Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

La Colau torna a la càrrega amb la connexió del tramvia per la Diagonal

Perot_lo_Lladre872 10👍 734
L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha anunciat aquest dijous a la tarda que preveu iniciar "al llarg del 2017" les obres per connectar els dos tramvies de la Diagonal. Aquest febrer preveu que finalitzin els estudis encarregats, i que llavors es passi a la "redacció del projecte constructiu". "La nostra voluntat és iniciar les obres al llarg del 2017", ha exposat aquest dijous en la primera reunió del seu govern amb la taula del Pacte per la Mobilitat.
Entre els aspectes que s'estan analitzant actualment hi ha el càlcul de les instal·lacions semafòriques i tramviàries que caldrien, la topografia, una previsió de la demanda i el servei, però també un estudi de mobilitat i trànsit, així com una avaluació ambiental.
El nou equip de govern barceloní assegura que aposta per reduir el transport privat a favor de la xarxa pública.

 http://www.mon.cat/cat/notices/2016/01/colau_preveu_iniciar_el_2017_les_obres_per_unir_els_dos_tramvies_157321.php


Com és nota que els bancs a qui deu calers ICV estan pressionant per tal que s'inicii aquest nyap-despropòsit, no sigui que l'alcaldesa de tots es cremi abans d'hora i acabi desparareixent del mapa.  I el que més indigna és que continuin amb la història de que ho fan per reduir el transport privat a favor de la xarxa pública, curiosament afavorint l'únic mitjà de transport urbà que està gestionat per una empresa privada que van crear els seus col·legues d'Iniciativa, i que compta amb inversors tan solvents com Bankia.
Collons, posa una xarxa d'autobusos elèctrics i estalviat l'infraestructura del tramvia, però clar, llavors ja no ho gestionaria TRAM, que és el que interessa...

Respostes

Configuració
  • oprimit16.063 13 107👍 5.623
    com cansa la gent de ciutat.
  • resnoesmes2.486 2 727👍 2.460
    Em sembla una bona iniciativa, si vols menys cotxes s'ha d'afavorir la movilitat.
  • FollUsuari sumador76.217 11 3👍 37.497
    Per als que no som de Barcelona algú ens podria fer 5 cèntims de què suposa això i qui hi està a favor i qui en contra i quins són els altres projectes?
    • Perot_lo_Lladre872 10👍 734
      A primer cop d'ull, semblaria lògic voler connectar les dues línies de tramvia existents a Barcelona per tal que aquestes no quedin interrompudes entre la plaça de les Glòries i la plaça Francesc Macià.  La problema principal rau en que la cosa no es tan fàcil, doncs el tram existent entre aquestes dues places travessa bona part de la xarxa de carrers de l'Eixample i afectaria tota la distribució del trànsit rodat de la ciutat (que, malgrat les opinons d'alguns raconaires, és el que és i no canviarà a curt termini); una línia de tramvia amb el seu sistema de sincronització semafòrica en una avinguda que és una artèria bàsica d'entrada i sortida de la ciutat, i amb la majoria de carrers importants travessant-la podria empitjorar la gestió de la mobilitat més que no pas millorar-la (accidents constants en els girs, alteració del pas dels vehicles i els autobusos, etc.).  En aquest sentit ja es van fer diferents estudis de viabilitat que van avisar de la més que segura situació caòtica en el cas que es tirés endavant el projecte o es vulgués reduir el nombre de carrils de la Diagonal, i crec que va ser un dels motius principals pels quals la connexió no es va fer en el seu dia.  El resultat seria una pèrdua de la mobilitat en tota la xarxa urbana i més contaminació.
      Fins aquí tot sembla senzill d'entendre.  Però llavors comença el serial dels més que evidents interessos econòmics d'ICV (més aviat dels seus prestamistes, entre el quals hi ha Bankia) per tal que aquesta connexió és realitzi, i que es realitzi amb un tramvia.  El motius s'expliquen més amunt.
      Total, que dona la impressió que volen colar un projecte suposadament en pro de la mobilitat ciutadana, quan en realitat és un projecte per beneficiar econòmicament un grup bancari.  En fi, el de sempre.

    • Panda Vermell15.051 11 122👍 4.735
      El tema del tramvia s'explica sol sabent qui hi està a favor i qui en contra.

      En contra: CDC, UDC, PP, RACC

      A favor: BeC, ERC, PSC, CUP, Diagonal per a tothom i Plataforma per a la Qualitat de l'Aire. Que ambdues inclouen a desenes d'altres entitats:

      Diagonal per a Tothom: Bicicleta Club de Catalunya (BACC); Associació per la Defensa dels Drets dels Vianants Catalunya Camina; Comissions Obreres de Catalunya (CCOO); Confederació d'Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC); Ecologistes en Acció de Catalunya (EAC); Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB); Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Prevenció d'Accidents de Trànsit (P(A)T), Unió General de Treballadors (UGT)

       Plataforma per a la Qualitat de l'Aire:  Associació de Prevenció d'Accidents de Trànsit - P(A)T; Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP); Catalunya Camina; Centre d'Anàlisi i Programes Sanitaris; Centre de Sostenibilitat Territorial; Confederació d'Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC); Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona (FAVB) ; Ecologistes en Acció de Catalunya; Espai Ambiental; Martorell Viu; Associació Catalana de Comunicació Científica; Associació Catalana contra la Contaminació Acústica;Associació de defensa del patrimoni natural La Banqueta; Associació Salut i Agroecologia; Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta ; Greenpeace; Xanxano; Escola de Natura de l'Estany de Banyoles; Assemblea 15M de Sarrià - Sant Gervasi; Club Ciclista Sant Joan Despí; La Saboga; Associació Catalana de les Ciències Ambientals; Defensa del Medi Ambient de Sant Andreu de la Barca (DEMASAB);Torrentera-Associació per la conservació del medi ambient de Santa Perpètua; BiciTerrassa Club (BiTer); ADDA -Associació Defensa Drets Animal; Plataforma per a la Defensa de Gallecs; Assemblea 15M Sants-Les Corts; SomBici cooperativa; Fundació Tam-Tam; Grup Ecologista Les Agulles; El Rebost del Delta; Observatori Territori i Medi Ambient Montcada i Reixac; Delta Viu; DEPANA Lliga per la Defensa del Patrimoni Natural; AMPA Escola El Vapor (Terrassa); Fundació Ciència en Societat; Associació Professional d'Agents Rurals de Catalunya; Agrupament Escolta i Guia Xaloc; ADENC; 350BCN; Bici Baix Llobregat; Limnos, Associació de Defensa del Patrimoni Natural del Pla de l'Estany; Eixverd; Userda 9. Cooperativa de consum ecològic i responsable; Mou-te en bici; Amics de la bici; Moviment Contra la Incineració a Uniland; Plataforma Cívica per la Defensa de la Salut i el Medi Ambient de Sta. Margarida i Els Monjos; Club Ciclista pedalsport; Col.lectiu BadaBici ; AMPA Bisbat d'Ègara; Vertilíquens; Gent per Valldoreix, Associació i Plataforma Ciutadana i Veinal. GxVdx; Associació de Veïns i Veïnes Torrent d'en Pere Parres (Terrassa).

  • Oncle Fido2.583 7 702👍 135
    Què bé! LA connexió per la Diagonal em serà molt útil!
  • Will20.554 8 67👍 2.461
    Estaria a favor de fer la connexió si el tramvia es soterrés a poca profunditat abans d'entrar a Francesc Macià i fins a Glòries.
    Algun enginyer sap si es possible tècnicament i si encariria molt el projecte?
    Per una altra banda, ningú comenta que la Generalitat té quelcom a dir en l'autorització de l'obra? Si el TramBaix i el TramBesos els va fer la Generalitat, la seva unió també oi?
  • cuPAHire40 1👍 23
    Puigdemont accepta el tramvia que criticava Trias

    El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha avalat l’acord que van arribar Artur Mas i l’alcaldessa de Barcelona per connectar el Trambaix i el Trambesòs en una reunió el mes de juliol de l’any passat.

    D’aquesta manera el projecte de Barcelona en Comú segueix endavant malgrat que havia estat rebutjat per l'exalcalde Xavier Trias. Després de la reunió entre Mas i Colau, el líder de CDC al consistori barceloní va recordar que “l’única consulta popular feta a Barcelona” va rebutjar que els combois passessin pel tram central de l’avinguda.

    Tant és així que la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona van acordar ahir que properament se signarà un protocol d’acord entre les dues administracions per fer possible la connexió de les xarxes del Trambaix i el Trambesòs.

    El que encara està per determinar-se és el traçat de la connexió, que dependrà dels estudis tècnics que ja estan encarregats i en fase de finalització i la decisió correspon a l’Ajuntament de Barcelona.

    Ada Colau va destacar que la reunió amb Mas l’any passat va servir per explicitar l’acord per la connexió del tramvia i que ara es fa un pas més decisiu per fer possible aquest objectiu, amb la propera signatura d’un protocol entre les dues administracions.

    http://politica.e-noticies.cat/puigdemont-accepta-el-tramvia-que-criticava-trias-100557.html


  • HomenatgeABabel1.958 2 844👍 2.096
    Doncs a mi em sembla molt bé. I a veure quan seguim reduint els cotxes per Barcelona!
  • ElBonJan3.453 1 577👍 2.395
    No seria més barat posar un d'aquells busos tant llargs que et dona flexibilitat depenent de la demanda d'usuaris?
  • Panda Vermell15.051 11 122👍 4.735
    El tramvia fa de mur, separarà les dues bandes de la Diagonal! No ens ho podem permitir! Molt millor els cotxes!
  • Berivan_Sason1.805 3 887👍 2.774
    Ja era hora. Barcelona fot puto fàstic per la contaminació atmosfèrica que hi ha. La Diagonal és irrespirable, l'evito sempre que puc, em fot nàusea, i no és broma.
  • EPS55.220 12 8👍 5.319
    M'encanta, pq amb tot això el que es fa és donar més poder als de TMB. Per sort, cada vegada trepitjo menys Barcelona.
    • Ohtar15.900 6 110👍 6.346
      El tramvia no és de TMB.
      • EPS55.220 12 8👍 5.319
        Doncs perdó per la ignorància. Qui ho gestiona?
        • Smilodon285 2👍 286
          El tramvia està gestionat per Trammet, a diferència de TMB no és una empresa pública. Està formada per diferents empreses com Alstom, Comsa, Acciona, Soler&Sauret, Sarbus, Banc Sabadell, Société Générale, FGC i FMB (TMB). TMB només és una de les moltes parts que estan dins de Trammet. Per això hi ha polèmica amb els autobusos, perquè no volen que es construeixi el tramvia per la diagonal, perquè no forma part de TMB i tenen por que si s'unissin els tramvies els autobusos de TMB en sortirien perjudicats. I aquest és un dels motius que hi ha darrere les vagues d'autobusos dels últims temps. A TMB els sindicats són molt més forts i la CGT té molt poder, en canvi al tramvia això no passa i els sindicats d'autobusos saben que més tramvia és menys poder per ells. Ells ja estaven molt contents amb la reforma que va fer Tries de la diagonal i per això volien que es posés en servei la línia d'autobusos D30 com volia fer l'anterior govern municipal, però l'actual govern de moment no la obert ja que si es fa el tramvia, no tindria sentit aquesta línia.
  • Will20.554 8 67👍 2.461
    No es farà aquesta legislatura, almenys sense consulta: el PSC la exigeix i a sobre la ColaCau s'està pulint tot el superàvit d'en Trias a base de donar subsidis i paguetes diverses. Serà tragicòmic el final de la legislatura.
  • Panda Vermell15.051 11 122👍 4.735
    Una dada interessant que he trobat en una entrevista al Rull:
    • La Generalitat paga CADA ANY 200 milions d'euros en peatges a l'ombra perquè la gent que va amb cotxe NO hagi de pagar. *
    • El Tramvia costaria només 100 milions d'euros UNA VEGADA i els seus usuaris igualment SÍ que haurien de pagar per utilitzar-ho.

    Quina classe de governs tenim? Com pot ser que el govern pagui els viatges a la gent que va amb cotxe mentre diu que no hi ha diners per al transport públic?

    Mentrestant, cada any moren 3500 persones només a l'AMB per culpa de la contaminació i hem de pagar multes milionàries de la UE per sobrepassar els límits.

    * Font: https://play.uwhisp.com/Nohoserac1/nohose-entrevista-al-conseller-de-territori-i-sostenibilitat-de-la-generalitat-josep-rull

Publicitat

Fòrums

  • 8.965.887 missatges
  • 210.151 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat