Publicitat

Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Bismut DEP

Tomàs Calaixera13.110 12 158👍 360

Aquesta matinada ha mort el conegut raconaire Bismut.

DEP

Respostes

Configuració
  • Ernest Fènix4.710 13 454👍 180

Adéu Bismut!

• barcelonista10014.921 10 131👍 1.416

Només vaig coincidir a una trobada raconaire ja fa uns quants anys amb ell, però com bé dieu era una persona que per cop que la coneguessis et marcava, era especial. I sí, que sigui jove i que el que des de fa tant de temps desitjava s'estigui a punt de produir ho fa una mica més dur, si és que és possible.

Que en pau descansi.

• Guerau ||*||2.053 14 823👍 641

Descansa en pau company, però no t'oblidis de donar-nos un cop de mà per aconseguir el nostre somni. Se't trobarà a faltar. 

• Joan DallaUsuari sumador2.273 7 780

EPD Oriol. Bismut.

• tornavís1.246 6

Sovint teníem enganxades virtuals però mai no vaig tenir el plaer de conèixer-te personalment. Descansa en pau, patriota.

• El Crostó4.657 8 458👍 3

DEP, sempre recordaré el seu somriure

• Palausabullabellobach778 16👍 3

Quan m'ho han dit aquest matí no m'ho podia creure. Molts raconaires el vam conèixer i vam compartir molts bons moments amb ell (trobades, concerts, manifestacions...)

Ara feia temps que no entrava per aquí, però és una manera de fer-li un petit homenatge. 

Papell (Bismut), descansa en pau.

• Membre300 13

Un company de militància exemplar i una persona excel·lent. Descansa en pau Oriol! T'estimem i t'estimarem.

• baró4.458 11 475

DEP

Fa temps que entro poc al racó, però recordo, dels anys en que era més actiu, el seu sentit comú i com no buscava brega amb ningú.

Llàstima, ens cal gent com l´Oriol per tirar endavant això.

El meu suport a la familia.

• Tir-fix11.669 16 173👍 4

En moments com aquests el més fàcil es pensar que som efímers, que no som eterns, però això no és així, sempre deixem una empremta, un moment, un valor,una intenció...el teu somriure serà ETERN! Descansa en pau, però sense deixar de somriure!

• Neith14.041 12 142👍 22

Cert, amb aquell somriure d'anunci que tenia sempre als llavis :)

• Tir-fix11.669 16 173👍 4

si, sense dubte el seu tret característic, conjuntament amb la seva simpatia i bon humor!! un bon grapat de rialles compartides! :)

• JoanColom477 2👍 80
        Hola, Neith!
        Contesto aquest comentari perquè, segons consta al teu Perfil, és l'últim que has fet. Però en realitat em remunto a més enrera, al febrer de 2007 (línia "Sudoku de maons" creada per Ziol) per preguntar-te si encara tens afició a fer sudokus.
        Si la resposta és afirmativa et convido a anar al fil "A quins jocs esteu jugant" (Fòrum d'Informàtica) perque et miris les meves respostes #5087191 (15/02/2015) i #8706720 (16/02/2015). Les hi vaig posar abans d'adonar-me que el contingut de la línia era pràcticament exclusiu de videojugadors, quan el que jo volia presentar ere un tipus de sudoku alternatiu per imprimir en paper i fer amb llapis i goma. Però allà s'ha quedat.
        • LesttattUsuari sumador37.362 11 17👍 12.030
          Saps el que cony estas fent?
          • JoanColom477 2👍 80
            Digues-m'ho tu, si és que estic fent alguna cosa dolenta o inapropiada, i si és així t'asseguro que no tornarà a passar.

Ja he vist que aquest fil s'havia obert per donar l'últim comiat a Bismut, amb qui no vaig tenir el goig d'intercanviar opinions, perquè jo no fa ni un mes que són raconaire. Però també he pensat que cap dels raconaires que sí que l'havien tractat, presencialment o virtual, seria tan recargolat com per pensar que en el meu comentari d'aquí hi havia la més mínima intenció d'ofendre la seva memòria. L'únic que pretenia (i no és el primer cop que ho faig així) era contactar amb Neith aprofitant la seva última intervenció al Racó, pensant que en el fil on havia localitzat la seva afició als sudokus ("Sudoku de maons", de nou anys d'antiguitat) era més improbable que en aquest (que no n'arriba a dos) que ella se n'acabés assabentant.

• LesttattUsuari sumador37.362 11 17👍 12.030
              D'acord, però  es de calaix

Es com entrar al tanatori i preguntar davant de tots els presents, qui va al partit de futbol que es transmet en aquell mateix moment.

Si vols contactar amb un raconaire en concret, pots parlar amb ell a traves de la Missatgeria Interna (MI) prement damunt del seu nom d'usuari.

• JoanColom477 2👍 80
                Gràcies!: això de la Missatgeria Interna no ho sabia. Ho repetiré i seguiré així amb d'altres que també havien intervingut en "Sudoku de maons". Quan ets novell en aquestes coses i al tercer dia d'haver-te registrat, a unes preguntes al Racó fetes per correu extern te'n contesten la meitat i acaben dient "... Per la resta de preguntes, la manera més fàcil i ràpida és preguntar a altres raconaires, que per això hi és la comunitat ;)", passen aquestes coses.

Per cert, just quan he vist que tenia missatge, estava intentant repetir el procediment amb altres raconaires. Un tal _16370_  s'havia donat de baixa del Racó, i ho anava a provar amb Crema_catalana. Però abans (anava des d'avall cap amunt) he volgut mirar si n'hi havia molts... hi he trobat Bismut. He quedat glaçat.

A manera d'homenatge, ja que havia irromput aquí de forma tan inoportuna, reprodueixo el seu comentari de 24.02.2007 00.52 h:
                Jo faig sudokus a classe 
                És a dir que devia ser molt jove. I set anys més tard, quan us va deixar, devia seguir sent jove. Em sap greu...
  • MegabytteUsuari sumador1.136 13

Com ja han dit abans, al veure el títol, jo també em pensava que l' havien bandejat, al entrar al fil i començar a llegir,  he pensat  que tant de bo hagués estat un bandeig.

En deu anys, potser, havíem creuat converses com a molt un parell de cops, però al veure la noticia m' he quedat glaçat.

Molta força per la familia, els amics, i la gent propera.

D.E.P

• catMarc3.106 12 636👍 50

DEP Oriol. DEP Bismut.

M'he quedat de pedra al llegir la notícia.

El coneixia personalment i era d'aquelles persones que deixen empremta.

• Indepessimista23.727 12 50👍 1.536

https://www.youtube.com/watch?v=r37deVfzfZk

Bismut, tu eres un dels resistents dels quals parla aquesta cançó. Un independentista de primera fornada.

• pirata171427.184 10 39👍 797

En Pau Descansi. Crec que és el primer cop que es mor una persona que per a mi és desconeguda i familiar al mateix temps. Coses del racó. Ànims als qui el coneixieu.

• rgb633 6👍 199

la vida és un breu instant que cal saber aprofitar com tu ho has fet

d.e.p.

• Eimeric7.878 11 272👍 1.706

RIP

Això si que no m'ho esperava...

• Arreu1.918 15 863👍 25

No oblidarem el teu somriure ni el teu compromís amb els coneguts i el país. Que la terra et sigui lleu, Oriol.

• Xavir17144.853 10 443👍 12

Descansa en pau company

• logos1.728 15 921👍 1.631

no tinc paraules per expressar el dolor. Fet pols, destrossat.

Soc raconaire gracies a ell.

Descansa en pau, amic Papell.

Guanyarem.

• merma822 14👍 4

Estic completament en estat de xoc, quina notícia més impactant i trista. 

El coneixia de l'Autònoma, estudiava química amb ell. Mítics els seus fils del Nadal trist, a on comunicava a casa seva que era homosexual, i un a on explicava consternat que s'acabava de morir el seu avi. 

DEP Oriol 

• ocell17.776 11 91

Agur eta betirarte.

DEP

• Farao4.474 4 471👍 179

Descansa en pau, gran patriota i millor persona.

• milicià català4.336 12 492👍 494

Sempre recordaré les enganxades que vam tenir en els temps del tripartit. Van ser mítiques i era quan al racó bullia realment l'olla i valia molt la pena perdre tota la tarda postejant. Sempre recordaré aquells bons moments, sempre et recordaré.

Descansa en Pau

• henke56.730 11 9👍 9.485

Estic realment abromat i impressionat amb la comunitat raconaire. Tinc una gran barreja de sentiments i emocions que no havia experimentat mai.

En primer lloc estic sorprès de mi mateix, estic realment abatut (més del que creia) com molts de vosaltres, segurament.

Fins ara no m'havia parat a pensar mai què representàveu molts de vosaltres per mi, ni tant sols aquells amb qui no m'hi acabo de dur del tot bé com sovint em passava amb l'Oriol. 

La sensació és com si hagués perdut un veí molt proper o un company de batalles i físicament només havíem coincidit un parell de cops i ni tant sols havíem parlat massa.

De fet havíem arribat a discutir i a tenir alguna enganxada virtual més o menys potent. Fins i tot ens havíem arribat a esborrar del facebook o del twitter per sempre acabar tornant a seguir-nos o a acceptar-nos l'amistat entre bromes.

No m'havia parat a pensar mai la gran admiració que li tinc a aquest gran home, si jo sóc el ying ell era el yang. Érem una mena d'antítesi l'un de l'altre i en el fons admirava profundament aquest positivisme que traspuava per cada porus de la seva pell.

El respectava i m'encantava llegir el que ell opinava, era la dosi d'optimisme diària que sovint em falta.

Independentista de pedra picada des d'un bon començament, tots els que tenim aquesta edat ens identifiquem i ens emmirallem molt en ell i la passió que li posava a tot.

Estic "content" que en un dia tant dur com el d'avui (i tornant al principi del què deia) el Racó hagi rendit aquest homenatge espontani i ple de sentiment cap a un dels membres més mítics d'aquest portal. S'ho mereix.

Avui Catalunya (i el Racó) perd un gran patriota i una millor persona però guanyem una estrella al cel que ens guiarà fins a assolir allò que sempre havies anhelat. Descansa en pau Oriol, et trobarem a faltar.

• Tiberi-Grac3.329 6 605

Estic molt colpit de veure quanta gent ha vingut al Racó a dir-li adéu. I de veure quanta gent ha tornat per recordar-lo. Som pura humanitat, és preciós.

Abraçada a qui la vulgui.

• FuRTiUsuari sumador19.625 12 76👍 6.964

Penso que aquest fil és la demostració definitiva que guanyarem per golejada. Això és el què ell voldria i del què n'estava convençut des de fa anys i panys. Malgrat tot el què ens pugui passar i a tot el què ens haurem d'enfrontar, aquest fil demostra com al final podem estar tots junts, i aquesta força és invencible.

És una veritable llàstima que aquesta realitat la veiem tan clara per la mort d'un company de lluita. Però tot el fil de principi a fi demostra com n'estem d'units els catalans. Aconseguirem la victòria en breu, i la oferirem ara també a ell que és bona part de la història catalana del segle XXI.

• urzulluz7.105 9 304👍 1.805

DEP , no l'he conegut mai en persona però les seves intervencions alegraven molt aquest forum i això denota molt la classe de persona que era.

• sonador_de gralla10.963 13 190👍 52

Quin xoc des que he sabut la notícia aquest matí. Costa de creure que en Bismut ja no hi serà més, el seu somriure poderós no semblava que s'hagués d'apagar mai, i de ben segur que no ho farà. Et trobarem molt a faltar, treballador incansable, amb una manera de fer fantàstica, un petó ben gran Oriol. 

• GatNegre21.473 8 65👍 7.132

Jo d'ell recordo sobretot un debat que vam tenir fa força temps, quan Solidaritat es presentava per primer cop a les autonòmiques, i no sé exactament què li vaig dir d'Esquerra però jo m'esperava una resposta antipàtica i "agressiva", i em va sorprendre molt (tant que fins i tot ho recordo ara) que la seva resposta va ser molt tranquil·la i agradable.

Em va sobtar, sobretot perquè era una època en la que la meva arrogància em feia mereixedor d'un bon parell d'hòsties. 

No el vaig conèixer mai, llàstima. Només puc dir una cosa, el millor homenatge: la victòria.

No hem d'oblidar mai a tots aquells que van lluitar al nostre costat per aconseguir una Catalunya lliure. 

Sort allà on siguis!

• segur.que.tomba7.066 7 307👍 14

Descansa en pau, company. Malgrat les nostres diferències teniem i tenim el mateix anhel.

Vull creure que si mai hi arribem, tu també ho podràs veure des d'allà on siguis. És el millor homenatge que et podem fer.

• entremaliat1.561 8 967👍 659

Descansa en pau, se't trobarà a faltar i molt.

• Segons691 8👍 76

Que descansi en pau i ànims a la família...

• Nowel13.411 9 155👍 1.357

Buff, què dur.

Que descansi en pau.

• Alerta9.220 9 234👍 665

M'he quedat glaçat.

DEP, Bismut. Trobaré a faltar la passió i la perseverança que mostraves en les teves idees.

• Prow21.117 8 68👍 6.470

Li he volgut fer un cartell a l'Oriol però no el puc traslladar bé al Racó. Si algú sap penjar aquesta imatge de manera que no quedi "aixafada" que ho faci sisplau. Gràcies. Aquí teniu l'enllaç:

http://s29.postimg.org/6xvcgpi7r/image.png

• Segon_usuari_Bob5.521 10 390👍 5.937

Mai et vaig conèixer en persona, però m'he fet un fart de llegir-te.

Per tu i per tothom, ho farem possible!

DEP

• fricat13.510 13 152👍 74

Com ja sabeu molts jo tenia un lligam d'amistat de fa molts anys amb l'Oriol i tot marxar a Vilanova a viure, havíem mantingut el contacte.

Anys fent de monitors d'esplai (jo el vaig embaucar i de venir per uns dies es va quedar uns anys), llavors fèiem el programa de ràdio on tant bé ens ho passàvem amb les seves imitacions i per rematar-ho em va casar. Fa poc el vaig poder abraçar el dia del seu casament amb el Jordi i vaig saber que ell el cuidaria perquè se l'estimava (prou que el vaig amenaçar de que ho fes) 

Els últims mesos he estat molt absent al Racó (ell em renyava perquè em trobava a faltar) i avui era obligat dir-li adéu des d'aquí. 

La veritat és que porto tot el dia plorant a casa. He marxat de la feina i m'he tancat a casa. Només he sortit per recollir els nens de l'escola i he fet el cor fort davant d'ells perquè són massa petits per entendre el meu dolor i la seva marxa. 

Em costa molt escriure tot això però llegint aquest fil les meves paraules sobren perquè em puc identificar amb la majoria de les que heu escrit vosaltres. El Racó mai hagués arribat on va arribar si no fos per gent com ell i també val la pena que us digui a tots lo grans i meravellosos que sou quan us llegeixo amb el cor encongit. Cuideu el Racó els que hi pogueu mantenir presència perquè ell així ho voldria i no estalvieu cap llàgrima perquè ell tampoc n'estalviaria ni una. 

Ara cal ser dignes i dedicar-li la nostra victòria. 

Oriol, et trobaré molt a faltar

• __1977__3.032 16👍 315

Feia uns quants anys que no escribia a Racó català i avui he tornat després d'haver llegit la trista noticia de la mort de Bismut. He sentit la necessitat de despedir-me d'ell en el mateix canal on acostumava a llegar-lo. Jo sí que l'havia conegut en persona i a l'igual que molts raconaires, em quedo amb el séu somriure i la felicitat i bones energies que desprenia. Descansa en pau amic! Una forta abraçada.

• strigoi5.885 9 358👍 118

Descansa en pau company

Tot i les discussions que havíem tingut (i fortes, per ideologia) t'admiro per la teva fermesa. Ens has deixat, ens ha deixat una bona persona, un lluitador, en definitiva: un referent de la nostra nació.

Et recordarem sempre, t'honorarem amb la victòria.

Descansa en pau amic...

• Dona_Rebel·lat22.816 13 57👍 143

Molts raconaires que ja no participaven han tornat per mostrar el greu que els hi sap. Això diu molt d'en Bismut. No l'he conegut en persona però és un dels raconaires que més estima tinc, de la vella guàrdia d'aquest racó.  

L'altre dia un alumne va dir-me que no sabia com explicar-li als pares que era gai. Em va venir al cap en Bismut i la seva valentia. 

De debò aquest web no és un simple fòrum per molts de nosaltres i malgrat alguns no els arribem a conèixer mai, ens impacten i d'ells aprenem, i ens fan la vida més alegre. 

• caimarienka4.295 12 493

Com molts, feia temps que no escrivia al racó, però continuo entrant-hi i mirant els fil sovint. El primer que he pensat en veure aquest fil ha estat "En Bismut bandejat? No pot ser, impossible"... Mai m'hauria pogut imaginar que se n'hagués anat. 

No el coneixia en persona, però l'havia llegit per aquí i, tot i les discrepàncies ideològiques, havia gaudit dels seus comentaris, del seus fils, el seu bon humor i optimisme. Avui duc un dia estrany, es curiós com pot arribar a afectar la mort d'una persona que no hem arribat a conèixer... 

Que la terra et sigui lleu, Bismut, ho aconseguirem! 

• ReiDelMam7.605 13 284

Me n'he assabentat al migdia i encara no ho he pogut assimilar.

No hi ha paraules per descriure el que significaves per tothom, Oriol, tot el que donaves als altres, el teu gran somriure. Perquè fins i tot aquells que no estaven d'acord amb tu sabien que eres un amic amb qui es podia comptar sempre. Quan algú et necessitava sempre hi eres, sempre hi vas ser. I sempre hi seràs.

Gràcies per tot el que ens has donat, ens enduem de tu l'alegria, el somriure i les ganes de voler avançar junts. No pateixis, assolirem allò que tant vas somiar pel teu país i pel que tant vas lluitar. Quan això passi, no podrem sinó mirar enrere i recordar aquells que, com tu, hi van dedicar tots els esforços possibles i més, i que no ho hauran pogut veure.

Per tots ell però sobretot per tu, la victòria serà el nostre millor homenatge.

Descansa en pau.

• Ulrike Meinhof3.025 7 642👍 16

Descansa en pau, Oriol. 

Una persona que, tot i les diferències ideològiques, em va marcar molt en persona. És una ironia que ens haja abandonat una persona amb una vitalitat que et flipava des de la primera salutació. Què injust és tot hòstia.  

• temporal6.188 7 345👍 782

Bonic detall el que han posat al costat de l'encapçalat de la pàgina web.

• HiF5.480 12 392👍 2

No el coneixia personalment, haviem tingut bons i mals moments al raco, sobretot durant el tripartit 2, no sé, coses com aquestes demostren que no pot existir res més enllà més bo del que tenim aquí.

Amb llàgrimes als ulls, adéu Bismut, que la terra et sigui lleu.

• gH3.040 14 641👍 11

Ho acabo de veure a Vilaweb i he entrat al racó de seguida.

DEP.

• freezamite11.084 9 185👍 4.937

No el coneixia en persona però el tracte a través del fòrum també explica molt de cadascú. La mort d'un noi de 31 anys sempre és una tragèdia, i si a sobre s'hi afegeix aquest tracte més o menys habitual, doncs l'impacte encara és més gran.

Es fa estrany veure missatges seus encara en fils actuals i pensar que mai no tornarà, i això encara fa que la situació sigui més punyent.

Molts ànims a la família i amics que tenia. El que ha passat no és just que li passi a ningú, i encara menys a ell en concret.

La guanyarem aquesta batalla democràtica a què tantes hores havies dedicat i que per desgràcia no podràs veure acabar, i si la guanyem de ben segur que en part haurà estat gràcies a tu i que sempre hi haurà gent que ho tindrà ben present.

Adéu Bismut!

Publicitat

Fòrums

• 9.191.268 missatges
  • 217.390 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat