Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Raspberry Pi - un ordinador de la mida d'una targeta de crèdit per menys de 40€

novren20.466 6 70👍 237
Fil per parlar sobre la Raspberry Pi, Raspi, Berry, etc.

Algú en té?

Jo estic mirant de comprar la B+ (ja tinc la majoria d'accessoris) per instal·lar-hi raspbmc i fer-la servir de reproductor (endollada a la tele per hdmi) i de gestor de torrents 24/7. He vist que potser millor fer servir rtorrent en comptes de transmission pel consum de CPU.

La feu servir d'això? En feu un altre ús?

Petita explicació de la Raspberry Pi (cortesia de la Viquipèdia)

Foto:

El Raspberry Pi és un ordinador monoplaca o SBC (acrònim en anglès de Single-Board Computer) de baix cost desenvolupat en el Regne Unit per la Fundació Raspberry Pi. L'objectiu principal d'aquest disseny és estimular l'ensenyança de les ciències de la computació,[3][4][5][6][7] però també s'ha popularitzat com a plataforma per a dissenys d'aficionats i per a usos informàtics generals. Els primers models es van començar a comercialitzar el febrer de 2012.[8] La darrera versió, Raspberry B+, s'ha anunciat el juliol de 2014 tot mantenint el mateix processador però amb diverses millores en els seus connectors i un menor consum energètic.[9]

El disseny inclou un processador ARM1176JZF-S a 700 MHz i 512 MiB de memòria RAM amb l'objectiu d'executar GNU/Linux oRISC OS.[1][2] El disseny no inclou un disc dur o una unitat d'estat sòlid, utilitza una targeta SD per a l'emmagatzematge permanent.

Respostes

Configuració
  • ridaura973 11👍 5
    Recupero aquest fil per preguntar-te per l'experiència. Jo també estic pensant en comprar-me una raspberry-pi per fer un media-centre i et volia preguntar per l'experiència.
  • gel98 5👍 55
    Jo tinc una raspberry (34€ a pccomponentes) i amb openelec (xbmc) i el plugin pelisalacarta veig totes les sèries i pelis. A més pots reproduir els fitxers multimèdia que tinguis a qualsevol ordinador de la xarxa interna i també pots fer servir el comandament de la TV enlloc del ratolí.

Tinc tres microSD , a una tinc Openelec , i les altres raspdebian i archlinux, o sigui que pots anar canviant de sistema operatiu simplement canviant de targeta microSD.

Per uns 34€ més uns 8 € de la targeta microsd tens un bon reproductor multimèdia i un pc amb GNU/Linux, i amb un consum energètic molt baix.
  • Ohtar15.287 6 117👍 5.715
    Estic pensant en comprar-me una. La vull fer servir per veure i descarregar pelis i sèries.
    Havia pensat instalar-hi OSMC, i a mes la versió de qbittorrent que només té Web-UI (qbittorrent-nox).

Opinions? Recomanacions? Algú ha fet res semblant?
    • popcalent10.293 9 200👍 2.072
      Estic pensant en comprar-me'n una. 
    • FuRTiUsuari sumador17.375 10 89👍 4.291
      Ara fa uns mesos que ha sortit la raspberry pi 2. Té 1GB de RAM i és quad-core.
      • novren20.466 6 70👍 237
        I sembla compatible amb Windows 10... això sí que és interessant.
      • Ohtar15.287 6 117👍 5.715
        Ho sé, ho sé. És el que m'ha animat a comprar-me-la ara.
        El que m'està fent dubtar del que havia pensat ara és el tema dels subtítols. Baixo la sèrie amb el qbittorrent per  la Web-UI, però llavors què faig amb els subtítols? Els hauré de descàrregar d'alguna web però no vull navegar amb la raspi.

Hi ha varies solucions, la més fàcil és que li treguis la SD i la posis a un lector de targetes, al pc, i ho copies directament.

Una altra de senzilla per evitar treure la SD, és que li muntis un servidor ftp, els cerques amb el PC i els puges amb una comanda ràpida que ja tindries preparada, un copy&paste de la comanda i ja el tindries pujats a la carpeta que decideixis que han d'anar. 

Altra opció més elaborada seria muntar un script que ho faci des de la raspberry pi que els descarregui. Li fas un accés directe i amb un doble click ja ho faria. S'hauria de mirar una mica com fer-ho, però per exemple, trobar la web on hi són de subtitulos.es no costa res perquè sempre segueix el mateix format. Per exemple, pàgina per descarregar subtitols de breaking bad temporada 3 capítol 12:
          http://www.subtitulos.es/breaking-bad/3x12

Lo únic és saber com trobar l'enllaç de la descarrega (que ja no segueix el mateix format), però segur que algun programador del racó tindria una idea per a fer-ho.

Per últim, ara que està de moda el popcorn, potser no cal ni que vagis usant el torrent per descarregar. El pots muntar allà i ell ja et posa els subítols i t'estalvies de descarregar i ocupar espai a la SD de passada.
  • gerd8.088 10 266👍 902
    Estic pensant en comprar-ne una de cara a aquest estiu i convertir-la en un emulador de PS1 + SNES + Megadrive de sobretaula per quan vinguin les amistats. Algú ha fet alguna cosa similar?
  • Tomàs Calaixera13.092 10 154👍 300

Fa mig any que em vaig pillar una Raspberry 3. 
    No li he pogut dedicar massa temps però de moment tinc el sistema operatiu Raspbian amb el Kodi.

Al principi vaig haver de baralla-me una mica pq no anava el so amb el HDMI però editant un arxiu ho vaig aconseguir.
    Ara estava mirant lo del Retropie.

Amb el VLC no he aconseguit que funcioni bé del tot.

Consells? recomanacions?

• ElCamell2.188 793👍 1.540
    Agafo lloc, ja que m'interessa molt, especialment la Raspberry amb Retropie.
      Jo la tinc així actualment, només la uso per això. Laes meves recomanació principal és que tinguis una SD només per això i et deixis d'històries d'intentar tenir doble arrancada amb la raspbi. ah, i sobretot fer una imatge de la SD cada cop que acabis de fotre-li una bona pujada de jocs, perquè parant-la malament a mi m'ha passat de deixar el disc sense poder llegir i no poder recuperar... I és molta estona pujar-hi tot el què tenia, un pal enorme... Dec tenir-hi una desena d'emuladors i unes quantes desenes de milers de roms 

Publicitat

Fòrums

• 8.856.437 missatges
  • 206.492 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat