Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

[Overton Window] Com Legalitzar qualsevol cosa, com el Canibalisme?

trencanous9.026 6 244👍 948

Com legalitzar qualsevol fenomen, des de la eutanàsia fins al canibalisme?

En l'actual societat de la tolerància, que no té ideals fixos i, com a resultat, tampoc una clara divisió entre el bé i el mal, hi ha una tècnica que permet canviar l'actitud popular cap a conceptes considerats totalment inacceptables.

Aquesta tècnica, anomenada 'la finestra Overton"i que consisteix en una seqüència concreta d'accions per tal d'aconseguir el resultat desitjat," pot ser més eficaç que la càrrega nuclear com a arma per destruir comunitats humanes ", opina el columnista Evgueni Gorzhaltsán. En el seu article al portal ADME , posa l'exemple radical de com convertir en acceptable la idea de legalitzar el canibalisme pas a pas, des de la fase en què es considera una acció repugnant i impensable, completament aliena a la moral pública, fins a esdevenir una realitat acceptada per la consciència de masses i la llei. Això no s'aconsegueix mitjançant un rentat de cervell directe, sinó en tècniques més sofisticades que són efectives gràcies a la seva aplicació coherent i sistemàtica sense que la societat s'adoni del procés, creu Gorzhaltsán.


Primera etapa: del impensable al radical


Òbviament, actualment la qüestió de la legalització del canibalisme es troba en el nivell més baix d'acceptació a la 'finestra de possibilitats' de Overton, ja que la societat ho considera com un fenomen absurd i impensable, un tabú. Per canviar aquesta percepció, es pot, emparant-se en la llibertat d'expressió, traslladar la qüestió a l'esfera científica, ja que per als científics normalment no hi ha temes tabú. Per tant, és possible celebrar, per exemple, un simposi etnològic sobre rituals exòtics de les tribus de la Polinèsia i discutir la història del tema d'estudi i obtenir declaracions autoritzades sobre el canibalisme, garantint així la transició de l'actitud negativa i intransigent de la societat a una actitud més positiva. Simultàniament, cal crear algun grup radical de caníbals, encara que existeixi només a Internet, que segurament serà advertit i citat per nombrosos mitjans de comunicació. Com a resultat de la primera etapa d'Overton, el tabú desapareix i el tema inacceptable comença a discutir.


Segona etapa: del radical al acceptable


En aquesta etapa, cal seguir citant als científics, argumentant que un no pot blindar a tenir coneixements sobre el canibalisme, ja que si alguna persona es nega a parlar-ne serà considerat un hipòcrita intolerant. l'condemnar la intolerància, també cal crear un eufemisme per al propi fenomen per dissociar l'essència de la qüestió de la seva denominació, separar la paraula del seu significat. Així, el canibalisme es converteix en 'antropofàgia', i posteriorment a 'antropofilia'. Paral · lelament, es pot crear un precedent de referència, històric, mitològic, contemporani o simplement inventat, però el més important és que sigui legitimat, perquè pugui ser utilitzat com a prova que la antropofilia en principi pot ser legalitzada.


Tercera etapa: de l'acceptable al sensat


Per a aquesta etapa, és important promoure idees com les següents: "el desig de menjar persones està genèticament justificat", "a vegades una persona ha de recórrer a això, si es donen circumstàncies urgents "o" un home lliure té el dret de decidir què menja ". Els adversaris reals a aquests conceptes, és a dir, la gent del carrer que no vol ser indiferent al problema, intencionadament es converteixen per a l'opinió pública en enemics radicals el paper és representar la imatge de psicòpates embogits, oponents agressius de la antropofilia que criden a cremar vius als caníbals, juntament amb altres representants de les minories. Experts i periodistes en aquesta etapa demostren que durant la història de la humanitat sempre hi va haver ocasions en què les persones es menjaven unes a les altres, i que això era normal.


Quarta etapa: del sensat al popular


Els mitjans de comunicació, amb l'ajuda de persones conegudes i polítics, ja parlen obertament de la antropofilia. Aquest fenomen comença a aparèixer en pel · lícules, lletres de cançons populars i vídeos. En aquesta etapa, comença a funcionar també la tècnica que suposa la promoció de les referències a les personatges històrics destacats que practicaven la antropofilia. Per justificar els partidaris de la legalització del fenomen es pot recórrer a la humanització dels criminals mitjançant la creació d' una imatge positiva d'ells dient, per exemple, que ells són les víctimes, ja que la vida les va obligar a practicar la antropofilia.


Cinquena etapa: del popular al polític


Aquesta categoria suposa ja començar a preparar la legislació per legalitzar el fenomen. Els grups de pressió es consoliden en el poder i publiquen enquestes que suposadament confirmen un alt percentatge de partidaris de la legalització del canibalisme en la societat . En la consciència pública s'estableix un nou dogma: "La prohibició de menjar persones està prohibida." Aquesta és una tècnica típica del liberalisme que funciona a causa de la tolerància com a pretext per a la proscripció dels tabús . Durant l'última etapa del 'moviment de les finestres' d'Overton del popular al polític, la societat ja ha patit una ruptura, ja que les normes de l'existència humana s'han alterat o han estat destruïdes amb l'adopció de les noves lleis. Gorzhaltsán conclou que el concepte de les 'finestres de possibilitats', inicialment descrit per Joseph Overton, es pot extrapolar a qualsevol fenomen i és especialment fàcil d'aplicar en una societat tolerant en què l'anomenada llibertat d'expressió s'ha convertit en la deshumanització i on davant els nostres ulls s'eliminen un per un tots els límits que protegeixen la societat de l'abisme de l'autodestrucció.


Traducció automàtica, font.

Respostes

Configuració
  • Mastegot29.934 9 30👍 2.285
    aquí parleu del canibalisme, però el veganisme en algunes fases com la de la politització hi ha els vegetarians/vegans.
  • virot8.766 4 249👍 4.139
    Bon article, si més no.

    Des del meu punt de vista, cal parlar sobre qualsevol cosa, fins i tot de les impensables i que la gent assumeix d'entrada que és d'una manera i no d'altra. Parlem sobre si el canibalisme és ètic? Parlem-ne. Parlem sobre si l'extermini de persones és ètic? Parlem-ne.

    És evident que tothom argumentarà a favor d'un rotund no a les dues preguntes anteriors, perquè són pràctiques que no donen massa discussió, però podem trobar casos de coses que assumim que són de mala educació o inacceptables, pel simple fet que sempre ho hem fet així i no perquè realment fem mal a algú o quelcom.

    Per exemple, els rots. A qui li fa mal un rot? A mi, personalment, m'és divertit i tot. La nostra cultura ha assumit que és quelcom dolent, quan podria ser perfectament al revés. De fet, en diverses cultures el rot és com un "gràcies per aquest menjar tan bo que m'he quedat a gust".

    Això potser sembla una ximpleria, però la societat ha anat avançant conforme hem debatut coses que de per si es consideraven inacceptables. Si no fos per això, el políticament correcte continuaria considerant que l'homosexualitat és una malaltia i que les dones són inferiors als homes.
    • trencanous9.026 6 244👍 948
      Matar algú en cas d'auto-defensa és ètic ja que sinó moriries tu que ets l'agredit.
      Matar algú com a càstig, d'ull per ull, també pot ser ètic, a part que t'assegures que no tornarà a matar, si ha matat pot tornar a fer-ho.

      L'ètica cristiana de "posar l'altra galta" és inaplicable al final manaria/en els que es dediquessin a dominar violentament als altres.

      Si no recordo malament Gandhi (casta Vaishya)  va dir dels camps d'extermini alemanys que els reclusos s'haurien de deixar exterminar sense resistència.
      • Gínjol14.615 3 133👍 4.770
          L'ètica de posar l'altra galta és efectiva a llarg termini, en un ambient desfavorable. Deixa clar qui estima i qui oprimeix. Remou consciències.
          Posar l'altra galta, sovint, és tindre el coratge d'un campió de boxa.

          No em sona que Gandhi digués això, sinó que digué que era diferent oposar-se a un règim liberal com el britànic, que a un altre de dictatorial.
    • novren20.519 7 72👍 249
      Jo sóc pro-canibalisme. Si algú mor i demana que algú se'l mengi en morir, és cosa seva. Altra cosa és el canibalisme forçat -això fóra un tipus d'agressió, al cap i a la fi, de la mateixa manera que el sexe voluntari és desitjable mentre que la violació no.
  • front_sobirà8.323 5 262👍 482
    Sota aquest marc es devia anar fundant l'Estat d'Israel.

Publicitat

Fòrums

  • 9.176.281 missatges
  • 216.818 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat