Fòrum

Vosaltres creieu que algún dia una familia podra tornar a viure d' un petit comerc?

cristinon14.443 7 129👍 387
Bon día.

Tornara el resplandor dels petits comercos?

O aixo ja s' ha acabat per  sempre o per molts anys?

Respostes

Configuració
  • medieval1.168 5👍 7
    Vosaltres creieu que algun dia en Cristinon escriurà bé en català ???
  • ocelldefoc3.313 4 603👍 766
    Amb les polítiques neoliberals és impossible que tornin.
  • Ó Thuaidh1.215 6👍 311
    Sí. El dia que els ajuntaments tornin a facilitar l'estacionament de cotxes a prop d'aquests comerços de sempre, en comptes de dificultar-lo i criminalitzar-lo.

Tan senzill com això. Deixant de banda de les botiguetes de barri, amb els seus clients de barri, la majoria de gent va allà on li faciliten arribar-hi; no allà on ha de donar deu voltes per aparcar, i a sobre pagar una pasta.
  • ElCamell1.568 951👍 1.023
    Doncs... sento dissentir amb la majoria de vosaltres, però que jo sàpiga encara existeixen els petits comerços familiars i molts.

Jo sóc d'una vila de 25.000 habitants, que no és precisament petita, i tenim mercat municipal amb paradetes de tota la vida on tothom es coneix (carnisseries, verduleries, peixateries, de menjar preparat...), i per tot el poble hi ha tendes familiars o que porten 30 o 40 anys, des de llibreries fins a merceries, de roba, armaries per caçadors, sabaters, serrallers, licoreries... I de tant en tant tanquen alguna i n'obren una altra. Hi ha tendes que, fins i tot, ja hi eren en temps dels meus avis i s'han traspassat de pares a fills.

A molts pobles del voltants sé que això també és així i pobles més petits ja no cal ni dir-ho, i a barris de Barcelona, com Sarrià (la part de poble de tota la vida), Sant Gervasi poble, Sants (als voltants de Santa Caterina, Violant D'Hongría), Les Corts (pel voltant de la Travessera a la part antiga), Gràcia... encara és així. Dic aquests barris perquè són els que conec més.

És cert que poden haver-hi menys que quan jo era un nen, però moltes de les que hi havia encara hi són i es tanquen i s'obren cada any.

Així doncs la pregunta s'hauria de reformular perquè hi ha molta gent que ja viu del petit comerç, si potser l'usuari que ha obert el fil vol dir si tornarem a l'època de l'Auca del Senyor Esteve o de L'Escanyapobres, doncs no, no crec que hi tornem pas mai.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.787.122 missatges
  • 204.552 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat