Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

[Viatge als Balcans] Recomanacions i consells.

Cabrer11.272 12 186👍 769
Hola!

Aquest estiu marxo als Balcans de viatge. Hi vaig sol i m'hi estaré durant un mes, més o menys. Surto a principis de juliol de Barcelona cap a Trieste amb avió i a partir d'aquí voldria anar baixant cap a Atenes i tornar des d'allà. Tinc entès que és força fàcil aconseguir allotjament, ja sigui a les ciutats com al camp, per tant, no reservaria llocs on dormir a tot arreu, ja que m'agradaria poder fer i desfer els plans al meu gust. (Si aquesta informació que tinc és errònia, sisplau, feu-m'ho saber).

M'agradaria anar per l'interior, ja que si bé la costa és molt bonica, anant-hi a l'estiu estarà ple de gent. No sé si viatjar de ciutat en ciutat o en canvi perdre'm de tant en tant per les zones més rurals. En cas de fer ciutats, com a fixes a la meva llista hi tinc Ljubjana, Zagreb, Sarajevo, Belgrad, Tessalònica i Atenes (a part de Trieste). M'agradaria anar a Mostar també, però em fa por desviar-me, tot i que crec que val la pena. Skopie crec que és prescindible, encara que tampoc li faria cap lleig.
Voldria també anar al Llac Ohrid, a Srebrenica i a l'Oracle de Delfos, però hauria de mirar com encaixar-ho tot i què prioritzo.

Algun raconaire eslavista o hel·lenístic em podria explicar les seves experiències pels Balcans? Especialment pel tema de seguretat, consells perquè no em cardin el pal i llocs i coses que no tingui present i que no em pugui perdre.

Moltes gràcies!

Respostes

Configuració
  • Desconfiat4.223 4 507👍 4.515

Sempre que viatgeu això mai falla.
    • Aquest missatge ha estat esborrat
  • hiparxiologista17.064 11 101👍 10.500
    Molt gran aquest fil, en prenc nota. Jo el proper març tinc pensat fer una ruta per Bòsnia, Montenegro, Albània, Macedònia, Kosovo i Sèrbia. A Croàcia i Eslovènia ja hi he estat. De fet aquests països són dels pocs del nostre continent que em queden per visitar, juntament amb Rússia i algun altre. Tot el que he pogut llegir de la gent que ha viatjat per la zona dels Balcans em sembla apassionant. Prometo fer-ne una crònica quan torni.
    • Aquest missatge ha estat esborrat
    • catalàamallorca41.967 7 14👍 18.688
      Aquest estiu estem mirant de fer ruta per allà, ja et demanaré informació si al final la fem. 
        Ara veig que algun dels mil usuaris del Pernil m'havia enviat un missatge, però aquest ha estat censurat. Llàstima. M'hauria agradat saber que em deia. Ja t'explicaré com ha anat. En principi la ruta pels Balcans que faré és per tots els països de l'Antiga Iugoslàvia que estan fora de la Unió Europea, i també per Albània, ja que a Croàcia i a Eslovènia ja hi he estat. Vull planificar-me una mica el recorregut, però també vull improvitzar. Quan torni ho explico.
          Bona ruta! Nosaltres en principi estem mirant de creuar Croàcia, Bòsnia, Montenegro, Albània i arribar a Grècia, tot i que per ara segueix essent tot moltes ganes i poc posar-s'hi de debò. 
          • Cabrer11.272 12 186👍 769
            Qualsevol dubte, ja ho saps.
            Al final vaig decidir repartir-me la ruta pels Balcans per parts. Aquest mes he fet la primera part i he estat per Romania, Bulgària, Macedònia i Kosovo. El mes que ve faré la següent i última part, i aniré a Bòsnia, Montenegro, Sèrbia i Albània. Per ser països de la Unió Europea, Romania i Bulgària em van semblar en general llocs amb unes condicions de vida força precàries. Macedònia era tal i com m'esperava, un país molt fet pols. Però Kosovo em va sorprendre gratament, i suposo que les ajudes d'Estats Units hi deuen haver tingut alguna cosa a veure. Demà explicaré més detalladament algunes anècdotes del viatge.
               Demà explicaré més detalladament algunes anècdotes del viatge.
                Ara mateix m'hi posaré. Vaig començar la ruta per Romania. A l'arribar de matinada a Bucarest, estava nevat i fotia un fred de collons, cosa que em vaig trobar també als altres països. L'edifici que més impressiona de la ciutat va ser batejat per Ceausescu com la Casa del Poble. Té l'honor de ser el més gran d'Europa, i un dels més grans del món. Aquest es troba dins del seu Eixample, que s'anomena Centru Civic, i és un intent de París o Londres en versió soviètica. El més destacable és el Centrul Vechi, la seva Ciutat Vella. La resta és força decadent, però aquest lloc em va encantar.

Segueixo amb Bulgària. Després de Roma i Atenes, resulta que Sofia és la ciutat més antiga d'Europa. Constantí I el Gran sentia una gran predilecció per aquesta ciutat, anomenada Serdika en aquell temps. Aquí fou on es va decidir planejar la construcció de Constantinoble, l'actual Istanbul. El seu centre està ple de moltes restes arqueològiques de milers d'anys. També hi ha una mesquita de l'època otomana, una sinagoga, diverses esglésies ortodoxes i una de les catedrals més grans del món. Tot això envoltat d'edificis d'arquitectura soviètica. Hi vaig conèixer una molt bona gent d'Amèrica Llatina.

Després vaig anar a Macedònia. La sensació que es té un cop s'arriba a Skopje és ben estranya. Hi ha diversos ponts amb estàtues recents intentant copiar l'estil italià o grec que semblen molt falses. Un riu separa la part eslava cristiana ortodoxa de l'albanesa musulmana. El que més destaca és una fortalesa. A un cantó hi ha esglésies ortodoxes, i a l'altre mesquites. En general tot està força fet pols, però és molt pintoresc.

La meva ruta va acabar a Kosovo. És curiós ja que a Pristina tot m'ho vaig trobar molt diferent a com m'ho imaginava. M'esperava un lloc vell encara marcat per la guerra, i em vaig trobar un lloc nou completament pacífic i amb un ambient ple de gent jove. Al meu alberg vaig conèixer uns albanesos, una francesa i un anglès. Els albanesos van ser molt simpàtics amb mi, res a veure amb el caràcter antipàtic dels eslaus. Vaig evitar dir el que pensava del conflicte, ja que en aquest cas per motius històrics estic més aviat a favor dels serbis. Em va recordar a quan coneixes espanyols i t'hi acabes portant bé perquè aparentment són persones agradables, però evites parlar-hi de política.

El mes que ve marxo a Bòsnia, Montenegro, Sèrbia i Albània. Després d'aquesta primera part de la ruta, tinc moltes ganes que arribi l'última. Els Balcans possiblement són la zona del nostre continent amb més diversitat, i això la fa molt interessant.
        Al final marxes als Balcans? A mi em va agradar tant que hi torno al juny!
    • __33474__1
      ¿Heu provat Frescoryl quan aneu a viatjar? Es la manera més fàcil de rentar-se les dents fora de casa!! Tenim una pàgina en català per tothom que busqui més informació :) !!!
      https://frescoryl.cat 

Publicitat

Fòrums

• 9.297.954 missatges
  • 221.169 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat