Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Missatges dels raconaires als administradors del portal

Ultrança7.816 5 273👍 1.133

Aquest fil és un recull de missatges, reflexions i constatacions d'usuaris sobre el tema de l'estat actual del Racó amb l'objectiu final de que siguin llegides (i copsades) pels admins.

[Edito] http://www.racocatala.cat/forums/fil/182187/rac-catal-nou-web

Intenteu mantenir el respecte en el debat, i aquest fil no ha estat obert per tractar o opinar sobre un usuari.

Respostes

Configuració
  • __23535__1.753 10

A mi el que em crida l'atenció és que demanessin diners per fer el nou racó quan l'any 2011 van cobrar 100.000 Euros de subvenció pública.

Els usuaris que van col·laborar en el projecte de TotSuma van pagar dues vegades per un producte que sembla que mai arribi.

• polmas14.740 7 134👍 2.990

Fil tancat en 3, 2, 1...

• Dona_Rebel·lat22.816 13 58👍 143

Penso que té raó amb el fet que haurien de donar explicacions però no crec que siguin les formes.

• Ultrança7.816 5 273👍 1.133

Coincidim. De totes maneres cal entendre el context i la frustració, que ja quan s'inicià el projecte a l'estiu estaven les coses magres i des d'aleshores fins el dia en que s'acabà de recaptar els missatges no han passat de 10 o 12 ja us comunicarem x dintre d'un temps.

No és així com s'han de dur a terme els projectes de micromecenatge, tampoc es demana un blog diari on es pengi cada dia el que s'ha fet però si uns mínims de responsabilitat i rigor. Recordeu el fil de la recaptació, les participacions i l'esforç col·lectiu per assolir la fita. Està clar que no qualsevol comunitat d'internet ho faria això i penso que quedar en el silenci és el pitjor que es pot fer.

Perquè és evident que segueixen operant (a mínims) però no diuen res. 

Per això entenc el to de l'usuari, jo mateix moltes vegades he escrit fils en un rampell i m'ho he repensat abans de publicar-los.

Em sembla d'un baix nivell el que fan... força preocupant. 

• FollUsuari sumador77.532 12 3👍 40.399

No estic d'acord amb el to del missatge i crec que molts hem gaudit llargament del Racó sense pagar un duro.

Ara bé, hi havia un compromís i hi havia un projecte, que no dic que no puguin sorgir imprevistos, però coi almenys una mica de comunicació.

Un comunicat dient com van les coses, avançant coses, comprometent-se a tenir-lo encara que sigui en uns mesos però posant data. Posant data del llançament de la versió de prova...

No sé, ser una mica considerats amb la gent que vam fer aportacions.

Pel que venia abans ja vaig dir el que en pensava. El Racó ha patit uns anys en una situaicó d'abandonament total.

El que m'esperançava del projecte de renovació i tal no era tant que es pogués fer un nou Racó sinó no tenir la sensació que aquest lloc està abandonat.

I val que potser fer el Racó nou, implementar funcionalitats, fer que es pugui veure des de les tablets i mòbils, etc. val que tot això costa... Però fills, obrir el registre és gratis i és el 90% del problema que té el Racó i portem 3 anys avisant-ho. És això el que no entenc, com es condemna un fòrum que era molt actiu a morir en l'època que pel context polític més potencial de creixement tenia.

I de moment l'únic argument que han donat ha estat pels trolls. Però tot i que hi ha mesures per controlar-los, prefereixo un Racó amb 4 o 5 trolls donant pel sac però 300 usuaris actius nous.

Un petit incís, no pagar a nivell monetari no implica no col·laborar amb el finançament d'un lloc web, empresa o SL.

Tu amb les teues visites, comentaris, enllaços i contribucions en general estàs augmentant o mantenint la rellevància del portal i pagant-lo en part (no sabem quant) amb publicitat, hi ha maneres de fer un lloc com aquest viable econòmicament. Per tant el teu temps i contribucions valen calers a la xarxa, no diré si molt o poc perquè no ho sé però alguna cosa segur. 

Molts fòrums voldrien ja tenir el grau de visites i implicació que té aquest i van fent amb molt menys. 

Per no dir que aprox. un 50% o més dels usuaris actius (aleshores) del racó varen contribuir amb la campana de micromecenatge. Si ens devem als missatges escrits.

Evidentment les sumes més grans van venir d'altres empreses o col·lectius associats, però això no li trau el mèrit. 

La deslleialtat ve amb la manca de compromís, d'informació i de possible disculpa/comunicat. Tots errem, tots som humans. Potser van fer massa curt amb el pressupost o potser van apuntar massa alt i s'han quedat sense quartos. Però que diguen alguna cosa. 

Tens molta raó.

• grinfildUsuari sumador25.005 15 45👍 4.036

Ui si, visitant un web ja els fas un mega favor. Per això els diaris l'ara, l'avui, la vanguardia, el país etc guanyen una pasta increïble amb els mil·lions de visites que reben.  S'estan forrant !! 

No he dit que ningú els hi faci cap favor. Llegeix. He dit que amb el que hi ha ara mateix i gràcies als usuaris es pot sobreviure i tenir un fòrum digne perfectament, o com a mínim es podia abans de que els admins. suessin del portal durant any i escaig. 

Espero que no estiguis comparant la tasca de redacció, edició i producció de continguts de mitjans digitals professionals (que han de pagar un staff especialitzat determinat amb sou) amb la tasca de mantenir (ja no demano implementar res, només presència i rigor) els servidors d'un dels fòrums més visitats de la catalanofonia? 

No facies riure.

Ja et dic, conec desenes de paios que porten fòrums o estan relacionats amb l'administració i ja voldrien ells el nombre de visites, participació i compromís d'aquest pels seus. Podrien fer un model ben viable sense patir gaire, altra cosa és que el grup perdi diners per altres bandes i ho hagi de suplir amb els ingressos del portal. No ho sabem.

I si és per pagar els servidors que suprimeixin els fils anteriors al 2010 excepte els de més de 100 respostes i ja tens espai de nou. No crec que a ningú li molestés aquesta mesura perquè no hi hagués un escanyament en les finances. Repeteixo, ningú.

Ultrança escrigué:
            altra cosa és que el grup perdi diners per altres bandes i ho hagi de suplir amb els ingressos del portal. No ho sabem.
            Aquí pot estar la clau.
        • esclatasangs5.079 12 421👍 571

Cap forum o plana web pot sobreviure sense usuaris i visitants... Ell diu que no, però jo dic que si.

• NaskoVUsuari sumador20.499 13 73👍 2.536

Jo porto molts anys aquí i sempre els he defensat. De fet, s'ho mereixien, abans això estava cuidat, veies moderadors barallant-se amb usuaris justificant les seves actuacions, participaven al fòrum, i n'eren part important. Ara fot cagar. No hi son, no sabem qui son (Heu vist algun altre fòrum on els administradors no estiguin identificats?) i fa temps que no apareixen per aquí. Qui és el tal XXX XXXXX? Té usuari al racó? és l'Hermes? Perquè l'únic administrador que sembla quedar dels antics només passa de tant en tant a escriure una tonterieta i torna a marxar? Cal que sigui tan hermètica l'administració del Racó? Van canviar de propietaris i ni ho van anunciar. Si no tenien temps ni ganes de fer coses noves perquè es van embarcar a voler fer un nou racó? Hi ha masses coses que no s'entenen, i com que no les expliquen, generen malestar.

I aquí estem, amb un racó de merda, viciat i on no funciona res.

• Desperdicis7.534 13 285👍 1.294

La veritat és que els fòrums van a menys i no es fa res per evitar-ho. Si els administradors no tenen cap idea per remontar el vol podríen obrir un fil on els raconaires poguessim aportar idees i ells les llegeixin.

• HiF5.480 12 390👍 2

El que no té sentit és que no hi hagi un equip de moderadors usuaris i que quan hi sigui se li doni als amiguets.

S'ha de tornar a obrir el registre i millorar el notificador i el interfase web.

Paciència

Espero que estiguis de conya. 

És indigne per part teua que demanis paciència en aquest context, quan de paciència (llevat alguns missatges i fils passatgers) se n'ha tingut durant 4 mesos.

I això només parlant des de que hauria d'haver estat implementat el nou disseny i no tots els retards i decisions qüestionables d'abans. 

No sé si saps com funcionen els projectes de micromecenatge rigorosos, més encara quan apel·les a una comunitat que posa il·lusions, ganes i temps al teu portal. El silenci i les maneres no procedeixen en absolut.

I lo pitjor és que ja no és qüestió d'impaciència. És la trista constatació de que probablement el fòrum anirà decaient en l'oblit per una decisió empresarial, i els encarregats no consideren bo fer-ho públic. 

Ja van dir que anaven tard. Jo les samarretes les he rebut. Tinc més paciència perquè ens van avisar que anaven malament de temps  i no podríen complir els terminis.

Has obert aquest fil enmig d'una setmana que hi ha molta gent de vacances. Podries haver-lo obert el dia 7 de gener per exemple i segur que et respondrien abans

Han editat el missatge d'algú en el fil, l'han vist. És cosa seua si decideixen dir quelcom.

Quedi ben clar que jo no demano res, estic en l'estat en que ja ho tinc interioritzat. Però donaré veu als que ho vulguin.

Ja han entrat al fil a editar un missatge i per tant l'han vist, i no han respost.

Mai no han donat una explicació clara de per què aquest abandonament del Racó durant 3 anys.

I ara porten retard, però fa mesos que no diuen res ni donen cap explicació ni detalls del projecte. I quan hi ha diners pel mig, és el mínim que poden fer.

• Menphis46.345 12 11👍 2.335

Ah però us vau creure això de la remodelació del Racó?

• HanseaticUsuari sumador21.289 11 67👍 22

El Racó, a dia d'avui pot PENA. Té un nivell de deixadesa brutal, sembla que haguem agafat a uns 300 usuaris més o menys actius, els fots a una illa i dius, apa, escriviu el què penseu, ja us ho fareu per nosaltres ens n'anem a fer mojitos. LAMENTABLE. Jo personalment estic molt emprenyat i del que estic segur que mai més tornaré a fer una col·laboració monetària al Racó si això segueix així. El que no entenc és com dimonis encara no han obert el registre quan és una cosa que costa ZERO Euros i que a més aporta més ingressos per publicitat. Em costa d'imaginar una forma pitjor de portar una comunitat d'usuaris. En fi, BON ANY als raconaires (que no en tenim cap mena de culpa) i no us afogueu amb el raïm.

El que estava dient jo, no és tant que tardin en crear la nova versió, que ho puc entendre, sinó aquests 3 anys de deixadesa absoluta.

Obrir el registre no costava gens i el karma ja estava implantat.

Guerres kàrmiques? Trolls? A mi em sembla un mal menor comparat a que el Racó es vagi morint a poc a poc.

De fet em semblen positiu els trolls i les guerres ideològiques, com a mínim donava vida i conspiranoia al Racó.

La veritat és que sí.

Jo considero que hi ha d'haver llibertat TOTAL, és a dir que només s'ha de banejar algú que faci alguna cosa greu, com quan el Llop va fer spam d'un fotolog o així.

Jo per insultar i tal no bandejaria, és la salsa del Racó.

Atès a que hi ha diversos missatges que valen molt la pena per part dels participants modifico el títol del fil i el propòsit general. 

• __27969__7.562 7👍 5.196

Si no se'n volen fer càrrec que ho tanquin o ho venguin a algú amb ganes però trobo que és insultant aquesta deixadesa. Com veuen que ja funciona sol i no han d'invertir gaire diners, al contrari amb la publicitat es deu autogestionar, deuen tenir al prigant de torn dedicant el temps just i necessari. La majoria de funcions útils estan deixant de funcionar, no contesten els missatges dels usuaris o tarden una eternitat, no pot entrar gent nova...

El tema del nou racó, jo no vaig col.laborar economicament, de fet ja es veia que no hi posaven gaires ganes, però suposo que tota aquesta gent que sí que ho va fer és mereix mínim una explicació, sinó jo reclamaria els diners i no per garrepa sinó per mala gestió.

• Fidèsset4.882 7 438👍 5

Transparència 1/10

Diàleg amb els usuaris, dins de les limitacions de temps 1/10

Creixement del fòrum 2/10*

Control de trolls i dinàmiques negatives 2/10

Funcionament del fòrum en sí 5/10 (s'hi pot escriure)

Nivell dels participants 4/10

Ei, ja he puntuat millor que a les enquestes telefòniques del CEO.

* Veient els milers de catalans que graviten cap a fòrums en castellà perquè tenen més massa crítica, encara és més greu que l'únic (gravíssim) fòrum en català no infectat de canalla (edelfènix) una mica gran no fagi més per atreure'ls.

• hostiopata8.113 8 264

Que torni el karma!

• Tradu28.315 8 34👍 1.875

Jo entenc que tot això de la nova versió i bla bla bla sigui molta feina, però també crec que ens mereixem una explicació. Si des del principi la feina ha anat tard i no s'han complert els terminis del TotSuma, s'hauria d'haver enviat algun missatge i informar de les coses i tenir una mica de planificació. Una cosa que no és gaire normal és que se'ns enviï un correu electrònic el dia 30 d'octubre i se'ns digui "Ben aviat us informarem de més novetats i de la data d'estrena definitiva, quan la sapiguem". Dos mesos després encara no en sabem RES. Segons la planificació del projecte, el mes d'octubre ja s'hauria d'haver fet el llançament de la nova versió. Que per tal com van les coses no es pot fer? Doncs d'acord, ho entenem, ja vam ser comprensius amb les recompenses, però ens cal INFORMACIÓ. No se'ns poden demanar diners a canvi d'un projecte i deixar-nos d'aquesta manera, sense saber res i amb un Racó que fa pena i funciona fatal. He estat 3 dies fora i no he pogut saber qui ha respost cap dels meus missatges perquè el meravellós notificador no funciona. Això no és normal. Suposo que s'ha notat molt la decadència del Racó amb un fil com el del Raconaire de l'any de poc més de 17 pàgines, quan el de l'any passat en va tenir més de 60. I per cert, a la pàgina inicial del Racó encara hi ha un "anunci" perquè la gent voti. Ja fa dies que es va tancar el fil.

Molts usuaris estan indignats i força gent està deixant de banda el Racó últimament. El seu funcionament no convida a passar-hi tantes hores com abans.

Molt d'acord amb això, jo procuro no criticar-los per el tema de la nova versió perquè les coses poden ser més complicades de com semblen al principi quan es planegen. Però com dius falta informació.

Ara jo crec que més greu que la tardança de la nova versió és la deixadesa que ha tingut aquest fòrum durant 3 anys. Des del Mundial de futbol que es va tancar el registre d'usuaris perquè no vinguéssin a fer el troll.

I després no s'ha obert per pura mandra. I cada persona que es vol registrar ha d'enviar un correu (si se n'assabenta perquè tampoc ho posa enlloc) i esperar uns dies a que li donin d'alta l'usuari.

I jo puc entendre que no s'hi puguin destinar tantes hores ni tants recursos com per fer coses noves. Fins i tot entenc que hi hagi coses que fallin o no vagin del tot bé.

Però és que el tema del registre d'usuaris és de calaix, obrir-lo no costa res! I si hagués estat obert durant aquests 3 anys ara hi hauria moltíssima gent que s'ha interessat per l'independentisme els darrers temps i hi hauria varietat d'opinions i molta més participació.

Sí, suposo que quan ja ens "coneixem" tots i no hi ha gent nova això acaba sent monòton i tothom ja sap què pensa tothom de cada tema i ja no es té curiositat en discutir de segons què. Sense idees noves, sense opinions noves, sense caràcters nous. Vaja, que ja estem una mica avorrits de tots plegats i sempre està bé conèixer gent nova.

Estic d'acord que haurien d'informar més de com va el projecte.

• Segon_usuari_Bob5.701 10 377👍 6.663

Potser tot plegat només és que volen tancar el racó al no ser un producte que generi beneficis. I no queda bé fer-ho si el fòrum funciona a ple rendiment i gaudint de bona salut.

Millor anar-lo escanyant i generant frustració perquè així la gent el vagi abandonant i es pugui tancar sense gaire soroll ni protesta.

Malgrat el cínic en mi em diu que és l'opció més probable vull pensar que no és tan simple ni negatiu (per natres, els usuaris).

Ni aquest fil pretén ser un amplificador de la frustració de la gent tampoc, només transmetre els missatges a ells. Que ens llegiran de ben segur. 

Home, doncs si es vol tancar que no es faci un projecte de micromecenatge per millorar-lo... No crec que aquesta sigui la idea.

• Segon_usuari_Bob5.701 10 377👍 6.663

Al contrari, no és la primera vegada ni l'última en que quan es pensa tancar un projecte, entitat, associació, etc.. es fa una mena de recapta amb l'excusa de garantir-ne la supervivència, quan en realitat es pensa en recaptar diners per eixugar pèrdues abans de tancar.

Un temps desprès es diu que malgrat l'esforç realitzat per tothom el projecte no pot sobreviure i es tanca i llestos.

No dic que sigui el nostre cas, ja que no en tinc cap prova, però aquestes coses passen...

Bé podria ser. Però és que un producte que podria generar beneficis sense cap mena de problema. I més amb el boom sobiranista català!

Si ho fan, la reputació dels qui tiren del carro de Tirabol quedaria malmesa i de retruc el portal de micomecenatge on es van fer les aportacions. Seria un escàndol.

Jo els hi donc un vot de confiança. Espereu-vos a després de Reis.

Com diuen per aquí baix, amb el boom del sobiranisme català i sent l'únic fòrum ben parit en català, això pot generar beneficis tot sol.

L'error que crec que cometen? Intentar fer un mitjà de comunicació. Està clar que com a mitjà és una merda, però si es centressin en el fòrum i jo què sé es poden fer campanyes en plan Twitter i FB que segur que molts usuaris col·laborarien...

Es poden donar invitacions com a Forocoches... Es poden fer mil coses, aquest fòrum té molt potencial. Amb el nivell de visites que rep i la implicació dels usuaris (es van recaptar 7.000€) no entenc com es podria abandonar un projecte així.

• Joan DallaUsuari sumador2.273 7 776

Ho ha dit en Foll, és la paraula clau: comunicació.

En tot projecte hi poden haver entrebancs.

Em sembla que la població raconaire està ben disposada a entendre-ho de bona gana (i fins i tot n'hi ha que no, com a tot arreu) però no donar senyals de vida és la pitjor manera de tractar les coses.

Escriviu-nos, poseu-nos al corrent, digueu alguna cosa de manera regular, tal com vau fer en la implementació en tablets.

Molts ens hi conformem, veuríem que esteu fent passes pel projecte que teniu. Si hi ha retards tampoc us hem de demanar el què, però ser informats regularment faria que us estalviéssiu aquestes crítiques que apareixen vel·lades o explícites de tant en tant.

Us desitjo bon criteri. En aquest fil hi ha crítica, però molta és constructiva.

• __28323__766 5

Cagun Déu, ara que he aconseguit registrar-m'hi i ja està en decadència. Admins, sou mala gent...

• Catacrak8.932 8 246👍 40

El racó ja sembla la Renfe, no informa de res.

• Farao4.474 5 474👍 179

Pel poder que el Raco Catala m'ha concedit invoco els administradors. CEO, manifesta't!

Publicitat

Fòrums

• 9.251.525 missatges
  • 219.464 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat