Fòrum

Jocs d'estrarègia: Blitzkierg 3 i Total War Warhammer

Solidari 2.023 6 816 👍 365
Bon dia. Fa mesos que busco quelcom que s'assembli als jocs que més m'han agradat, però no ho acabo de trobar. Els dos jocs d'estratègia que més m'han agradat són un anomenat Praetorians, de l'any 2002, i un anomenat World in conflict, del 2007. 
Tot i estar ambientats de forma molt diferent, compartien diverses característiques que no sóc capaç de trobar en altres jocs:

Dinàmica pedra-paper-tisores
Hi ha tres tipùs d'unitats (tancs/infanteria/helicòpters/cavalls/etc.) les quals, són febles contra una de les altres dues unitats, i fortes contra l'altra. 

Ritme ràpid de joc. Partides curtes (de 15 a 40 minuts)
No m'agrada gestionar els meus recursos. Vull que es vagin recarregant automàticament, i simplement aplicar-los. Això és compleix, perquè s'han de dominar uns punts de control. 

La meva pregunta és: Algun dels dos jocs que encapçalen el fil, té una dinàmica semblant a aquesta? En cas que no sigui així...em podeu recomanar algun joc que sí que la segueixin?

Podeu aprofitar el fil per fer les consideracions que trobeu pertinents sobre els jocs esmentats, i sobre qualsevol altre rts. 

Salut. 

Respostes

Configuració
  • Lyuh Woon-hyung 564 1 👍 360
    Sens dubte el que busques es Modern Air, Naval Operations 

No s'han de gestionar recursos

Partides rapides (bé, depen )

Definitivament algunes unitats mes "fortes" que les altres

el pots trobar ací 

http://www.matrixgames.com/products/483/details/Command:.Modern.Air.Naval.Operations.Wargame.of.the.Year.Edition

• Pavel_Korchagin 596 👍 689
    El Total War és un joc d'estratègia per torns i tàctica en temps real.

La part estratègica són campanyes llargues (de moltes hores) sobre el mapa d'un continent, que has d'anar conquerint. En aquest nivell has de desenvolupar tecnologies, crear unitats, fer diplomàcia, ...

La part tàctica són simulacions de batalles, on has de fer microgestió de la formació de les unitats, càrregues de cavalleria, tipus de munició de les unitats de projectils, habilitats especials dels generals, aprofitar el terreny, etc.

Pots combinar els dos tipus de joc (campanyes), o només jugar a l'estratègia i autoresoldre la part tàctica (com un Risk), o només jugar batalles (contra la CPU o online).

Si vols ampliar la diversitat d'unitats i de faccions prepara la cartera per pagar DLCs.
  • radi2cat Usuari sumador 34.969 11 15 👍 8.065

Crec que el TW es prou diferent de l'estil de joc que tens pensat.

No m'agrada gestionar els meus recursos. Vull que es vagin recarregant automàticament, i simplement aplicar-los. Això és compleix, perquè s'han de dominar uns punts de control.

En el total war esta separat el mapa de batalla amb el mapa de campanya. Quan estas en batalla, nomes et preocupes de la batalla. Es mes com la imatge classica que tenim de les batalles a l'edat mitjana (al marge de que no sigui exactament realista): Dos exercits es troben cara a cara en una plana i lluiten fins que un dels dos exercits trenca la formacio i fuig. Per tant no has de pensar en obtenir i gestionar recursos mentre estas lluitant. En el joc hi ha unitats que tenen bonificadors contra altres (llances contra carregues de cavalleria, etc) pero no es tan simple i directe com un pedra-paper-tisores. Diria que en aquest joc es molt mes determinant lluitar des d'una posicio mes elevada que l'enemic i/o fer carregues pel flanc o la retaguarda que tenir la unitat especifica que guanya a la unitat enemiga.

https://www.youtube.com/watch?v=V4siz1KrnO0

https://www.youtube.com/embed/V4siz1KrnO0

El mapa de campanya, en canvi, va per torns. Mous els teus exercits pel mapa iconstrueixes edificis a les teves ciutats que et donaran diferents beneficis o et permetran reclutar tropes. Quan un exercit ataca un altre exercit o a una ciutat enemiga es quan es passa al mapa de batalla en temps real. Evidentment si no t'agrada la campanya sempre pots jugar batalles individuals per si soles.

https://www.youtube.com/watch?v=PTmyuV2zKG8

https://www.youtube.com/embed/PTmyuV2zKG8

• Afaitapagesos 329 4 👍 47
    M'encanten els jocs d'estratègia!

Sobre jocs semblants al World in Conflict (joc bestial, per cert) pots provar les sagues Company of Heroes o Men of War, els quals són prou semblants, sobretot el primer. Un que seria una mica diferent però que a mi m'agrada molt és el RUSE, que vindria a ser el mateix però en comptes de centrar-se en un petit escenari controles tot un camp de batalla on es poden fer combats massius. Tots tres estan ambientats a la IIGM.

Company of Heroes 1. És força semblant tot i que al ser un conflicte diferent al WiC les estratègies canvien força.

Imatge del RUSE. Cada fitxa és una unitat i si hi acostes el zoom es veuen i controlen per separat.

Sobre els Total War no crec que sigui exactament el que cerques ja que tot i poder fer batalles personalitzades (seria el que t'interessa) el plat fort és la campanya, on si que has de gestionar els diners millorant els assentaments i estar pendent de no passar-te tota l'estona. Les batalles solen ser curtes i la campanya dura hores.
    • Solidari 2.023 6 816 👍 365
      Moltes gràcies! Tinc el company of heroes 2 comprat a l'steam. Hi vaig jugar una mica, però el vaig deixar perquè les partides em semblaven llargues, i la campanya, difícil. Potser li hauria de donar una altra oportunitat. 
  • Xulomander 3.578 1 564 👍 3.495
    Si et va agradar el World in Conflict mira qualsevol dels tres Wargame (jo tinc l'AirLand Assault). Són dels mateixos autors, si no m'equivoco. I el concepte és similar, però a una escala més gran.

Si vols partides curtes no et recomano el Total War, però potser t'agradaria el Blitzkrieg 3.
  • dikkens 3.343 6 596 👍 126
    Ostres, no te'n podoria recomenar cap, perquè jo en un joc d'estratègia hi busco justament el contrari que tu: que el tema de la gestió de recursos sigui el més complex i ben fet possible.

De fet, per això m'agraden també els jocs de simulació econòmica (tycoon).
  • zzcc 5.439 6 386 👍 1.031
    En certa manera els Total War compleixen això que dius en la part de simulació de batalla, ja que has de saber quines unitats són bones contra altres (ex: llancers vs. cavalleria), i les batalles duren l'estona que dius. Naturalment, la part de campanya dura més, però la gestió de recursos és a nivell molt macro i de fàcil ús.
    Per altra banda, entenc que t'agrada el món de Warhammer i hi entens, sinó opta per qualsevol altre Total War, com el Rome 2 que també és relativament recent.
    Al final què has fet?
    • Solidari 2.023 6 816 👍 365
      Doncs mira, em vaig baixar el wargame i vaig fer un parell de partidetes...però la veritat, a mi la lentitud de portar bàsicament infanteria, em desespera.
      També he descarregat l'starcraft II, starter, i m'ha agradat força. Potser aprofundiré en aquesta via, i per altra banda, potser també investigaré l'apartat només de batalla dels total war. 

Si finalment no em convens res, tornaré a instal•lar el world in conflict. 
        M'estranya el que dius del Wargame, perquè precisament el focus del joc és en les tropes cuirassades i la infanteria mecanitzada.

Jo m'estic viciant a l'Star Wars: Empire at War. És un joc força dolent, però m'he baixat un mod anomenat "Thrawn's Revenge: Imperial Civil War" que afegeix un munt de campanyes, unitats, personatges, faccions i mapes nous, és pràcticament una seqüela no oficial i és espectacular.

Substitueix les faccions originaries del joc per la Nova República i les diferents faccions enfrontades del derrotat però encara no desaparegut Imperi Galàctic, en campanyes que van entre la batalla d'Endor al Retorn del Jedi i la invasió de la raça extragalàctica Yuuthan Vong a les novel·les de la Nova Ordre Jedi. Està basant en les antigues novel·les i còmics que continuaven la història d'Star Wars abans de que Disney fes les pelis noves, i per als fans d'Star Wars és or pur

Publicitat

Fòrums

• 8.705.234 missatges
  • 202.199 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats