Fòrum

Enrenou als PPCC i al imperio: Vaga d'estibadors hihihi

Lukaks1.091👍 1.078

Els ports valencians es paralitzaran 3 dies per la vaga dels estibadors

El president Ximo Puig aposta pel diàleg per evitar la vaga convocada pels sindicats per al 20, 22 i 24 de febrer en contra de la reforma de Foment


RedactaVeu / EP / València / Madrid

Els estibadors dels ports han formalitzat la seua convocatòria de vaga per als pròxims dies 20, 22 i 24 de febrer en protesta per la reforma que ultima el Ministeri de Foment per trencar el monopoli que aquest col·lectiu té del sector encarregat de gestionar les mercaderies que entren i ixen de l’Estat espanyol per via marítima.

La vaga està convocada per tots els sindicats amb representació en el sector, la Coordinadora Estatal de Treballadors del Mar, CCOO, UGT i CIG, que a més adverteixen que s’ampliarà “si no s'aconsegueix un acord”, segons fonts de la primera d'aquestes formacions sindicals.

Aquests sindicats criden així el col·lectiu de 6.150 estibadors que treballen en els ports a parar totes les hores imparells del període comprès entre les 8 hores del 20 de febrer i la mateixa hora del dia 21, i en les mateixes franges horàries dels dies 22 i 23 i del 24 i 25 d'aquest mes.

Puig aposta pel diàleg
 
El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha apostat aquest dimecres pel diàleg amb els estibadors dels ports per intentar evitar aquesta vaga convocada com a mostra de rebuig a la reforma del sector. Puig ha realitzat aquestes declaracions davant els mitjans després de reunir-se amb membres del Consorci del Millars a Vila-real en ser preguntat per si el Consell pressionarà Foment en aquest cas.

Segons ha subratllat el cap del Consell, “nosaltres no hem de pressionar ningú. Ens preocupa pel que pot significar per a l'economia valenciana i apostem clarament pel diàleg i perquè s'evite, si pot ser, aquesta vaga”.

Resultado de imagen de huelga estibadores valencia

Respostes

Configuració
  • Màgor10.650 8 187👍 1.868
    Els estivadors són lobby d'aprofitats.
      • UsuariV6.520 2 328👍 3.058
        És que en este cas, els treballadors estan organitzats en societats que tenen el monopoli de l'activitat. És a dir, en certa manera, ellos fan d'empresaris i es reparteixen, via salaris enormes, els beneficis de l'estiba.

        I tot això amb diners públics, perqué l'estat fa quantioses inversions el els ports.

        O siga, els alts salaris i la màfia monopolística que ho permet, els paguem en part tots.

         
        • Lukaks1.091👍 1.078
          Em pareix molt millor que s'ho quede una societat molt més horitzontal com la dels estibadors que no la patronal, que porten anys aixina i no veig que els serveis que oferisquen hagen desapareguts per culpa dels pèrfids treballadors. Així que si van a veure diners públics, preferisc que les coses es queden com estan.

          De totes formes els treballadors no demanen que la coses se queden tal com estan. És una lluita que tenen perduda des del moment en el que volen ser una lògia tancada. Ells estan disposats a negociar per canviar alguns punts, qui no estan disposats són els de sempre, els maximalistes de la UE i la patronal. La seua proposta és que en cosa de 5 anys tots els treballadors siguen contractats via lliure mercat. Per cert, a la direcció de la patronal del sector podem accedir tots o només els familiars?
          • UsuariV6.520 2 328👍 3.058
            La direcció de la patronal és la propietat de l'empresa. Ara, si tu no creus en la llibertat d'empresa, no hi ha res a discutir clar.

            Pel que jo sé, la proposta dels treballadors és substituir l'actual sistema d'empreses "captives" per un registre tancat de treballadors que, óbviament, control.len els sindicats, o siga ells. És a dir, canviar la forma però mantindre el mateix sistema de privilegis i monopoli i, intentar enganyar així a la UE.

            Però a la UE no es mamen el dit i ja han dit que no.


      • Màgor10.650 8 187👍 1.868
        Són com els gremis de l'edat mitjana. O un títol nobiliari de pares a fills. Pura edat mitjana.
      • esclatasangs4.941 10 440👍 469
        Intenta tu entrar com.treballador, jo conec un cas de com es fa la selecció. Una màfia.
      • Xicoira828👍 660
        "Buaaa ca dulen al capitalisma!"
        -Quina alternativa proposes?
        "FUA PUTU KAPITALISMA ANSERIU"

        A pastar fang.
        • Warbird5.540 5 389👍 1.225
          Realment sí que proposen alternatives, el problema és que són alternatives que ja s'han demostrat desastroses però ho justifiquen amb excuses ad hoc patètiques que només poden publicar en llibres d'autoconsum, ja que acadèmicament no pinten res.
    • Aufrany1.862 1 862👍 1.464
      Tot començà quan ens feren odiar els controladors aeris, han acabat privatitzats i precaritzats. Però com aquest és el país de l'enveja... A veure qui seguirà els estibadors.
  • Hades19.763 7 72👍 8.144
    Per cert, estibador no és bastaix en català?
    • Rockafort269👍 128
      En aquest cas en concret és veritat, un estibador té el sou equivalent d'un gerent d'una empresa petita-mitjana per no comentar el seu sistema de funcionament semimafiós que no permet que hi treballi gent "del carrer" 
      Per altre banda si tenen aquests sous també és pels beneficis que genera la seva activitat.. tot i així la seva situació no és homologable a la de la resta de treballadors, inclús un treballador molt qualificat o un alt funcionari no arriben ni de conya al seu nivell salarial.
      I amb aixó no dic que estigui d'acord amb la retallada però privilegiats ho són.
      • Xicoira828👍 660
        És que són així. Si ho fan els estibadors, fomentants per grans quantitats d'inversió pública aleshores està bé. Però si ets un empresari no pots repartir els beneficis de la teva empresa com et dongui la gana, deixar-ho en herència als teus fills, etc. sense que et titllin de mafiós sense escrúpols.
  • Pedrolo8.482 1 253👍 3.680
    DOncs si cobren molt, tots hauríem de voler cobrar com ells, no?

    I si és hereditari, doncs com les botigues, els grans negocis o les accions d'una empresa. O no? O com que ells són treballadors manuals ja no val? Té collons que ens fixem en això en un estat governat per fills i néts de franquistes i sent una monarquia que passa de pares a fills des de fa tres segles (300 putus anys!!!).
    • Taujà12.290 6 164👍 2.638
      Exacte, la monarquia és una institució hereditària i és per això que molts hi estem en contra: les habilitats manuals en principi no s'hereten.

      Sota quin absurd esquema lògic que la corona també s'hereti és un argument a favor d'atorgar aquest privilegi als estibadors???
    • Ph991.647 1 927👍 520
      Técnicament són més anys, el borbó era la descendència més propera que van deixar els àustries i al mateix temps els àustries els més directes que van deixar els trastàmara i abans dels trastàmara encara hi havien altres que no en sé el nom. Supose que amb els estibadors passarà semblant si no hi ha descendent directe passarà a un nebot/semblant.
      • catalàamallorca30.576 5 26👍 6.020
        I encara que no fos descendent dels Àustries, els Borbons governaven França des de finals del segle XVI i la família es remunta al segle X (provenint així mateix d'una altra dinastia nobiliària que també governà França, que alhora descendia d'altres famílies nobles...). Aquesta gent porta en el poder des de que es va inventar el cagar ajupit. 
  • pensa_i_actua!13.864 12 135👍 2.863
    D'imprescindible lectura, en especial pels cunyats raconaires:


    Decàleg ràpid per desmuntar la criminalització mediàtica dels estibadors

    http://www.media.cat/2017/02/13/decaleg-rapid-criminalitzacio-mediatica-dels-estibadors/

    • Segon_usuari_Bob4.520 8 478👍 2.761
      Veure el vídeo paga molt la pena.
    • UsuariV6.520 2 328👍 3.058
      Una merda de decàleg que no desmunta res. Obviaré el tema dels salaris i reproduïsc el següent paràgraf:

      Màfia. Un altre dels arguments més repetits és que «qualsevol no pot ser estibador», que «hereten la feina» o, fins i tot, que són una «màfia». Un dels titulars més retorçats en aquesta línia el va publicar Las Provincias, en assegurar que els estibadors faran vaga «contra la democratització de l’activitat», com si la proposta de llei pretengués convertir les empreses de càrrega en cooperatives autogestionàries.


      Quin argument més ridícul quan no hi ha argument per a defensar el monopoli. Que hi tenen a vore les cooperatives autogestionàries? De veritat sou capaços de defensar que un treball amb salaris privilegiats estiga en mans d'una casta tancada on només es pot accedir si eres familiar dels que hi treballen?


      • tolomón9.184 8 230👍 5.182
        És mentida, hi ha molta gent que entrà per oposició, però vaja totalment d'acord que el que s'ha de fer és nacionalitzar les empreses per garantir un accés igual per a tothom.
        • UsuariV6.520 2 328👍 3.058
          Escolta, a mi no m'expliques res del port, que jo visc a cinc minuts del port de València i tinc amics i familiars treballant en l'estiba i sé com són els "exàmens" per a entrar i qui s'hi pot presentar.

          I en una economia nacionalitzada com la que a tu t'agradaria, eixos treballadors no cobrarien ni la meitat de la meitat del salari que tenen ara.


        • Rockafort269👍 128
          D'oposicions res, és un sistema purament mafiós que fa que molta gent preparada no hi pugui accedir, com a mínim fa uns anys era així... recordo que les sol.licituts que no eren de fills o amics es perdien sempre.
          Recordo un cas d'un paio del "carrer" que va tenir que presentar-la mitjançant un burofax.
    • Aufrany1.862 1 862👍 1.464
      Vist i compartit 
  • Desconfiat2.924 2 644👍 2.832


    Força als estibadors. 
  • Aufrany1.862 1 862👍 1.464
    Us recomano la segona temporada de The wire 
  • Tico138👍 49
    Com la UE fota multes de veres a l'estat espanyol el seu monopoli haurà de canviar de mètode per soberviure. No n'hi ha més. Que defensen els seus salaris i la seua contractació de familiars, per mi perfecte, però sense que li's tinguem que subvencionar les multes la resta.
  • Benfresc7.657 4 277👍 2.303
    Tot el meu suport!
  • EPS53.520 11 7👍 4.300
    Algú em pot resumir els canvis que es preveuen i que han provocat la vaga?
    • UsuariV6.520 2 328👍 3.058
      Molt senzill. Imagina't que tens una empresa i necessites gent per a treballar. Lo normal no seria que tu pogueres contractar a qui volgueres? Doncs no. Tu has de contractar a uns treballadors organitzats en unes societats i només a ells. Uns treballadors organitzats en societats amb pràctiques mafioses com, per exemple, que només hi poden entrar familiars dels que ja hi són. I, naturalment, el salari el fixen ells i tu ho has d'acceptar perqué no tens alternativa.

      I el canvi, IMPOSAT PER LA UNIÓ EUROPEA, és que eixa pràctica monopolística atenta a la llibertat d'empresa i els ports han de poder contractar les empreses i els treballadors que vullguen per a treballar en l'estiba, amb preus i salaris pactats en lliure concurrència, clar.


      • EPS53.520 11 7👍 4.300
        que només hi poden entrar familiars dels que ja hi són
        Ara ho estava buscant, i he flipat amb això. Feina hereditària per la família i impedir que altra gent hi pugui treballar, el que em faltava per veure.
  • tolomón9.184 8 230👍 5.182
    Desconvocada la vaga després de que el govern ature l'aprovació del Decret i haja convocat els treballadors per negociar.

    Les vagues de treballadors no serveixen per a res i tal...
    • Lukaks1.091👍 1.078
      Per flipar, no anaven ni a negociar
      • UsuariV6.520 2 328👍 3.058
        Com que no? Han fet vàries reunions, el que passa és que les postures són totalment discrepants.

        I l'ajornament del decret ve per la falta de soport parlamentari per a convalidar-lo. Necessiten al PSOE i el PSOE no té clara encara la seua postura definitiva.

        Curiosament el representant del PSOE en el tema té un fill treballant d'estibador. 


  • Misopogon2.447 6 729👍 1.627



    Tot el meu suport als estibadors.
    • AviVicenç12.721 4 160👍 1.098
      Es nota que no heu patit las arbitrarietats dels estibadors dels`ports espanyols envers altres treballadors del transport que tenen necessitat de tractar amb ells.


      Temps perdut en un port espanyol per part de un traginer de portavehícles fora del normal de la auto-carrega o descarrega realitzat per el xofer entre esperar al confronta i dos estibador i un "botijero", que aquest indiqui lloc on colocar els vehicles i control dels mateixos   minim 2 hores apart de un horari restringit de 8 a 12 i 2 a 6.

      Ports Gent, Anvers, Rotterdam, Emden, Bremerhaven, Cuxhaven, Hamburg, Kiel, Lubbek, Travemunde, Rostok   20 minuts o menys i horari 24 hores.

      Els ports francesos el horari és restringit, pero molt més agil que el espanyol

      La funció del confronta té la seva lógica però la presencia dels altres tres simples mirons No
  • tolomón9.184 8 230👍 5.182
  • heraldista87 1👍 57
    Cal que us recordi que els estibadors (abans bastaixos) tenen el sistema sindical ininterromput més antic d'Europa? És normal, doncs, que s'hagin guanyat una remuneració digna per una feina d'alt risc personal, que requereix manipulació de maquinària pesant i que obliga a treballar en hores intempestives.

    Algú dels que els critica s'atreveix a descarregar un contenidor de diverses tonelades amb una grua, a les tres del matí d'una nit de diumenge, mentre bufa la llevantada? A mi, si no em paguen un bon sou, ni m'hi acosto, al port.

    Un cop dit això, caldria veure si les reclamacions que han impulsat aquesta vaga són legítimes, que no serien els primers a passar-se amb les exigències ehem controladors aeris ehem.
    • Rockafort269👍 128
      Pel sou brutal que cobren jo i milers de persones t'aseguro que ho fariem i molt molt contents. Als anys 50 potser era una feina dura, ara està tot mecanitzat i amb altes mesures de seguretat.
      La prova evident que és un treball privilegiat és que literalment no deixen que treballi ningú del carrer.
      Pel que comenteu alguns o no coneixeu la feina d'estibador o la coneixeu massa bé.
      Dit aixó per ideologia estic en contra de qualsevol retallada a un treballador, el que no es pot consentir és el seu sistema mafiós hereditari.
      • AviVicenç12.721 4 160👍 1.098
        Dius:

        Dit això per ideologia estic en contra de qualsevol retallada a un treballador, el que no es pot consentir és el seu sistema mafiós hereditari.

        signo el teu paràgraf  però canviant ideologia per Justicia


    • AviVicenç12.721 4 160👍 1.098
      hores intempestivamente NO de 8 a 12 i de 2 a 6. tret de linies mixtes regulars i creuers    Si és fora d'aquest horari la remuneració es molt més alta

      Els ports del nord Europa i Bàltic treballen les 24 hores sense interrupció majoritariament
  • catalàamallorca30.576 5 26👍 6.020
    Poca broma que a Mallorca arriba tot en vaixell i a la feina ja em d'anar dient als clients que no sabem que arribarà nou genero a causa d'aquesta vaga.

Publicitat

Novetats

Fòrums

  • 8.786.403 missatges
  • 204.526 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat