Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Ada Colau: "No he estat mai independentista però el 9-N em plantejo votar sí-sí"

Foc de Fènix1.713 9 922👍 998

Ada Colau: "No he estat mai independentista però el 9-N em plantejo votar sí-sí"

En una entrevista a Catalunya Ràdio ha dit només donarà suport al procés si està impulsat per la ciutadania

ARA Barcelona | Actualitzada el 27/06/2014 08:44

Colau, a l'inici de l'acte a Barcelona. / PERE VIRGILI

Ada Colau, exportaveu de la Plataforma pel Dret a l'Habitatge (PAH) i una de les impulsores de la plataforma política 'Guanyem Barcelona' ha assegurat aquest divendres que es planteja votar sí-sí en la consulta del 9-N. En una entrevista a Catalunya Ràdio, Colau ha dit: "No he estat mai independentista però el 9-N em plantejo votar sí-sí". Colau ha deixat clar, però, que només donarà suport al procés si és un procés ciutadà, i no impulsat només per lideratges concrets. Defensa un procés integrador, que sumi. "Hi ha una versió de l'independentisme, el que busca la confrontació amb Espanya que em genera rebuig", ha dit.

Colau ho ha dit l'endemà de la presentació pública de la plataforma política 'Guanyem Barcelona', l'embrió del que ha de desembocar en una candidatura de "confluència" de partits i moviments socials que pretenen trencar amb la "vella política". Fins al 15 de setembre es proposen recollir 30.000 firmes d'aval a Catalunya -15.000 com a mínim a Barcelona- com a pas imprescindible per tirar endavant una nova candidatura a l'Ajuntament de la capital catalana amb l'objectiu de "recuperar" per a la ciutadania Barcelona davant la "sensació" que "l'estem perdent".

En la presentació d'aquest dijous, 'Guanyem Barcelona' va posicionar-se clarament a favor del dret a decidir –un dret a decidir en un sentit ampli, no només per votar la independència– però va esquivar una posició sobre la doble pregunta de la consulta. "Recordem que fem una proposta a nivell municipal i aquesta no és la nostra prioritat. Som un espai transversal, molt plural. No hem abordat aquest debat", va dir Colau dijous. A nivell personal, però, l'exportaveu de la PAH ha deixat clar avui que ella "es planteja" el sí-sí.

Colau ha insistit que la plataforma política que impulsa busca la "confluència" a partir d'uns objectius i unes pràctiques per aconseguir canvis "reals" en la forma de fer política. "La riquesa política és un valor, la democràcia és pluralitat", ha afirmat. És conscient que "la fragmentació genera impotència" i per això busquen formar una candidatura unitària que no sigui "una sopa de sigles". 

ARA: http://www.ara.cat/politica/Ada_Colau-Guanyem_Barcelona_0_1164483705.html 

Respostes

Configuració

Publicitat

Fòrums

• 9.286.735 missatges
  • 220.707 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats