Fòrum

Oriol Junqueras diu que l'edat mínima per votar en el referèndum serà els 18 anys

Stoichkov Usuari sumador 13.006 12 151 👍 787
I que el Govern treballa perquè el referèndum sigui "el més semblant possible" als processos electorals vigents, és a dir, a unes eleccions al Parlament. 

Jo crec que és una bona notícia que els menors de 18 anys no puguin votar perquè ajudarà a millorar la participació (va en detriment del % de SI però en un referèndum unilateral on hi haurà boicot del PP i C's el que cal prioritzar és la participació).

I per la mateixa regla de tres, els immigrants que no formen part del cens electoral tampoc haurien de poder votar aquest cop. Son sectors molt abstencionistes i ja tindrem prou dificil assolir una participació digna com per anar fer-nos trets al peu anant amb el lliri a la mà.

Respostes

Configuració
  • Turanga_Leela 20.537 5 62 👍 2.836
    Als 16 no pots votar, però sí treballar... OK
  • urzulluz 6.371 7 323 👍 965
    Més que edat mínima jo ficaria un examen de capacitats mínimes per poder exercir el teu vot sent concient del que votes.
  • Marcos41247 742 👍 332
    Jo vaig poder votar al 9N perquè els de 17 anys podiem votar, i me n'alegro,  però és cert que els menors solen ser un grup majorment abstencionista, igual que els immigrants (a més, ja no m'he de preocupar per no poder votar ). Ara el que em preocupa és el tema dels immis que no formen part del cens electoral estàndar: tenint en compte que el que dirigeix el referèndum és en Junqueras, d'ERC, hi ha la possibilitat que vulgui deixar-los participar un altre cop, a detriment de la participació. I a sobre, les CUP segurament farien pressió perquè fos així. No sé bé quina seria la posició del PDeCat ni si podria acabar decantant la balança, l'únic que espero és que en Junqueras es deixi de lliris i ho deixi clar: si no tens dret a votar a les eleccions del país, molt menys al referènum on es decideix el seu futur.

També m'interessa molt que deixin completament clar el tema del vot a l'exterior, perquè potser hi hagi de participar jo (a més de ser majoritàriament independentista, i això és bo). És important. Per la resta, me n'alegro que vagin mostrant informació essencial com aquesta i que sigui així de seriosa; és un bon pas, i ara en necessitem molts d'aquests amb tota la desconfiança que hi ha vers el procés.  Espero que no es trigui massa a parlar sobre el cens (principalment immis i cúmuls espanyolistes) i el vot exterior. 
    • Stoichkov Usuari sumador 13.006 12 151 👍 787
      El vot exterior es bastant mes abstencionista, o sigui que a nivell de cens el que s'haura de fer es incloure exclusivament la gent que ha demanat votar, aixo es una altra cosa a tenir en compte.
      • radi2cat Usuari sumador 34.969 11 15 👍 8.065
        Tambe pot ser que sigui mes abstenscionista per les traves addicionals que hi ha per anar a votar. En qualsevol cas el que es segur es un col-lectiu molt mes sobiranista que la mitjana del pais.
          Es mes sobiranista, sobretot perque el vot exterior que es mobilitza per votar es el sobiranista. Pero si no els hi poses molt facil (vot electronic) no faran centenars de quilometres per votar (expecte la minoria polititzada que faria els km que fos). Compte com els incloem al cens, facilitats les maximes pero que mostrin interes abans, es a dir, no incloguem en el cens 150 mil catalans exteriors per defecte.
          • radi2cat Usuari sumador 34.969 11 15 👍 8.065
            Ja era molt mes catalanista abans del proces tinc entes. I a les darreres eleccions es innegable que es va mobilitzar tant l'unionisme com el sobiranisme, i tot i aixi el sobiranisme entre els catalans a l'exterior era molt extrem.
              Historicamet ha estat mes sobiranista perque normalment la gent que ha marxat fora era gent amb estudis, emprenadora... es a dir, els immigrants andalusos de 70 anys de l'AMB o els seus fills xonis no es mouen de l'AMB...
      • Marcos41247 742 👍 332

El que diu radi2cat és cert, va haver-hi un gran nombre de catalans que van passar per molts mal tràngols per poder votar el 27S. Si hi hagués molta més facilitat de vot la participació exterior augmentaria. I lo millor és que el grup que augmentaria majoritàriament (si no exclusivament) seria el sobiranista, perquè els unionistes a l'exterior poc volen votar, només mira els que viuen aquí...

Tenint en compte l'augment de la distància entre el Sí i el No que aquests vots augmentarien, val la pena, sobretot tenint en compte que en total no impliquen un percentatge del cens electoral tan gran. Els avantatges són més, al meu parer.

• Trinxant 9.180 7 225 👍 1.233
    Ho trobo molt bé. El debat de si els majors de 16 anys poden votar o no està bé, però no cal aplicar-lo precísament ara. És un altre debat i ja es farà quan toqui.

Publicitat

Fòrums

• 8.705.234 missatges
  • 202.199 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats