Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Evolució de la població a Catalunya i independència

Pedrolo9.115 1 233👍 3.950
Mirem les dades del creixement poblacional a Catalunya:

1718: 400.000 persones [poso la dada de Pierre Vilar de quan van arribar els Borbons]
1787: 900.000 persones 
1857: 1'6 miilions de persones
1900: 1'9 milions de persones
1910: 2'1 milions de persones
1920: 2'3 milions de persones
1930: 2'8 milions de persones
1940: 2'9 milions de persones
1950: 3'2 milions de persones
1960: 3'9 milions de persones
1970: 5'1 milions de persones [quin salt més estrany en tan sols 10 anys, no?]
1975: 5'5 milions de persones
1983: 6'0 milions de persones
2005: 7'0 milions de persones
2011: 7'5 milions de persones [l'actual de 2015 segons Idescat]

Immigrants procedents de la resta de l'Estat espanyol (Font: Idescat):

2012: 53.000 persones
2013: 52.000 persones
2014: 54.000 persones

Emigracions de catalans a la resta de l'Estat espanyol (Font: Idescat)

2012: 57.000 persones
2013: 53.000 persones
2014: 51.000 persones

Emigracions de catalans a l'estranger (Font: Idescat)

2012: 16.000 persones
2013: 93.000 persones
2014: 108.000 persones

Concessions de nacionalitat espanyola a estrangers residents a Catalunya (Font: Idescat)

2012: 26.000 persones
2013: 73.000 persones
2014: 22.000 persones

Estrangers amb targeta de residència o certificat de registre en vigor a Catalunya (Font: Idescat)

2012: 1'1 milions de persones
2013: 1'1 milions de persones
2014: 1'1 milions de persones [com veieu, no varia]

Immigrants d'estrangers a Catalunya:

2012: 87.000 persones
2013: 80.000 persones
2014: 91.000 persones

És a dir, que en una terra amb 7'5 milions de persones, tenim 1'1 milions d'immigrants legals (Amb papers en regla, vaja). Cada any, entren una mitjana de 85.000 immigrants (tot i que el 2014 va pujar força en relació a l'any anterior); i Catalunya perd unes 150.000 persones a l'any que van a viure a Espanya  o la resta del món. A més, cada any, vénen uns 50.000 espanyols a viure a Catalunya.

Això deixa unes xifres clares:

150.000 catalans que marxen a l'any + 50.000 espanyols que vénen  + 85.000 immigrants estrangers que arriben a l'any.

Vol dir que cada any, marxen 150.000 catalans i vénen 135.000 persones no nascudes a Catalunya. SI això no sembla una substitució poblacional, ja em direu què sembla...

A més, cal comptar amb els fills de l'immigració que són un misteri en quant a si s'integraran o no. Tenint en compte que la xifra d'1'1 milions d'estrangers amb papers es manté estable els darrers anys.

------------------------------

Creieu que això afectarà a la independència? Ens canviarà la Catalunya que coneixem? Creieu que ni tan sols ens ho podem plantejar no sigui que ens diguin racistes?

Respostes

Configuració
  • Rigel50.145 9 9👍 15.420
    Cal tenir en compte que el concepte "català" que es fa servir en aquestes estatístiques és el candelà.

Dit això, aquestes dades mostren que, per a una Nació, és un suïcidi no controlar les seves fronteres, i especialment no controlar estrictament qui hi entra (com fa Andorra, per exemple).
  • __29618__586 1👍 224
    Aquestes dades són difícils d'estudiar perquè no sabem si els catalans que marxen a l'estat espanyol se senten catalans o espanyols i els que marxen a l'estranger igual. A més no sabem quants de l'estranger tornen a Catalunya no? almenys no m'ha semblat veureu-ho.
    D'acord que tenim una taxa de natalitat petita, però jo diria que té a veure a què la majoria de parelles no tenen els fills als 18-22 anys com abans, sinó que ho retrassen a edats superiors als 30 anys. 
    • Pedrolo9.115 1 233👍 3.950
      El que és incontestable és que els 135.000 que vénen no se senten catalans i no tenen el català com a llengua pròpia.

I sobre la taxa de natalitat, la nostra és similar a l'europea (molt diferent dels immigrants que vénen, per exemple i això ja es nota avui a les escoles: per exemple, el 95% de l'escola del meu barri és estranger o té, com a mínim, un dels pares estrangers), però, a més, no tenim pas un Estat darrera, sinò que, en teoria, s'hauria de crear aquest en aquests moments.
    • Pedrolo9.115 1 233👍 3.950
      Les dades no explicables per natalitat i claus són:

1718: 400.000 persones [poso la dada de Pierre Vilar de quan van arribar els Borbons]
      1787: 900.000 persones 

1960: 3'9 milions de persones
      1970: 5'1 milions de persones 

1975: 5'5 milions de persones
      1983: 6'0 milions de persones
      2005: 7'0 milions de persones
      2011: 7'5 milions de persones 
    • estepario4.331 1 502👍 651
      Quina salvatjada comparar un genocidi amb la circulació de persones dins d'un mateix país. I no, els que anaven a Catalunya no anaven com colons per un pla maquiavèl·lic per fotre-us, simplement que Catalunya tènia una indústria forta i això va atreure a treballadors d'altres parts d'Espanya.

Per cert, hauries de revisar la quantitat de catalans que hi ha vivint a Madrid.
    • tostadahalex75 1👍 25
      El segon cas és clarament el de la població mongola a Mongòlia Xina, província xinesa i la immigració de xinesos sense cap interès per la llengua i cultura mongola.
      Cuidat en la immigració no integrada i en la entrada massiva aixina com la guettificació de les ciutats als països.
  • autokrator5.959 1 357👍 3.461
    Xifres molt interessants però massa confuses. Primer perque caldria saber si els 150.000 que marxen són catalans de naixement o be gent amb veinatge civil català que és qualsevol amb nacionalitat espanyola, incloent els nacionalitzats. També cal saber si els que venen de la resta de l'estat són o no són catalans que van marxar un temps, jo en conec casos.
  • FollUsuari sumador74.359 10 3👍 33.279
    En general l'Estat Espanyol sap que juga a favor seu nacionalitzar immigrants. Ara tots coneixerem a un immigrant súper adaptat i de fet jo conec un argentí que freqüenta ambients de la CUP i és independentista com el que més... I a TV3 sempre els hi agrada treure una nena asiàtica a les manifestacions independentistes o algú de color...

Però la realitat, no ens enganyem, és que a la gran majoria d'immigrants (extracomunitaris ja no espanyols) els hi pela la independència i l'únic que volen és seguir pertanyent a la UE i no els hi vinguis amb històries.

És per això que Espanya ho té fàcil: aquests centenars de milers d'immigrants que hi ha si els va nacionalitzant i tenen dret a vot mata dos pardals d'un tret: 1- un vot menys independentista 2- menys participació per treure legitimitat a un possible referèndum de la Constitució Catalana.
  • estepario4.331 1 502👍 651
    Faltaria més, que un espanyol no pogués anar a viure i treballar al lloc del seu país que volgués, igual que els catalans poden anar a Madrid, Galícia, Andalusia o on sigui perquè són compatriotes.
  • Livius1.404 1👍 588
    Caldria dir que el indepententisme no varia tant per si hi ha més o menys immigrants; fa 10 anys hi havia un 15% d'independentistes, i ara al voltant de 50%. També, segons el que jo veig al meu voltant, els immigrants no solen ser independentistes, però els seus fills sí. Com és el meu cas i el de molts coneguts.
  • the_west_rulez10.295 1 199👍 8.473
    Jo veig que cada dia moren desenes de pensionistes del Baix Llobregat i que els seus néts, encara que la majoria siguin castellanoparlants, no són hostils a l'independentisme. 

A la majoria d'immigrants estrangers els hi porta fluixa tot això de la independència, ergo són element neutre. 

Sobre els que hi marxen o tornen hauríem de veure quants d'ells ho són catalans d'origen i quants són immigrants que van aconseguir la nacionalitat i que tornen a casa (amb la crisi molts sudamericans han tornat a la seva terra).
      • Rigel50.145 9 9👍 15.420
        La darrera de les imatges és la resposta que cal donar a qualsevol que s'atreveixi a parlar de l'"èxit del model d'integració català".
        Això no canvia de la nit al dia. Si aquestes eleccions plebiscitàries s'haguéssin fet fa 25 anys el vot indepe al Baix Llobregat enlloc de ser del 33%, amb la participació tan bèstia que n'hi ha hagut, hagués sigut del 15% i gràcies. EDITO: I el resultat hagués estat millor si JxSi no hagués fet la campanya de merda que va fer i Artur Mas hagués entès que l'AMB no és que sigui espanyolista (una mica sí, no t'ho negaré), és que és bàsicament anticonvergent. 

I amb lo cani que és la meva comarca (a excepció de Sant Cugat, que és pija, i no sé què és pitjor ) el Vallès Occidental, si algú m'arriba a dir fa 10 anys que vot indepe seria del 41% em pixaria a la seva cara. Amics meus canis castellanoparlants van votar JxSí, mira què et dic.

Qüestió de temps..... el que sí faria d'una vegada és controlar la sobreoferta en castellà de la programació infantil. T'ho diu un castellanoparlant que es va criar amb el Doraemon en català.
      • quatreanys30.485 4 27👍 5.934
        Collons, orgull de comarca!
    • Bowie F5.559 1 391👍 6.558

the_west_rulez escrigué:
      Jo veig que cada dia moren desenes de pensionistes del Baix Llobregat i que els seus néts, encara que la majoria siguin castellanoparlants, no són hostils a l'independentisme. 

Bé...a tall d'exemple, en la meva ciutat el 27S:

Lloreda: 12,73% independentistes
      Nova Lloreda: 19,45% independentistes

Lloreda és el barri d'autoconstrucció on viuen "els avis" vinguts de la resta d'Espanya, i Nova Lloreda un barri recent de blocs de pisos, on viuen els fills d'aquesta immgració i els seus néts (grosso modo).

Em sembla que no cal dir gaire més...

the_west_rulez escrigué:
      A la majoria d'immigrants estrangers els hi porta fluixa tot això de la independència, ergo són element neutre.
      Són un element neutre -avui, demà no se sap- per la independència, però en la quantitat actual no són pas un element neutre pel que fa la supervivència de la nació catalana, tot el contrari.
        Home, doncs del 12 al 19 en una generació d'habitants en guettos no està pas malament. Si aquests guettos arriben al 22-23% de vot indepe es pot guanyar. La tendència és potser massa lenta, d'acord, però falta pedagogia, i el resultat hagués estat millor si Artur Mas no estigués al capdavant d'una llista transversal i JxSi no hagués fet la campanya de merda que va fer. L'AMB no és espanyolista (bé, una mica sí, però no tant), és anticonvergent.

Dels immigrants, pedagogia pura i dura, no en té més. Se'ls ha de concienciar millor però amb la massa de colons no és gens fàcil. 
          Això de que l'àrea metropolitana és anticonvergent és molt i molt relatiu, perque la CUP o ERC també punxen en llocs obrers.

D'altra banda, no sé com pots parlar de colons i alhora no veure la immigració com un problema. On penses que va el 90% de la immigració, a Vic, o a aquests barris de "colons"? Doncs ja et pots imaginar (de fet, suposo que ja saps) com surt la inmensa majoria dels fills d'immigrants.

I mentre aquest 12%, que ha passat en 30 anys al 19%, no arribi com a mínim al 50%, no hauríem d'obrir les portes de bat a bat a nous immigrants, perque la cosa ja no dóna més de si.

De fet, molts d'aquests fills d'immigrants espanyols van créixer en aules amb algun que altre catalanoparlant, i quan veien els dibuixos ho feien en català. Els seus fills ni tan sols això.
            Sobre els colons, els meus 4 avis són andalusos i el castellà és la llengua que parlo a casa i amb bona part de les amistats. També he de dir que he crescut en un barri on el més de la meitat del veïnat parla català i que els joves castellanoparlants, amb els que jo em comunico en castellà, fan servir el català si algú se'ls dirigeix així. 

Les espanyoles no s'han de mirar en clau indepe, perquè molts indepes van votar podemos o s'hi van quedar a casa. Al 27S ERC anava amb JxSí i ens quedarem amb les ganes de saber què hagués fet en solitari, i per entendre el programa de la CUP s'ha de reconèixer que cal un mínim de coneixements de política i economia que van més enllà del populisme de masses que ven la TV. I sí, molta gent indepe light que votaria ERC, al veure que estava en una llista amb Mas i que la CUP li semblava radical, va votar QWERTY. Quan QWERTY vagi quedant progressivament retratada vindran. 

El tema immigració doncs bé, la onada massiva del 2000 està superada i molts sudamericans han tornat als seus pobles després de la crisi, no tots però. Pedagogia. 

I sí, boing i clan s'estan menjant al Super 3, però també és culpa seva per no renovar-se. Competir amb Gumball i Adventure Time és difícil. Tot i així, ara que hem de començar la desconnexió aquests canals infantils espanyols, si volen seguir emetent a Catalunya han de posar un parell d'hores en català al dia. Si la Generalitat no es posa seriosa amb el tema malament rai. 

the_west_rulez escrigué:
              Sobre els colons, els meus 4 avis són andalusos i el castellà és la llengua que parlo a casa i amb bona part de les amistats. També he de dir que he crescut en un barri on el més de la meitat del veïnat parla català i que els joves castellanoparlants, amb els que jo em comunico en castellà, fan servir el català si algú se'ls dirigeix així.
              Em passa semblant a tu, excepte en la sociologia del barri.
              the_west_rulez escrigué:
              Les espanyoles no s'han de mirar en clau indepe, perquè molts indepes van votar podemos o s'hi van quedar a casa. Al 27S ERC anava amb JxSí i ens quedarem amb les ganes de saber què hagués fet en solitari, i per entendre el programa de la CUP s'ha de reconèixer que cal un mínim de coneixements de política i economia que van més enllà del populisme de masses que ven la TV. I sí, molta gent indepe light que votaria ERC, al veure que estava en una llista amb Mas i que la CUP li semblava radical, va votar QWERTY. Quan QWERTY vagi quedant progressivament retratada vindran.
              ERC és molt difícil que penetri en aquests barris, té massa "estigma" de "catalana". Jo sempre he dit que és la CUP la que més feina hi pot fer, però sembla que els és més còmode moure's tota l'estona en el que jo anomeno "casals" i no sortir a fer campanya real a on toca.
              the_west_rulez escrigué:
              El tema immigració doncs bé, la onada massiva del 2000 està superada i molts sudamericans han tornat als seus pobles després de la crisi, no tots però. Pedagogia.
              Una onada com la del 2000 es pot tornar a repetir perfectament, més gran o més petita. Res no ha canviat.

I tu encara estàs en fase de negació - "està superada", dius-.

Doncs molt bé, així ens va.
              the_west_rulez escrigué:
              I sí, boing i clan s'estan menjant al Super 3, però també és culpa seva per no renovar-se. Competir amb Gumball i Adventure Time és difícil. Tot i així, ara que hem de començar la desconnexió aquests canals infantils espanyols, si volen seguir emetent a Catalunya han de posar un parell d'hores en català al dia. Si la Generalitat no es posa seriosa amb el tema malament rai. 
              Totalment d'acord

Bowie F escrigué:

ERC és molt difícil que penetri en aquests barris, té massa "estigma" de "catalana". Jo sempre he dit que és la CUP la que més feina hi pot fer, però sembla que els és més còmode moure's tota l'estona en el que jo anomeno "casals" i no sortir a fer campanya real a on toca.
                Jo també ho penso. Tot i que comparteixo el seu missatge trobo que fan servir un llenguatge massa per a intel.lectuals. Per aquest motiu la majoria dels seus votants són estudants universitaris o lliurepesadors que s'autoinformen, mentre la massa plebeia vota 4 eslògans que veuen a la TV.
    • henke53.826 10 8👍 7.388
      Em sap bastant greu discrepar amb tu... els fills i nets són tant o més unionistes i espanyols garrulos que els seus ascendents.
    • llamp40.406 15 12👍 7.768
      També moren pensionistes a Sant Cugat i no es pot esperar a que la fruita maduri.
  • EnginyCatUsuari sumador5.965 6 353👍 450
    Atenció, sóc Enginycat, demògraf oficial del Racó Català

M'estàs espantant el personal . Si fossin aquests els números reals ens n'hauríem adonat ràpid.

Analitzem les dades reals de 2014:

Emigracions de Catalunya a l'Estranger segons nacionalitat 2014:

Dels 108.495, 92.782 són estrangers i dels 15.713 de nacionalitat espanyola caldria veure quants són catalans i quants gent que ha optingut la nacionalitat.

Conclusió:
    marxen pocs catalans a l'estranger.

Immigracions d'estrangers

SALDO Exterior 2014: -7681 habitants

migracions Catalunya - Espanya

SALDO interior 2014: +3413 habitants

• rotllan5.622 3 385👍 3.304
    Tan de bo la densitat demogràfica de Catalunya fos la de fa un segle. Catalunya està superpoblada. Algun dia estarem tan amuntegats que passarà el que deia en Mohamed Jordi, hi haurà catalans que cauran al mar, o pitjor a Espanya.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.833.848 missatges
  • 205.811 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat