Fòrum

La nova generació del valencianisme polític

Algú16.984 13 93👍 1.411
Llegir ací.

política

La nova generació del valencianisme polític

• Són joves, de tot just 30 anys, però ja són claus en l'estructura de Compromís i ocupen alts càrrecs en l'administració valenciana
La nova generació del valencianisme polític Amadeu Mezquida i Carles Villodres costat de la periodista Ester Pinter en un debat electoral (Amadeu Mezquida)

2017.02.09 17:37 | Actualitzat a 2017.02.09 19:44

La nova cap de gabinet de la consellera d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, Elena Cebrián, es diu Marina Aparicio, és politòloga, amb un ampli currículum acadèmic, i té només 30 anys. Ella forma part d'un grup de joves vinculats al valencianisme polític, molts d'ells connectats a la Fundació Nexe , que han aconseguit arribar a un paper fonamental tant en l'activisme polític, principalment de Compromís, i també en la gestió de l'administració valenciana des de la arribada de l'esquerra al poder a la Comunitat Valenciana. Es tracta a més de joves professionals que porten anys desenvolupat una intensa tasca en favor del valencianisme polític a través d'organitzacions com JovesPV- Compromís i que en molts casos van ajudar a dissenyar el programa i l'estratègia de campanya electoral a les passades eleccions autonòmiques i locals.

Marina Aparicio a la dreta Àgueda Micó, al costat d'altres joves en la presentació de la campanya de l'actual secretària general de Compromís Marina Aparicio a la dreta Àgueda Micó, al costat d'altres joves en la presentació de la campanya de l'actual secretària general de Compromís (Picasa / Marina Aparicio)

El cas de Marina Aparicio no és per tant una excepció. Els exemples abunden. Com el d'Amadeu Mezquida, de 31 anys, director de la campanya electoral de Compromís a València ciutadans i actual assessor del regidor Pere Fuset. O Vincent Martínez, de 35 anys d'edat i cap de gabinet del conseller d'Educació, Vicent Marzà. O Carlos Villodres, assessor del grup parlamentari de Compromís a les Corts Valencianes. O Joan Sanchis, de 27 anys d'edat i assessor del secretari autonòmic d'Ocupació, Enric Nomdedéu. O la diputada de Compromís a les Corts Valencianes, Marian Campello, de només 29 anys d'edat. I en tots els casos els seus currículums confirmen una sòlida formació acadèmica i un ampli bagatge polític, malgrat la seva curta edat.Amadeu Mezquida afirma que "Compromís té la millor pedrera de joves polítics de la Comunitat Valenciana".

Vicent Martínez cap de gabinet del conseller Vicent Marzà Vicent Martínez cap de gabinet del conseller Vicent Marzà (Vicent Martínez)

Marina Aparicio, per exemple, és llicenciada en Ciències Polítiques i de l'Administració per la Universitat Pompeu Fabra i té dos màsters, en Polítiques Públiques i en Sociologia i Antropologia de les Polítiques Públiques. En la seva curta edat va participar activament en la campanya electoral de Compromís.Vicent Martínez és llicenciat en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en Màrqueting Polític i Comunicació per la mateixa institució. Malgrat la seva curta edat, ha desenvolupat una intensa tasca de consultor de comunicació estratègica en gabinets públics i privats, entre altres en el Departament de la Presidència i Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya.

Joan Sanchis, assessor d'Enric Nomdedéu Joan Sanchis, assessor d'Enric Nomdedéu (Joan Sanchis)

Vicent Martínez organitzava al costat d'altres d'aquests joves com Carlos Villodres (a la foto principal d'aquest reportatge) tertúlies polítiques amb polítics i periodistes denominades Beers & Politics en què es desenvolupaven àmplies sessions de debat molt abans que l'esquerra aconseguís el poder. Villodres, assessor parlamentari de Compromís, és llicenciat en Ciències Polítiques i de l'Administració i acumula també diversos màsters. Va ser a més responsable d'anàlisi i estratègia de la campanya del 2015 de Compromís. I Joan Sanchis acumula també un ampli currículum acadèmic: llicenciat en Economia, màster en Política Econòmica i Economia Pública i màster a Ciutat i Urbanisme. Va ser vicedegà d'Estudiants de la Facultat d'Econòmiques de la UV.

Amadeu Mezquida Amadeu Mezquida (Miquel Oliver)

Un dels joves més representatius d'aquest grup és Amadeu Mezquida . A més de la seva activitat com a assessor de Pere Fuset, aquest llicenciat en Ciències Polítiques és el secretari general de la institució cultural ACV Tirant Lo Blanch, creadora de la Fundació Nexe. Des d'aquesta fundació s'ha desenvolupat des de fa anys un intens treball de think tank del valencianisme polític, en el qual han participat fins i tot joves vinculats a altres partits com l'actual secretària autonòmica de Transparència, Zulima Pérez; o professors com Andrés Boix, Rafael Beneyto o Vicent Flor. Mezquida és autor, a més, d'un llibre àmpliament debatut en els cercles del valencianisme polític i de l'esquerra: "El valencianisme enfront d'Espanya" (Fundació Nexe).

Respostes

Configuració
  • StoichkovUsuari sumador13.301 13 149👍 1.170
    I és una fornada nacionalista o van el pal de la Mónica Oltra? Perquè ja aniria sent hore d'un cert desacomplexament...
    • Algú16.984 13 93👍 1.411

No se si se vorà el Vídeo de Facebook.

En ell apareix, al debat d'ahir sobre si valencià i català són el mateix, el Popilar Jorge Bellver dient-li el nom del porc a un dels de la notícia per haver escrit este llibre.

A baix adjunte la resposta de Mezquida.

Hui al Ple de les Corts, on es debatia la proposta del separatisme lingüístic del Partido Popular, el senyor Bellver ha tingut a bé citar-me a mi i al meu llibre com a part de la seua “demostració” de com de catalufos i indepes som els de Compromís. En concret ha llegit un fragment de l’últim capítol de “El valencianisme enfront d’Espanya” on pose com a exemple d’èxit l’estratègia de l’independentisme català per passar d’una posició de minoria a una posició hegemònica social.

Algunes coses m’agradaria dir-li a este senyor:

La primera, que deu ser l’única persona en tota Espanya que no s’ha enterat que l’independentisme ha crescut en Catalunya i que per tant, òbviament, la seua estratègia és digna de ser estudiada. Dic que deu ser l’únic que no ho sap encara que, veient l’immobilisme total del seu partit al respecte crec que és “mal de muchos” en eixe partit de vosté, tan poc exemplificant de res que no siga la més indigna immoralitat.

La segona, senyor Bellver, és que estar a favor de que la gent vote que vol ser no em convertix en catalufo, en indepe o en Bin Laden, em convertix en DEMÒCRATA. Una paraula que a vostè igual no li quadra ja que en eixe partit de vostè la democràcia va de presentar-se dopats a les eleccions a càrrec del contribuent.

La tercera cosa senyor Bellver que volia dir-li és que a vosté el que li fot és que ací el valencianisme se’ls ha colat fins a la cuina, que governa el Cap i Casal i que ho fa amb un discurs de majories, un discurs cívic, de drets, de valors, de cultura, de respecte, de pluralitat, d’unitat… tot això mentre vostès fan gal·la de la seua política d’olor a naftalina, duent a les Corts debats absurds que són més dels 80 que les “hombreres” buscant dividir i enfrontar al poble, els uns contra els altres, per raons de llengua, d’origen o d’identitat, des d’un centralisme valencianòfob ètnic i ranci que ni tan sols saben ja com dissimular.

I ja per acabar, senyor Bellver, voldria fer-li una pregunta que em té d’allò més intrigat: com ha sigut vostè capaç de llegir-se el meu llibre? serà que el conflicte lingüístic és una cosa que vostés s’han inventat o serà que vosté, com Aznar, també parla català en la intimitat?

El valencianisme enfront d'Espanya. Una anàlisi estratègica --> http://www.fundacionexe.org/web/article/499

• Indesquerra16.650 7 97👍 3.679
      És igual d'on venen sinó on van...

• Aqua Maris4.847 3 449👍 2.157
    Quant 'gafapasta' junt, per Déu...

I la pijeria de la foto de les xiques què? Un amic meu, gens "radical" em va comentar en anar a l'Aplec del Puig d'enguany que va vore en l'aparcament habilitat uns "cotxasos" i una pijeria en la vestimenta que mai l'havia vista en eixe Aplec...
    • Indepessimista23.625 11 46👍 1.399
      En tot cas, i em sembla que tu ho dius en un sentit negatiu però jo no, el valencianisme "no alçarà un gat pel rabo" (com deia Fuster) si no el representen també gent amb ulleres de pasta, corbata i pijos. Ja m'agradaria, que tots els pijos de València fossin valencianistes, recoi! Un moviment ha de ser plural si vol guanyar.
        Però és que, damunt, no són pijos.

El pijo és una altra cosa, estos com a molt són hípsters... que són la tribu urbana més definitòria de Catalunya i València (o de les ciutats de Barcelona i València) respecte altres ciutats de l'estat.
  • tornacombat334.748 9 458👍 323
    ...O la diputada de Compromís a les Corts Valencianes, Marian Campello, de només 29 anys d'edat. I en tots els casos els seus currículums confirmen una sòlida formació acadèmica i un ampli bagatge polític, malgrat la seva curta edat.

Compromís.net
    Sóc Marian Campello, nascuda a Elx l'any 1987, em dedique a l'educació no formal. Treballadora activa des dels 16 anys, ha dedicat gran part de la meua joventut a ocupacions relacionades amb la integració social, el medi ambient i l'educació d'adolescents en risc d'exclusió social.

Sòlida formació acadèmica???
  • tolomón9.550 8 217👍 5.598
    La nova generació del valencianisme, la "ben pagada".

https://www.youtube.com/embed/pikr6fQKiK8

Marina Aparicio: Sense dades, però els caps de gabinet cobren entre 43.000 i 48.000 euros anuals.

Amadeu Mezquida: 57.424'78 €/any (salari brut anual 14 pagues).

Pere Fuset: 72.690'52 €/any (salari brut anual 14 pagues).

Vicent Martínez: 48.570'72 €/any (salari brut anual 12 pagues, és a dir, sense dir les dos extres).

Carlos Villodres: 32.200 €/ any (salari brut anual 14 pagues).

Joan Sanchis: 43.632'96 €/any (salari brut anual 12 pagues, és a dir, sense dir les dos extres).

Marian Campello: 43.304'28 €/any (salari brut anual 12 pagues, és a dir, sense dir les dos extres).

Font:
    portal de transparència de Compromí's
    • Ramon Muntaner2.221 10 786👍 279
      En eixe llistat hi ha regidors (d'una ciutat de 800.000 habitants), diputats a les Corts, alts càrrecs de conselleries. Vaja, que és normal que tinguen una retribució 'alta' per la responsabilitat que assumeixen.

Una altra cosa serien els assessors, que certament alguns salaris que hi ha en eixe llistat em semblen escandalosos .

No sé, què vols que et diga, és molt fàcil fer-ne demagògia. Si vols, podem encetar un debat sobre els salaris dels polítics, però sense barrejar naps i cols.

I t'ho diu un xic de la quinta de molts dels jóvens valencianistes del llistat que no s'acosta de ni de lluny al salari que ells perceben, tot i tindre dues llicenciatures, diversos postgraus, idiomes, experiència laboral, etc.

Salut!
      Ah i respecte del salari brut anual. Si tens 12 pagues vol dir que cada mes perceps en la teua nòmina la part proporcional que et pertoca de les dues pagues extres. No vol dir que s'amaguen les altres dues pagues extres.

Salut!

Desconeixia per què ho presentaven així, però pot ser que siga tal com dius, no sé com ho fan.

No he entrat a valorar els sous, trobe que estan ben pagats, que això siga bo o dolent la gent ja decidirà, tot i que pense que l'assessor de crear ocupació al País Valencià hauria de cobrar més que l'assessor de les Falles, la Fira de juliol i la Nit de Cap d'Any.

D'altra banda, no estic fent res que no m'hagen ensenyat des de Compromí's, no és cap "C'sleaks" però vaja, quan ho fan ells és fer oposició i quan publiques sobre ells és fer demagògia.

tolomón escrigué:
          Desconeixia per què ho presentaven així, però pot ser que siga tal com dius, no sé com ho fan.

Des del moment que diuen el salari brut anual no estan enganyant ningú. El fet que tinguen 12 pagues o 14 ja és cosa de l'organització del pagador

No he entrat a valorar els sous, trobe que estan ben pagats, que això siga bo o dolent la gent ja decidirà, tot i que pense que l'assessor de crear ocupació al País Valencià hauria de cobrar més que l'assessor de les Falles, la Fira de juliol i la Nit de Cap d'Any.

Home...dir que no has entrat a valorar-los quan has fet un comentari irònic de burla sobre els salaris d'alguns dels citats en l'article...

D'altra banda, no estic fent res que no m'hagen ensenyat des de Compromí's, no és cap "C'sleaks" però vaja, quan ho fan ells és fer oposició i quan publiques sobre ells és fer demagògia.

És cert: es tracta de dades públiques. Ara bé, que en un fil sobre la nova generació de valencianistes et limites a amollar una llista amb els salaris sense contextualitzar i insinuant fins i tot falta de transparència quant al nombre de pagues d'alguns d'ells doncs per a mi és fer demagògia. Ara bé, és la meua opinió només

Salut!
            No he fet cap comentari irònic ni de burla, he dit que és la generació "ben pagada" perquè trobe que està ben pagat, i en això supose que coincidirem, si és poc o massa ja cadascú és lliure de pensar.

No puc contextualitzar ja que per ara l'única cosa que es coneix és el sou, la feina encara no s'ha visualitzat.

El tema de les pagues desconeixia la raó, i supose que la majoria de ciutadans que entren agrairien més informació, ja que no queda clar.
              Ja, però és que dir que és la generació ben pagada sona com dir que és gent col·locada per amiguisme. Vaja, que segurament caldria fer un debat més profund al respecte.

Dit això, tant de bo jo tinguera eixe sou!
                Home a una coalició que va tindre la barra de fer una pàgina anomenada "desenxufals.com" on barrejaven naps i cols, és a dir, gent endollada quan no tocava i assessors, doncs es mereixen un poc de la seua medicina.

Els càrrecs electes han estat escollits per les urnes, i en aquest cas, jo posaria el debat de salaris, establiria unes escales de salaris, segons llocs, per exemple trobe escandalós que el regidor de Falles de València, per més capital que siga, cobre més que la vicepresidenta del Govern autonòmic.

Després dels assessors dels pocs que conec, l'únic amb punts objectius seria Joan Sanchis, tot i que òbviament el carnet de Compromís també li donaria molts punts, però ja em diràs si Amadeu Mezquida no ha estat elegit assessor del regidor de Falles per ser el seu amic, perquè vaja, fins al dia eixe la primera notícia que es tinga d'ell en aquesta matèria, a la resta no els conec, però queda clar perquè estan ahi.

I no ho trobe mal, la gent de confiança ha de ser gent coneguda, faltaria més, però quan han fet tanta demagògia crec que cal baixar-los un poc a la realitat.
    • Juan Lloris4.409 5 488👍 1.310
      Excepte el cas del Carlos tots els jornals estan per damunt del que cobra un catedràtic. 

Res més a afegir.
    A la boda de la líder de Ciudadanos, Carolina Punset...
    Mare meua en què ha degenerat aquest fil

Llançament olímpic de merda contra Compromís
      Això passa per voler "vendre la moto" constantment al Racó.
        Doncs què vols que et diga, jo que no pertanc a Compromís voldria trobar en fòrums com aquest un espai de reflexió sobre el valencianisme polític, però què hi farem, entre el panxacontentisme i el llançamerdisme tot se'n va a fer punyetes...
          I si no ets de Compromís qui saps qui és Amadeu o no? 

En fi, una cosa és reflexionar i altra el cult a la personalitat que és aquest article. I el que obre el fil, a banda de (presumptament) escriure twits cagant-se amb qui no són "com ell", s'ho té molt cregut, quan estan on estan gràcies a aquells que critiquen, això sí, embutxacant-se 2.800 euros al mes sense haver treballat mai en res anteriorment.

I llançamerdisme hi ha per a tots i en totes direccions, no vages tu ara plorant...

Indesquerra escrigué:
            I si no ets de Compromís qui saps qui és Amadeu o no? 

Doncs perquè per a conéixer una persona no cal militar en Compromís, que jo sàpia. I ja et dic que conec en persona tots dos, Amadeu i Algú, i no són la mateixa persona

En fi, una cosa és reflexionar i altra el cult a la personalitat que és aquest articles. I el que obre el fil, a banda de escriure twits cagant-se amb qui no són "com ell" s'ho tenen molt cregut, quan estan on estan gràcies a aquells que critiquen, això si embuxacant-se 2.800 euros al mes sense haver treballat mai en res.

I llançamerdisme hi ha per a tots i en totes direccions, no vages tu ara plorant...

L'article l'ha escrit un periodista de LV. Com a mínim requeriria una miqueta de reflexió, però bé, és més còmode continuar amb els atacs personals

Ah! Què conèixer a tal persona ja et fa saber que fa en la seua vida privada i el seu nick ací? Va home va, puc respectar les teues opinions però no vingues tu tampoc a "vendre la moto". 

La Vanguardia darrerament escriu molt de Compromís, algú li paga, no déu fer-ho per amor a l'art. I per cert, et recorde que és un diari espanyolista. Respecte a atacs personals no hi ha cap, a no ser que qui dius que no és Amadeu ho siga. 

Indesquerra escrigué:
                Ah! Què conèixer a tal persona ja et fa saber que fa en la seua vida privada i el seu nick ací? Va home va, puc respectar les teues opinions però no vingues tu tampoc a "vendre la moto". 

En fi, no vull fer-ho més llarg, però conec en persona l'usuari Algú, i no, NO és Amadeu. Ara, que tu vols seguir a la teua, doncs bé...

La Vanguardia darrerament escriu molt de Compromís, algú li paga, no déu fer-ho per amor a l'art. I per cert, et recorde que és un diari espanyolista. Respecte a atacs personals no hi ha cap, a no ser que qui dius que no és Amadeu ho siga

Doncs a mi em pareix positiu que un diari generalista de Catalunya escriga sobre la principal formació valencianista. I bé, és evident que no és independentista, però no és espanyolista com El Correo Vasco per exemple. Estic convençut que molts votants/militants independentistes convergents el lligen.

I sí que hi ha atacs personals en aquest fil, no ens enganyem. Només cal citar el missatge amb el llistat dels salaris esbiaixat o el vídeo del casament del líder de C's.

Salut!

A mi en realitat me la bufa qui siga, de fet Amadeus supose que hi ha molts valencians, estem parlant del mateix? No sé a que ve tant d'interés... o d'interés en amagar.

Posar els salaris són atacs personals?  Però si són públics? Només cal copiar i enganxar, sinó per a què es fan públics? Per amagar-los i que no es sàpiguen?

I el twit el mateix. Són ells qui ho han fet públic el vídeo, no he anat jo a gravar-lo ni el CNI. De veritat, quina falta d'humilitat que teniu... com per a fer-nos colar que no ets de Compromís o encobrir a un company...  No pretenc barallar-me, però qua mal es preneu les critiques al poder ara que esteu vosaltres.

Indesquerra escrigué:
                    A mi en realitat me la bufa qui siga, de fet Amadeus supose que hi ha molts valencians, estem parlant del mateix? No sé a que ve tant d'interés... o d'interés en amagar.

Fes el favor de no prendre'm per bajoca. Estem parlant d'Amadeu Mezquida, el mateix que apareix en la notícia. Ara no faces com que no parlàvem del mateix Amadeu...

Posar els salaris són atacs personals?  Però si són públics? Només cal copiar i enganxar, sinó per a què es fan públics? Per amagar-los i que no es sàpiguen?

De nou, et pregue que no em prengues per bacora (que ric que és el repertori lèxic valencià ). Penjar els salaris amb un cançoneta de burla sí que és un atac personal. Si tu no vols veure-ho ja t'ho faràs.

I el twit el mateix. Són ells qui ho han fet públic el vídeo, no he anat jo a gravar-lo ni el CNI. De veritat, quina falta d'humilitat que teniu... com per a fer-nos colar que no ets de Compromís o encobrir a un company...  No pretenc barallar-me, però qua mal es preneu les critiques al poder ara que esteu vosaltres.

En darrer lloc, fes el favor de no parlar en plural, perquè jo sóc jo, un usuari que s'anomena ací Ramon Muntaner. Només em represente a mi mateix i no milite en cap partit, precisament perquè mai no m'ha agradat la política. Jo he caigut en aquest món per accident, perquè estic malalt de país.

Au!

Doncs només una cosa. Per a NO ser de Compromís, ja veig com t'agafes de personalment posar noms, sous i imatges de gent de Compromís. A la majoria de gent que no ho és, no li molestaria, entre altres coses perquè és gent que NO coneix. 

És que barreges naps i cols. No sóc de Compromís, però sí que conec algunes de les persones nomenades. Com també en conec d'altres partits

Però no sé per què dius que m'ho prenc com una cosa personal. Jo l'únic que demanava és que no es férem demagògia amb eixe tema. Precisament perquè jo, que ja et dic que no sé si arribaré mai a cobrar el salari més alt d'eixe llistat, podria ser el primer a fer-ne

Au, adéu, bon vent i barca nova

A vore si ens entenem. Quan jo dic que ets de Compromís, no té perquè ser militant, sinó que ets un votant no circumstancial de típus "pinça al nas" o "no hi ha altra cosa millor" i és obvi que per com et poses, ets de Compromís.

PD. Per cert, et recorde que jo no he posat el llistat. El vídeo és tema actitud, jo i molts no hauriem anat, amablement hauríem desestimat l'invitació. 
                      Indesquerra escrigué:
                      A vore si ens entenem. Quan jo dic que ets de Compromís, no té perquè ser militant, sinó que ets un votant no circumstancial de típus "pinça al nas" o "no hi ha altra cosa millor" i és obvi que per com et poses, ets de Compromís.

Doncs ja que continuem parlant de mi, jo sóc nacionalista valencià, molt més pròxim a la idea del BLOC que la de Compromís. De fet, en el seu moment em vaig manifestar en contra de les coalicions tant amb EU com amb IPV-Verds.

Dit això, és evident que, per molts factors que ara no tenim temps d'analitzar, la coalició Compromís ha funcionat molt satisfactòriament, per la qual cosa cal aprofitar eixe instrument per a construir un valencianisme de masses.

Per tant, des d'eixa perspectiva, Compromís comptarà amb el seu suport. Ara bé, no estic gens d'acord amb les coalicions amb formacions espanyol(ist)es, cosa que sembla que ja ha sigut assumida per la militància de Compromís. Si continuen per eixe camí, però, no no comptaran mai més amb el meu vot/suport i en eixe cas em quedaré orfe de representació política. Perquè... què n'hi ha fora de Compromís? No res, ja t'ho dic jo.

PD. Per cert, et recorde que jo no he posat el llistat. El vídeo és tema actitud, jo i molts no hauriem anat, amablement hauríem desestimat l'invitació. 

Doncs és una cosa ben habitual en la política, que persones de diferents ideologies tinguen una bona relació. De la mateixa manera que jo tinc amics amb els quals no compartisc res ideològicament parlant.

En fi, és la vida mateixa, excepte que visques en una bombolla amb els qui pensen com tu (abans que et llances al meu coll, eixe és un vici que també té la gent de Compromís).

Ara bé, pretendre realitzar una crítica política a Compromís perquè alguns dirigents han anat al casament de dos persones de C's és, almenys, ridícul.
                      Una cosa és amics que pugues tenir (jo en tinc fins i tot un de l'infància votant del PP, no visc en una bombolla!) i altra polítics que conegues quan tens càrrecs públics. T'imagines a Junqueras i Rufián anant a la boda de l'Arrimadas? No té res de ridícul. Hi ha límits. Estem parlant d'un acte en concret no de no saludar a l'hemicicle o contar-se uns acudits...
                      Doncs no, ara segurament Rufián no aniria al casament d'Arrimadas, però fa uns anys (10?) potser sí. En tot cas, la situació política valenciana no és com la catalana (i creu-me que a mi sí que m'agradaria que ens assemblàrem més a ells).

Ara bé, no m'imagine tampoc Mónica Oltra en el casament d'una filla de Camps. Supose que entens els matisos
                    • Ratolí Hortolà19 1👍 23
                      La militància de Compromís no volen aliances amb forces espanyolistes, altra cosa diferent és que se les hagen empassat per fidelitat, per ser una cosa temporal o pel tipus d'elecció, però com tornen a fer-ho a les eleccions valencianes les baixes i la desmobilització seran fortes.
                      Jo no ho tinc tan clar, i creu-me que m'entristix bona cosa. Hi ha un sector no gens menyspreable del BLOC (ja no em referisc a Iniciativa ni els Verds) que sembla que ha assumit tot allò de les confluències podemites...
          • cobertor444 1👍 424
            "Cult a la personalitat" i ho diu un usuari que cada dos per tres cita Guia com si fos el gran gurú valencià quan no representa a ningú i la majoria dels valencians no sap ni qui és.
            En fi, una cosa és reflexionar i altra el cult a la personalitat que és aquest article

I el que obre el fil, a banda de (presumptament) escriure twits cagant-se amb qui no són "com ell"

Twitter: crim de lesa magestat.

s'ho té molt cregut, quan estan on estan gràcies a aquells que critiquen, això sí, embutxacant-se 2.800 euros al mes sense haver treballat mai en res anteriorment.

Argumento ad economia. Quan, total, tu el llançamerdisme ja el féies abans d'eleccions.

Més que una nova generació veig ganes de cobrar un bon jornal sense haver de treballar-s'ho molt.
  • Vtopvs5.406 10 398👍 79
    Respecte al sou, segurament sigui massa elevat, independentment de l'edat o el bagatge que tingui la persona en qüestió.
    El que veig, és que hi ha molta enveja (especialment cap a l'Amadeu Mezquida), pel sol fet d'haver 'triomfat' a la vida.
    Que moltes persones (entre els quals m'hi incloc) no hagim tingut molt d'èxit a la vida, no implica que aquestes persones no s'ho hagin guanyat (potser per haver estat al lloc i el moment adient).
    I que siguin joves no els invalida de cap manera per prendre les decisions que calen en cada moment. És més, els menors de 35 anys estem mooolt infrarrepresentats políticament, quan ja hauriem d'agafar les regnes de la societat.
    Que gent d'aquestes edats (la gran majoria de raconaires son d'aquesta franja o de menor edat) questione de manera sectària l'exit d'algú altre pel fet de ser jove, indica de quina manera la nostra generació ha estat sistemàticament inconnexa, atacada i mancada d'opcions.
      El que veig, és que hi ha molta enveja (especialment cap a l'Amadeu Mezquida), pel sol fet d'haver 'triomfat' a la vida.
      Que moltes persones (entre els quals m'hi incloc) no hagim tingut molt d'èxit a la vida, no implica que aquestes persones no s'ho hagin guanyat (potser per haver estat al lloc i el moment adient).

Justa la fusta. Tot i que jo afegiria un altre factor a l'equació...

L'independentisme català està pla de quarentons i cinquentons que friquegen que dóna gust passejant els seus egos adolorits per les assocaicions, assemblees i agrupacions de partits "seriosos" i que fan vergonya aliena i com que són legió amb el seu infantilisme crònic són el càncer de l'independentisme.

Molt interessant llegir un punt de vista totalment diferent a la línia general en aquest fil
      Enveja cap.

Sóc d'eixa franja d'edat amb un jornal prou bo, amb una responsabilitat molt alta, i amb un treball important, on estic exposat dia a dia, i no puc descuidar-me no tan sols un.

I sé el que és haver de treballar per a arribar fins ací i la gran quantitat de treball continu que tinc, que de no ser jove, en forma, ganes de progressar, i sense càrregues familiars no podria realitzar-ho, a més de tot el que he de sacrificar com és dedicar la meua vida íntegrament al treball.

Però és molt més fàcil acabar en un partit polític i botar-se tots els passos previs.

I repetisc una volta més, tota eixa gent no es mereix cobrar més que un catedràtic. No han fet cap mèrit per a rebre-ho.

No fotem, que no ens hem caigut d'una garrofera. És el mateix sistema de col·locar gent que teníem amb el PP.
        Sí, molt bé. Eixos salaris no són de mercat. Un lloc amb les mateixes responsabilitats a l'empresa privada tindria menor salari. D'acord.

Però perquè eixe argument ad hominem cada vegada que parlem de la gent que està gestionant (i que ha fet possible) que el valencianisme deixe de ser un moviment marginal?

El fil parla de la nova gent (que també s'ho ha currat) que ha sabut crear un valencianisme de majories. Gent formada. No podem parlar de l'evolució del valencianisme? o és d'això del que alguns tenen por?

Algú escrigué:
          Sí, molt bé. Eixos salaris no són de mercat. Un lloc amb les mateixes responsabilitats a l'empresa privada tindria menor salari. D'acord.

Aleshores no passa res, com és públic ho paguem entre tothom i ja està bé així. Han aprovat algun examen o prova per a entrar?

I en què millorarà eixe nou valencianisme de majories la vida del ciutadà? Perquè portem dos anys i no s'està notant (i quan es nota sol ser negativament transmetent la imatge d'improvisació o ocurrència), més enllà que ara estem pagant eixos jornals a noves cares.
            Aleshores no passa res, com és públic ho paguem entre tothom i ja està bé així. Han aprovat algun examen o prova per a entrar?

Doncs sí, sí que passa. Però és que eixe és un debat que no te res a vore amb la notícia.

I el tema de l'examen o la prova per a ser representant públic és molt perillós. És com la democràcia censatària.

I en què millorarà eixe nou valencianisme de majories la vida del ciutadà? Perquè portem dos anys i no s'està notant (i quan es nota sol ser negativament transmetent la imatge d'improvisació o ocurrència), més enllà que ara estem pagant eixos jornals a noves cares.

Una legislatura dura quatre anys, no dos. Pel tema de la corrupció, el nou govern ha posat una sèrie de criteris en l'administració que fa que esta vaja de manera més lenta, però que també fa més difícil que es desvien diners.

I pel que fa al valencianisme, l'han tret del ghetto i l'han convertit en una ideologia permeable en molta gent de perfil molt divers. Que no és poc, mirant d'on venim i el poc què s'havia avançat en trenta anys.
              Però al ciutadà de carrer en què el beneficia que hi haja un espanyolisme o un valencianisme?

Perquè sense poder respondre a eixa pregunta estem perdent el temps. I no veig ningú hui dia que s'estiga preocupant en contestar-la 
                Però al ciutadà de carrer en què el beneficia que hi haja un espanyolisme o un valencianisme?

Si ens posem filosòfics, en res. Ja ho va dir Joan Lerma "Els invertebrats també són feliços".

Però l'objectiu del valencianisme és vertebrar la nostra societat, no?
                  T'he votat quan en realitat volia rebatre. 

Si no beneficia en res aleshores ja podem desconnectar, perquè només convencerem als convençuts. 
                    Sí que és beneficiós per als valencians sentir-se valencians. Només dic que si ens quedem en el tema merament identitari, tant fa ser espanyolista que catalanista o valencianista.

Al final tots els nacionalismes són iguals, sols canvien els símbols i els mites. Però les justificacions solen ser les mateixes.

Pel que fa a com el valencianisme millora la qualitat de vida dels seus ciutadans, Mezquida ho explica al seu llibre.
          Cap por.

Quins avanços valencianistes ha aportat Compromís?

Un, dos, tres, responga altra vegada, l'anunci de hui de L'Institut Ramon Llul.
            Quins avanços valencianistes ha aportat Compromís?

El Llull, un nou sistema educatiu que a tu no t'agrada, però que farà que més gent de més localitats puguen estudiar en valencià, despolitització del tema de la llengua, via lliure per a l'AVL i les entitats de normalització de la llengua per a que facen la seua faena, més subvencions a les entitats culturals i creació d'actes per a que es puguen visibilitzar estes (Plaça del Llibre de València).

I el més important: traure al valencianisme del ghetto. Ser permeables a la gent.

La legislatura són 4 anys. Hi haurà tele, tranquils. En 2019 parlem.
              El nou model educatiu a l'any 2100 si Compromís continua governant farà que a tot el País Valencià hi haja valencià a les aules, en unes comarques més hores i en altres comarques menys hores, llàstima que estem a 2017, carregant-se les línies en valencià posa en més perill que mai el valencià a les escoles, ja que de no repetir govern, o de requerir els vots de Ciudadanos per a governar, o un govern PP-Ciudadanos, serà una mort anunciada, i espere equivocar-me i que al 2027 m'escrigues per comentar-ho.

La despolitització de la llengua no ho pot fer el govern ja que hi ha partits que volen fer política en això, i per tant no li tire res en cara, el que si que pot fer un govern "valencianista" (encara que qui l'encapçala diga no ser nacionalista valencià) és usar sense complexos el valencià, i sense complexos vol dir apostant per retolar en una única llengua com abans feia la seua successora Rita Barberá, efectivament parle de la capital del país i de les senyalitzacions que va canviar. Cert que la dreta més rància se li va tirar damunt, i crec recordar que alguna instància superior amb potestat sancionadora va advertir del problema, però la manera d'actuar pense que seria defensar-ho, dir, ei, mireu que ací ja hi ha senyals només en valencià, agafar-se als informes de la UE sobre les llengües minoritzades, etc. No sé si internament ho van fer, externament només em va arribar la tirada arrere.

La via lliure a l'AVL em sembla perfecte, tot i que discrepe en moltes de les seues decisions, supose que a la RACV se li han retirat totes les subvencions que tenia abans, esperarem a vore el llibret de Falles de la capital del país a vore si un any més recull articles escrits amb faltes d'ortografia (o amb la normativa de la RACV que és el mateix) o comença efectivament a donar suport a l'AVL ja que així és de la única manera que se li pot donar suport.

A la GVA per ara hem vist com s'ha privatitzat el serveis de traducció (de castellà a valencià bàsicament), esperem vore com afecta a les traduccions i quines funcions fan amb aquest cos de funcionaris.

Veig avanços, però poca cosa, si s'ix del ghetto no fent polítiques valencianistes no trobe que siga traure el valencianisme del ghetto, és una altra cosa.
                El PP es queda soles i en evidència quan vol ressuscitar el fantasma. Que vulguen fer el troll no vol dir que tinguen capacitat de trollejar.

La RACV no és Lo Rat Penat. 

I taaaantes altres coses que ja estan més que parlades.
  • Furs i Nació589 1👍 455
    Fa uns anyets Agustí Cerdà anava amb un Audi d'alta gama... Per mi els mes pijo-progres son els de l'EI, xiquets malcriats, la majoria de familia de classe mitja-alta amb caseta a la platja o xaletet... això si, porten roba esquerrana made in China a la modeta.
  • Ratolí Hortolà19 1👍 23
    Amadeu Mesquida, el nou valencianisme que no respecta els grans, el seu famós Tweet: "cada vegada que algú diu que va fundar la UPV m'imagine a Estela Reynolds diguent:"Fuster me chapó un pezón", a això va seguir la resposta "jo estic ací pels meus pares" quan li van dir que gràcies a ells està on està, el seguidisme de molts joves, com Ingrid Lafita des del seu altaveu a La Vanguardia, la intervenció conciliadora de Nadal i més coses, eixe és el nou valencianisme, joves que menyspreen els grans i el treball i la lluita gràcies aLs quals ara tenen eixos cotxes i eixa roba. 
    • UsuariV6.838 3 313👍 3.239
      Què equivocat estàs! Ells no estan ahí gràcies a Fuster i això que tu dius "els grans", sinó malgrat ells.

Repetixes una idea errónia i manipuladora. Si el valencianisme polític ha arribat on ha arribat és perque, entre altres coses, ha trencat, almenys formalment amb el fusterianisme anacrònic i fracassat pel que alguns encara sospireu.

I conste que jo ni defense ni ataque esta nova generació a la que fa referència el fil.ç

Escolta, que el Bloc ve de l'UPV i l'escissió del PVN va ser un fracàs absolut. Diguem-ne que es van fer amb una marca electoral i van arrossegar una quantitat de militants i votants que amb una altra marca i "partint de zero" no haurien alçat un gat pel rabo.

I una altra qüestió és, quin "valencianisme"? El que pacta amb Podemos? El de Mónica Oltra? Això de "valencianisme" no vol dir res, és un eufemisme que de fet no vol dir res, simplement ser "autonomista espanyol" i gestionar la teua autonomia amb més o menys encert.
          Oblida't per una vegada dels partits (t'obsessionen les sigles) i pensa en les idees.

Explica'm la representació institucional que tindria el valencianisme polític, (sí, el Bloc a través de Compromís), si hagueren continuat amb el mantra fusterià de que "dir-nos valencians és la nostra manera de dir-nos catalans", mantra que es pot dir de moltes maneres diferents.

No m'obsessionen les sigles, però sembla mentida que no sàpigues que no és el mateix començar de zero que agafar la tradició d'un partit anterior. Si ICV era el que era és perquè arrossegava els vots del PSUC, si el Bloc era el que era és perquè arrossegava els vots de l'UPV...

I a més, molta d'aquesta gent era partidaria com el mateix Mesquida d'un Bloc dretà i nacionalista valencià del blau i bla, bla, bla... ara són "progresistes valencianistes" i bla, bla, bla... Quin mèrit tenen? Canviar de xaqueta? S'han vist arrossegats pel 15M i beneficiats de la crisi, la corrupció del PP, el cansament del bipartidisme i el que al final ha segut l'aparició dels nous partits. En certa mesura s'ho han trobat fet, i la resta que no seguia eixa línia i no estaven al Bloc d'eixes característiques si Compromís haguera fracassat estarien tots al PSOE, per això tenen pinta de pijo-progres la majoria. A qui es vol enganyar?

Tu el que estàs obsessionat és amb això del fusterianisme, quan de fet UPV mai parlava de PPCC, ni de què "els valencians són catalans" ni res d'això i igual que Compromís mai dira que els "PPCC són una nació" però tampoc mai dirà que el "PV és una nació" o que els "valencians no som espanyols". La gent que vota no va pensant en coses d'aquestes, t'obsessiona excessivament el tema.
          I sí, fan molt poca cosa, a mi també em cremen certes actituds, però coses es fan. 

Mil vegades més que féu els fusterians, perqué lo primer és arribar al poder, si després es vol o es pot fer coses, ja es vorà, però primer el poder (institucional, no n'hi ha un altre), si no hi arribes, res de res.

Què els fusterians no fan res? Però si precissament els fusterians del Bloc són els que més fan com en Marzà? I clar que fan cosetes i benvingudes siguen (ho he dit mil vegades!), però quan al PSOE valencià van arribar alguns del PSPV (com Vicent Soler conseller d'hisenda actual, Cucó, Bevià...) també van fer cosestes i anaven de "valencianistes" i fins i tot la gent d'UPV acabava votant-los per allò del vot útil. De fet no hi ha diferència amb la situació actual de Compromís i la gent que fa cert discursos que és el mateix discurs que feien aquests als que havien continuat al PSPV. "Eixir del guetto", "valencianisme de masses" i bla, bla, bla... tot parides que si buscarem a l'hemeroteca podriem trobar en el discurs de Soler, Cucó, Bevià i tota la gent que feia "cosetes" al PSOE i venia del PSPV. Escolta! Què està tot inventat ja, eh!
              Marzà serà o no serà fusterià, que no ho sé, però no actua com a fusterià, i si se li escapa alguna ja procura corregir-ho, per alguna cosa serà. 

La situació actual no és comparable a la del PSPV-PSOE dels huitanta. A banda del context històric, Soler, Cucò i companyia eren elements aïllats dins d'un partit radicalment espanyol com el PSOE. Ara, estem parlant d'organitzacions, Bloc, en certa manera Compromis, d'estricta obediència valenciana.

Que sí, que la diferència no és molt gran, però hi ha diferències i es pot avançar més. Poc? Molt? Ací cadascú valorarà segons la seua impaciència, però no és eixa la qüestió, la qüestió és que, t'agrade o no, només es toca poder i es poden fer coses si t'alliberes de la llosa anacrònica del fusterianisme i bandeges, per inútil, el debat de la catalanitat, nominal o no, dels valencians.

Una cosa és anar amb prudència perquè està on està i una altra dir el que tu dius. Si Marzà subvenciona Vilaweb, Fuset Lo Rat Penat i Oltra la Fundación Baltasar Garzón queden retractats que pensen cadascú i tots se'n amaguen o ho disimulen si els cal, no només Marzà.

Què la proporció del PSPV dins el PSOE és menor que la del Bloc dins l'entramat Compromís-Podemos et done la raó, podem parlar d'una versió 2.0 millorada però no deixa de ser el mateix. I això d'estricta obediència valenciana una altra parida, no és Unión del Pueblo Navarro d'estricta obediència navarra? O Coalición Canària d'estricta obediència canària? I què? En què es nota? Les polítiques es miren pel que es fa, no de quina obediència ets, o era millor Unión Valenciana que Esquerra Unida?

T'agrade o no el debat de la catalanitat sempre el tindràs, perquè va lligat a la valencianitat, si no fóra així el PP no jugaria a dir que Compromís són "catalanistes", que si volen fer de Canal 9 coordinada amb TV3, que si bla, bla, bla... ja pots córrer que el debat sempre el tindràs. Això és com si em dius que el marxisme és anacrònic, ja pots pegar-li voltes que la "lluita de classes" sempre existira, es diga "els de dalt contra els de baix" o com vulgues dir-li, no pots defugir la realitat.
      • Ratolí Hortolà19 1👍 23
        T'equivoques tu, jo no enyoren Fuster, però respecte a la gent que ha patit i ha lluitat per unes idees, ja siguen de la UPV o del PC, sobretot perquè han hagut de viure una dictadura espanyola feixista, i crítiques la prepotència i falta s'humilitat d'eixa persona.
        El Bloc vé de la UPV, i això és així agrade o no i el fracàs amb una tanca electoral del 5% i el blaverisme no ha sigut tanys fracàs perquè han resistit i han servit per crear una cosa més gran i forta. 
          Doncs jo respecte a tot el món, perqué tot el món és respectable, si respecten ells, clar.

No és una qüestió de respectar sinó de valorar políticament. I la valoració és que el valencianisme polític ix del guetto, entre altres coses, quan es desfusterianitza. Això és una evidència inapel.lable.

Sembla com si haguera segut Fuster i els seus deixebles els que han inventat el valencianisme, quan el valencianisme recorre, amb major o menor fortuna, tot el segle XX.

El que va fer Fuster i els seus és derivar-lo cap al catalanisme, subalternitzar-lo al catalanisme (valencians és la nostra forma de ser catalans) i haver perdut dos o tres dècades d'evolució i arrelament social.
          T'equivoques tu, jo no enyoren Fuster, però respecte a la gent que ha patit i ha lluitat per unes idees, ja siguen de la UPV o del PC, sobretot perquè han hagut de viure una dictadura espanyola feixista, i crítiques la prepotència i falta s'humilitat d'eixa persona.

Però què dictadura ni qué niño muerto... ara comparar certes actitudscerts discursos de militants de l'època de la UPV amb un personatge de ficció és cometre un Assassinat en el Comité Central?

Millor que no mireu mai un programa de TV3 anomenat "Polònia", que allà també es critica amb prepotència i falta d'humiltat a polítics...
      "cada vegada que algú diu que va fundar la UPV m'imagine a Estela Reynolds diguent:"Fuster me chupó un pezón"

I quin és el problema?

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.831.986 missatges
  • 205.765 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat