Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Catalans A l'Estranger: Vot 27S

Sanae419 3👍 336

Als raconaires d'arreu del món que, com jo, volem votar si o si (joc de paraules intencional), volia obrir aquest fil per poder il·lustrar la nostra experiència per aquestes eleccions que dir son excepcionals es un eufemisme. 

Jo, com alguns de vosaltres ja saben, visc a Milà, Itàlia. Tot i estar registrada al CERA des de fa quasi 15 anys, des de que es va aprovar la llei del “Voto Rogado”, m'he perdut tres eleccions. La primera perquè ningú ens va informar que havíem de demanar les paperetes i quan ho vaig esbrinar, era massa tard; les altres dues perquè, no obstant hagués demanat les paperetes, o no em van arribar mai, o em van arribar setmanes després de les eleccions, quan valien menys que el paper on eren impreses. 

Aquesta vegada m'he mogut amb molta antelació, demanant el vot un dels primers dies que era permès: el 6 d'agost. Consultant la web, veig que la meva sol·licitud l'han rebut, registrat i certificat. Malauradament no han encara enviat les paperetes a Correus, i per tant, no les podré rebre fins que no les enviïn a Itàlia, on el sistema de correus funciona pitjor que a les Espanyes.

La data límit per que les enviïn és el 15 de setembre i per la de votar es el 22. Desprès d'aquesta data, jo perdré l'esperança de poder votar donat que els inscrits al CERA no podem votar presencialment a Catalunya (ho podríem fer per correus però s'ha de demanar amb antelació i no puc tramitar dos sol·licituds al mateix temps perquè s’anul·larien totes dues). 

A més a més, el consolat de Milà, pel que es veu, no accepta fer de punt de recull de vots, així que hauria d'anar a Roma o Nàpols. I per si això no fos suficient, resulta que no hi ha manera humana d'aconseguir còpies de les paperetes, ni tan sols la gent de la representació de Catalunya a Itàlia les pot aconseguir.

Es una desgràcia i com sé que no estic sola, volia saber com esteu vivint la cosa allà on sigueu. 

Gràcies i Visca Catalunya ||*||

PD: De totes maneres, jo aniré a Barcelona pel cap de setmana del 27S. Tan si he pogut votar com si no. 

Respostes

Configuració
  • henke56.730 11 9👍 9.486
    Un puto atemptat a la democràcia. Ens hem fem poc ressò internacIonal d'aquest tema. 

Penseu que el 27S es perdran uns 120.000 o 150.000 vots independentistes de gent a l'estranger. Claus per assegurar el 50%+1 i que Unió no entri. Desgraciats! 
  • venjança_catalana4.341 3 491👍 4.933
    Et pots fer militar espanyol, que tenen més temps per poder votar per correu 
    • Sanae419 3👍 336
      Quina casualitat que siguin els militars els més facilitats, oi? [/sarcasme]
        Si noia... Vot estrictament antiindependentista, tot i que tampoc ser quants militars hi ha empadronats a Catalunya, i els que ho siguin no se si estaran molt per les eleccions... 
        • Sanae419 3👍 336
          Ves a saber...es podria donar la situació on els que manen obliguin a tots els soldats empadronats a Catalunya d'anar a votar en massa pel no. Amb la desesperació que regna ara mateix, això és més que probable. Ergo que s'hagi estès el període màxim de vot pels militars fora de Catalunya i no pas als catalans que vivim a l'estranger...curiós, no s'havia decidit que el sobiranisme es guaria viatjant? [/més sarcasme]
            Una vegada vaig haver de votar per correu perquè el dia de les eleccions no hi seria, no ho torno a fer mai més, és lo menys seriós que hi ha al món, li deixes el sobre a un treballador de correus, que el posa vés a saber on i queda per allà setmanes amb tot de gent voltant per allà... En fi si no et queda cap altre ho fas, però com a últim recurs
  • Friheden11.034 4 188👍 5.577
    Jo, és apropar-me a una ambaixada espanyola i m'entren ganes de vomitar, no les puc veure ni en pintura.

Fa 4 anys que visc a Dinamarca i MAI SE M'HA PASSAT PEL CAP ENREGISTRAR-ME EN UNA AMABAIXADA/CONSULAT ESPANYOL , SÓN INSTITUCIONS OBERTAMENT ANTICATALANES ( i amb els nostres propis diners ).

Sempre que hi han eleccions a Catalunya agafo un avió i a votar, com deia la meva besàvia "és molt trist qui s'ha de refiar d'un altre", i jo ,precisament, de qui menys me'n refio en aquest món és del fastigós estat espanyol.

27S TOTHOM A VOTAR INDEPENDÈNCIA !!!!!
    • Sanae419 3👍 336
      Jo em vaig haver de registrar al consolat espanyol a Anglaterra quan vivia allà i quan el meu marit i jo ens vam transferir a Itàlia, em va semblar lògic registrar-me al consolat de Milà. Per desgràcia, per fer certs tràmits és obligatori que estiguis registrat, per exemple, per demanar certificats i altres documents que et poden fer falta pels tràmits a l'administració publica (en el meu cas) italiana. 

A més a més, abans de la llei del "Voto Rogado" no havia hagut mai cap problema. Les paperetes te les enviaven en automàtic i es podia votar directament al consolat. Jo havia fet sempre així i havia pogut votar sempre. De fet, espero que en la futura República Catalana, aquesta bajanada del Vot Robat sigui la primera cosa que treguin. 
  • cat_17142.546 12 718
    Ja sé que és el fil dels catalans a l'estranger, però no sabia on preguntar-ho. Algú sap amb quant temps d'antelació he de sol.licitar les 4 hores per poder votar el 27S a la feina?
  • Mikaku2.760 14 679👍 262
    Agafa l'avió i vine cap aquí a votar.
  • Mireia.cat1 3
    Sanae, has explicat el meu idèntic cas. Visc a Génova i el consulat espanyol tampoc em va informar correctament de l'existència del "voto rogado". Jo tampoc he pogut votar tot i fer la documentació i tot el què (suposadament) calia fer el 16 d'agost i tot i ser a Catalunya el 27S, no hi va haver cap manera possible per a què jo pugués exercir el meu vot. Es sent impotència. Jo ja he escrit a eleccions.governacio@gencat.cat explicant el meu cas, feu-ho vosaltres també i canviem les coses, d'un altra manera mai podrem votar.

P.D Tot i les dificultats i els vots robats hem guanyat :)

Publicitat

Fòrums

• 9.191.669 missatges
  • 217.416 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat