Fòrum

Mitjans de comunicació catòlics

soldat1.025 8👍 796
Poca gent sap que a casa nostra tenim mitjans de comunicació catòlics 100% catalans i (tèbiament) catalanistes, en concret, 2: el setmanari Catalunya Cristiana i Ràdio Estel.
El setmanari s´ha caracteritzat per defensar el dret a l´autodeterminació de Catalunya, alguns dels seus col·laboradors no amaguen el seu independentisme i critiquen les polítiques brutes del PP i l´Estat contra l´independentisme.
A Ràdio Estel, són molt recomanables programes tals com Plusvàlua (economia), El compromís ciutadà (social), Missatge en una Ampolla (declaradament independentistes) o l´Art de la Reflexió (coaching), entre d´altres. Els programes es poden descarregar des de la web de la ràdio.
Des d´alguns sectors catòlics espanyols s´han criticat força aquests mitjans.

http://www.radioestel.cat/Resultat d'imatges de catalunya cristiana

Resultat d'imatges de catalunya cristiana

Respostes

Configuració
  • Toni Montagutí23.801 6 47👍 12.744
    El Serra d'Or ja no existeix?
      • NasticCAT7.109 8 302👍 2.398
        La cultura en aquest país estarà sempre lligada al cristianisme, o almenys bona part d'ella. Sobre el tema de la política estic d'acord.
        • Nou Barris15.121 7 120👍 8.902
          Sé per on vas, però no em referia pas a això quan parlava de "vida cultural".
      • LesttattUsuari sumador32.686 10 21👍 7.983

No voleu merda religiosa però esteu permetent amb tota passivitat i tolerància tota una invasió de representació islàmica per terres catalanes, mentre aneu xisclant dins de les esglésies catòliques. Una religió, que com molt be ha dit en NasticCat, es la religió que ens representa, com a catalans que som. L'altra, la que esteu defensant i protegint, es completament forana a la nostra cultura i tradició.

Fot un repas a la pagina 1. Veuràs molts comentaris sobre posar "prohibicions" cap a aquesta religió.  I torno a dir, que si aquesta mateixa actitud anés cap els islamistes no trigaria-ho a titllar de racistes i xenòfobs a tot aquell qui ho arribes a fer.
        • Nou Barris15.121 7 120👍 8.902

Lesttatt escrigué:
          No voleu merda religiosa però esteu permetent amb tota passivitat i tolerància tota una invasió de representació islàmica per terres catalanes
          Com se suposa que puc permetre o deixar de permetre res, si no tinc poder executiu? Que potser et penses que sóc Enver Hoxha?  A més a més, no recordo absolutament cap comentari meu on hagi defensat una hipotètica islamització de Catalunya. No menteixis.

Lesttatt escrigué:

No voleu merda religiosa però esteu permetent amb tota passivitat i tolerància tota una invasió de representació islàmica per terres catalanes, mentre aneu xisclant dins de les esglésies catòliques. Una religió, que com molt be ha dit en NasticCat, es la religió que ens representa, com a catalans que som.
          A mi em sembla molt bé que es xiscli dins les esglésies catòliques, les sinagogues, les mesquites o els centres de culte satànics. No faig cap distinció. Personalment, prefereixo manifestar el meu ateisme i la meva defensa del laïcisme d'altres maneres, però no criticaré qui ho faci.

Lesttatt escrigué:

una religió, que com molt be ha dit en NasticCat, es la religió que ens representa, com a catalans que som. L'altra, la que esteu defensant i protegint, es completament forana a la nostra cultura i tradició
          Parla per tu, perquè a mi, com a català, no em representa cap religió -sobretot en un sentit institucional- ni cap amic imaginari; és més, confio que algun dia acabarem amb ells, que ja prou sang i prou patiment han portat a la humanitat. El cristianisme, evidentment, no se'n salva: o això o és que potser la persecució de les bruixes, dels càtars, dels homosexuals, la misogínia generalitzada... són mentides creades pels cristianòfobs, és clar.

Ara bé, si accepteu -i no us ho negaré- que el cristianisme ha estat fonamental en la configuració del nostre territori, és curiós que alhora amagueu l'impacte i l'herència que ens han deixat d'altres creences com ara l'islam o el judaisme, i que han estat determinants per al país. Però bé, qualsevol persona que tingui uns mínims coneixements sobre la història de Catalunya ho sap prou bé, això darrer.

Nou Barris escrigué:
            A més a més, no recordo absolutament cap comentari meu on hagi defensat una hipotètica islamització de Catalunya. No menteixis.

Santornemi.. Personalment, no t'estic dient res a tu. Critico la hipocresia de l'esquerra política, en general, que en part, i posats a dir, tu simpatitzes.

Nou Barris escrigué:

A mi em sembla molt bé que es xiscli dins les esglésies catòliques, les sinagogues, les mesquites o els centres de culte satànics. No faig cap distinció. Personalment, prefereixo manifestar el meu ateisme i la meva defensa del laïcisme d'altres maneres, però no criticaré qui ho faci.

Doncs, no. Es una manca de respecte cap a les persones que res tenen a veure amb la política. I a més, si aquesta protesta esdevé de les esquerres que tant "demòcrates i tolerants" representen ser. Posats a dir, quants cops la Cup ha entrat a xisclar dins de les mesquites.---?.... No fotem, això es fer demagògia.

Nou Barris escrigué:
            Parla per tu, perquè a mi, com a català, no em representa cap religió -sobretot en un sentit institucional- ni cap amic imaginari

Ho he dit mil cops. Soc ateu. Però lluito per conservar les nostres tradicions i cultures. I la religió cristiana, també com a cultura, forma part de la historia de Catalunya. Treu el cristianisme i les esglésies i la nostra identitat catalana acabarà dins del pou de l'oblid, junt amb la llengua.

Nou Barris escrigué:

és curiós que alhora amagueu l'impacte i l'herència que ens han deixat d'altres creences com ara l'islam o el judaisme

Res de curiós. Simplement volem protegir-nos de tota invasió, islàmica inclosa.  Ho volem fer-ho ara com ho porten fent-ho els nostres avantpassats.

L'islamisme no ha deixat res si no ha sigut a base de dominacions.

Una cosa es el que a vosaltres us agradaria viure i l'altra, ben diferent, la veritable realitat que representa Catalunya.
      • GuillemRM2.386 7 747👍 733
        Doncs si no hagués estat per l'església catalana durant els anys foscos del franquisme no s'hagués fet prácticamente res de catalanitat i en català. Era l'aixopluc de la catalanitat.
    • Turanga_Leela24.317 5 44👍 4.451
      Sí, perquè com que hi ha tants fils sobre el tema que esmentes... La Mandarina Dust, que sembla ser l'únic usuari que professa la religió musulmana, només ha obert fils sobre collonades sobre el que segons ella diu l'Alcorà, com fa el Knox, la poligàmia, la poliàndria i merdolades de l'estil que es nota que tenen a veure amb la cultura musulmana d'alguns països; i la gent s'hi ha ficat a tocar les pilotes igual que aquí. Aquí rep una mica tothom, malgrat que alguns esteu obsessionats amb tenir la raó i només veieu el que us interessa.
        No parlo, únicament sobre fils sino de comentaris, com aquests

---Els hi posaria algunes condicions:

1- Res de subvencions públiques.

2- Prohibit negar la igualtat i els drets civils de les persones.

3- Prohibit incitar a l'odi.

---4- Prohibició d'exercir activitats d'educació privada.

5- Pagament de tots els impostos sobre propietats, activitats econòmiques i rendes que percebin. 

....

....

,...

Però no he vist mai obrir la boca de tots aquest per posar condicions als islamistes, quan s'ha permès i tolerat les 270 mesquites que hi han instal·lades per arreu del país.  No he vist mai posar condicions dins d'aquests temples forans mentre si s'està fent per les esglésies. No he vist mai que tots aquests prohibissin l'odi i el masclisme que representa l'islamisme, però si que carreguen contra un suposat "odi" de la religio cristiana...

Això se'n diu hipocresia.
    • virot6.895 3 316👍 2.819
      enseguida -> de seguida 
  • Oscar lo RoigUsuari sumador23.121 13 53👍 175
    Al País Valencià hi ha la històrica revista Saó, fermament valencianista.

https://ca.wikipedia.org/wiki/Sa%C3%B3
  • ElCamell2.264 778👍 1.599
    Jo no sóc catòlic, ni tan sols cristià, de fet en algunes coses de l'Església Catòlica hi estic força en contra, però respecto les creences de qualsevol i crec que tot suport a la independència és benvingut. A més l'Església, encara que no ens ho sembli, encara té moltíssima força a Catalunya i al món. Tindre el Vaticà de la nostra part seria un gran què. Malgrat tot crec que el lobby de l'Opus Dei, bàsicament espanyolista recalcitrant, té molta força per aquelles contrades.

Durant el franquisme, sense anar més lluny, al caliu de l'Església catòlica catalana va començar a rebrotar el catalanisme polític (aplecs a Montserrat, publicacions...), ja que des d'altres instàncies el catalanisme polític i, en gran part, el cultural, estava fortament reprimit. I l'Església catalana ha sigut tradicionalment molt progressista, molt més que els seus rancis homòlegs espanyols. I així i tot el franquisme no va dubtar de tocar el crostó de l'Església catalana quan va caldre.
  • Desconfiat3.024 2 639👍 2.996
    L'anticlericalisme petitburgès d'alguns fa basarda. Són mitjans en català a favor de la independència, que apart escolta poca gent i no molesten a ningú, perquè collons hi hem de conflictivitzar? 

Publicitat

Fòrums

• 8.877.884 missatges
  • 207.090 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat