Publicitat

Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Cayo Lara s'apunta al secessionisme lingüístic al País Valencià.

Respostes

Configuració
  • Titis Perver1.433 7

no serà que no s'entera de res i ho ha amollat sense saber res del tema?

• Indesquerra20.608 9 72👍 7.322

Doncs no et dic que no (encara que em resulta difícil creure que algú d'EUPV no li ho haja explicat), però no deixa de ser greu perquè s'apunta de facto al secessionisme lingüístic.

• Jordi Freixas20.569 13 74👍 4.632

Jo crec que ho ha dit sense pensar en el fons de la qüestió. A no ser que en algun moment faci (o hagi fet, que no ho sé) afirmacions més taxatives, jo no li donaria massa importància.

• __20985__6.470 11👍 362

Són bons els lliris?

Jo parlo d'aquest comentari en concret. Si després d'això hi han més coses aquí ja no ho sé. I tot i que la inèrcia d'assenyalar el català i el valencià com si fossin llengües diferents l'he sentit moltes vegades per part de gent que té claríssim que valencià i català són el mateix.

Aquí en tot cas el problema de mentalitat que veig en molta gent (tant al País Valencià com a Catalunya) és un altre tipus de segregació existent, que al meu entendre pot arribar a ser tant perillosa com la idiomàtica si no se'n fa pedagogia: es tracta de distingir el català de Catalunya com a català, i el català del País Valencià com a dialecte del català, o dit d'una altra manera: com a expressió d'un nivell inferior. I aquí el que ha de quedar clar és que el català és català a tot arreu a on es parla. I la llengua catalana és igual de catalana a Catalunya, com a les Illes, com al País Valencià. I veure llibres com un diccionari Lleidatà - Català que vaig veure un dia, la veritat és que m'indigna molt.

• __20985__6.470 11👍 362

Sí. Aquest és el discurs espanyol al que els catalans contribueixen negant-se tossudament a no articular discurs propi. Per exemple amb el nom de la Nació. Els espanyols identifiquen llengua catalana amb el que per a ells és Catalunya i que en realitat és el Principat. Catalunya designa Principat, País Valencià i Mallorques. 

I si això, el que designa el corònim, no ha estat definitivament esclarit és per raons polítiques i per desinterès dels mateixos catalans a causa de l'autoodi, perquè estan TOTALMENT sotmesos.

El que és Catalunya és un altre tema. Jo parlo de la llengua i NOMÉS de la llengua.

• __20985__6.470 11👍 362

Que el joc el fan amb tot plegat. Que no ho veus o què? L'una cosa implica l'altra. 

Una cosa és que ells facin el joc amb tot plegat, i una altra és que totes dues coses realment tinguin la relació que ells li volen donar.

• __20985__6.470 11👍 362

És clar que no en té de relació. Però aquest és el poder del discurs articulat.

També hi ha gent que no creu en els Països Catalans i no obstant té clar que el valencià és català.

• __20985__6.470 11👍 362

Què vol dit que no "creu"? L'existència de Catalunya (o Països Catalans, com dius tu) és evident.

Jo no concebo Catalunya més enllà d'Alcanar. I quan el País Valencià i les Illes s'independitzin no serà gens creïble considerar-les com a part d'un mateix país. Ara per ara això és impossible.

• __20985__6.470 11👍 362

Em sembla que no m'he explicat. Catalunya és el Nom de la Nació Catalana. És el que tu anomenes "Països Catalans" i que és una invenció recent i conjuntural. I és conjuntural precisament per l'existència del discurs espanyol. És a dir, que el discurs català, si és que n'hi ha hagut, sempre ha estat de caràcter reactiu. Es tracta d'articular discurs per a i des de Catalunya. Sense cap mediació de cap altre discurs. 

Doncs jo prefereixo separar el que és Catalunya de la resta dels Països Catalans. Pel bé de tothom.

Jo el que concebo com a Catalunya és el territori de la comunitat autònoma, la franja i Catalunya Nord.

• __20985__6.470 11👍 362

Fixa't si n'és de potent el discurs espantol que no aconsegueixo fer-me entendre. 

No estic segur del que has interpretat. M'ho pots explicar?

Segons tu, Catalunya hauria d'equivaler al conjunt dels Països Catalans, incloent-hi el País Valencià i les Illes. I jo et dic que Catalunya és el territori de la comunitat autònoma, la Franja i la Catalunya Nord.

Jo crec que a aquestes altures de la vida el terme Països Catalans hauria de ser equivalent als Països Bàltics. I siguem realistes: pel que fa als Països Catalans, una cosa és que per raons de cultura, llengua i veïnatge s'estableixin acords entre els tres països actualment sense estat propi, i una altra i molt diferent és que el País Valencià i les Illes s'annexionin a la que ja serà la Catalunya ja independent perquè el seu territori passi a denominar-se també Catalunya. Això no passarà, de la mateixa manera que Andorra tampoc és Catalunya, i tampoc s'annexionarà a Catalunya quan nosaltres siguem independents. I no per això Andorra deixa de formar part també dels Països Catalans.

Sigui com sigui, en el debat que ens ocupa en aquest fil, hi insisteixo en separar el debat de la llengua del debat dels Països Catalans, perquè posar-ho tot en el mateix sac, és l'arma que tenen en contra nostre i en contra de la nostra llengua. Per això et dic: primer hem de vèncer de manera clara als qui defensen que el valencià (i el mallorquí, i el català de la Franja) són idiomes diferents del català. I un cop hàgim aconseguit això, els Països Catalans, ja vindran

• __20985__6.470 11👍 362

El que dic és que el NOM de la NACIÓ CATALANA és Catalunya. Amb aquest terme es designa la nació cultural, no pas política. Això vol dir que el Principat es queda on és, el País Valencià també i igualment Mallorques.

Com que tu ets dins del discurs espanyolista, per això apareix el seguent comentari:  

una cosa és que per raons de cultura, llengua i veïnatge s'estableixin acords entre els tres països actualment sense estat propi, i una altra i molt diferent és que el País Valencià i les Illes s'annexionin a la que ja serà la Catalunya ja independent perquè el seu territori passi a denominar-se també Catalunya.

El que proposo és retornar l'autèntic nom a la Nació. I arrabassar-lo al discurs espanyol. 

Jo no estic en el discurs espanyolista. Estic en el MEU discurs.

• __20985__6.470 11👍 362

Doncs el teu discurs té elements del discurs espanyol, precisament perquè no n'ets conscient.

Pots pensar el que vulguis. Jo tinc prou clares les meves conviccions.

• __20985__6.470 11👍 362

No et dic que no. Però em sembla que no has vist clarament el discurs espanyol.

Jo em fixaria en el príode anterior a l'intromissió de Castella en la història de Catalunya.

Jo, en el que em fixo és en no fer-li el joc als espanyols.

• __20985__6.470 11👍 362

Doncs assumir acríticament les seves regles de joc, em sembla que és el pitjor que podem fer.  

Jo no en diria assumir res. Més aviat posar de manifest totes les seves incoherències i contradiccions.

• __20985__6.470 11👍 362

Llavors per què continuar mantenint el significat que des de Castella s'ha donat al terme Catalunya?

Ara me n'assabento jo que Castella reconeix la Franja i la Catalunya Nord com a part de Catalunya...

• __20985__6.470 11👍 362

Si no vols entendre el que t'estic dient no hi ha res més a dir. 

És que no m'has de dir res tu a mi

• __20985__6.470 11👍 362

O sigui que el que passa és que et negues a entendre el que dic. (Per cert, no t'ho dic a tu només, ho dic a qui llegeixi, també).

• HiF5.480 13 391👍 2

Sí clar, si no sap res del tema és un analfabet, pitjor encara.

• HiF5.480 13 391👍 2

Izquierda Hundida intentant recollir vots. 

Són el partit més anticomunista d'Europa.

• nocturn11.940 7 169👍 162

Si vol guanyar vots al PV és el millor que pot fer.

• Anònim1017.210 6 99👍 16.793

Sí, i a més treu pes al tema de les llengües i fent això ets com a mínim còmplice de les oligarquies genocides culturals dels estats tradicionals que tant critica, i punt. A la classe treballadora la foten tingui la llengua que tingui, sí, però a més a més s'intenten eliminar totes les llengües dels pobles en favor de la de Castella, i això, senyors, no és igual ni es pot amagar o menysprear. A vegades penso que a Castella li vindria bé ser una regió de França durant un temps, que ràpid que abandonarien aquest hipòcrita discurs.

Cal posar en igualtat les diverses realitats nacionals.

• Indesquerra20.608 9 72👍 7.322

Sí, eixe és un altre tema, diu que "nos estan jodiendo en todas las lenguas"... i fot tota la retaila de lenguas "regionales" però curiosament el castellà no el cita. Quan en castellà té la foten el doble, com a treballador i com a llengua d'imposició.

• requiem18.248 11 88👍 2

Molt patètic. És que directament no sap del que parla.

• EstatpropiUsuari sumador167.355 11 1👍 28.668

El que sap, sap i el que no...cap del comunisme espanyol.

• HiF5.480 13 391👍 2

IU no és pas un partit comunista i per això té líders d'aquest baix nivell.

Però Cayo Lara és membre destacat del PCE. 

Val, ja ho edito.

• EPS62.530 14 8👍 11.395

Home, Cayo Lara és comunista, és conegut per tothom i reconegut per ell.

• HiF5.480 13 391👍 2

Si comunista de la hostia, heu llegit el programa electoral d'IU? Perquè si és comunisme permetre la propietat privada dels mitjans de producció... Anarquisme vol dir que l'Estat ha de fer la guerra per mitja Europa? Oi que no? Doncs el mateix amb el comunisme, comunisme vol dir el que vol dir.

Ho sento però no, ni ell ni el seu partit són comunistes.

HiF escrigué:

Si comunista de la hostia, heu llegit el programa electoral d'IU?
            Ho sento però no, ni ell ni el seu partit són comunistes.

IU no és cap partit, és una coalició. 

El seu partit és el PCE(Partit Comunista Espanyol).

• HiF5.480 13 391👍 2

Ok sí. 

Deixem el tema, que ja fa prou vergonya tenir aquests companys de viatge.

Aquests no són companys de res.

• HiF5.480 13 391👍 2

Evidentment jo ha he explicat molts cops que tot i ser comunista tinc molt clar que el  meu  poble va primer, com ho tenien clar Lenin, Stalin, Mao i tots els nostres grans referents.

Ah, que ets comunista??? 

Per això t'ho prenies tant a pit... 

• Biel Torrens6.718 12 319👍 1.583

Lenin precisament era bastant apatrida. Tot i així va fer més pel poble rus que ningú fins aleshores però al cesar el que és del cesar.

• HiF5.480 13 391👍 2

Lenin apatrida? 

Però si va fer la revolució precisament per expulsar les potències occidentals.

Home... No. Va fer la Revolució bàsicament per que podia que és el millor motiu que pot tenir un Revolucionari. I també per què ja des dels finals de l'època de Marx hi havia rondant la idea que l'imperi rus era un estat central per la reacció europea i que una Revolució a la baula feble permetria la revolució a Europa.

Lenin justament era fortament contrari a tot imperialisme i partidari del dret a l'autodeterminació de tots els pobles del món però per que anava bé per l'evolució de la lluita de classes i per que tothom té dret a la seva terra no per un especial nacionalisme rus.

Ell en sí mateix no era gaire patriota. Al contrari que altres personatges d'inspiració leninista com Mao que sí que eren fortament nacionalistes.

• HiF5.480 13 391👍 2

Patriota no vol dir imperialista, au va, i evidentment que era un revolucionari i un internacionalista, però és que una cosa no ha estat mai contraria a l'altre.

Clar que no. Si has entès això o m'has entès molt malament o m'he explicat molt malament. El que vull dir és que el seu antiimperialisme no ve del cantó patriòtic sinó d'una anàlisi de classe i prou al contrari de molts comunistes de caràcter leninista que precisament han arribat a l'antiimperialisme per dignitat nacional.

• HiF5.480 13 391👍 2

A veure la revolució russa si excloem els afers interns està provocada perquè els russos sabien que després  de la Guerra els propers a ser colonitzats serien ells amb el beneplàcit del Zar. Evidentment cap rus volia això per al seu poble.

Home no. La demanda de pa, pau i terra va cuallar, els obrers estaven relativament organitzats, els soldats se rebelaven, l'estat era dèbil etc.

Quan fan la Revolució ho fan bàsicament per què poden i cualla per que el poble està cansat d'una guerra i un sistema que els empobreix i els mata sense treure'n res. El comunisme com a forma de reconstrucció nacional jo l'ubicaria més endavant no a l'època de Lenin.

• HiF5.480 13 391👍 2

Bé, jo m'he llegit diversos dels discursos i és un dels axiomes del soviets i dels principals líders, si tu dius que no és tan important els teus motius tindràs però vaja jo ho trobo una peça fonamental del marxisme soviètic.

Poca gent té en compte el període de la Guerra Civil i allà és on aquest argument pren més força.

Precisament és ven la revolució com una manera de frenar l'occidentalització creant un sistema i un model propi. 

Lenin no tenia cap intenció real d'expandir el comunisme al món, el que creia és que podia servir de lider i referent per als altres paisos.

Interessant lo de la Guerra Civil. Quan tengui temps li faré una uiada a vore si veig diferències a l'hora de tractar el tema nacional als discursos

Amb el darrer parràgraf diferesc. Lenin perd l'esperança d'una revolució internacional inminent i canvia d'estrategia. Però ho fa despres de la revolució.

Per mi està clar que hi ha un canvi de rumb quan les revolucions fracassen a Europa o sigui que se pot pensar que previament si confiava bastant.Realment està en discussió quanta importància li donava. A mi me dóna la impressió que molta però altres diuen que no i ho argumenten bé. No ho sé, és un tema obert.

• EPS62.530 14 8👍 11.395

No se si és per ingorància, que potser ho és, o per buscar vots entre l'esquerra més espanyolista, el més probable això últim.

• Nowel13.457 10 157👍 1.425

En general un discurs molt pobre si ho comparem per exemple amb Mònica Oltra, Quim Arrufat o David Fernandez. M'apunto a la hipòtesi que no té ni punyetera idea del tema, tot i que com a bon comunista espanyol segur que menysprea la qüestió de l'opressió nacional.

• Mastegot30.118 10 31👍 2.431

ho fa per ignorància. no crec que els votants d'eupv a xàtiva creguen que valencià i català són diferents.

• Bavacà1.963 7 852👍 37
    Gent d'EUiA i d'EUPV (supose que també d'EUIB) es caguen amb aquest personatge cada cop que obri la boca per parlar de temàtica nacional catalano-valenciana
  • elbruixot3.179 14 631👍 1.219

el PCE sempre ha volgut fer desaparèixer les llengües de les nacionalitats a l'estat espanyol que no son la castellana.

• Joaquim_bcnUsuari sumador26.612 13 42👍 2.586

És un polític de molt baix nivell, sempre m'ho ha semblat. 

• hipocresia73.680 16 4👍 1.107

Jo crec que ell, com molta gent de la Meseta, no se n'adona de què va la peli (potser sense mala intenció)

• ArnauUsuari sumador6.056 16 353👍 1.005

IU pobres, l'unica oportunitat historica que podrien pujar una mica en vots i tenen aquest "lider" que no s'entera de la missa la meitat. Deu ni doret.

• Saimdusan4.625 6 466👍 2.739

No tinc accés al YouTube, que està bloquejat aquí. Hi ha algú que em pugui resumir el que diu? Gràcies.

• __28321__848 5

No vec secessionisme, vec més un discurset del pal "nenes, deixeu-vos de llengues i Felips V, i apunteu-vos a l'esquerra espanyola, és a dir, voteu-nos".

• HanseaticUsuari sumador21.289 11 67👍 22

Merda mig-ciudadanos. Ja em diràs que cony ha canviat IU a Espanya en tota la seva existència.

Res, perquè són uns pelacanyes.

• __28321__848 5

És que amb aquest discurs quasi que la directiva estatal del PSOE és més valencianista i tot, crec jo. Rubalcaba aquestes castellanades en Xàtiva no les solta, ni que siga per màrketing electoral.

No sé que pensarà Ignacio Blanco o Marina Albiol, o que pensarà Lara d'ells. 

• __28321__848 5

Aquest des del primer dia m'ha semblat un esquerrà a lo "Cortes de Cádiz", que pensa seriosament que els nacionalismes no espanyols han sigut creats i són instruments de les burguesies regionals, que han utilitzat la llengua per separar, ja que abans no importava quina llengua parlara el veí i tal.

El problema és que no són coherents. El nacionalisme espanyol també ha sigut creat per burguesia i èlits, com tots, però bé que l'agafen i reconèixen una esquerra patriòtica espanyola. En canvi els altres nacionalismes no poden seguir el mateix camí, no? Sempre han de quedar al servei de la burguesia i les èlits. No té sentit.

L'esquerra espanyola va lluitar contra Napoleó, beneficiant a l'Esglèsia Catòlica i a tota l'oligarquia i els terratinyents espanyols. I ho tornarien a fer. On queda la coherència?

• Alcalaní_PV13.497 9 156👍 858

Bé, parlar d'esquerra espanyola en temps de Napeleó és molt agosarat, eh  

• __28321__848 5

Si ens posem sibarites, tampoc es pot parlar d'IU i esquerra.....

Done per fet que l'esquerra política va existir al llarg del segle XIX. Els puristes que ho agafen per on vullguen. 

Pse, tenint en compte l'origen del concepte esquerra i dreta política poques vegades a baix dels Pirineus i ha hagut gent tant pastada als que se seien a la esquerra de la Assemblea Nacional Constituent a París com a la Guerra del frances i anys subsegüents. Ens podríem posar llepafils amb lo de espanyola però bé tampoc crec que calgui.

• Benfresc13.569 6 153👍 13.660

Aquest paio no el respecten ni els del seu partit.

• Pa Oli i Sal2.724 10 691

Collons, t'agafes a una paret llisa, tu... El tio ho ha amollat clarament sense pensar, perquè no té ni puta idea del tema, i ja està.

• senderi5.463 9 391

Estic d'acord, però això és igualment greu; que en un territori on s'ha atiat interessadament aquesta polèmica "valencià-català" i on, precisament, els "seus" d'EUPV fan una tasca molt digna quant a la unitat de la llengua i els diversos noms que rep, vingui ara ell i no tingui més cura  a l'hora de parlar d'un tema tan sensible, tot i que també crec que l'han deixat estar el lapsus i ja està...

I tant que és greu. Ací al País Valencià (o no sé si només serà al meu poble), ocorre que el PSPV-PSOE i EUPV tenen un discurs i praxis bastant... si no nacionalistes, poc els falta. Però quan venen els dirigents estatals de cada partit, tot es redueix a Espanya a tutti plen. Ie, i la penya aplaudeix, com fa el bon ramat.

• senderi5.463 9 391

Suposo que va per pobles però no ets el primer que ho comenta. Fins i tot diria que enguany les JSPV van ser més explícits per la Diada d'octubre que altres vegades, potser consignes des de dalt per a que els cadells donin un perfil més valencianista al PSPV-PSOE? només són conjetures.

Recordo que el Polisero en deia d'això "catalanisme cultural" i "espanyolisme polític", o alguna cosa així...

En el cas del meu poble no són dictamens de dalt, però no descarte que sí que existisquen en pobles més grans o en ciutats, la veritat.

Pareix que el Polisero encertava prou amb això, eh.

• senderi5.463 9 391

No, si jo n'estic segur que n'hi ha força col·lectius locals d'EUPV i, també, del PSPV que són majoritàriament valencianistes de cor, perquè se'n senten i prou, més enllà de la direcció del partit.

Sí que n'encertava el Polisero sobre això de ser "catalanista cultural" però no en clau política, però cal dir que exercir-ne, de catalanista/valencianista, ni que sigui en clau cultural no és debades, perquè d'alguna manera estàs ajudant al recobrament nacional d'aquesta cultura oprimida, a la construcció nacional.

A can PSC ho saben prou això, mentre dir-se "catalanista" volia dir defensar la llengua, immersió, tímid autogovern i poc més nedaven en aigües conegudes, quan "catalanisme" passà a ser "sobiranisme" les contradiccions entre allò que deies i allò que fas se'n fan ben paleses, i encara s'estan cercant... 

• Enric-Cat9.333 9 232👍 564

Curiosament aquests d'IU quan més vots van treure va ser amb l'espanyolista de l'Anguita.

• anselm_turmeda6.242 10 346👍 4.225

Jo el recordo fa una colla d'anys, com a líder de la COAG, en un acte de la Unió de Pagesos, on va començar disculpant-se i lamentant no saber parlar català...

• Maestrat22.074 12 60👍 2

El traeix el subconscient:

Fixeu-vos que parla de català (i valencià), gallec i euskara... però es deixa l'espanyolque és la lengua que nos une:

"(minut 40:43) El tema de las lenguas... Hablaba de las lenguas en su discurso. Y el problema que nosotros venimos contando es que nos estan jodiendo. Però nos estan jodiendo en todas las lenguas: da igual que hablemos valenciano, que catalán, que gallego, que euskera... ¡Da igual! A la clase trabajadora, a la mayoria social, no distinguen que tengamos una lengua diferente."

Home, evidentment, el castellà no té el menor problema ni hi ha cap conflicte que reme en la seua contra. No és una llengua que cree sentiment de recuperació, per això no la inclou, jo crec. Tot i que s'ha posat a dir noms de llengües a burro-barra, inconscientment sap que el castellà no és motiu de reivindicacions lingüístiques pròpies.

• Trisquel11.854 6 170👍 1.330

En el context en que està parlant no crec que parle tant de revindicacions lingüístiques sino de la importància dels treballadors units independentment de la llengua que parlen. Estic d'acord amb Maestrat, al no esmentar el castellà és com si li llevara importància a les altres llengües que no siguen el castellà, que són el capritxet d'anar per casa i que això no és relevant, en castellà ens entenem tots no? Pos au mone.

Aquest tio és massa idiota per tenir malícia.

Publicitat

Fòrums

• 9.298.607 missatges
  • 221.198 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat