Fòrum

Quin seria el programa electoral del teu partit?

Xulomander4.025 1 532👍 4.050
Us proposo un petit joc, escriure una llista de mesures immediates o un programa polític sobre el que farieu si manéssiu, sigui a l'Estat Espanyol ara o a una futura Catalunya independent. A veure que dieu

Respostes

Configuració
  • FollUsuari sumador73.986 10 3👍 32.297
    No tinc temps per escriure tots els punts, però des d'un punt de vista realista m'agradaria ser un Estat com Suïssa en tots els àmbits. I abans que digueu, la banca a Suïssa ocupa un 6% i a Espanya un 4% del PIB o sigui que no és la diferència, Suïssa és un país tremendament productiu, competitiu i disciplinat fiscalment i monetàriament.

Un Estat que gasti de l'entorn del 30% del PIB (nivell Suïssa, Canadà) en comptes de entre 45 i 60 (com l'Estat Espanyol, França i la majoria d'Estats europeus).

Això implicaria evidentment impostos més baixos i menys despesa.

Però també m'agradaria que fos molt descentralitzat, descentralitzat de debò, com a Suïssa.

I en quant a regulacions que sempre prioritzés el màxim de llibertat (és a dir no intromissió en la vida privada de les persones, que cadascú es fiqui al llit amb qui vulgui, legalització almenys de les drogues toves...)
    • Nou Barris14.874 7 123👍 8.247

Foll escrigué:
      I en quant a regulacions que sempre prioritzés el màxim de llibertat (és a dir no intromissió en la vida privada de les persones, que cadascú es fiqui al llit amb qui vulgui, legalització almenys de les drogues toves...)

Excepte en matèria d'immigració, oi?
      • FollUsuari sumador73.986 10 3👍 32.297
        Els drets i deures són per als ciutadans del país.

D'immigració n'hi ha d'haver, però regulada, escalada i legal (en la meva opinió, que no la de molts liberals).

Per què? Doncs perquè si és massiva el que guanyes de llibertat per un costat permentent-la ho perds per altres costats.

Molts liberals simpatitzen amb llibertat total de moviments però clar també teoritzen d'un sistema on pràcticament no hi hagués Estat, per tant que a tu entri 1 milió de persones a mantenir no et suposaria pagar més impostos, per exemple.

Tocant de peus a terra per mi queda clar que la immigració ha de ser regulada i més tenint en compte que a Catalunya la gent vol un Estat del Benestar ampli i paternalista i això vol dir que és universal i que per tant entra gent que fa pocs anys que és aquí i que ara mateix ja està estirant més del que ha aportat. 

Si ve en grans contingents pot venir gent que porti altres idees contràries a la llibertat, o que directament no esitguin disposats a respectar les normes i les lleis i es dediquin a delinquir.

O que poden estar en contra de la sola idea de que l'Estat no hauria d'interferir en la vida de la gent. Si ara un 20% de francesos van a Suïssa a emigrar podria canviar l'status quo polític i tornar-se en un Estat que respectés molt menys la llibertat dels seus ciutadans. Ja no diguem gent que porta idees com l'islam. I si acceptes la democràcia acceptes la dictadura de la majoria, per tant les idees que aporti la gent que entra comptaran i normalment estaran molt predisposats a reclamar de la prosperitat aconseguida per els ciutadans de la nació en qüestió.

Anant un punt més lluny en la reflexió: l'Estat es sustenta en l'Estat-nació, la creença de que la teva nació és una comunitat per la qual tens uns deures (impostos i contribucions) perquè teniu uns interessos compartits (no només defensa sinó llengua, cultura, patrimoni històric...) per tant s'ha de vetllar per preservar això i en el nostre cas a més vetllar per preservar la llengua. Una immigració descontrolada ha estat un altre clau al taüt del català.

Per tant jo, com a ciutadà, el que vull és el millor per mi, per als meus i per la meva nació. Al meu entendre: llibertat econòmica que porta prosperitat, llibertat individual perquè cadascú es faci el seu projecte de vida i busqui la felicitat i poca immigració que garanteixi el manteniment de la llengua i la nació com a columna vertebral del país. I que em garanteixi a mi la meva llibertat de viure en un país català i de parlar la meva llengua en l'únic territori del món en el que ho puc fer.
  • torraina_infernal32.580 9 19👍 14.809
    Em deu tocar o així...viam:

1-Fer fora a tot aquell que no sàpiga parlar català ni l'utilitzi. Podrà tornar a entrar un cop l'hagi après. De mentre no emprenyi, es quedi a fora. Si insisteix i hi està d'acord se'l pot condemnar a pena de mort.

2-Acabar amb les putes societats i merdes mercantils. Rere una empresa hi ha un sol responsable que llepa amb la seva puta pasta/patrimoni.

3-No existeixen els parlaments. Hi ha un software que ho gestiona i tot es posa a vot. Per a votar certs temes primer hom ha de passar exàmens demostrant que té coneixement sobre el que es vota. Els temes més generals són oberts a tothom que demostra que està informat. Exàmens de ciutadania permanent.

4-Els polítics no cobren i només hi pot accedir qui té una feina. Només fan de portaveus del software des dels mitjans mateixos.

5-No hi ha cap diferència entre home i dona. Tots tenen els mateixos permisos, els mateixos sous, les mateixes responsabilitats. La custòdia sempre és compartida i no hi ha pensions, ni merdes. Les propietats són de qui les paga i sempre es venen quan s'acaba una relació.

6-Es prohibeix televisar programes lumpen, sobretot esdeveniments esportius al mateix temps que s'incentiva la realització d'exercici físic.

7-La manca de rendiment escolar es paga traient drets a la família i a l'estudiant.

8-Retirada completa de beques. Escolarització i menjar béns gratuïts pels ciutadans.

9-Reducció de l'edat mínima d'ingrés a presó als 5 anys.

10-Instauració de treballs forçats. Compliment de les penes completa.

11-Reduir el llistat de lleis fent-lo accessible a tothom. Esborrar de l'existència el concepte de jutge i advocat. Un software emet sentències completament tècniques i lògiques.

12-Acabar amb l'església i prohibir totes les religions menys la Cristiana. Mantenir la part cultural i ètica de la moral cristiana. Això es podrà revisar.

13-Control complet de la immigració. Agafar només els immigrants que tindran feina. Deixar-los un temps concret perquè aprenguin llengua i passin examen de ciutadania. Un cop siguin ciutadans han de ser tractats exactament com la resta de ciutadans. Penes altes per actes racistes contra aquests nous ciutadans catalans.

14-Cal guanyar-se la ciutadania. Es comença des de baix. Societat basada en mèrits socials/culturals. Els menors tenen menys drets que els adults i no pas més. L'accés a l'edat adulta és un bé positiu. Els nens volen esdevenir homes i no pas restar infantilitzats per sempre més, com ara.

va....plego que no acabaria mai...
  • rotllan5.353 3 402👍 3.154
    Si mai he de manar que sigui sense passar per eleccions.
    Faria realitat el somni de la Catalunya Rural
  • Tuixec2.726 7 675👍 894
    1. Canvi de tota la llei electoral.  Implantació del vot telemàtic. Els diputats de cada llista representen un cert número de ciutadans, però si tu discrepes de qui has votat en un tema i tens temps i coneixements, has de poder votar telemàticament.    Cal reservar uns quants escons per aquella gent que vol que el seu vot sigui secret, i aquests per raons òbvies no podrien votar telemàticament.

2. Estudi estadístic seriós del model d'imposts , per elaborar un nou sistema de recollida d'imposts a les empreses. No ha de ser només proporcional als beneficis (que també), sinó al ratio benefici per empleat i variable en funció del tipus d'activitat econòmica que es vulgui promoure.  Això és per incentivar economia productiva, ocupació, desencoratjar l'especulació i donar una alternativa per abaixar els imposts als empresaris per pagar menys (la alternativa és contractar gent i/o dedicarse a un sector estratègic pel país).

3. Un cop estigui implementat el nou sistema, que dona alternatives. Abolició de totes les desgravacions per fundacions i demés martingales fiscals.

4. Els funcionaris amb pla¢a fixa amb sou mínim (o congelat pels actuals) i la resta lligat a productivitat. Protecció dels funcionaris vs canvi de govern, si. Barra lliure per l'escaqueig, no.

5. Inabilitació als periodistes condemnats per mentir (temps depén de la severitat).
    • Suscrofa14.100 2 134👍 14.046
      Bonica fantasia tecnocràtica, però per a desgràcia del que desitjarien colar alguns, els problemes socials no es limiten a la gestió pretesament tècnica d'allò existent, el paradigma postpolític és profundament contingent i propugna una forma sistemàtica de dirimir els conflictes d'interès de la societat en una direcció políticament definida. Com que ets intel·ligent no dubto que, adonant-te dels prejudicis que tamisen les teves propostes, podries plantejar un model millor.
      • Tuixec2.726 7 675👍 894
        No se gaire d'economia, i per res intentava ser tecnòcrata.  Per això vull reformar la llei electoral i donar veu directa a la gent, si així ho vol i evitar conxorxes on tots els polítics voten el mateix presionats pel poder (per exemple la modificació de la constitució espanyola imposada per la Merkel no s'hagués aprovat mai si la gent hagués pogut votar)

La majoria dels punts que poso estan destinats a que els empresaris deixin de fer enginyeria fiscal per evadir imposts, oferint-los una via per que paguin imposts similars a d'altres paíssos, però a canvi de reportar beneficis a la societat. No tinc ni idea de com fer-ho, per això crec que cal un estudi estadístic acurat amb dates accessibles per tots, perquè després poguem votar les propostes.

A mi m'agradaria un model on alimentació educació, sanitat, 1r habitatge i serveis bàsics siguessin de titularitat pública, i en productes de luxe (gadgets, cotxes, 2es residències, oci) l'estat no s'hi fiquès massa, a banda de garantir les condicions laborals dels treballadors i regular els imposts. Però no sé si és viable i per això no ho incloc al programa. Si expropiar vol dir treure i no compensar als empresaris, ningú voldrà engegar un negoci, i ho vulguis o no o canviem el model del mon sencer o si no ets al capitalisme et quedes enrera.

Si lo de tecnocràcia ho dius per la eficiència dels funcionaris, hi ha àmbits com la escola o medicina on les coses rutllen molt bé i sort en tenim dels grans professionals, però a ajuntaments i tasques administratives generals de l'Estat hi ha gent que es neguen a treballar i no hi ha absolutament cap conseqüència. Conec diversos interins de departaments d'ajuntaments que tenen la motivació pel terra i minvant, perquè els companys amb pla¢a fixe o són incompetents rematats (no saben fen servir un processador de texte o una fulla de càlcul) o directament es neguen a fer cap feina.
  • Warbird5.617 5 381👍 1.292
    Partit realista amb reformes que considero necessàries i algunes de menys importants:
    -Reforma del sistema de pensions urgent, enderrerir l'edat de jubilació, donar possibilitat al jubilats de tenir feines, introduïr una part de capitalització, etc.. Les mesures que facin falta per crear un sistema sostenible, hi ha gent que fa recerca en aquest camp més preparades per decidir-les que jo, així que els faria cas.
    http://www.fedea.net/propuestas_b/pensiones/pdf/propuesta_pensiones.pdf-Mercat laboral més flexible amb contracte únic.
    -Estudiar l'eliminació del sou mínim, o si més no tornar a posar un sou mínim especial pels joves, més baix que el normal.
    -Dur a terme liberalitzacions necessàries i donar moltes més facilitats a la creació de negocis, a més de crear un entorn que capti inversions estrangeres.
    -Fer cas de la gent que sap per crear un model que limiti les emissions de CO2, amb l'objectiu de fer una transició a un model energètic semblant al francès: Forta presència de l'energia nuclear amb renovables.
    -Acceptar refugiats.
    -País obert a la immigració i ser conscients dels beneficis que comporta, però sent realistes. Si bé és un tema que no esta clar, un mçon sense fronteres també podria dur associat  molts problemes.
    -Copagament sanitari.
    -Canvi en les taxes universitàries. El preu ha de ser el total que costa la matricula, però aplicar descomptes immediats per beques segons la renda i l'expedient acadèmic.
    -Dèficit zero amb un nou model d'administració pública. Adéu a la figura intocable dels funcionaris.
    -Estudiar augmentar l'inversió en I+D+i. La ciència és molt important.
    -Legalitzar la marihuana.
    -Impulsar una reforma del mercat bancari com la que volen dur a terme els de C's.
    -Una molt necessària reforma de l'educació.
    -Favorable a firmar tractats de lliure comerç

• fcim18.224 8 81👍 1.089
    Una dictadura, m'autoproclamaria líder de la Revolució, triaria a dit els membres del Govern... En fi... Calen més detalls? 
  • Suscrofa14.100 2 134👍 14.046
    Guanyar el poder, primer. Exercir-lo en favor de la classe treballadora, després.
  • dimissiopuntorg21.649 11 60👍 16.845
    Punt 1. Proclamar la monarquia global.

Punt 2. Coronar-me.

Punt 3. A gaudir.

• EPS53.907 11 7👍 4.530
    Jo aplicaria la sharia directament, així no m'hauria de trencar el cap amb idees.
  • pantos1.274 6👍 650
    El que no sigui el de la Cup.
  • serdo69👍 31
    Anarquia i cervesa "fría".
  • Carousel2.683 1 680👍 2.169
    Hmmm... 

Ponis per uns i banderetes catalanes pels altres.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.807.888 missatges
  • 205.115 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat