Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Istambul - Turquia

Comics4.930 11 437
Ei penya!!!

Al desembre aniré a visitar a un company d'Erasmus, estaré 4 o 5 dies. M'agradaria saber els 4 o 5 llocs imprescindibles per a vore en aquesta ciutat. A més, consells i que evitar fer...

Respostes

Configuració
  • barcelonista10015.027 11 131👍 1.559
    Jo no hi he estat mai, però la gent que hi ha anat en diu meravelles. En algun mercat hi ha venedors que xapurregen el català, diuen. A veure si en trobes.

Per cert, en català és Istambul, no Estambul.
  • EPS62.055 13 8👍 10.802
    Perdó pq no aporto res al fil, però no ho puc evitar.

No m'hi veuran mai allà, per respecte als catalans morts defensant Constantinoble.
  • Fidèsset4.882 7 438👍 5
    Hagia Sofia, Mesquita Blava, Mesquita nova, mercat egipci de les espècies, gran basar, palau del sultà, museu arqueològic, un bany turc no per a turistes, dipòsit bizantí d'aigua, un ball de dervishos, un transbordador pel bòsfor...

Tanca tot a les 5-6, compte.
  • gerd8.744 12 248👍 1.738
    Gaudeix del viatge. Poques ciutats trobaràs al món amb tanta història i tantes coses a fer com Istambul. 
  • Ina45 13

Jo hi vaig ser fa uns 5 anys (crec). Sempre hi havia volgut anar i ara hi vull tornar, em va agradar moltíssim... tant, que després de tornar-ne vaig començar a mirar-me com estava per allà la feina, etc.

Com ja t'han dit, no et perdis la Mesquita Blava (hi vam acabar anant 3 vegades), és impressionant !

La Torre Gàlata, també té la recomano, tot i que cal pagar entrada, té molt bones vistes de la ciutat (nosaltres hi vam anar el primer dia, ja que ens quedava al costat de l'apartament on érem i ens va servir molt per orientar-nos després).

Un creuer pel Bòsfor, també imprescindible... El nostre el vam fer de nit, organitzat a corre-cuita, però va ser genial!

Els Basars i presenciar un ball dels "dervishes" també ho considero imprescindible, com t'han dit més amunt.

També t'han recomenat el Palau del Sultà (Topkapi) i segurament per la zona on està situat és més accessible, ja que es troba a prop d'Aya Sofia i la Mesquita Blava, així com de molts altres punts turístics. No obstant, si pots, jo no em perdria el Palau de Dolmabahçe, també impresionant.

Pel que fa als banys, nosaltres vam anar a uns anomenats "Cağaloğlu Hamamı", que també te'ls recomano, són molt bonics i no crec que fossin gaire turístics, si més no quan hi vam anar nosaltres, érem les úniques no autòctones... s'ha de reservar hora, crec (http://www.lonelyplanet.com/turkey/istanbul/activities/health-wellness/cagaloglu-hamami).

Si tens pensat anar a la part asiàtica, a mi em va agradar la Torre de Leandre (Kiz Kulesi), però és prescindible, hi ha un restaurant que és força car, però s'hi pot fer un te o cafè com vam fer nosaltres i prou.

Per la nit hi ha (o hi havia) molt ambient... Nosaltres ens vam fer amics del propietari d'un lloc on vam anar a dinar i al vespre vam sortir amb ell i un amic, així que ens vam deixar portar per on hi havia l'ambient i suposo que si el teu company està d'Erasmus allà ja coneixerà quines zones són millors o pitjors.

Detall important si t'agrada el cafè i no n'has tastat mai de turc/no saps com és... que les meves companyes (jo no en bec) no van descobrir fins que eren a l'avió de tornada... el cafè no està filtrat, per això sempre te'l serveixen amb aigua a part; la idea és deixa que el cafè reposi per a què els sòlids es posin al fons, de manera que quan te'l beguis, el pòsit del cafè quedi dipositat al fons i, si tens la mala sort de que part del cafè vagi a parar a les teva boca, sempre tens l'aigua que et donen per "netejar" les dents i que no molesti... Les meves companyes, que ignoraven això, es van passar tot el viatge remenant el cafè com ho farien amb un d'aquí i, conseqüentment, bevent cafè no filtrat i dient "tanta fama amb el cafè turc i és dolentíssim!".

El menjar és boníssim, sobretot el peix, fresc acabat de pescar...

Aprofita molt el viatge!!!  Tinc tantíssimes ganes de tornar-hi.. 

• Toni Montagutí37.560 8 18👍 24.611
    Has triat molt bé. Istambul és una de les ciutats més boniques de les que he visitat, i no són pas poques. Et recomano que facis un trajecte pel Bòsfor agafant els ferris que uneixen la riba europea amb l'asiàtica. L'última parada és Anadolu Feneri, si no m'erro. Jo el que vaig fer va ser agafar un bus urbà que va per la riba asiàtica fins a aquest petit port de pescadors on hi ha una fortificació, crec que bizantina. Per tornar fins al centre ho vaig fer amb el servei de ferris. Un altre passeig interessant és recórrer les muralles de l'est de la ciutat. Quan hi vaig ser, ara fa ja uns quants anyets, hi havia molts trams força malmesos i plens de porqueria, però això li donava un aire molt de segles enrere. També està bé anar a visitar les illes de Büyuk i Kúçuk Ada, on no hi ha res d'especial però que t'allunyen una mica del traüt urbà. El Gran Bazar, tot i que interessant, està pensat pels guiris. Intenta trobar els petits patis interiors on treballen els artesans, si és que encara n'hi ha. No et perdis el Bazar Egipci, ple d'espècies. És prop de Haliç (La Banya d'Or). Hi menjaràs molt bé, a Istambul, sobretot si evites els locals turístics i te'n vas a algun "locantasi", les cases de menjars més tradicionals. Si vas curt d'armilla, pots sobreviure a base de "pide", la pizza turca. També és interessant agafar un bus que remunti la riba europea del Bòsfor fins a l'últim port abans de la Mar Negra(Kara Deniz). És plena de petits ports pesquers amb fortificacions medievals. Apa, que te la passis molt bé.
  • Desperdicis7.570 13 286👍 1.345
    Istambul ahir. Disfruta-ho.

• Foguera207 7
    Jo hi vaig anar un estiu i em va enamorar tant que al següent vaig tornar-hi. No t'has equivocat de destí, és una ciutat única, en gran part per la mescla de cultures que s'hi troba.

Llocs, doncs els mateixos que han dit més a dalt. Et recomane un restaurant prop de la Mesquita Blava que té els cambrers més amables de tota la ciutat. Són gent molt encomiable que, a més, parla català. Buscaré el nom o alguna foto per ajudar-te.

Tingues present que tots els servicis (vaixells, restaurants, bazars) tenen dues versions: la "picaturista" i la normal.
    I passeja pels barris a l'hora de la crida del muetzí, no hi ha res més màgic.

Bon viatge!
    • EPS62.055 13 8👍 10.802
      Barreja de cultures???

Barreja de cultures la tenim aquí, allà practicament ja no queda ningú que no sigui turc, a part dels turistes obviament. Fins fa poc més de 100 anys si que es podia dir, però actulament és practicament uniètnic.

Muetzí? ves a Mellilla, de fet a Melilla encara hi ha barreja de cultures no com Istanbul..
      • Foguera207 7
        Segons el que dius, per què eixir de casa?
        • EPS62.055 13 8👍 10.802

No home no, estic fent una mica el troll en aquest fil, però això no treu que sigui cert el que dic. Istanbul serà preciós i agradable, la gent molt acullidora, però de barreja de cultures a Istanbul, en la gent res de res, una altra cosa és que hi hagi edificis d'abans de l'ocupació turca. Primer van fer fora a armenis i grecs farà uns 100 anys, farà 40-50 anys es va presionar als jueus, ara també han fet fora la comunitat gitana que hi havia, i és substituida per gent vinguda de l'interior del país.

• albert23Usuari sumador17.890 10 92👍 1.506
    Gran ciutat, en tots els aspectes. No te l'acabaràs. Veig que ja t'han fet molt bones recomanacions del que no et pots perdre i tal. Doncs jo et recomano la nit, zona Taksim. Locals molt típics d'allà, on si vas amb amics, es gaudeix molt! Això sí, vigileu les noies, els homes d'allà es passen l'estona assetjant-les. Allunyeu-les. Ah i vigileu, que voltant per allà, hi ha locals que semblen bars i són puticlubs, on els comercials surten al carrer i van cridant: "Five Liras, sex". O sigui, l'equivalent a 2,5 €, fots un clau. Imagina't, no deus ni trobar ni les parets. En fi, hahaha! Gaudeix!!! 
  • Cap_de_tronsUsuari sumador4.429 9 484
    Jo vaig estar 5-6 dies visitant també a una amiga que estava d'Erasmus. A banda del que ja t'han dit, et recomano quatre coses més: 

- El barri d'Ortaköy: un lloc amb encant on pots menjar aquestes grans patates (kumpir es diuen). Ells et preparen la base de patata i tu tries els ingredients que hi vols posar per acompanyar-la. Estan boníssimes! 

- Agafar un ferri que et porti cap a les Illes Príncep. Les illes en si no tenen gran atractiu, però el viatget passant per les diverses illes és agradable i quan baixis a una d'elles, et recomano llogar unes bicicletes de les botigues que hi ha per allà i fer-hi un passeig. Nosaltres ens ho vam passar bé intentant anar en tàndem, jo vaig tenir molts problemes per aguantar-m'hi i avançar 

- Si vas a la part asiàtica, a Üsküdar, et recomano que t'aturis a algun dels bars a la vora del Bòsfor amb terrasses que miren cap a la banda europea de la ciutat. Jo vaig estar en una com aquesta gaudint del capvespre. Val molt la pena! És un moment impagable.

- De menjar, prova un plat que es diu Iskender que és fet amb carn de kebab, la salsa de iogurt típica i una mena de pa a sota. I les delícies turques! Hi ha gent que no li fan el pes, però a mi em perden! L'any passat, que vaig tornar a anar a Istambul per un dia en un creuer pel Mediterrani, vaig tornar cap a casa amb un carregament de delícies 

Per altra banda, et dic que a mi em va agradar més el Palau de Dolmabahçe que el Topkapi.
  • __26401__21.803 9👍 127
      La música a Istanbul és molt diversa i bona. Us recomano de visitar pubs, coffee-shops i disco-bars del carrer Istiqlal i rodalies. Amb Amsterdam és potser la ciutat que més m'ha sorprès per la seva música.
      També per allí, "un dels centres d'Istanbul" (part europea) podeu comprar molt bona música, especialment recomano música armènia, us sorprendrà.
      Al Gran Basar, regatejant, trobareu coses boniques, originals i barates, sovint importades de l'Índia i de l'Asia central.
      La ciutat és molt espectacular, immensa, en les vistes del Bòsfor, plena d'Història, capital de 3 imperis.
      L'edifici que més m'impressionà fou la Basílica de Santa Sofia, és grandiosa, amb la volta més immensa que he vist en ma vida. Tota una genialitat arquitectònica. 
      Molts barris d'Istanbul estan plens de kurds.
      Els joves kurds solen ser prou rotllo CUP.

La divisió social entre islamistes i laïcistes és violenta. Es tenen malícia. Tanmateix els laïcistes solen ser jacobins gran-turcs. Però solen ser oberts i amables amb els europeus. Tocar el tema kurd, però, pot ser compromès.
      Attatürk té fotos pertot, és el "pare de la pàtria". Un tipus despavilat però poc recomanable. Es un culte a la personalitat: representa l'exèrcit i la república laïca i "europeïtzada".
      No digueu "àrab" a un turc ni al revés. No es tenen massa simpatia.

De delícies turques tenen especialment una mena de crema catalana però més saborosa encara, que no recordo ara com es diu, per a darreries. No és cara i és deliciosa. Hi havia dies que només menjava d'això.

El nivell de vida en general és relativament barat. Les perruqueries són barates, el menjar tampoc no és car, pots trobar al centre pensions no gaire cares, però sense el nivell d'higiene de ca nostra.
      Vigileu el mòbil (roaming) perquè us pot sortir la festa molt cara.

No us deixeu marejar per gent que va per fer de "guia" de turistes i que després voldran que els convideu i els pagueu el dinar, el sopar o vés a saber què.
       Els taxistes tampoc semblen de fiar: roden i roden per cobrar-te més. A l'aguait.
  • Indignat_indepe6.799 6 315👍 2.904
    Agraeixo el fil. Jo hi aniré a finals de mes. Alguna recomanació actualitzada?
    • hiparxiologista17.063 11 101👍 10.500
      Jo en principi hi vaig al juny. Llàstima que aquest fòrum s'hagi convertit en un cau de feixistes i cada vegada hi hagi menys espai per parlar d'altres coses que tampoc siguin culpar els refugiats de tot tipus de crims per afavorir la seva fastigosa ideologia racista. Recordo que abans la gent participava força sovint als fils que s'obrien de viatges. Però els darrers anys quasi totes les aportacions que es feien han anat minvant fins a ser quasi inexistents. 
    • LesttattUsuari sumador38.732 11 15👍 13.916
      Guaita, ja sou quatre. Us podeu ajuntar i anar a reclamar els drets de la dona i cremar mesquites, com us agradaria fer amb les esglésies d'aquí,  per tots aquells indrets amb una ideologia clarament masclista i homòfoba.

• hiparxiologista17.063 11 101👍 10.500
      Podries explicar el teu viatge? Merci!
      • Indignat_indepe6.799 6 315👍 2.904
        Doncs vaig estar només dos dies sencers, tenia poc temps, perquè els vols que m'hagia agafat eren a migdia perquè eren més barats. Coses a destacar:

• Vaig dedicar-li un dia a veure monuments i un altre a passejar, i vaig gaudir molt més passejant. Pels monuments més importants (Mesquita Blava, Aya Sofia, Basílica Cisterna) hi havia força cua, i sota el sol. A més, la Mesquita i l'Aya Sofia estaven en obres, així que merda. A la Mesquita del Suleyman hi havia menys gent, vaig anar just després d'una oració, i la veritat és que és impressionant. El millor, però, el dia que vaig estar passejant per Karakoy (sense pujar a la Torre Galata, massa gent) i que vaig pujar al ferry per anar a la part asiàtica.

• Tot és molt barat. La lira turca ha baixat moltíssim els últims anys i es nota. Això et pot fer despistar-te. T'ofereixen un creuer pel Bòsfor per 10-15 euros i et sembla barat i ja no mires més. En canvi, si et compres la Istambulkart (una espècie de T-10 recarregable) pots fer el mateix recorregut en el ferry que agafen tots els turcs (menys turistes fent-se selfies) per 0'50 euros el viatge. Als restarants igual, sempre et colen platets de més però no els hi muntes el pollo perquè al final el te que no has demanat te'l cobren a 80 cèntims i el platet per picar igual, i acabes dinant bé per 6-7 euros i content.

• Com a consell, el que us he dit: Compreu-vos la Istambulkart només arribar a la Plaça Taksim, i la pots fer servir per tot: tranvia/metro/ferry.

• El tràfic a Istambul és delirant. I mira que jo he estat a Pekín. Però impressionant. La gent creua per on li surt dels collons i els cotxes s'han de fotre. Estan putejadíssims. Hi ha carrers on hi conviuen cotxes, peatons i tranvies que és increible. Tots arrapats a la paret per deixar passar el tranvia que  està tan a prop que pràcticamentet frega la roba.

• La zona del Bòsfor és preciosa. Especialment el pont Haliç, on pots passejar sota del metro, i tota la zona de verda, just creuant el pont direcció Karakoy a mà dreta. Un passeig al costat del riu que em va encantar.

• El tema bazars i tendes doncs el que esperes. A mi m'agobia una mica, la veritat, però hi ha gent a la que li agrada. Suposo que pots trobar coses a bon preu, però jo ni m'hi vaig acostar.

• Tema menjar: Bueno, hi ha els kebabs (no aquesta cosa que mengem aquí; un plat de carn de debó amb salsa), les pizzes aquestes turques allargades... A prop de la terminal de ferry d'Eminönü pots pillar entrepans de verat que fan a la brasa allí mateix que tenien bona pinta, i hi ha un iogurt superensucrat que també els encanta.

Publicitat

Fòrums

• 9.282.050 missatges
  • 220.551 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat