Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Consells per a Perpinyà i Carcassona

Afaitapagesos400 5👍 103
Hola a tothom!

D'aquí poc aniré de vacances a Perpinyà i a Carcassona però no tinc gaire clar que hi ha per a veure (a part del castell de Carcassona). Algú que conegui la zona em recomana llocs per a visitar, gratuïts a poder ser, i potser algun bon lloc per a menjar una "cassolette" (o com s'escrigui )?

Hi estaré dos dies a cada ciutat i la capacitat de mobilitat es molt baixa, coses d'anar amb els amics i ser pobres.

Moltes gràcies!

Respostes

Configuració
  • malllamplll26.830 9 38👍 1.143

La ciutat vella de Carcassona és més bonica de lluny i il.luminada.  A dins no te cap encant en especial , però moltes botigues i restaurants.   Caunes-Menerbes, Mirepoix, Albi, Lagrasse ,Narbona... son llocs interessants però petitets. 

Prop de Perpinyà : No em cansaria de recomanar Castellnou dels Aspres 
  • Trisquel11.845 5 168👍 1.317
    Jo he estat a Carcassona i també un parell de dies, diria que el 90% del que hi ha per vore és La cité i el pont vell que la unix a la resta de la ciutat, això basant-me en la meua experiència i en que havia buscat per internet sense èxit. En sí la ciutat no té gran cosa quan vas per allí passetjar, molt normaleta, trobàrem una espècie de pastisseria molt "pin up" que estava molt bé, així que alguna boulangerie pastisserie trobaràs per allí també  Pel centre hi ha una espècie de restaurant de "comida española", per cert xDDDD Xoriços everywhere.

Jo cassolet no n'he menjat, però dins de la fortalesa en trobaràs molts puestos on menjar-ne, tenen una obsessió amb eixe plat.
  • ALXUsuari sumador31.664 11 25👍 1.972
    A Carcassona com a màxim un dia animal!

Vés a Llimós (Limoux) i a Minerva (Minerve) l'altre dia home!
  • __28278__16.136 4
    A Perpinyà tens el Castillet i el Palau dels Reis de Mallorca, la zona antiga de la ciutat (amb compte!) i poca cosa més.

A la vora tens Elna, amb un monestir molt bonic. També tens Cotlliure, que és maquíssim, amb un castell, i també a la platja: Banyuls o el Barcarès o platges més aviat desconegudes i verges a Tourreilles. Evita Canet, és guirilàndia i tot ple de txonis. 

A prop també tens Ribesaltes, on ara s'obrirà el camp de refugiats amb tot un edifici refet com a museu.

El poble d'Eus, molt petitó, prop de Prada, també és molt maco, i també a prop de Prada tens Vinçà, amb un petit llac.
  • nocturn11.940 6 167👍 162
    La "cassoulet" (caçolet en occità i en català) la trobaràs a la majoria de restaurants de Carcassona formant part del menú del dia, però jo et recomano que no demanis el menú sinó que demanis la cassoulet de la carta perquè et posen més quantitat i la carn (ànec sobretot) també és millor. A més omple bastant i no necessitaràs menjar segon plat.
  • Tannhäuser320 3👍 26

Si t'agrada l'edat mitjana, els seus castells i el misticisme geològic i arquitectònic càtar, estas a punt d'anar al centre del punyetero univers.

Aquí una molt petita mostra:

Queribus

Puilaurens

Peyrepertouse

Lastours

I aquí un mapa:

No ho oblidaràs mai.

• joan cf3.344 11 593👍 667
    Narbona també pot ser una bona parada, es pot veure en mig dia (conjunt de catedral i palaus dels arquebisbes) o reservar-ho per una altra estada ( per dia i o mig-dos dies de pas ràpid)

http://www.narbonne-turisme.cat/
  • malllamplll26.830 9 38👍 1.143

A Narbona pots visitar la Catedral , i recomano la Basilica de saint Paul
  • tornacombat334.748 10 458👍 323
    La millor cassola d´anguila de frança

Le Portanel

2 comentaris de Google · Escriu un comentari
     Passage du Portanel, 11100 Bages, França
    +33 4 68 42 81 66

• Afaitapagesos400 5👍 103
    Moltes gràcies a tots per les recomanacions!

Ara mateix sóc a Perpinyà i hi ha una vaga de transports que em té aquí atrapat. Carcassone sembla que estigui a l'altra punta de França ja que no hi ha transport!

No sabreu d'algun local per a fer una cerveseta per la nit a les dues ciutats, oi?
    • __28278__16.136 4
      Ei, jo visc a Perpinyà, si tens cap problema digue-m'ho i t'ajudo. 

A Perpinyà al costat del Teatre de l'Arxipèlag hi ha prou bars, un irlandès també, on hi va molta gent jove. Ara, són cars.

Sinó a la place République també hi ha molta vida, però tanquen d'hora. A place Aragó ni la trepitgis, és molt cara, i a place Cassagnes hi ha també molt d'ambient, i barat, però molta immigració i delinqüència, cal anar-hi amb compte.

I si vols pas depensar sous, te convidi a casa meua a un glop de Muscat! 
  • EmulatorQUsuari sumador56.864 14 6👍 11.756
    Es diu "Caçolet". No te'l perdis, és boníssim!
  • llevantdemallorca17.223 12 95👍 3.136
    Recomanacions per a Perpinyà? Sobretot evitant lo "turistic" 
    • Hummer_Sex5👍 3
      Salutacions a tothom!! acabat de registrar-me al fòrum, torno a pujar el fil, ja que tinc previst fer una visita llampec de dos dies i una nit a Perpinyà ara al maig, i m'agradaria saber a part del Castellet, el Palau, la Catedral de Sant Joan, la Ciutadella, quins llocs n'hi han més com ara museus, parcs... restaurants, pubs, bars per prendre alguna cosa al migdia, vespre... si n'hi ha botiga de la USAP...  hi aniré sol, així que em convindria saber quins barris son més fotuts per no ficar-me o anar-hi amb comte, he sentit que el barri de Sant Jaume no és molt recomanable, molta immigració, gitanos fotent enrenou, brutícia... mai he estat per cap indret de la Catalunya Nord.

Moltes gràcies i espero aportacions companys!!
      • catalàamallorca34.404 6 17👍 9.656
        Home, a Sant Jaume hi haurà tots els gitanos que vulguis però com a mínim sentiràs xerrar català. 
      • Canyadesucre6.679 2 321👍 8.236
        Si que hi ha botiga de la USAP, força cèntrica i preguntant no et costarà d¡arribar-hi.
      • malllamplll_2.627 1 693👍 1.620
        En tens de sobres amb dos dies.  Visita Castellnou dels Aspres, Eus  o l'eglésia de Prades. Cotlliure està molt bé , però vigila la carretera que agafes que hi ha moltes curves.  Perpinya ho veus en mig dia
        • Hummer_Sex5👍 3

malllamplll_ escrigué:
          En tens de sobres amb dos dies.  Visita Castellnou dels Aspres, Eus  o l'eglésia de Prades. Cotlliure està molt bé , però vigila la carretera que agafes que hi ha moltes curves.  Perpinya ho veus en mig dia
          Gràcies per les recomanacions, però només aniré a Perpinyà i aniré en tren des de Barcelona, de totes maneres he estar cercant per la xarxa, opinions i experiències de tot tipus, el que encara no he trobat res es l'ambient que hi ha un divendres a la nit, pubs, bars, etc... aleshores he fet be en agafar només una nit, arribaria divendres al mati fins dissabte al vespre.
          • Hummer_Sex5👍 3
            Salutacions a tothom!! ja que vaig a tornar a pujar el tema del fil fa uns dies per demanar consells, experiències i opinions sobre Perpinyà, al manco tornar a escriure-hi per comentar la meva experiència, doncs som-hi!!

Vaig arribar divendres pel matí en el AVE Barna-Lyon, acabat de baixar a l'andana, tot prometia prou be, s'apreciava bilingüisme als cartells de l'SFNCH (Perpignan/Perpinyà), benvinguts... el centre del mon... al sortir al carrer, em vaig equivocar, i el català em va treure d'un mal pas, preguntant a una dona que em va mig entendre, ja que em vaig equivocar de sortida, la que dona cap al centre de la vila, era a l'altre costat, la part vella, jo em vaig baixar a l'arribar pel hall modern, com desconeixia la ciutat i encara no podia connectar-me amb wifi, per posar el maps i el GPS, vaig agafar un taxi, 10€ però sense tornar a embolicar-me als carrers.

En pocs minuts vaig arribar a l'hotel, molt a prop del casc històric i del Palau dels Reis de Mallorca, el recepcionista no parlava català, només francès i una mica d'anglès, acabar de deixar la motxilla a l'hotel, em vaig anar a explorar el casc històric, i en pocs minuts em vaig veure en la plaça Aragó, em va agradar, malgrat sigui petita, però amb les seves terrasses, el riu Tet, l'oficina de turisme... no sense abans trobar-me pel camí personatges que al començament em feia desconfiar una mica, per l'avinguda de Felix Mercader i el carrer del Mariscal Foch, en aquest últim em vaig creuar amb una espècie de dona prostituta politoxicòmana preguntan-me en francès si coneixia el barri, vaig respondre amb un "no t'entenc pas, ho sento" i es va adreçar cap a un nano que semblava d'origen asiàtic que va posar cara de flipat

Doncs be, continuant des de la plaça Aragó, vaig per Sadi Carnot fins que arribo al Castellet, era ben aviat, abans de les 10 del matí, i el museu d'història de la ciutat i la Catalunya Nord encara estaba tancat, obria a les 11h, així que em vaig asseure a la terrassa del cafè que hi ha davant del mateix Castellet i fuaaa un cafè sol 1,80€, vaig estar tot el matí passejant per tots els carrerons del casc històric, fins que em vaig trovar amb la botiga dels records catalans al carrer Lazare Estarguel, em vaig comprar un vinet de Banyuls, un imant per a la nevera i un parell de records més que no eren per a mi, la botiguera molt maca i amable parlava català, em va recomanar locals i bars que estiguessin prou be i amb bon ambient, els del carrer Mariscal Leclerc, que després vaig anar per conèixer be la zona, molt propers al Castellet també, i al carrer paral-lel a aquest, Georges Clemenceau crec, una mena de rostisseria amb mostrador exterior, on vaig poder comprar un parell de mitjanes de la cervesa Cap d'Ona, el botiguer també catalanoparlant, parlant una mica del tema de la llengua, va dir "acabaran amb la cultura i la llengua" i que "això és la guerra", jo el vaig animar-lo al acomiadar-me que siguin parlant-lo el català i que mentre es parli, no s'enfonsin.

Vaig tornar al Castellet per visitar el museu, molt barat això si, dos euros només, molt interessant tot i vaig poder pujar fins dalt del tot, unes escales de cargol de l'ostia, una cosa que em va sorprendre, que la senyera que oneja normalment al Castellet, a partir del divendres migdia, van canviar-la per una de francesa, algú sap si va tenir res a veure amb les jornades electorals del cap de setmana??

Quin totxo he posat!! acabo ja, al dia següent vaig visitar el palau, també em va agradar molt, però una part no vaig poder accedir, estaba tallada, tampoc sabia perqué

De nit, vaig anar als bars que he dit més a dalt, l'ambient no matava, era en plan pendre alguna cosa i de tapes, només hi havia un irlandès, l'únic lloc que era quelcom semblat a un pub amb bona música i tampoc matava.

També vaig passar per la plaça Catalunya on es l'FNAC, a prop de l'hotel, a Sant Jaume vaig evitar anar-hi, potser la meva desconfiança per el que tenia sentit al volant de la conflictivitat d'aquest barri, malgrat que hagués sentit més català pel carrer, però no em puc queixar, no van ser pocs els llocs on em vaig poder defensar amb el català, a la plaça de la república, en un bar, el "barman" i un home que hi havia, parlaven català també, era un bar que crec que el "barman" jugaba a l'USAP de jove, tots fuman a dins del local

Perdoneu el totxo, companys, se m'ha anat de les mans, així que espero opinions, experiències i comentaris, si son de raconaires perpinyanesos o d'altre poble de la Catalunya Nord, doncs millor.
            • guillezcurra154 1👍 80
              Curiós tants catalanoparlants, n'has vist més que a molts barris de l'AMB.
              • Hummer_Sex5👍 3
                No et pensis, jo visc a l'AMB i al menys on visc, no n'hi han tan pocs catalanoparlants, però per estar en una zona on la nostra llengua no te caire oficial i l'administració pública li dona l'esquena, (malgrat això hi ha retolació en català/francès o inclús només català segons quins llocs) està força be, penso que millorarà la situació, i parlo de Perpinyà, ciutat amb més immigració i francesos d'altres regions només francòfones, altres pobles de la Cat Nord, el nombre de catalanoparlants pujaria.

Això si, senyeres i estelades, sobretot senyeres les que vulguem, amb el tema de les estelades, tira per terra el típic comentari "cunyat" que diuen molts espanyolets de; "los franceses si que saben poner en cintura a los nacionalismos radicales y los secesionismos" quan surt el tema de les estelades als estadis, balcons, finestres, al carrer... i la botiga dels records catalans
  • albert23Usuari sumador17.313 9 92👍 1.068
    Aquests dies estic per aquesta zona precisament! Molt bonic la cité de Carcasona! En un dia es veu bé i és espectacular, de pel·lícula. 
    A Perpinyà tampoc hi havia estat mai i m'ha agradat força! Ara, he tingut alguna enganxada... jo em dirigia a tothom en català i m'havia de sentir a dir: no, solo castellano... he passat 7 hores a Perpinyà i juro que no he sentit parlar el català... almenys he vist dues estelades en balcons... 

I he aprofitat per fer ruta pels castells càtars (Latours i tal) i molt ben parit. I unes coves espectaculars també per la zona (Limoins o quelcom similar). 

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.969.554 missatges
  • 210.268 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat