Fòrum

Escapada a Nàpols o Sicília

Warsman126 1👍 110
Estic pensant a fer una escapada de 5 - 6 dies aquest any i estic dubtant entre visitar Nàpols o Sicìlia. 
Amb aquest intèrval de dies crec que em donaria temps de visitar Nàpols (2 dies), les ruïnes de Pompeia (1 dia) i dedicar 1 dia a veure alguna cosa de la Costa Amalfitana.
Pel que fa a Sicília, per fer un recorregut general de l'illa necessitaria molts més dies i tenia pensat situar el punt base a Palerm, visitar aquesta ciutat (2 dies) i la resta de dies fer excursions des de Palerm (a escollir Cefalú, Trapani, temple de Segesta, Agrigento - no sé si seria factible visitar aquest lloc des de Palerm en 1 dia).
Agrairia qualsevol consell o suggeriment així com d'experipencies de raconaires que hagin visitar algun d'aquestes dues destinacions.
Moltes gràcies per avançat.

Respostes

Configuració
  • Canyadesucre5.252 1 412👍 5.529
    Amb un dia pots veure Pompeia, peró si vols gaudir-la passa-hi dos dies i aprofita per visitar també Herculà. 
    I afarta't de les millors pizzes del món.
  • Trinxant9.533 7 217👍 1.580
    Un pèl telegràfic:

Si vas a Nàpols, la illa de Capri val la molt pena (1 dia)

Si vas a Sicília, ja tens bones referències però jo faria una visita a Catània. De fet podries fer un dia costa nord (Cefalú, Taormina, o Etna) i dormir a Catània, i l'endemà tornar a Palermo via Agrigento etc. No hi he estat però diuen que Siracusa val la pena, així com les illes Eòlies.
  • CèsarUsuari sumador12.626 12 161👍 6.042
    Conec les dues destinacions i totes dues paguen la pena, però si vas a Sicília millor lloga un auto. És el que vaig fer el darrer cop: arribada a l'aeroport de Palermo, allà tenia el cotxe esperant, tour de set dies per la illa, amb tres allotjaments ja reservats des de casa i tornada des de l'aeroport de Catània, on entregues el cotxe.

I qui diu cinc dias, pot dir cinc setmanes o cinc anys: Sicília no te'l acabes. Recordo que vaig fer Palermo, Cefalú i el parc delle Madonie. D'allà vaig fer cap a Agrigento i la vall dels Temples, per la zona no es pot deixar de visitar la Scala dei Turchi (és màgic!), desprès Siracusa, Noto, Modica, Ragusa, pujar a l'Etna...

Gent molt amable i gens enganxifosa com et pot passar a Nàpols. Menjar molt abundant (especialment bo el peix a la costa i el cous-cous o gli spaghetti con le sarde o allo scoglio) i preus molt continguts.

Conducció a Sicília. Malgrat tenir molta mala fama, considero els conductors sicilians molt més centrats que no pas els napolitans (sobretot els que van en moto). El perill rau en l'estat de les carreteres, on et pots trobar un sot traïdor darrera de cada revolt, i on l'asfalt i la pintura són una tifa que t'enlluerna cada cop que el sol baixa a l'horitzó. Ah! I les línies contínues acostumen a ser "optatives": són per tot arreu, però tu, com la resta de conductors, has de valorar si tens prou visibilitat i distància per avançar, normalment quan fas la maniobra, si es té espai per la dreta, és de bona educació apartar-se una mica per facilitar la maniobra del que avança.
  • henke52.928 9 8👍 6.840
    Jo a Nàpols hi tinc amics. És una passada, sobretot si la vius amb gent d'allà. Et recomano passar-hi dos dies mínim i endinsar-te pels seus carrerons. 
  • malllamplll_1.723 906👍 1.006
    Conec Sicilia i t'aconsello Palermo sobretot. En dos dies podràs veure moltes coses però en podries haver vist moltes més. 

Trapani no paga la pena però allà tens el telefèric que et puja a Erice.  Interessant poblet amb molt bones vistes de TRapani i illes. 

Cefalu està de cami de Catania i es visita ràpid. Catania la recomano molt i la pots visitar en un dia.Un  cop allà pots prendre l'avio de tornada.

I abans que Erice, millor visitar Noto . Ragusa una vista espectacular de Ragusa Ibla ( la Ragusa antiga)

Agrigento no ho recomano, però si t'agraden els temples aquells 

Si vas a Palerm no busquis allotjament i et diré on has d'anar. envia'm un privat.
  • Sau de Treviac342👍 229
    Et recomano fer la volta a l'illa llogant un cotxe. Des de Girona pots anar amb Ryanair fins a Trapani (la Tràpena catalana). 
    Nosaltres vam sortir de Trapani cap al sud i vam visitar unes ruïnes de Temples grecs que ara no recordo com es deien... La platja de Scala dei Turchi. Les ruïnes gregues d'Agrigento, no te les perdis!!!! El barroc de Noto, Mòdica i un poble increïble allà mateix el nom del qual no recordo... Siracusa increïble. De Taormina no te'n puc dir res.
    A l'Etna hi pots pujar en cotxe fins a certa cota i des d'allà una excursió amb furgoneta gegant fins al cim. Inoblidable. Després vam anar a cercar el ferry a Milazzo per anar a les Eòlies. Stromboli és meravellosa. I tornant a Milazzo vam visitar Palerm, la ciutat del costat amb una catedral increïble, Erice, vila emmurallada medieval encimbellada en una muntanya, que sembla Minas Tirith del Sen dels Anells. Una delícia de viatge. Quinze dies que se't fan curts.
  • Rockafort269👍 128
    Nàpols és una ciutat sense masses coses per veure però molt divertida per sortir i menjar...amb un parell de dies tens prou, depèn dels teus interessos.. Pompeia jo la vaig veure en un matí, vas en rodalies en 20 min... és interesant però si no t'apassiona el tema es fa una mica pessat veure-ho tot, a més l'any passat hi havia moltes parts tancades en restauració.
  • Tico138👍 51
    No oblides en totes les converses recordar que van ser aragonesos, dic catalans.
  • Tomàs Calaixera13.082 10 152👍 295
    Jo vaig anar fa un parell d'anys a Sicília i em va molar molt. 
    Ara, a l'agost vaig trobar bastanta saturació de turistes, especialment a les platges més conegudes.
    Tema conducció, agafat una assegurança pq alló és pitjor que el Carmageddon... Molt al lloro i molta paciència.
    Però que quedi clar que és una destinació molt xula, es menja molt bé! 

• Alerta9.011 8 240👍 603
    Compte si llogues un cotxe, conec algú a qui a Catània li van robar les coses a la cara en un semàfor. Es veu que allà els robatoris a turistes que van en cotxe és freqüent.
  • malllamplll_1.723 906👍 1.006

Jo vaig llogar un cotxe a Sicilia i no em va passar res

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.787.544 missatges
  • 204.563 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats