu tots! Tenia jo raó!!!! L'esquerra burgesa s'ha rendit al feixisme i aquests han guanyat sense pràcticament trobar resistència!!"

I esteu demostrant que el que farieu és el segon.

Estaria bé que tinguessis el mateix nivell d'exigència i de crítica envers els que parlen de sobiranies en xarxa i de federalisme urbà multinivell. Potser son més propers a la teva manera de veure les coses en un eix esquerra-dreta (tot i que dubto seriosament de les seves conviccions d'esquerra) però pel que fa a la independència ha quedat ben clar que son més nocius fins i tot que els ciuetes més recalcitrants, és per això que ERC va accedir a anar conjuntament amb CDC i no amb QWERTY, no perque ens faci una especial il·lusió.

Ara bé, si t'estimes més menysprear sistemàticament als indepes que hi hagi a les files de CDC en base al que diguin els mitjans unionistes per una simple qüestió de filies i fòbies personals, després no ploris si desde ERC no us segueixen la veta perque la prioritat dels erquis no és passar comptes, ni tan sols amb els espanyols, sinó que es esdevenir independents.
  • bifurca 1.950 2 849 👍 7.070
    Divendres el País s'inventa un titular sobre una hipotètica tercera via, dissabte editorialitza sobre una sortida per a Catalunya i avui parla que l'Enric Millo ha dit que es prepara una oferta per a Catalunya i que hi ha reunions no públiques entre la Generalitat i l'Estat.

Jo puc entendre la desconfiança que Mas suscita entre alguns independentistes (o hauria de dir odi? com aquells que pretenien explotar-lo). Es legítima i no seré jo qui els ho discuteixi. Però, de debò donem credibilitat a aquesta merda?

Que estem parlant de el País! Quan el Mundo no havia nascut, el País feia anys que es dedicava a la guerra bruta contra la dissidència, la de l'esquerra que gosava no claudicar davant Felipe González i el PSOE i la que qüestionava els destins de la unitat d'Espanya. Estem parlant de El País, peça clau del quart poder per apuntalar el règim del 78, del periodisme fet màfia, de la punta de llança de l'imperialisme espanyol no només aquí, sinó amb els moviments alliberadors de l'Amèrica Llatina (Cuba, Veneçuela, Equador, Bolívia, etc.)

I venim ara a creure'ns aquesta merda? Si és que és de manual. L'única arma que els hi queda és sembrar la discòrdia entre els independentistes, no els hi queda una altra, abans d'emprar la violència. La coordinació amb que  ho fan, primer treuen un titular manipulat (segurament en Mas podria haver mesurat una mica més, encara que no hi haguessin "periodistes"), després deixen anar en Millo per tot arreu, (sí, aquell que feia demagògia amb aquella nena morta i les ambulàncies pediàtriques fa quatre dies)a dir que sí,que hi ha reunions en marxa...i el País dient que sí, que una oferta caurà en els propers dies.. 

La Generalitat ja ha dit el que havia de dir. 

De debò donem credibilitat a aquesta merda? De debò els hi ho posem tan fàcil?
  • ocelldefoc 3.902 5 521 👍 1.366
    A mi no em semblaria malament aquesta tercera via, sempre i quan el poble català l´hagués de refrendar contra l´opció independentista.
      Això seria una estafa perquè sabem 100% segur que un cop guanyat el No espanya no compliria cap d'aquestes promeses, així que el referèndum se situaria en una disjuntiva falsa (independència vs oferta espanyola) quan a l'hora de la veritat seguiria sent independència vs involució autonòmica i democràtica.
  • Foll Usuari sumador 76.653 11 3 👍 38.657
    No us cregueu la propaganda unionista. No en vam tenir prou de la operación diálogo?
      Tranquil, el dia que la caverna digui que la CUP està planejant integrar-se al nou espai dels comuns per arrabassar la Generalitat a la dreta, la majoria dels que ara es queixen li donaran credibilitat absoluta a la notícia començant pel Rigel.
      • Ph99 2.576 2 707 👍 1.306
        Orwell al Looking back on the Spanish Civil War ja digué:

I have little direct evidence about the atrocities in the Spanish civil war. I know that some were committed by the Republicans, and far more (they are still continuing) by the Fascists. But what impressed me then, and has impressed me ever since, is that atrocities are believed in or disbelieved in solely on grounds of political predilection. Everyone believes in the atrocities of the enemy and disbelieves in those of his own side, without ever bothering to examine the evidence.

• polmas 14.330 6 136 👍 2.189
    No us canceu de llençar merda, espanyols? Torneu a la cova, heu perdut. 
  • AviMarcelinero 10.697 5 195 👍 4.798
    Jo tinc la "intuició" que des de fa 2 anys hi han trobades i no precisament amb el partit demòcrata.

El "negociador"  català que des del primer moment ha anat de bon minyó, igual es veu superat per la trascendencia pública de les negociacions.

Aprovar els pressupostos a "desgana" d'una de les parts, igual ho precipita.

• Argimont 5.606 1 383 👍 3.660
    Font ; el PaísAutor ; Juriola-El sector hiperventilat Podemita de nou
  • Països Catalans Lliures 5.398 13 397 👍 71
    "Baldament d'Espanya vingués, que no vindrà mai, la concessió d'un Parlament propi, l'ensenyament i l'actuació dels tribunals en parla catalana, i fins i tot la implantació d'un exèrcit català per l'istil del que li ha pervingut a Irlanda per part d'Anglaterra, nosaltres no ens hi avindríem, primer perquè fora poc, i segon, perquè Espanya arribaria a aquests extrems forçada per la por, en el ben entés que tan bon punt es vegés les orelles ensorraria tot aquell capítol d'inoídes atribucions d'un cop de ploma des de les planes de la "Gaceta" de Madrid."

La tesi independentista a "L'Estat Català", 15 de febrer de 1923.
  • Foc de Fènix 1.564 8 962 👍 781
    El seu ego esta per damunt de tot, gràcies CUP per fer-lo for adel lideratge del procés...a veure si Puigdemont i el sector veritablement indepe de Girona etc no cedeixen a les presions internes i amb ERC i CUP es fa una ruptura que porti a al combat polític sense paliatius.  LLibertat nacional plena SI o SI. 
    • Rigel 57.967 10 8 👍 26.233
      El que diu el País és mentida.
      • Foc de Fènix 1.564 8 962 👍 781

No és la primera vegada que fa declaracions molt ambigües, n'ha fet a la premsa estrangera. Ha fet actes de deslleieltat a Catalunya anteriorment(negociant l'estatut amb ZP) , no estar previnguts sobre l'individu seria un greu error. Poseuvosi fulles els que l'idolatreu, i millor tapem la paparera de la història perquè aquest energumen no tregui el cap.

Només resutarà útil si l'inabiliten per retratar un estat que és capaç de condemanr algú per una "enquesta sense validesa que deien" (quan en Mas ja s'havia baixat els pantalons de fer el referèndum DESOBEINT que es com s'hauri d'haver fet per no perdre temps) 

Resultado de imagen de Zapatero Mas estatut

Aneu fent el joc als espanyols, es el que volen.
  • Isma_catala 345 1 👍 108
    Apa! Quina sorpresa, justament quan el Govern d'Espanya reconeix contactes amb la Generalitat, i l'Ajuntament de Barcelona demana a la Selecció Espanyola que torni a Barcelona (des de quan les més altes personalitats polítiques, que saben més que el ciutadà corrent sobre la realitat del procés, demanen a una Selecció estrangera que vingui a jugar a casa? Potser és que la "Roja" seguirà sent la selecció dels catalans?) l'impulsor màxim en origen del procés diu que "nanai de la Xina"?...

Osti tú, el CNI no tindrà prous calers per a pagar-nos a tots els infiltrats... a veure si al final no serem espies de l'Estat i simplement veiem venir el que és evident... que ni referèndum ni osties.
  • AviVicenç 14.505 5 132 👍 1.714
    Que una tercera via des dela perspectiva catalana fora possible és cert i negar-lo es posar-se una bena als ulls.

En realitat Unió o millor el que queda , ex convergents que no PDECAT, Comuns i molt del PSC i un munt de gent no politizada estarien per ella i inclús algun del PP. i tenen tot el dret a defensar-lo com molts altres defensem la independència

Quin problema tenen: que és des de l'estat i els partits espanyols mai s'admetria i per tant no sera mai possible. Per tant des de el independentisme no patim en aquest aspecte, però respectem sis-plau a qui ho defensa.

En tant el ex president Artur Mas, ex autonomista sens dubte, igual que un 75 % dels actuals independentistas o potser era del altre 23 % de independentistes utòpics entre els que no m'amago de haver-ho sigut i que creiem que l'encaix amb el estat era possible 

Publicitat

Fòrums

• 9.090.398 missatges
  • 214.079 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat