Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Estimat Bismut...

espurna. 2.291 7 764

ATENCIÓ, IMPORTANT!:

Pel dia 17 de maig es prepara un homenatge a Castellar, concretament a les 12h a la Plaça Lluis Companys.

Seria bonic fer-li arribar aquest recull de dedicatòries a la família en format de llibre imprès. A mesura que es vagin concretant detalls ja anirem informant.

Tothom qui vulgui pot participar-hi escrivint el missatge en aquest fil. També inclourem els escrits del fil "DEP Bismut".

-------------------------

Proposo crear aquest fil a mode d'homenatge permanent en el Racó Català, on l'Oriol Papell amb el nick de Bismut va ser un participant actiu, respectuós i sempre interessant de llegir.

La idea és que aquest fil serveixi per anar explicant-li tot allò que malauradament ja no podrà viure en primera persona. Des d'aquest petit raconet virtual li podem fer arribar les notícies, avenços que aconseguim o tot allò que desitjaríem dir-li.

Va per tu, Bismut / Oriol. T'estimem i mai no t'oblidarem.

Respostes

Configuració
  • temporal 6.188 6 347 👍 782

El llibre imprès durà alguna il·lustració o alguna portada especial? Si voleu puc mirar de fer alguna cosa a veure si surt bé (sense compromisos, que això sempre pot quedar molt bé o tan fatal que més valdria no posar-ho).

• a poc a poc 9.496 11 225 👍 52

Passen els dies i sempre queda un remanent de llàgrimes a punt de sortir quan penso que no et veure mai més. I mira que no ens veiem sovint, però saber del cert que ja no ets a l’abast d’un MI,que t'hem perdut!. I quan hi penso se m’humitegen els ulls sense adonar-me’n.

I no vull plorar més . M’estimo més pensar-te rient. Recordar-te a l’estació, a Ginebra, a Sant Cugat, compartint taula, manifestació o fils d’homes.

Vull  que passi el temps i somriure al recordar-te. Perquè així et vaig conèixer, encomanant somriures. Ara ens toca a nosaltres suplir-te i ens caldrà molt d'esforç, ja cal que ens hi posem ara mateix.

• Grèmlin 1.062 11 👍 17

Estimat Bismut:

Avui m'han dit que ja no ets aquí, i encara no m'ho acabo de creure.

Erets un exemple per mi, i ho seguiràs sent. Potser no aconseguiré viure amb la teva naturalitat i alegria, però ho intentaré, t'ho prometo. Tu em faràs ser millor.

Sempre estaràs amb nosaltres. Petons i ànims per tothom.

• Boikot 4.790 16 448

Benvolgut amic Oriol:

Tu sempre que venies al País Valencià, venies amb aquell somriure encomanadís. No deixaves ni un pam de terra dels Països Catalans per alliberar. Bismut durant els anys al Racó Català vam forjar una bonica amistat plena de somnis i esperances. Ara que no hi ets entre nosaltres deixares ben clar que si volem aconseguir la plena llibertat, calia treballar-la dia a dia.

Els teus companys/es, amics i amigues del País Valencià i sobretot aquells/es que vam compartir militància no t'oblidàrem.

Prenem la teua flama fins aconseguir la victòria amb un somriure.

El teu amic,

Boikot

• fricat 13.510 13 151 👍 74

Bona tarda,

Algú es pot fer càrrec de recopilar les dedicatòries i dur-ho a enquadernar pel dia 17??

jo ho tinc molt complicat... Seria agafar els textos d'aquest fil i el de "Bismut DEP" i aglutinar-los en un llibre per la família...

• Lord_Gandalf 11.476 12 175

No tinc gaire a dir, Bismut.

Simplement que del poc que et vaig conèixer em vas semblar genial.

T'enyoraré sempre!

• llamp 47.263 16 10 👍 11.412

No sé què coi ha passat, però en Bismut ja no hi és.

Sobre els morts sempre he pensat el mateix, és quan els recordem que els tornem a la vida i ara recordo el seu somriure, les seves imitacions en una de les primerenques trobades (AL Tio Canya si no m'erro) i el procés que va patir quan "va sortir de l'armari" i els neguits que tenia pels de casa seva i que va compartir amb nosaltrres (els d'aleshores és clar, ja no conec a ningú entre tanta màscara i immigrat que volta) i el que em va fer pensar.

Jo ja tinc una edat i he de revifar massa morts massa sovint i sempre dol més recordar a qui no li tocava.

Si aixó ha d'arribar a la seva familia i amistats properes penso que pel poc que el vaig coneixer n'han d'estar prou orgullosos d'haver-lo tingut a prop.

Que aquest fet serveixi per enfortir l'ànima del Racó, hem passat de la mort -per avorriment, per suicidi o per linxament jocós- d'èssers imaginaris a la crua realitat.

Una salutació a tothom totdon

llamp

• CAT_free 34.374 13 18

Feia temps que no entrava però ara que tinc un moment crec que val la pena

Benvolgut Bismut

espero que allà on siguis hagis trobat el descans i que puguis observar com evoluciona tot el procès català pel que tu sempre havies lluitat.

Descansa en pau

Molts ànims per familía, amics i coneguts

• __25388__ 9.162 8 👍 1.881
    Estimat Bismut,

Tan bon punt em vaig assabentar de la trista notícia, el primer que vaig sentir, va ser una sensació d'incredulitat barrejada amb un sentiment d'impotència. Encara que et vaig conéixer poc recordo tots i cadascun dels moments en els quals vam coincidir, la primera vegada en aquell sopar raconaire tan multitudinari i que quan em vaig presentar feies broma del meu nick "Ana...kè?, Ana..kè"-deies rient. La segona vegada que vam coincidir, va ser a Pira, a Montblanc en un cap de setmana que vam passar a casa de l'Skarly i altres raconaires, va ser genial, fantàstic, on sí que vaig poder coneixe't una mica més, a part del bon record també recordo l'últim que em vas dir quan ens vam acomiadar a Pira, després malauradament no hem tornat a coincidir, "No deixis mai de somriure" -em vas dir. Ho recordo.
    Amb prou feines et coneixia i t'havia vist, però en vaig tenir prou per veure que eres una persona plena d'energia, lluitadora alegre i optimista, i per tot això, i per moltes altres virtuts que et caracteritzaven em dol especialment que hagis marxat, em sembla realment molt injusta la teva partida i, sobretot per aquells que més t'estimaven i tenies més a prop. Ara et torno el que em vas dir, Bismut, No deixis mai de somriure, no deixis mai de ser feliç!

DEP, Oriol

Gea (Ananké)
    Encara no he tingut estómac per dedicar-te res, Oriol... però ja saps que ho faré (tard com sempre)...

Per cert, ahir vaig rebre l'escrit oficial del Racó amb un parell de detalls preciosos que han el·laborat per fer-los arribar a la família demà.

La pregunta del milió és si hi ha algun raconaire que veingui a l'acte i estigui disposat a llegir aquest text en nom del Racó (serà 1 minut de glòria). Ho dic perquè jo al ser de Castellar com l'Oriol aniré una mica sobrepassat de feina i si pogués ser agrairia que algú ho llegís per mi. Sinó ja ho faré jo
  • Cèsar Usuari sumador 15.432 13 118 👍 12.281
    Estimat Oriol,

No t'he conegut fora del fòrum però sé que eres una gran persona. Tinc la certesa per tot allò que escrivies i per la reacció que la teva pérdua ha provocat entre tots aquells que et coneixien.

Desconeixia la teva edat. De vegades la vida és molt injusta. L'únic consol és saber que cada cop que algú pensi en tu, tornaràs a la vida. I això passarà moltes vegades.

Descansa en pau,
    Cèsar
    Bismut, Oriol, després d'uns dies de fortes emocions m'assec davant l'ordinador per dedicar-te unes paraules.
    Em costarà diferenciar el meu jo virtual del real quan parlo de tu doncs érem amics de fa molts anys i no sé ni per on començar... o potser sí. Donant-te les gràcies.
    Gràcies per compartir amb mi tants moments durant els anys que vam fer de monitors a l'esplai Sargantana, transmetent el teu positivisme i entenent millor que ningú els problemes de nens que se sentien diferents o rebutjats.
    Gràcies per estimar-me com un amic de manera incondicional des del primer dia
    Gràcies per fer-me riure com mai les quatre temporades que va durar el nostre programa de ràdio (fins que una reglamentació de l'ajuntament a mida et va prohibir continuar per la teva condició de regidor).
    Gràcies per animar-me a registrar-me al Racó pels volts del 2004.
    Gràcies per casar-me amb la mare dels meus fills i gràcies per poder gaudir del teu casament amb en Jordi.
    Gràcies per comptar amb mi per un munt de coses que hem fet junts
    Gràcies per arrossegar-me a les reunions que fèiem quan vam fer les votacions de Castellar decideix el 2009 i fer-m'ho passar d'allò més bé.
    Gràcies per ajudar-me a ser més sociable amb la gent quan jo no tenia ganes de relacionar-me amb desconeguts.
    Gràcies per tenir sempre bones paraules cap a mi i mostrant-te orgullós de mi quan em presentaves amics que jo no coneixia.
    Gràcies per demanar-me consell i opinió del teu xicot, en Jordi
    Gràcies per poder ser dels afortunats que van participar al teu comiat de solter
    Gràcies per encaixar sempre les meves bromes pesades
    Gràcies per estimar-te tant els meus fills i la meva dona
    Gràcies per totes les lliçons de vida que m'has donat
    I sobretot, gràcies per deixar-te portar per les meves mans per l'últim camí que vam recórrer junts a Vilanova on quan ja eres dins el cotxe per marxar per sempre, et vaig poder dir en la nostra intimitat, Gràcies per tot, amic.

Sàpigues que el teus pares estan orgullosos de tu, especialment en Lluís amb qui tantes vegades t'havies discutit.
    Sàpigues que em va abraçar amb força aquest dissabte i em va demanar una de les coses més fàcils que mai m'han demanat: que no t'oblidi mai. No pateixis, no ho faré.
    Sàpigues que et posaré d'exemple als meus fills com a persona de bondat, amb esperit de superació.
    Sàpigues que el Racó ha estat més que digne en el teu record
    Sàpigues que ara que ja no hi ets el valor de la teva presència pren més força que mai amb tothom amb qui et vas relacionar.
    Sàpigues que un dia aniré a Vilanova amb el Jordi a visitar el museu del ferrocarril amb els nens, tal com havíem quedat.
    Sàpigues que et diria tantes coses que no sé que dir-te
    Sàpigues que totes aquestes coses te les podria dir amb una abraçada i ara no ho puc fer
    Sàpigues que tanco els ulls i et veig rient al meu costat
    Sàpigues que tot això em dóna força
    Sàpigues que no defalliré
    Sàpigues que et seré digne
    Sàpigues Oriol que per tot això i moltes altres que em guardo al cor et dono les gràcies.

Gràcies, Oriol. Mil vegades gràcies, amic.
  • Rigel 58.533 10 8 👍 26.810
    Avui les urnes catalanes han estat més plenes que altres eleccions europees, però tenen un buit que ningú no pot omplir. En dies com avui se't troba molt a faltar.
  • combat_català Usuari sumador 2.761 9 675 👍 66
    Molt emotiu, se m'han humitejat els ulls i m'ha costat empassar saliva.
    Jo no he pogut comentar res més que un "descansa en pau", ja que no he tingut la sort de coneixe'l, però amb escrits com el teu queda clar que era de molt bona pasta.

Reitero el meu "descansa en pau, Oriol"
  • Sònia91 Usuari sumador 16.775 10 100 👍 2.847
    Avui t'haguessis emocionat amb el resultat, segur! Dedicat a tu, company. Som més aprop de la victòria
  • Jaume_I 14.233 10 140 👍 6.219
    Segur que des de allá on siguis i n'estic segur, ens has ajudat a guanyar perquè encara que les persones morin, el seu esperit es manté al nostre costat i en el camí a la llibertat.

Sigues feliç allá on siguis i gràcies

• Prow 21.035 8 68 👍 6.360
    Oriol, t'ho dediquem!! El resultat d'avui és el primer dels molt somnis pels quals vas lluitar. Per tu seguirem!
  • visigot 2.811 11 669 👍 121
    Ep, aquesta te la dediquem!
  • henke 56.677 11 9 👍 9.426
    Va per tu, company!
  • hipocresia 73.680 16 4 👍 1.107
    Aquesta victòria va per a tu.

• tutuki 9.197 16 234
    Enyorat company, hem guanyat. Ja saps que queda camí per fer i que alguns hi sereu molt presents tot i no ser-hi en persona. La força d'un somriure és difícil de substituir. 
  • Calidoscòpic 20.125 14 72 👍 12.510
    Dedicada a tu, Bismut. És la teva victòria, també. Una abraçada, allà on siguis...
  • Bernatcapgirat Usuari sumador 23.318 8 51 👍 42
    És teva, la vas treballar i la vas guanyar.
  • defensor Usuari sumador 11.476 15 174
    Estimat Bismut,
    Avui hauria estat un dia feliç per tu; ERC ha esdevingut la primera força.
    I pels que volem, com tu, una Catalunya sobirana, també ha estat un dia de triomf malgrat faltar-nos el teu caliu per ser complet.
    Em queden, però, els teus MIs, sovint me'ls miro i no puc evitar la tristor per la teva absència.
  • Cèsar Usuari sumador 15.432 13 118 👍 12.281
    Avui estem molt més a prop. Tant debò fossis aquí... 
  • Stoichkov Usuari sumador 14.070 14 141 👍 2.294
    Va ser un xoc llegir la teva mort. La veritat és que és molt estrany i molta mala sort que t'hagi passat això amb només  31 anys, és terriblement injust. Impotencia i ràbia és el que sento.

Recordo fils teus de fa més de 10 anys, per exemple quan vas obrir un fil confessant la teva homosexualitat, com li havies explicat als pares, en definitiva, compartint amb tots nosaltres la teva manera de ser sense amb total naturalitat.

Personalment només haviem intercanviat algunes frases un dia que ens van presentar, però per aquí al Racó he tingut el privilegi de compartir desenes de debats amb tu.

Fa 6 mesos també se'n va anar un dels meus millors amics, també de 31 anys i també patriota. Espero que te'l trobis allà on sigui. Inevitablement, el que t'ha passat m'ha fet recordar intensament aquesta desgracia. Et dic el mateix que li vaig escriure en ell. No dubtis que el dia que el somni haguem abastat en les abraçades de complicitat reviurem de nou la teva presencia, i el de tots els patriotes que heu lluitat!

Descansa en pau company.
  • EmulatorQ Usuari sumador 59.464 14 6 👍 14.452
    Espero que, siguis on siguis, hagis pogut veure aquesta victòria d'ERC.
  • Toni Montagutí 32.199 7 23 👍 19.887
    Diumenge al vespre vaig plorar. Vaig dedicar aquesta victòria als meus avis i àvies, a mon pare i ma mare , a mon germà gran i al meu oncle. I vaig pensar en tu, també, Oriol.
  • Tobies 19.484 13 76 👍 10.737
    Aquestes setmanes he pensat molt en tu, Oriol. Com hauries gaudit de la victòria d'ERC! En part és teva, com la victòria final que s'acosta.
  • Rigel 58.533 10 8 👍 26.810
    Sembla que els elements s'hagin confabulat per a aar-nos recordant el buit que has deixat: el passat 25 de maig la històrica victòria d'ERC, avui l'abdicació del rei d'Espanya, i sempre la sensació de buit que provoca saber que no llegirem els missatges que, de ben segur, hauries escrit donant la teva opinió sobre aquests fets. Un altre cop, ets la gran absència del Racó, i la no aparició del fins fa ben poc habitual quadradet verd amb el "Bi" i el número 83 ens ho recorda terriblement.

Publicitat

Fòrums

• 9.109.986 missatges
  • 214.702 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat