Fòrum

Vivim al futur

Prow 19.593 6 68 👍 4.291

Hem encetat tots un nou any. Podria semblar que el segle XXI acaba de començar, però la realitat és que som tan prop de 2034 com del començament de l’any 2000. El temps passa implacablement, i anys que semblen recents i propers es dilueixin ràpidament en el passat, mentre que aquells anys taaan llunyans que havien d’arribar (i que trigarien a fer-ho) es succeeixen, fent semblar que per un instant, estem posant un peu en el futur. Ja vivim al 2017. Veiem què significa això exactament:

Si com jo, tens 35 anys i vius a l’estat espanyol, llavors vas néixer en "democràcia", i la teva infància la va presidir Felipe González, la teva joventut Aznar, i Zapatero els teus vint-i-uns-quants. Avui un marrec de 7 anys veurà Aznar tan llunyà com jo veig Franco, i per a ell l’entrada de l’euro o l’atemptat de l’11-S són tan antic com per a mi la primera crisi de petroli. I per a aquest nen, la mort de Franco queda tan lluny com per a mi els Judicis de Nuremberg.

El meu pare va néixer el 1953, i per tant el seu naixement ja és més llunyà a avui que per exemple, els primers Jocs Olímpics de la era moderna. Si remunto una generació més enrere, 1924, l’any que va néixer el meu avi, ell és més proper a la desamortització de Medizábal que al gener de 2017.

Hitler “va viure” tan prop del temps de qualsevol fet succeït el 1981 (el llançament del segon disc dels gran Iron Maiden, “Killers” per exemple) com qualsevol fet del 1981 (els naixements d’Eto’o i Ibrahimovic i la mort de Josep Pla) tan a prop de 2017. Per tant, si vas néixer el 1981 (com l’Eto’o, Adriana Lima, Pitbull, Paris Hilton o jo mateix, David Piñeiro) que sàpigues que vas viure els teus primers dies més “a prop” de Hitler que d’unes birres amb els teus amics aquesta tarda.

Potser no siguis tan jove com jo i el teu cas sigui encara pitjor. Has nascut abans de 1974? En aquest cas ets més a prop de la dècada de 1920 i Bonnie & Clyde que d’avui 11 de gener de 2017. Si tens 39 anys ets més a prop de 1930 que de 2017. Coneixes a alguna persona de 84 anys o més¿ Doncs el seu naixement és més lluny de l’actualitat que l’actualitat ho està del començament del segle XXII. És possible que pensis “va, però això els passa als iaios, a mi no m’afecta” per què tu ni tant sols en tens 30. Ok. Faràs 23 anys durant aquest 2017? Doncs no riguis tant, per què ets més a prop en el temps de l’assassinat de Carrero Blanco o de les morts de Tolkien, Nino Bravo i Pau Casals que no pas del meme graciós que has retuïtejat fa una estona al teu compte de twitter. I així podríem seguir durant hores. A la següent taula podeu veure quins esdeveniments històrics són més a prop del teu naixement que el teu naixement respecte 2017:

https://s28.postimg.org/75j2j1obh/image.jpg

Fins i tot coses que podríem considerar modernes es queden antiquades. El primer vol del Concorde és més proper a la Russia Zarista que a la de Putin, i el primer gran pas de Neil Armstrong sobre la Lluna queda més a prop de l’Imperi Otomà que de l’Arda Turan caminant ahir al camp del Vila-real. T’has quedat sense alè després de llegir això? Et ve de gust una coca-cola per recuperar-te i començar a assimilar-ho? Doncs la primera ampolla de coca-cola va ser venuda més a prop en el temps a la Revolució francesa que a l’actualitat.

Te’n recordes de la tan aplaudida inauguració dels Jocs Olímpics de Barcelona? Doncs Barcelona ’92 és més a prop de l’arribada de l’home a la Lluna que del darrer discurs del Puigdemont. Després de Barcelona s’han celebrat 6 jocs olímpics més. Quasi la meitat de la població mundial viva ara mateix no havia nascut l’estiu del 92 i no va poder veure l’or de Fermín Cacho o l’exhibició del Dream Team del bàsquet americà de Jordan, Magic Johnson i Bird.

Si ets aficionat al cinema potser t’agradi saber que els següents films són més a prop de l’Armstrong caminant per la Lluna que en Toni Montagutí guanyant el Raconaire de l’any:

The Silence of Lambs (El silenci dels anyells)
Aladdin
Resevoir Dogs
Batman returns
Sol a casa
El guardaespatlles
Nightmare before Christmas
La llista de Schindler

I aquests films es van estrenar més a prop de la Caiguda del Mur de Berlín que l’Henke i el Torraina barallant-se:

The Ring
El senyor dels Anells II: les Dues Torres
Los lunes al sol
Harry Potter i la cambra secreta
El cas Bourne
Star Wars II: L’atac dels clons

“El resplandor” de Kubrick és més a prop de la Segona Guerra Mundial que de l’últim capítol de Merlí.  Star Wars s’estrenava més a prop de la Guerra civil espanyola que d’avui, i “El Padrino” és més a prop del crack del 29 que d’avui.

I el primer anime de Bola de Drac és més a prop en el temps a Stalin que l’últim capítol de Crackòvia. La nova pel·lícula de Blade Runner està ambientada l’any 2049, el qual és més a prop a 2017 que no pas el 2017 respecte el 1982, l’any que es va estrenar el film original. I per últim, una pel·lícula mítica que parla del tema com és “Back to the future II”, passava el 1985, i en ella viatjaven a un futur moooolt llunyà que era el 21 d’octubre de 2015. Des de fa més d’un any, el passat. Assumiu-ho, vivim al futur. Bon 2017 a tots.

Font original on hi trobareu encara més exemples:

http://www.unabrevehistoria.com/2017/01/2017-vives-en-el-futuro.html

Respostes

Configuració

Publicitat

Fòrums

• 8.705.234 missatges
  • 202.199 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats