Fòrum

Quin raconaire s'ha mudat al Japó????

Brioix4.406 4 487👍 1.008
He he he... no sé, no sé... no sé qui és, però hi ha algú entre nosaltres que se n'ha anat a viure al Japó...!

Tenim proves de la moguda!

Respostes

Configuració
  • catalàamallorca34.365 6 18👍 9.628
    Em surt l'avís de que l'enllaç no és segur... 
  • FuRTiUsuari sumador18.206 11 87👍 5.163
    Quina web fa aquest report? Com a mínim segons el rang en què el fes hi hauria de sortir Suècia, Països Baixos, EUA, etc...
  • Alcalaní_PV13.335 7 152👍 625
    Sé com a mínim d'un raconaire que porta anys treballant i vivint al Japó. Una altra cosa es que ho vulga manifestar. XD
  • Marujito102 2👍 138
    Part del tràfic dec ser jo. Llegeixo el fòrum cada dia des del Japó.
      • Marujito102 2👍 138
        En algunes coses bé i en altres no tant. Tot i que hi han moltes coses que si fos per mi importaria a casa nostra. Però vaja, cada lloc és com es amb lo bo i lo dolent. Per cert, a Tòquio, hi ha catalans per parar un tren!
        • Turanga_Leela25.052 5 43👍 4.758
          Jo ahir a un restaurant vaig tenir un japonés molt a prop assegut menjant pasta amb brou fent els majors sorolls que et pots imaginar. Quin puto fàstic de paio: des que va entrar es va asseure on li va surtir de la polla sense que ningú li donés permís i va demanar tota l'estona ser atès el primer quan havia arribat l'últim (i el pobre cambrer intentant ser lo més diplomàic del món i explicant-lo en anglès que no era l'únic que volia dinar i que hi havia més gent abans que ell esperant). Quin puto personatge més infantil i maleducat. Mai havia vist japonesos menjant, espero que no siguin tots així.
        • Tobies19.069 13 78👍 10.230
          Molt bé!

Hi ha oportunitats de feina al Japó per un català sense coneixement de japonès? Feines no qualificades tipus restaurants, bars, etc?
              Hosti noi, no saps com t'envejo!

Sóc un gran admirador del Japó i moltes vegades m'he plantejat d'anar-hi. L'idioma, la draconiana política de visats que tenen i el fet que de no tenir-hi cap contacte m'han fet tirar endarrera. Crec que és un país que s'ha de conèixer!

Per cert, com funciona exactament això del visats?
              • Marujito102 2👍 138

L'assumpte dels visats no es tan enrevessat com sembla en realitat. Les opcions que tens son les següents:

- Visat d'estudiant: S'obté cursant a alguna universitat, escola de formació professional o escola de japonès (Opció mes comuna). Més enllà de tot el tema de fer tota la paperassa es fàcil de obtenir, però s'han de gastar calers. L'estada mínima a una escola de japonès per a que et donen un visat crec que es de mig any, i això ja deu costar uns tres-mil euros depenent de la escola. Amb aquest visat es permès treballar a mitja jornada.

- Visat cultural: Si vens a estudiar alguna cosa relacionat amb la cultura o les arts japoneses. Remarcar que amb aquest visat no pots treballar.

- Visat de feina: Doncs com a qualsevol país del mon. Que et contractin a una empresa i aquesta t'esponsoritzi. Ha de ser una feina qualificada en la que la empresa pugui justificar la necessitat de contractar un estranger. Et poden demanar anys d'experiència prèvia en el camp.

- Visat matrimonial: No cal que ho expliqui gaire no?xD

Si t'interessa i vols un consell, estalvia una mica per a poder pagar-te un any a una escola mentre estudies un mínim de japonès (Almenys el primer volum sencer del Minna No Nihongo). Si vens amb coneixements del idioma i et saps moure podràs trobar feina en un parell o tres mesos. En aquest sentit coneixer catalans i espanyols es clau perquè sempre hi ha algú que coneix d'un lloc o altre on busquen a gent. També hi han pagines a internet enfocades a buscar feina per a estrangers com ara GaijinPot.

I aquí al clau: Si vens aquí i ets solter, trobar femelles japoneses es MOLT FÀCIL No vull dir que les japoneses siguin fàcils, hi ha de tot, però es ben sabut aquí que al Japó als estrangers l'autoestima ens puja com l'escuma perquè sempre et sents molt sex-symbol, en tant en quant un es sent observat amb mirades luxurioses de milfs japoneses... xD I no es broma. Com he dit abans, allà tu ets la novetat i el guapet occidental. Allà a les ties les consideren velles a partir dels trenta i a moltes s'els hi passa l'arròs. Per això es molt fàcil conèixer noies en aquest rang d'edat que desitgin casar-se. I un visat matrimonial et soluciona la vida en aquest país. Conec a algun que ha fotut el ''braquetazo'' per a conseguir els papers, enganyant a alguna pobre desprevinguda amb paraules d'amor... I parlo d'un que a Espanya no es menja un rosco ni posan't-li flors a la mare de Déu.

• herunter863 11👍 223
                  Vas estudiar l'idioma abans d'anar-hi? Pel teu compte? que tal fer el 1r llibre del Minna per un mateix? és factible o acabes odiant l'idioma i ho deixes estar?
                  • Marujito102 2👍 138

Sí, vaig estudiar l'idioma abans d'anar-hi. Cosa que per mi es indispensable. I per ''estudiar'' hem refereixo a tenir mes o menys clars i assentats tots els conceptes del Minna 1. I mira que jo no soc gaire de pelar colzes, sinó mes de posar en pràctica els conceptes, més si parlem d'idiomes, que es com s'aprenen. Sobre lo de si es factible encarar el Minna 1 per un mateix, completament sí. Per una banda tens els llibres d'explicació de la gramàtica que es dona en cada lliçó en castellà o anglès, a part de traduir els diàlegs que surten al llibre principal. LLibre completament indispensable i que fa que prendre's-ho per un mateix sigui molt més fàcil i còmode. Després per altre banda tens un munt de contingut gratuït a internet, lliçons al youtube, etc... Tot i que definitivament tot depen de com t'ho prenguis suposo! Ànims si et llences a ''l'infern'' d'aquest idioma! L'esforç val la pena, com amb qualsevol idioma.

• herunter863 11👍 223
                      Gràcies per la resposta, molt detallada!

Crec que serà el propòsit d'any nou, comprar-me el Minna1 abans tocarà aprendre's els kanes.. que li farem! Demoment estava fent un curset d'aquests de conversació, de repetir paraules frases,, per veure que tal!

El que fa por es trobar-se perdut i veure que no es domina encara... Vas tardar molts mesos estudiant aquí a tenir una "mínima confiança" ? Quant temps vas estudiar abans d'anar allí i quin nivell vas assolir, thi senties ja més o menys "còmode" amb l'idioma ?
                  Gràcies per la resposta! La veritat és que ho pintes molt prometedor!
              Joe, explica'ns anècdotes curioses que t'han passat allà, segur que són molt interessants.
            • Caupes3.372 1 590👍 2.042
              moltes vegades tenim clients de la ambaixada espanyola (Que jo mateix he atès amb el meu flamant pin)

• Nou Barris15.696 7 115👍 10.435
              Per curiositat, hi ha molta immigració xinesa i coreana al Japó? També havia llegit que hi havia un bon contingent de sud-americans (la majoria, és clar, descendents d'immigrants japonesos).
          • radi2catUsuari sumador38.661 12 14👍 15.551

Pel que tinc entes hi ha prous immigrants (prous pels nivells japonesos, que son molt diferents als europeus xD) que no saben japones treballant a fabriques.

https://www.youtube.com/watch?v=dbLZq0cZFqM

https://www.youtube.com/watch?v=t_SmznOL6pE

• Màgor11.473 9 174👍 2.489
    Jo hi vaig anar com a refugiat.
  • LesttattUsuari sumador33.155 10 22👍 8.371
    Ara serà japonés.

Semblant a Catalunya, que tot el que hi viu i treballa és català.
      • Trinxant10.039 7 205👍 2.186
        Vaja, que et toleren però mai seràs part de la seva societat.
      • Sònia91Usuari sumador16.682 9 101👍 2.703
        I és cert que si portes tatuatges estàs molt mal vist?
        • Hades24.048 8 48👍 13.919
          Et deuen confondre amb el gokudo.
            què és això del gokudo?
              La màfia d'allà.
                Ah, pensava que es deien d'una altra manera.
                  Sí sí, la yakuza.
                  Però al Japó malgrat ser correcte no es refereixen habitualment a ells així, és més comú dir-lis gokudou. És d'aquelles paraules que malgrat ser menys comuns a orient (ninja/shinobi o kung fu/wu shu) no sé per quina raó aquí ens va arribar a través del cinema amb la traducció més estranya possible.
                  I lo dels tattoos és perque al Japó tradicionalment se n'han fet els yakuzes per a distingir-se de la gent normal, així que si t'ho fas per estètica, pot ser fins i tot perillós no sigui que et confonguin xD
                    Però aquesta gent gaudeix de prestigi allà?
                      Segurament és la mafia més influent en un país del món. I, a més, la gent ho sap i els té por perque n'hi ha molts i se'ls troba arreu.

A un bar per exemple, tothom a la seva bebent tranquilament sake, però acollonits amb el cap baix mirant de no cridar gaire l'atenció perque al fons al racó del bar hi ha una taula amb uns paios amb ulleres negres, tatuatges i tratjos.
                      I l'estat i la policia volen donar imatge de lluitar molt contra ells a premsa i tal, però el cert és que la yakuza està infiltrada a tot arreu al Japó. Sobretot en el teixit econòmic. No sols estan en els negocis en negre (joc, prostitució, drogues, armes) sinó que la seva presència i la seva relació és habitual amb empreses "netes". Sempre es diu que el president de tal o qual empresa es part d'aquell o d'aquell altre clan de la yakuza. I no una presència de boqueta, tenen molt poder fins a arribar a condicionar les decisions de les empreses més importants del país i per tant del govern. Per exemple, entre Tepco i les seves estretes relacions amb la yakuza, es diu que van estar darrere de la campanya que va acabar per petar-se el Primer Ministre Naoto Kan arran de que va entrar en un conflicte d'interessos amb Tepco quan el desastre de la planta de Fukushima.

A més, tenen també molta presència en l'oci i l'utilitzen per a donar-se prestigi. Sovint paguen pel·lícules, videojocs, noveles i coses d'aquest tipus per a netejar-se la imatge i fer-se veure com aquesta organització tradicional i honorable que de vegades veiem en coses que arriben del Japó.
                      JA, sí, es veu que són les ombres darrere el sistema japonès. Imagino que hi haurà dones treballant com a mercenàries i tot, no?
                      Doncs no ho sé però no ho crec. La yakuza és molt tradicional i no crec que deixin treballar les noies més enllà de la prostitució. És la part més masclista d'una societat molt masclista.
                      Ho deia per la fotografia...
                      Sí ho he suposat. Nah, fotos artístiques, però mola un colló.
        • Marujito102 2👍 138
          Si i no. Depen de on els portis, si son molt visibles, de si portes una papalloneta o un motiu japonès amb un dimoni entre flames... El que està clar es que al Japó els tatuatges son una característica de la Yakuza i estan molt relacionats amb ells. Tot i això cada cop hi hagi mes gent jove que es fa cosetes a llocs amagats, sempre amagats, ja que un tatuatge a un lloc visible seria gairebé una sentència de mort a la hora de buscar feina. Fins i tot i per exemple, si portes tatuatges et denegaran l'entrada a qualsevol mena de banys publics (Sento), banys termals (Onsen) i fins i tot a molts gimnasos o piscines normals. Ara, si es petitó i no molt visible doncs escolta... Que ningú s'assabenta xD La meva xicota en du un parell hi, hem anat mes d'un cop als banys públics i mai hi ha hagut cap problema.
      • LesttattUsuari sumador33.155 10 22👍 8.371
        Aquí no. Aquí ens agrada continuar visquen damunt d'una figuera, encara que ens trobem la merda fins el coll. Aquí li diem a tot -català- Fins i tot, en Canas que renega de la llengua, es català...Bandes sud-americanes= cultura catalana... Aquells salafistes i musulmans diversos que van amb túniques llampants xisclant als quatre vents una llengua completament forana...que cony, català. Carteristes del Marroc... catalans. ... Mesquites, temples catalans...

Sant Jordi.. Sant Joan... Sant Jaume?... Sant lliri, hauria de ser el nostre patró de Catalunya.

És que és de calaix. Sense menysprear les altres ètnies o cultures esteses per el nostre país, tota aquesta gent forana no hauria de ser considerada catalana.
      • ansar14.048 11 137👍 5.156
        de fet no poden tindre doble nacionalitat (despres d'adoptar una nova nacionalitat no poden conservar la japonesa) 
  • Trinxant10.039 7 205👍 2.186
    Quins països més aparèixen? Tinc curiositat però l'enllaç tampoc m'apareix com a segur, i passo.
  • EstatpropiUsuari sumador144.863 9 1👍 19.473
    Al Japó hi ha una colònia raconaire, i fins aqui puc dir... 
  • rotllan6.609 3 325👍 4.238
    Jo em mudo cada diumenge, sigui a casa o sigui a l'estranger.
  • Manuel_Vazquez21👍 1
    El segon país és Suïssa. Són els Pujol adoctrinant per les xarxes nacionalisme radical mentre evadeixen capitals 24/7.
  • GatNegre20.518 7 69👍 5.703
    Ja ens explicaràs què tal és ficar-la en un brioix nipó.
  • henke56.011 10 7👍 8.989
    Això de "mudar" no és un calc del castellà? 

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.968.446 missatges
  • 210.230 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat