Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

The Witcher III

dimissiopuntorg23.852 13 48👍 19.639
És el meu regal de reis 

Respostes

Configuració
  • FreeCATll·ll2.086 3 814👍 940
    Gaudeix-lo, és una obra mestra!
  • ElBonJan3.453 2 586👍 2.395
    Bons grafics. de que va?
    • freezamite11.083 9 185👍 4.937
      És un joc de rol d'estil occidental.
      De gràfics va molt bé, de lo més potent que hi ha per PS4, i tot i que la història principal és fluixa les de les missions secundàries estan molt bé (tot i que hi ha algún personatge que si has vist Joc de Trons sembla tret directament de la sèrie).

El problema és a nivell jugable. El joc en si es controla força bé (després d'una actualització) però el sistema està trencat i arriba un punt que ni jugant en difícil et trobes gaires dificultats. L'altre problema és que els escenaris busquen ser "realistes" i són els típics generats a l'engròs i et pot passar (no molt sovint, a mi em va passar un parell de cops en més de 100 hores de joc) que acabis en zones de les que no en pots sortir i et toqui reiniciar.

Com a RPG de consola està lluny dels autèntics reis del gènere (de l'actual generació Pokémon i Xenoblade Chronicles X) per culpa d'aquests aspectes però no deixa de ser una bona "experiència interactiva".
      • Tobies19.681 14 75👍 11.090
        No he jugat al Pokémon ni al Xenoblade Chronicles X, de fet no sabia de la seva existència fins després de llegir el teu missatge. Vaig amb PC i no amb consola i per tant no tinc accés a alguns jocs importants, però poso en dubte la teva afirmació de que són els reis actuals del gènere.
      • Hades27.317 9 37👍 18.817
        Putos nintenderos

No comparteixo per res tot això. He jugat a molts RPG a la meva vida i la sensació que em va deixar el Witcher 3 de haver disfrutat d'una obra tan magna només me la va deixar en el seu dia el Shenmue, ni tant sols l'Skyrim o el Morrowind. No és només el millor RPG del moment, és un dels millors de tots els temps.

Els consolerus són els xonis del món gamer
        • Bufó1.966 8 849👍 245
          Crec que l'hi han colat una merdeta en lloc del The Witcher lll 
          Un joc trencat jugablement parlant (i no ho dic només pel control que van haver d'apedaçar perquè abans fins i tot era difícil fer que el personatge respongués com Déu mana) el millor RPG del moment?
          No dubto que gràficament és bonic, i com ja he dit té molt bona història a les missions secundàries (amb l'ajuda de Joc de trons en la qual s'inspira no poques vegades, val a dir) però aspectes secundaris com aquests no compensen el disseny tant fluix que té en aspectes més fonamentals (disseny jugable o de nivells).
            És cert que on més se l'ha criticat és per la "jugabilitat", els controls i tot plegat. A mi personalment m'encanta el sistema de moviment i de combat, molt més ple de variables que no pas els 1a persona. Ara mateix l'estic jugant al penúltim nivell de dificultat i em sembla prou assequible però igualment desafiant.

El joc és una meravella en tots els aspectes. Destaca per sobre de tots els RPG de la seva generació en tot i veig molt difícil que algun joc pugui superar-lo en els propers anys. Pels amants dels RPG purs com jo això és el súmmum, el cim de la indústria fins el moment. Les subtileses de les trames, com encadenen les diferents quests amb diferents camins amb decisions reals a prendre. La diversitat increïble de criatures amb una IA molt superior a jocs que el superen en pressupost. I els personatges... el carisma dels personatges dóna una profunditat narrativa molt difícil de veure en el món del videojoc.
              Els grans jrpgs li passen la mà per la cara.
              Posem el Xenoblade X per exemple. Una jugabilitat molt més complexa, amb un món molt més interessant d'explorar.

El TW3 pot ser molt bò explicant històries, però quan es tracta dels sistemes jugables es queda molt lluny del que s'espera d'un rpg de màxima qualitat.

No ens oblidem que parlem de jocs, i un cop la jugabilitat passa a ser un factor secundari apartur de les 30 hores, l'experiència pot seguir sent entretinguda però ni s'acosta als cim de la indústria.
              El joc de cartes Gwent està molt millor dissenyat.
              Com més cartes tens més complexes esdevenen les estratègies i la dificultat augmenta orgànicament a mesura que es complica el joc.

Al Xenoblade X que et comentava abans, a les 150 hores de joc encara tens reptes que t'obliguen a explotar a fons tots els sistemes de joc.

La diferència és aplastant. Menys veus, menys història però més sistemes jugables i millor disseny de nivells.
      • Ballester7.470 7 288👍 2.428
        Juga a Dragon Age Inquisition i veuràs que el Xenoblade Chronicles X fa vergonya amb les missions per encàrrec, els personatges secundaris, i els enemics, que semblen sortits de fanfiction del dolent 
          Hi he jugat també al Dragon Age, que encara és pitjor que el Witcher 3.
          Pel que fa al XenoX, les missions per encàrrec són un extra l'única finalitat del qual és ajudar a grindejar així que no ho veig com un defecte, i els enemics són aliens -vull dir, poden agradar més o menys, però com a mínim són força més originals que el copiar i enganxar d'enemics típics i tòpics que es troben a totes les fantasies medievals de què fa gala el Witcher 3 o el propi Dragon Age-.

El Xenoblade X està molt per sobre del Witcher 3 per un simple tema jugable. No només no té un sistema de control del personatge que necessités cap actualització perquè funcionés mínimament -i el del The Witcher 3 encara ni així no funciona del tot bé- sinó que les mecàniques jugables a part de ser moltes més i molt més complexes garanteixen que a les 40 hores de joc encara vagis aprenent nous sistemes de combat.

I després hi ha el disseny de nivells. Es poden fer mons oberts i mons oberts i el del Xenoblade X és fàcilment el millor món obert que s'ha fet mai. Al The Witcher vas explorant per zones en un món generat proceduralment on el nivell dels enemics és el que et diu per on avançar.
          Al Xenoblade X els 3 primers continents (els 2 últims estan pensats per ser explorats d'una altra manera) són una obra mestra del disseny, 100% dissenyats a mà i que obliguen a ser conscient de l'escenari, del que pot fer el jugador per navegar-lo i de la posició dels enemics. Hi ha vegades que et toca moure per zones amb enemics 20 nivells més alts que tu i que s'han de superar explotant el disseny del món obert.

Pel que fa als secundaris personalment no els veig tant malament, sobretot si vas a pel 100% i tenint en compte que és un joc japonès. No es limita a ser el cúmul de tòpics que et trobes al gènere i en un aspecte secundari com aquest tampoc fa falta demanar molt més.
      • Sau de Treviac4.413 1 480👍 4.723
        No s'inspira en Joc de Trons. S'inspira en la saga de novel·les de fantasia èpica de l'escriptor polonès Andrzej Sapkowski, protagonitzades per Geralt de Rívia:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Witcher 
  • __30130__894 2👍 696
    Una autèntica obra mestra del videojoc RPG modern a l'espera del Kingdom Come: Deliverance.

Has jugat al I i al II? O coneixes les novel·les?

En realitat no cal, perquè el Witcher I comença on acaba la última història escrita de Geralt de Rivia, i tot i que Andzrej Sapkowski sempre ha dit que l'únic "canon" són les novel·les i contes que ell ha escrit, els videojocs tenen històries collonudes.

Però si coneixes les novel·les es gaudeix potser una mica més perquè hi ha coses que es complementen.

També hi ha alguna missió secundària menor o relativament menor, que es complementa depèn del que hagis fet al Witcher II, com amb els Dragon Age, pots importar la partida perquè el Witcher III ho tingui en compte.
    És tant bo com el joc original
    Tant de bo en comptes d'acabar ja tragueren expansions anuals un lustre més.
    Per cert un mapa.
  • __30258__60 2👍 6
    Un joc pirata, regal de reis?
    Això no és un videojoc, és un obra d'art. Porto 30 hores de joc i tinc la sensació d'estar jugant a un dels millors jocs de tots els temps.
    Gaunter O'Dimm, un personatge absolutament inoblidable... I és aquesta la grandesa de The Witcher: personatges fascinants.
  • dikkens4.122 8 510👍 1.034
    Jo encara vaig pel primer. D'aquí a que arribi al tercer ja estarà a 1'50€ per rebaixes. 
      El primer és boníssim. El vaig jugar fa molts anys i em vaig enganxar a The Witcher i les bones maneres de CDProjekt. El The Witcher 2 és més "polèmic", però la història i els personatges són bestials. Al nivell d'una sèrie d'HBO, apart que l'antagonista a The Witcher 2 té un carisma brutal. I sobre The Witcher 3... simplement és una obra mestra atemporal. Han culminat la trilogia amb una obra d'art que sobrepassa en molt tot el que hi ha.
      • Hanzel und Gretyl5.157 10 417👍 1.623

Jo no recorde, i mira que m'he viciat a molts de jocs, un que l'història em flipés tant com The Witcher III, era una cosa massa. Molt i molt bèstia. Com forme tu dius un obra mestra des de guió a gràfics com ambientació. Brutal. És com un Skyrim, entre les cometes, però amb una història principal infinitament millor.

L'únic roín, si es pot dir algo, es la rejugabilitat que és el q pasa com en tots els rpg, una vegada te'l pases, tot i que ho poses fer prenent altres decisions es fa molt avorrit. Per això preferisc jocs com com Stellaris, EU4 etc. Gustos personals, clar. 

A mi em va deixar el cul trencat que el primer cop que et trobes l'scoiatael aquell està tocant l'stella Splendens de Montserrat amb una flauta. Wtf.
  • Albufaire2.584 1 708👍 3.317
    Els jugaré quan acabe la saga completa dels llibres 
    Mare meva quin final el Blood and Wine!!!

Un record per a Dettlaff, el vampir. El Boss més poderós i difícil de tot el joc amb diferència!

https://www.youtube.com/embed/8BGUcjPitJ8

Enllaç
  • gerd8.588 12 252👍 1.522
    No he jugat a cap Witcher, però veient el que dieu me'n vénen moltes ganes. Alguna recomanació? Vaig per ordre i començo pel primer?
      El primer és un cagarrot.
      Jo ho vaig fer així: The Witcher 2, Llibres (me'n falten 2 encara), The Witcher 3.
        I en termes d'història? Són consecutives, no? no hi ha referències que calgui conèixer entre jocs?
          Les trames són independents.
          Però sí pasen un joc després de l'altre, i els jocs passen després dels llibres (tot i que l'autor de la saga, Andrej Sapkowski, diu que els jocs són fanfic, que la saga va quedar tancada al darrer llibre).
          I de referències a jocs anteriors i llibres n'està ple, que no te n'adones si no hi has jugat, però molen molt quan els has llegit o els has jugat.
          Dels llibres no te'n puc parlar perquè no els conec, però si ets capaç de posposar el The Witcher 3 per jugar abans a l'1 i al 2 no te'n penediràs. Això si, la quantitat d'hores que hi hauràs de dedicar és ingent, i et pot passar -a mi em passa- que no gaudeixis de les dues primeres entregues per l'ansietat de l'espera de jugar a la tercera, que sens dubte és la millor.
      • Silmendil3.781 14 539👍 3.334

El primer és bonissim com a història, pero com a gràfics és horrorós. 

El tercer és el millor.
    • Fingolfin914 3👍 888
      El millor joc és el tercer, però si tens temps el millor és jugar els tres per ordre.  Amb el primer tingues en compte que té anys i al principi costa una mica entrar-hi. Jo recordo que la primera impressió va ser força dolenta, però quan em vaig acostumar al combat em va acabar agradant molt, així que recomanaria donar-li una oportunitat encara que la primera hora o dos no et convencin.
    • __24318__20.381 9👍 799
      El primer pot ser una mica farragós pq és prou vellet. Et recomano veure'n un gameplay o llegir-ne una sinopsi i passar directament al 2.
  • mariaferma20👍 3
    Un gran joc!! 
    Doncs quina merda. He jugat al primer Witcher, vaig acabar el 2n fa tot just 3 dies, i finalment he instal·lat el 3r. Però amb els gràfics al mínim ja és injugable, el meu portàtil no dóna per tant 
      Si, el joc demana bastanta màquina...

Què t'ha semblat el 2?
        És un bon joc, tot i que tampoc he quedat impressionat. Una mica curt comparat amb el primer, per exemple, i una mica embolicat en algun moment quan parlen de tots els regnes del Nord i no t'hi has familiaritzat. M'ha agradat que en general el combat no sigui trivial i que hagis de parar atenció bloquejant, esquivant, etc. per no ser massacrat (el sistema de combat de l'1 no em va arribar a convèncer mai). El 3r pel que em sembla segueix en aquesta mateixa direcció. La narració, la història i les converses, i sobretot el personatge en si són molt bons. El gran Geralt de Rivia.
      Jo em vaig canviar el PC fa un parell d'anys per poder jugar-lo.
        Jo tinc un portàtil de 2012, quan me'l vaig comprar era bastant potent i permetia jugar (amb l'Skyrim per exemple no vaig tenir cap mena de problema). Però la targeta gràfica (una nvidia GT 630M), que amb el Witcher 2 déu n'hi do, amb el 3 va coixa. 
    • __24318__20.381 9👍 799
      Vaja...home, pel que expliques, ja va sent hora de renovar pc. Jo com tiro de consola (malgrat Steam per jocs més antics) no tinc problema, però realment només pel Witcher 3 ja paga la pena comprar nou pc o renovar gràfica. 
  • EstatpropiUsuari sumador158.196 10 1👍 24.394
    Em pensava que era una peli de terror. 

Publicitat

Fòrums

• 9.173.962 missatges
  • 216.725 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat