Fòrum

Tv3 té un 82% més de personal que Telecinco

estepario4.462 1 483👍 676
El balafiament de la televisió autonòmica catalana en xifres

En nombre de canals en la TDT, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) compta amb fins a cinc canals públics: Tv3 (generalista), 3/24 (informació), Super3/33 (infantil/programació alternativa), Esport3 (esports) i TV3HD (emissió de Tv3 en alta definició).

Així mateix, en termes de plantilla, els empleats de la televisió autonòmica catalana sumen un total de 2.312 treballadors. En comparativa, el mastodont televisiu català compta amb un 82% més de plantilla que Mediaset (1.266 empleats) i un 28% més que Atresmedia (1.800 empleats).

Comparant-ho amb la resta de televisions autonòmiques, Tv3 disposa prop del doble de plantilla que Canal Sud que ostenta 1.257 treballadors, mentre que Euskal Televisa i Telemadrid expliquen de respectivament amb 975 i 317 treballadors.

Els mitjans catalans percebran 315,2 milions d'euros d'acord amb els Pressupostos de 2016. Sobre aquest import, la CCMA obté el 74% d'aquesta partida, és a dir, 233,8 milions d'euros (la major xifra entre els organismes audiovisuals autonòmics), deixant 81,4 milions per a la resta de mitjans tant d'àmbit privat com a públic.

La subvenció d'un model deficitari

El balafiament en els mitjans públics catalans des de la Generalitat no és un esdeveniment nou ja que en l'etapa d'Artur Mas, que va aconseguir les presidència l'any 2010, es van injectar un total de 893 milions d'euros.

L'any 2011 Artur Mas va concedir 322 milions d'euros en subvencions. Malgrat està injecció de capital la Corporació catalana va signar unes pèrdues de 9,2 milions d'euros.

En els anys successius la Corporació va seguir la seva senda deficitària... L'any 2012 el dèficit va ser de 7,4 milions d'euros, en 2013 la xifra es va estendre fins a 13 milions i l'any 2014 els resultats negatius van arribar fins als 25 milions d'euros.

Tv3 com a instrument de suport al moviment secessionista

La televisió pública catalana s'ha doblegat al servei de l'independentisme, la qual cosa ha suscitat una infinitat de crítiques per diverses associacions, entre elles el Col·legi de Periodistes de Catalunya que ha reclamat la necessària imparcialitat que deuen tenir els mitjans públics:

El Col·legi de Periodistes insisteix que cal continuar vigilants per evitar relliscades. Recorda que els mitjans públics de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals disposen d'un Llibre d'Estil on queda molt clar que no poden fer convocatòries encobertes de manifestacions. S'han de cobrir les manifestacions i expressions cíviques “sense prendre partit per cap de les persones o entitats que participen” i no poden col·laborar en “la convocatòria d'actes que puguin comprometre el principi d'imparcialitat”.

Així mateix, el Confidencial va destapar en un document restringit com en l'última Diada de Catalunya, Tv3 havia planificat la seva emissió sota les ordres de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC),entitat independentista que promou la manifestació i que va concórrer a les eleccions de l'autonòmiques catalanes al costat d'Artur Mas.

En aquest document es van fixar les condicions de retransmissió de Tv3 de les càmeres i realitzadors dels quals disposava la ANC en tot el recorregut de l'Avinguda Meridiana de Barcelona.

El biaix que ha pres Tv3 abasta no només els actes polítics sinó també els esdeveniments esportius. L'últim d'ells que ha transcendit, ha estat el resultat de la prova de ciclisme en els Jocs Olímpics, en la qual a 'Purito' se li va incorporar la bandera catalana en lloc de l'espanyola.

Les Televisions públiques a Espanya

A pesar, de les desorbitades xifres que es manegen a Catalunya, la veritat és que les televisions públiques suposen un important desemborsament anualment per als ciutadans del país. Sobre la base dels pressupostos anuals de l'any 2015, aquests organismes van costar 1.877 milions d'euros.

La Corporació de Radi i Televisió Espanyola (CRTVE) va sumar l'any passat un pressupost de 948,70 milions d'euros, amb una plantilla de 6.354 treballadors, el cost dels quals era de 377 milions d'euros.

L'any 2015, els mitjans autonòmics van pressupostar 928 milions d'euros. D'aquests, Catalunya va destinar el 24,25% (225 milions), Andalusia el 17,40% (161,50 milions), el País Basc el 13,22% (122,70 milions) i Galícia l'11,50% (106,80 milions).

En termes estatals, la CRTVE costa 20,28 euros per ciutadà. El cost per habitant és més dispar entre les autonomies, l'organisme audiovisual autonòmic més car en relació als seus habitants és el del País Basc amb 56,06 euros per habitant. Li segueixen l'organisme gallec amb 38,85 euros per habitant, l'aragonès amb 34,72 euros i el balear amb 31,73 euros.





https://www.elblogsalmon.com/economia/tv3-tiene-un-82-mas-de-personal-que-telecinco-estamos-tirando-el-dinero-publico


Respostes

Configuració
  • eltalp5.249 10 407👍 1.231
    TV3 amb qui s'ha de comparar és amb TVe

    TV3 i TVE: una comparativa

    5 OCTUBRE 2015

    De fa mesos que han anat creixent les crítiques contra TV3 per la seva parcialitat entorn el procés sobiranista i el seu seguidisme en favor del Govern. Sense menystenir moltes d’aquestes crítiques –algunes de les quals han estat realitzades des d’aquest observatori mateix– el seu to a vegades ha estat desmesurat, comparant la televisió pública catalana amb Telemadrid o Canal 9. Dues televisions que la gran majoria de residents a Catalunya no poden veure. En canvi, la comparació amb TVE s’ha fet moltes menys vegades. La radiotelevisió pública espanyola pateix una crisi de credibilitat, amb constants protestes dels seus treballadors i una important caiguda d’audiència. A més, les seves cadenes de ràdio i televisió són les menys plurals a l’hora d’enfocar el procés sobiranista, tal com va evidenciar un informe de Mèdia.catl’any passat.

    Aquest cap de setmana s’ha pogut veure una nova mostra de la diferència entre ambdues televisions públiques.

    TVE programava dissabte a la nit en el marc d’Informe Semanal un reportatge sobre la Catalunya post 27S, o més aviat sobre el futur d’Artur Mas, ja que aquest punt centra la major part de la peça. El mateix llenguatge escollit pel programa ja és una declaració d’intencions: “desafiament separatista” per referir-se al procés sobiranista o “radicals antisistema” per parlar de l’esquerra anticapitalista. Les dades que s’ofereixen tampoc són neutrals: davant un 48% de les formacions independentistes s’assegura que el 52% va votar ‘no’, una xifra que inclou els vots en blanc, sense comptar amb formacions que han demanat no ser comptades en aquest bloc.

    Totes les fonts escollides són clarament antiindependentistes: Màrius Carol i David Jiménez, directors de La Vanguardia i El Mundo respectivament, el professor universitari Francesc de Carreras i l’expresident del Tribunal Constitucional Ramón Rodríguez Arribas. Només el professor de ciències de la informació Toni Aira ofereix una versió diferent, i tot i així part de la seva intervenció se centra en les diferències programàtiques entre Junts pel Sí i la CUP.

    Els arguments exposats repeteixen els arguments catastrofistes i de la por exhibits durant la campanya electoral: fractura social –incloses les “famílies que no es parlen”-, expulsió de la UE, ruïna econòmica, aïllament i trauma.

    En cap moment apareix una sola veu que defensi les posicions independentistes –o ni tan sols que les intenti explicar- i l’única referència a una mesura tan polèmica i contestada com la reforma del Tribunal Constitucional és la defensa aferrissada que en fa Francesc de Carreras.

    L’endemà TV3 emetia Parlem? Dins el programa 30 Minuts. Aquest reportatge, molt més llarg que el de TVE, se centra en les possibles alternatives a la independència de Catalunya vistes des de Madrid. Al llarg del documental apareixen fins a una quinzena de fonts entre polítics, acadèmics i analistes opinant sobre les opcions d’independència o les alternatives per cercar un la “comoditat” de Catalunya dins Espanya. Totes les fonts excepte dues –el professor de Ciència Política, Ramón Cotarelo, i l’analista Jaime Miquel- són obertament contraris a les tesis independentistes.

    TV3 obvia en tot moment les tesis polítiques independentistes –si bé el programa es fa en un marc mental en el qual s’accepta la victòria sobiranista com a fet- i se centra en la contraoferta espanyola per tal que l’espectador decideixi si aquesta és interessant o creïble.

    Ara, en un punt van coincidir ambdós programes: cap d’ells va incloure ni una sola dona entre les fonts.

    biaixCatalunyafontsindependèn


    http://www.media.cat/2015/10/05/tv3-i-tve-una-comparativa/


  • eltalp5.249 10 407👍 1.231
    Avui he vist la tertúlia de 24 horas de TVE... i tots els tertulians estaven d'acord amb la manipulació de la televisió catalana i de les escoles...


    .... com si les televisions espanyoles i les escoles espanyoles no manipulessin




    Suposo que si algú no combrega amb aquestes "vertitats" el deuen de despatxar a l'instant...




    Gran pluralitat a TVE

    RTVE: 50 tertulians contra la consulta, cap a favor

    Un estudi de Mèdia.cat analitza la pluralitat ideològica dels opinadors als mitjans catalans i espanyols

    http://www.ara.cat/media/RTVE-tertulians-contra-consulta-favor_0_1243675758.html


    (aquest article és mamella de monja !! boníssim !!!)

  • llamp42.427 16 12👍 8.841
    compara amb la BBC sisplau!


  • eltalp5.249 10 407👍 1.231
    Pressupost de RTVE: gairebé 1000 miliions pagats TOTS de l'erari públic

    TVE = 0 publicitat. Tot ho paguem de les nostres butxaques

    RTVE presenta para 2016 un presupuesto equilibrado, con 974 millones de euros de gastos de explotación


    Pressupost de Tv3: 304 milions

    Ara, desconec quin percentatge de cobertura publicitària té




  • AndreuNin300 4👍 320
    Poder TV3 te més personal del que caldria,sobretot acumulat dels diversos governs que han anat entrant i sense fer feines concretes,però intentar comparar un mitjà públic que te més obligacions que un de privat,que ha de tenir més corresponsals,programacions no estrictament comercials no crec que se l'hagi de mesurar per aquí.Per mi TV3 malgrat diverses degradacions que porta patint,de recursos,de sous als treballadors base i de certes linies editorials progovernamentals,te un potencial molt gran i bé faríem de amb critiques constructives potenciar-la i en tot cas exigir-li programes de més qualitat,que quan li han deixat els ha fet.Sempre tindré més empatia cap a un mitjà públic que ha de vertebrar territori,donar espais que altres mitjans no donaríen,que als mass media privats que tenen interessos aliens a la formació i a l'informació.
  • dimissiopuntorg23.215 12 52👍 18.681
    TV3, la corpo sencera, és una eina meravellosa que no para de caure en mans de polítics sense visió. Espero que aviat arribi un nou equip directiu que en faci la televisió pública de qualitat que ens mereixem.

    I això no es podrà comparar ni amb Telecirco ni amb Teve1.

Publicitat

Fòrums

  • 8.877.843 missatges
  • 207.089 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat