Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Detecten emissions de ràdio que podrien procedir de fora de la Via Làctia

JVicent545 14👍 39

Detecten emissions de ràdio que podrien procedir de fora de la Via Làctia

Un equip internacional d'astrònoms ha detectat quatre emissions de ràdio misterioses i molt potents que consideren que podrien procedir de fora de la galàxia

EUROPA PRESS 

Madrid | Actualitzada el 31/07/2013 19:15

Una imatge de la Via Làctia / GETTY IMAGESUna imatge de la Via Làctia / GETTY IMAGES

El 2007, els científics van detectar la presència a l'atmosfera d'un misteriós pols de ràdio provinent de l'exterior de la galàxia. Els científics no sabien què era i van estudiar la possibilitat que es tractés d'un tipus d'interferència creada per la Terra. Fent servir un telescopi de ràdio per buscar púlsars, estrelles de neutrons giratòries o restes d'estrelles que han esclatat, els científics volien saber per una banda d'on venia el pols i per una altra què el podria estar causant.

Com a resultat de la investigació, els científics van arribar a una descoberta sorprenent: les emissions no procedien de cap interferència terrestre, sinó que tindrien el seu origen fora de la galàxia. "Les emissions de ràdio duren mil·lèsimes de segon i semblen arribar des de l'altra banda de l'Univers", ha assenyalat Dan Thornton, l'autor principal de l'estudi, publicat a 'Science'.

Segons els científics, si fins ara només s'han descobert quatre emissions és perquè les investigacions s'han centrat en zones relativament petites de l'espai. Afirmen que completar l'estudi de l'espai requerirà temps i que, amb una recerca més exhaustiva, tot fa pensar que es descobriran molts més senyals.

A més, l'estudi segueix endavant perquè pels astrònoms no està del tot clar quin és l'orígen dels senyals de ràdio. Una de les hipòtesis de treball apunta que són el resultat d'algun esdeveniment cosmològic important que va tenir lloc fa milions d'anys. "Creiem que és probable que les emissions siguin el resultat d'un esdeveniment extrem catastròfic, algun tipus de destrucció", ha indicat Thornton. Podria tractar-se d'una "supernova" o una explosió gegantina d'un magnetar (un estel de neutrons).

Font: http://www.ara.cat/societat/via-lactia_0_965903604.html

Respostes

Configuració
  • JVicent545 14👍 39

El debat que vull obrir és:

Imagineu que al final es descobrira que la font dels senyals de ràdio fóra una intel·ligència extraterrestre. Cregueu que això podria afectar el sentiment nacionalista dels que s'identifiquen com a tals? Afectaria el procés sobiranista? En quina mesura i en quin sentit?

• Spike23.316 16 54👍 2.961

Si es tracta d'un senyal intel·ligent, de moment, és irrellevant perquè:

a) tan lluny com és, el van enviar fa milers de milions d'anys i, segurament els seus autors ja s'han extingit.

b) si segueixen vius per nosaltres serien àngels/déus. Servint-me de la cèlebre frase de Clarke, si ens trobem algú allà fora o seran micos o seran àngels: fa vora 2'5-3 milions d'anys que va aparèixer el gènere homo, fa només 10.000 anys que tenim civilització i menys de cent que anem a l'espai. Ras i curt, el nostre període tecnològic actual és com un misto a sobre de la Torre Agbar (que representaria tota la nostra història biològica). Per tant, o ens trobem micos o ens trobem criatures sobrenaturals per nosaltres (àngels, déus...)

L'univers Star Trek (que és d'on sembla que has tret la idea de que els extraterrestres ens puguin unir com espècie humana) no és massa factible: si ens topem amb una raça alienígena, ni ens n'adonaríem. O ens n'adonaríem tant com un insecte s'adona de nosaltres.

I si es planten aquí amb intencions hostils dubto que ho arribem a saber...

• JVicent545 14👍 39

Spike escrigué: 

[...] L'univers Star Trek (que és d'on sembla que has tret la idea de que els extraterrestres ens puguin unir com espècie humana) [...]

I d'on t'has tret que jo pense això? Jo sols volia que vosaltres diguéreu si ho penseu o no. Jo he encetat la discussió, no m'he pronunciat. Suspès en comprensió lectora, nano.

I d'on t'has tret que jo pense això?

M'ho he figurat, no pel que escrius al fil, sinó per la idea de fons que transmet el que dius (divulgada per aquesta sèrie de TV). La meva comprensió lectora és millor del que et penses, nen.

En el teu cas, capacitat de llegir entre línies i d'entendre el missatge transmès sí que és zero. Per no parlar de cultura general...

• JVicent545 14👍 39
               Spike escrigué:

I d'on t'has tret que jo pense això?

M'ho he figurat, no pel que escrius al fil, sinó per la idea de fons que transmet el que dius (divulgada per aquesta sèrie de TV) [...]

Doncs si t'ho has figurat, has fet malament, perquè no hi ha motius per figurar-s'ho. No hi cap idea de fons, sols interès per vore com es desenvolupa el debat. M'has atribuït un missatge basat en els teus prejudicis i sense conèixer-me, però no és el que hi transmet, si ho mires bé. Potser jo ni tan sols sé què és Star Trek. Tu no ho saps.

I d'allò de llegir entre línies... Què vols que em llisca entre línies a mi mateix? O a la notícia? Perquè si és el primer, és una ximpleria; i si és el segon... Això és el que vull què feu vosaltres!

Bé, vaig a deixar-ho, és un desgavell de conversa esta que estem tenin nosaltres dos.

Ah! I trobe molt curiós eixe plantejament teu (i d'A. C. Clarke) de comparar-nos amb insectes. Gràcies per participar.

Per a que et quedi clar:

Les idees s'atribueixen a l'individu/grup que les ha pensat o les ha divulgat. En el cas de:

Cregueu que això podria afectar el sentiment nacionalista dels que s'identifiquen com a tals?

És, precisament, la idea central de la sèrie que t'he esmentat, perquè la humanitat s'estava matant entre ella just en el moment en que s'entra en contacte amb una raça alienígena i s'adona que no esta sola a l'univers.

Em costa de creure que avui dia ningú hagi sentit a parlar d'Star Trek quan és la sèrie pionera de la ci-fi per antonomàsia.

Després, no tens cap motiu ni un per posar-te com t'has posat. Qui coi et penses que ets? Al racó es debat amb respecte i més si demanes opinions.

• JVicent545 14👍 39

Posar-me com m'he posat jo? I la suficiència eixa de la teua primera resposta?

Et demane disculpes si t'has sentit ofès.

Les idees s'atribueixen a l'individu/grup que les ha pensat o les ha divulgat

I si un professor explica en classe el feixisme, per divulgar-ho, es converteix en un feixista? Ho dic perquè jo, com sé que del tema nacionalisme/extraterrestres () se n'ha parlat així, volia continuar-ho ací al Racó. Ja està. Sols volia cridar l'atenció sobre que no està bé ficar en boca d'altres el que no ha dit. I sobre el tema de les referències culturals no sols hi ha Star Trek, també està La fi de la infantessa, Independence day, i molts més. M'interessa el que penses, quina pel·lícula o llibre sobre el tema em recomanaries?

I si un professor explica en classe el feixisme, per divulgar-ho, es converteix en un feixista? Ho dic perquè jo, com sé que del tema

El feixisme en sí és un fenomen, no una idea. Les idees que conformen el feixisme reben el nom de feixistes/feixisme perquè provenen dels fasci di combatimento, el grup que les va desenvolupar i divulgar en primera instància.

I la suficiència no sé  on la veus, m'he limitat a exposar-te científicament el què.

Au, bona nit!

• Esgaiador4.176 12 511👍 425

a) tan lluny com és, el van enviar fa milers de milions d'anys i, segurament els seus autors ja s'han extingit.

• __28024__4.037 6👍 757

Extingir completament una espècia intel·ligent no és tan fàcil i més si han arribat ja a usar ones de radio.

...fa només 10.000 anys que tenim civilització...

Discutible. Restes de piràmides submergides, altres construccions i restes de eines trobades en excavacions indiquen civilitzacions humanes anteriors a 10.000 anys.

Si avancéssim tan sols 3.000 anys del que quedés de la nostra civilització seria ben poca cosa. Amb 300.000 anys encara menys. I amb 1.000.000 d'anys gairebé res. I aquestes xifres són res i menys. En fi, amb sort quedarien les restes que he esmentat al principi.

Tornant al tema del fil. Dubto molt que una civilització avançada faci servir ones de radio. Dit d'una altra manera, que rebem ones de radio d'una civilització és improbable ja que l'ús d'aquesta tecnologia seria d'una fracció de temps molt petita que hauria de coincidir amb la nostra.

Alhora com es diu a l'article probabilísticament és casi impossible captar i corraborar que és una senyal intel·ligent. Normalment es descarta que sigui intel·ligent perquè o es repeteixen i s'acaba confirmant que és d'un procés natural o no es repeteixen i no es pot confirmar.

I si es planten aquí amb intencions hostils dubto que ho arribem a saber...

Depenent del grau de civilització, una raça extraterrestre podria ser hostil o no.

Difícilment seran hostils. Més que res perquè no tindria sentit que vinguessin a per recursos tenint amb total seguretat altres cosos celestes d'on obtenir-los amb més facilitat.

Per altra banda, dubto molt que els interessés la Terra ja que adaptar-se a les condicions d'aquest planeta no faria viable l'obtenció d'aquests recursos. Segurament moririen per patògens. I si fossin capaços de fer-hi front significaria que són una civilització de grau superior a 1. O sigui, podrien modificar a plaer la matèria i obtenir energia de les estrelles o del no res.

Les afirmacions d'alguns "experts" dient que serien violents no té gaire lògica.

A més, tota civilització que sobrevisqui i no acabi autodestruint-se, amb casi total seguretat no és violenta.

Per a què ens exterminessin haurien de complir-se molts factors que sincerament no crec que es donin pas.

En el cas d'acceptar que ens han visitat o ens visiten serà simplement per curiositat. Tampoc intervindrien gaire. Tal i com fem nosaltres amb les reserves naturals. La vida avançada és difícil que es doni, ja que sinó ja sabríem que existeixen. Per tan, sent una raça avançada i per tan pacífica, només interferiran per assegurar-se la preservació i/o per estudiar-nos.

Nosaltres amb 500 anys hem passat de matar altres civilitzacions humanes a entendre que cal preservar-les. És de suposar que ells hauran arribat a la mateixa conclusió.

Però suposant que ens ataquen i són violents (per tan segurament seran una civilització de nivell 0 o 1), nosaltres podem també fer-los mal. Podem llençar totes les bombes nuclears que tenim i deixar la Terra inerta i que s'espavilin i gastin més recursos dels planejats inicialment.

I a més, si aquesta civilització existeix, amb total seguratat existiran altres. I si hi han altres civilitzacions segurament seran de nivell superior a la violenta i és molt possible que evitin que ens facin mal.

Però suposem que estem en guerra i no ens ajuden els altres. No té solta ni volta que siguin violents. A no ser que ens vulguin com esclaus. Però tard o d'hora i degut a la nostra capacitat intel·lectual acabaríem revelant-nos un cop haguéssim obtingut suficients coneixements. Portant potser a la pròpia aniquilació tan d'ells com de nosaltres. I no crec pas que estiguin disposats a arriscar-se que els fotem per darrera.

Si ens volen com a esclaus i són tan avançats no necessitarien a un ésser com nosaltres per fer la feina. I uns éssers estúpids sense intel·ligència no els serviria de gaire ja que podria comportar més feina del que ens pensem. Segurament tindrien la capacitat per fer màquines, biològiques o no, per fer la feina bruta.

Hi ha una altra cosa a tenir en compte. Suposem que són violents, arriben i ens exterminen i es queden aquí per extreure recursos i enviar-los al seu planeta, amb unes poques generacions es produirien canvis genètics (tan de forma natural com no) que farien sorgir una nova sub-espècia. Que segurament acabarien demanant més autonomia i a la llarga una possible guerra entre uns i altres. Parlant més sencillament, si ara anéssim a Mart amb unes poques generacions els habitants de Mart agafarien un to de pell diferent, una estatura diferent... i acabarien sent una sub-espècia diferent. D'aquí prové la idea de diferent éssers del món Star Trek.

Nom és hi ha una sola possibilitat per a què ens envaeixin i sincerament és una mica descabellada: Que s'alimentin dels nostres sentiments. O sigui, de la por, i per tan necessitaran que seguim vius i per tan nosaltres ens acabarem enterant i revelant.

Jo no entenc com gent tan culta cregui i afirmi que els extraterrestres puguin ser violents. No té lògica. 

I crec sincerament que el que estan fent aquests científics és perdre el temps i recursos.

Podem tenir la gran llet de trobar una civilització que utilitzi ones de radiofreqüència però serem incapaços d'establir comunicació amb aquest sistema. Val, direm "oh, un gran avenç, no estem sols" i llavors direm "perfecte, no sabem si estan vius encara." I llavors què? Acceptar d'una vegada que hi ha vida fora de la Terra? Com si ara no ho poguéssim considerar com a teoria amb un 99'99999999999999% de possibilitats de ser certa. "Oh sí. Ha passat de ser una teoria a un teorema. Fantàstic. Què fem ara?"  

Bé, jo si que faré una cosa. Entrar al Racó i exigir a molts raconaires que em llepin la cigala i riure'm d'ells tal i com fan ara amb els que creiem fermament amb la vida fora del cinturó de Van Allen de la Terra. És lo únic que es podrà fer. Ei, i ja és molt! Serà exactament el mateix que faré quan siguem independents, anar a reclamar les juguesques dels que em tatxaven de sonat fa anys. Amb patates s'ho menjaran. 

A veure, sense voler faltar: algunes (moltes) de les coses que dius són una mica "Cuarto Milenio". Sóc arqueòleg i, tot i que sóc dels més oberts, sense proves sòlides, no t'acceptaré piràmides i històries sota el mar (sí, sé que al Japó hi ha coses a 10 km de la costa, però s'ha d'investigar millor! també pots veure pel google earth una quadrícula al mig de l'Atlàntic i altres coses. Però no estan demostrades!).

Després, això dels alienígenes que s'alimenten de sentiments ho vaig sentir dir a l'Enrique de Vicente i què vols que et digui.

Després, la qüestió de l'hostilitat. Nosaltres estem avançant tecnològicament i no dubtem en arrasar pobles i espais naturals per treure'n benefici (cert: hi ha protestes i tal, però ja veus l'efecte que tenen). I tampoc cal que siguin hostils, encara que vinguin en so de pau, tenim molts números d'acabar com els indígenes d'Amèrica al segle XVI...

El que volia transmetre era que, encara que la seva superioritat tecnològica només correspongués a dos-cents anys d'investigació vers nosaltres (que ja et dic que segurament serien molts més), si ens volguessin eliminar, ho podrien fer sense que ens n'adonéssim. Seria el mateix que el sol morís avui.

Però de totes maneres, exposa el per què creus que és impossible que els alienígenes siguin violents. M'interessa.

Finalment, el que has dit de les "mutacions regionals" només és cert si es manté l'aïllament reproductiu. Perquè una cosa és l'adaptació física al medi (la que fa cada individu) i una altra la genètica (que requereix aïllament d'un grup més o menys reduït durant unes quantes generacions).

Per la resta, són consideracions.

(A mi no em treu la son que hi hagi altres formes de vida intel·ligents i que puguin entrar en contacte amb nosaltres. Segur que seria tot un esdeveniment!)

• Ultrança7.932 5 272👍 1.464

l'usuari és un conegut conspiracionista, no t'arrisques gaire en dir-ho. 

• __28024__4.037 6👍 757

Conspiranoic però fins cert punt.

Jo Cuarto Milenio no el segueixo fa anys. Manipulen i no els convidats fan realment pena. El sector conspiranoic és un negoci. Entre poc i massa s'ha de ser.

Si ets arqueòleg doncs sabras perfectament que per datar objectes es mira el substrat i si hi han restes orgàniques se'ls fa les proves "del Carboni". Que és difícil de manipular però tampoc assegura al 100%. A base de troballes anteriors es daten les restes trobades. Perfecte. Ara jo m'he discutit amb historiadors i arqueòlegs. Hi han coses que no quadren. Sincerament t'ho dic. Que tindran una explicació raonable la gran majoria, dacord. Però hi han coses que no cassen amb la història oficial o l'explicació oficial. Punt. S'haurà de revisar. Però no em negaràs que hi han interessos darrera de molts descobriments. I que la pela és la pela i la reputació la reputació.

Després, això dels alienígenes que s'alimenten de sentiments ho vaig sentir dir a l'Enrique de Vicente i què vols que et digui.

Ja et dic, coses que d'alguns il·luminats. Espero.

Finalment, el que has dit de les "mutacions regionals" només és cert si es manté l'aïllament reproductiu. Perquè una cosa és l'adaptació física al medi (la que fa cada individu) i una altra la genètica (que requereix aïllament d'un grup més o menys reduït durant unes quantes generacions).

Bé, compartiriem genètica però hi haurien cada cop més diferències. Aquest és un dels motius del per què no em crec que faci tan sols 13.000 anys de les primeres civilitzacions (15.000 estirant molt llarg). Però en fi, és un altre tema.

Però de totes maneres, exposa el per què creus que és impossible que els alienígenes siguin violents. M'interessa.

Bé ja ho he exposat prou crec. Pregunta en tot cas.

(A mi no em treu la son que hi hagi altres formes de vida intel·ligents i que puguin entrar en contacte amb nosaltres. Segur que seria tot un esdeveniment!)

Treure la son no. A mi m'agrada el tema OVNI però perquè ho considero un tema d'avenç científic. Nous aparells... alguns dels quals he vist que realment són xocants. I d'altres certament poc explicables. Però d'aquests comptats amb els dits de la mà. Però n'hi han. I informes desclassificats i declaracions impactants. Ara també hi ha molt ocultisme i mentides per desinformar a l'opinió pública. Un món interessant, vaja.

A veure, això de les troballes anteriors: trobar objectes materials no et dóna una civilització. Una civilització requereix altres coses, com agricultura o arquitectura. Si mirem les pintures rupestres, penso que alguna es remunta a 40.000 anys, però no es tracta de civilitzacions, sinó de grups humans!

Després, fins a l'11.000 BPE estàvem en un període glacial (cosa que dificulta o impedeix l'aparició i desenvolupament de civilitzacions: si amb prou feines pots menjar, menys et posaràs a fer coses no essencials).

Pel que fa a la genètica, hi hauria diferències adaptatives, però poca cosa més. Què canviaria, el color de la pell? la forma dels ulls? Això són nimietats: som la mateixa espècie malgrat les diferències. Que pot comportar diferències socials? És evident, només cal fixar-nos en la nostra pròpia història. Explica'm per què no et creus que només facis 10-13.000 anys de les primeres civilitzacions.

• __28024__4.037 6👍 757

Perquè si es troben piràmides submergides i/o enterrades (com a Xina) o si es troben estructures sota el mar a uns 10m de profunditat vol dir que deuria ser a l'era glacial. Si l'home solia viure a zones costeneres les restes actuals estaran submergides i jo he fet immersions i les restes de vaixells fenicis o romans que queden sota el mar estan ja en molt mal estat. La ceràmica i poc més es conserva. I quan fa d'això? Imagíne't com de difícil és trobar restes de més de 15.000 anys.

Entenc el que dius del que es considera civil·lització, però no fa falta una gran quantitat de gent per avançar molt científicament. I a l'era glacial segur que no es rascaven els ous. No eren diferents a nosaltres.

Les piràmides enterrades de la Xina, si et refereixes a la tomba de Huangdi, és del 200 aC, no del 10.000. És una piràmide enterrada (o feta de terra) i  encara  no s'ha tocat perquè els xinesos li tenen por (supersticions).

Les restes de la costa del Japó, no tenen perquè tenir més de 2.000 anys (és un dir) poden haver quedat submergides per un dels tants terratrèmols i/o tsunamis. Només cal que vegis com Fukushima va quedar a 13 o 14 metres per sota del nivell del mar durant el tsunami del 2011.

Que una cosa es trobi a 10 metres de profunditat no vol dir que sigui més antiga. Alexandria, Egipte, es troba avui dia a 8-10 metres de fondària i la va fundar Alexandre vora el 400 aC.

Podries trobar restes de 15.000 anys en prou bon estat si fossin de pedra, or o altres metalls durables i no susceptibles de patir corrosió. Una civilització "tant potent" es veuria clarament.

Entenc el que dius del que es considera civil·lització, però no fa falta una gran quantitat de gent per avançar molt científicament. I a l'era glacial segur que no es rascaven els ous. No eren diferents a nosaltres.

Gratar-se els ous, precisament, no. Pensa que, fins ben entrat el segle XIX, el 80-90% de les nostres activitats diàries  se centraven en procurar-nos aliment. En el moment en que vam facilitar la producció d'aliment, ens vam poder centrar en d'altres coses.

Per avançar científicament, cal tenir la panxa plena (per a coses teòriques o abstractes) o passar-les molt putes (per a coses pràctiques com la roda, l'arc o la llança).

I amb això no t'estic dient que la història sigui una progressió lineal, perquè per exemple els minoics tenien aigua corrent (1600aC) i, fins als romans -em penso- no se'n torna a tenir (500 aC). Però no hi ha proves de civilitzacions enllà de 10.000 anys enrere. És més: es considera els sumeris de les primeres civilitzacions i estem parlant de 6.000 anys comptant des d'ara (3-2.500 aC).

• __28024__4.037 6👍 757

Les restes de la costa del Japó, no tenen perquè tenir més de 2.000 anys (és un dir) poden haver quedat submergides per un dels tants terratrèmols i/o tsunamis. 

Poden, o no. Hi han estructures submergides en zones on no sembla haver hagut cap desastre com terratrèmols ni tsunàmis. I els sunàmis no s'enduen blocs de pedra. En tot cas dipositen sediments. Però el nivell de l'aigua torna al mateix lloc. Són zones que clarament indiquen una possible activitat humana abans de la fi de l'última era glacial.

Els moviments migratòris de la zona de mesopotàmia i l'aparició de la "primera civilització" (amb coure i l'aparició de l'agricultura, ramaderia i pesca) podria ser degut a l'alçada del nivell del Mar Mediterrani que fes que molts pobles es reunissin a la zona dels rius Tigris i Eufrates aportant restes del seu coneixement a la nova "gran tribu" o civilització i seguir durant un mil·lenni fins arribar a l'Àsia.

Un gran cataclisme com un gran terratrèmol a l'Estret de Gibraltar explicaria moltes coses. No deixaria ni rastre de la civilització que va contruir les piràmides. Ni de l'Atlàntida ni de res. Tan sols les parts més altes de les muntanyes que actualment són illes, que deurien estar lluny de la costa i per tan poc evitades pel cost de mantenir gent tant lluny, sobreviurien. I quan dic que no deixaria ni rastre és que no deixaria res. I canviaria el clima de la Terra segurament propiciant un desglaç molt pitjor que l'actual. Un gran cataclisme a la zona on habitaven els primers homes o civilitzacions. Un canvi de la climatologia global i una emigració a l'Est constant. Tot el coneixament perdut i sense pràcticament deixant rastre. Quatre gats sobreviurien.

I a la zona del Pacífic un gran Tsunàmi que ho arrasaria tot. Desglaç dels pols i augment del nivell de l'oceà Pacífic i inundació de les contruccions que estan actualment a uns 10m de profunditat fins arribar als 22. Això contant que fessin l'estructura just davant la punyetera costa, en altres paraules podríem parlar d'uns 25-28m. El que podrien haver trobat els Minoics podria ser les restes de la primera civilització.

En fi, especulacions potser. El que no em crec aquest sobtat canvi a la cultura i l'aparició per art de màgia d'una civilització i al cap de res els egipcis fent tals monuments. Que són espectaculars des del punt de vista de l'enginyeria. Incomprensibles d'imaginar com coi s'ho van fer i com coi ens ho faríem ara tal i com explica la versió oficial.

Amb 2.500 anys hem arribat a la Lluna. Amb 1.500 pots arribar a fer un imperi i inventar la màquina de vapor. Amb 500 pots descobrir el coure i fer monuments força espectaculars. Però no una punyetera piràmide en unes dècades, coi. Que no. Posa 2.000 anys. Seria necessària molta mà d'obra. Molta i molts recursos naturals. Ho veig molt difícil d'explicar.

Ara si vols podem entrar en que uns extraterrestres ho van fer. Jo no ho crec pas, ja t'ho dic. I creure'm la llegenda de la cultura mesopotàmica amb Déus vinguts del cel i rollo StarGate, doncs què vols que et digui, saps? No m'ho acabo de creure tampoc. 

Perquè si ens hem de creure en els llibres d'història, comencem pels de l'antiguitat que serien les històries sumèries. I ben poc se sap i el que se sap doncs què vols que et digui...

Crec que el més plausible és un gran cataclisme sobtat seguit d'un canvi climàtic força ràpid.

I d'aquí vindria l'obsessió dels nazis per l'Himalaya. I posteriorment per Antàrtida o "Atlàntida". I fins i tot arribar els EEUU a enviar una flota sencera just acabada la 2a guerra mundial a fotografiar l'Antàrtida sencera amb un bon grapat d'avions que durant setmanes van fotagrafiar-ho tot. Ja fos per buscar a quatre nazis o ves a saber què. Però van tardar ben poc.

Com dic, un gran cataclisme explicaria moltes coses.

El que no em crec aquest sobtat canvi a la cultura i l'aparició per art de màgia d'una civilització i al cap de res els egipcis fent tals monuments.

Saps quants anys van trigar a construir la primera fase de les muralles de Tàrraco (blocs megalítics de més de 20 tones posats a una alçada de fins a 6 metres)? 20 anys! I ho van fer legionaris que compaginaven les tasques de construcció amb la seva feina militar (és a dir: a l'estiu combatien i a l'hivern construïen).

L'obsessió dels nazis per l'Himalaia venia per dos motius molt ben documentats:

a) la recerca dels orígens de la raça ària.

b) la recerca dels suposats poders sobrenaturals dels lamas, que la Societat Thule lligava amb l'existència del Vril (una energia vital molt poderosa que et conferia poders, estil Son Goku i que havien tret d'un llibre de ficció de finals del XIX). Una anada d'olla, vaja.

Hi han estructures submergides en zones on no sembla haver hagut cap desastre com terratrèmols ni tsunàmis. I els sunàmis no s'enduen blocs de pedra. En tot cas dipositen sediments. Però el nivell de l'aigua torna al mateix lloc. Són zones que clarament indiquen una possible activitat humana abans de la fi de l'última era glacial.

Els Tsunamis no s'enduen blocs de pedra? Ho dius seriosament? Si una merda de maregassa de la Mediterrània ja fa saltar els espigons de PEDRA o formigó armat (encara més pesant pel ferro que porta) un tsunami no ho ha de fer? Tu no estas gaire al cas de què va passar a Creta quan Thera va saltar pels aires, oi?

Les aigües poden tornar al seu lloc, però la placa continental es pot enfonsar (que és el que va passar a Alexandria i que sembla que passis per alt). De fet, el nivell de terra pot baixar per moltes raons, per exemple canviar la pressió freàtica (com passa a Mèxic DF).

Vols activitat humana abans de la fi de l'última era glacial? Mira't el mar negre: al 10.000 aC hi havia una sèrie de poblats (poblats, no civilitzacions supertecnològiques), gent que entrava al neolític i que va veure com les aigües baixaven literalment de les muntanyes per engolir-ho tot (la pujada del nivell del mar va convertir un llac en el mar Negre). Si et fixes en les restes, veuràs que són cabanes de fusta, força senzilles. Tenen 10.000 anys i van quedar sepultades pel fang.

Els moviments migratòris de la zona de mesopotàmia i l'aparició de la "primera civilització" (amb coure i l'aparició de l'agricultura, ramaderia i pesca) podria ser degut a l'alçada del nivell del Mar Mediterrani que fes que molts pobles es reunissin a la zona dels rius Tigris i Eufrates aportant restes del seu coneixement a la nova "gran tribu" o civilització i seguir durant un mil·lenni fins arribar a l'Àsia.

La zona de Mesopotàmia és el que es coneix com a Creixent Fèrtil i, amb un estudi detallat de la zona, veuries que se superposen diversos nivells de civilització, començant per la més antiga de fa 9-10.000 anys de poca sofisiticació tecnològica fins a les grans civilitzacions sumèria o babilònica. No és una progressió lineal, però no et trobes els atlants per sota de Jarmo o Samarra!

Un gran cataclisme com un gran terratrèmol a l'Estret de Gibraltar explicaria moltes coses. No deixaria ni rastre de la civilització que va contruir les piràmides. Ni de l'Atlàntida ni de res.

De grans cataclismes n'hi ha hagut molts i tots estan documentats geològicament, històrica o mística. I creu-me, no hi ha cap gran cataclisme que destrueixi una civilització fins a esborrar-la completament. És més: el gran cataclisme de Thera, que va rebentar l'illa, a banda de deixar rastres per tota la Mediterrània i més enllà, també ha deixat restes arquitectòniques. Si s'hagués enfonsat un continent com l'Atlàntida que insinues (Madeire-Açores-Canàries) trobaríem una capa de sediments de la 10-15.000 anys que indicaria una onada gegantina per tota Europa, Amèrica Central i mitja Àfrica (principi d'Arquimedes: un cos submergit desplaça el seu volum d'aigua) i, de moment, no s'ha trobat. Les coses no desapareixen sense deixar rastre. Poden desaparèixer de la nit al dia, però fent un soroll proporcional a la seva magnitud.

Fins que es demostri el contrari, Thera és l'Atlàntida i les seves dates són les del període minoic. I, aquesta, ja era una civilització molt avançada.

• __28024__4.037 6👍 757

Saps quants anys van trigar a construir la primera fase de les muralles de Tàrraco (blocs megalítics de més de 20 tones posats a una alçada de fins a 6 metres)? 20 anys!

Mira, com t'ho diria. Això és ben possible. I és el que et dic. 6m de muralla amb blocs d'entre 0,5 i 20 tones pots fer-la en 20 anys. Però la Gran Piràmide té 2.300.000 blocs de pedra d'entre 2 i 60 tonalades. 60Tn és una barbaritat. I a més, aleniar-los perfectament ja ni et dic. Ara ens costaria fer-ho (amb els materials que tenien abans) però seria possible. 

Els Tsunamis no s'enduen blocs de pedra? Ho dius seriosament? Si una merda de maregassa de la Mediterrània ja fa saltar els espigons de PEDRA o formigó armat (encara més pesant pel ferro que porta) un tsunami no ho ha de fer? Tu no estas gaire al cas de què va passar a Creta quan Thera va saltar pels aires, oi?

Les estructures estan aliniades, en tot cas s'haurà enfonsat gradualment, ja sigui per l'efecte de la gravetat, per un repetí enfonsament del terreny (tot i que hauria de deixar rastre a l'estructura) o per l'elevació del mar. La última té bastant sentit.

Els actuals ports solen estar fets amb blocs de formigó armat d'unes 50Tn. Es necessiten bones grues. Ara faríem les piràmides en 7 anys i seria una obra d'enginyeria espectacular. Amb els materials que tenien els egípcis era impossible fer-ho amb el temps que proposa la teoria oficial.

Sobre els cataclísmes, com bé dius és dificil no observar que l'últim va ser entre 9.000 i 13.000 anys. L'última (i petita) extinció en massa, sí.

Apareixen les primeres ciutats i en els propers 1.000 anys es disgreguen cap a l'Est i l'Oest, partint del Creixent Fèrtil.

Si tot això no ho discuteixo pas.

El que diria és que aquestes primeres Ciutats Estat no serien les primeres. No és descartable la hipòtesis que aquestes primeres ciutats fossin el producte de la reunió de diferents cuitats que haurien sobreviscut a la catàstrofe meteorològica, veient-se obligats a emigrar i trobant-se entre els rius Tigris i Eufrates, perdent totes molt de coneixement però aportant-ne les bases per formar una nova civilització.

Una pujada gradual del nivell del mar duria al col·lapse d'una o més civilitzacions, ja que estarien ubicades amb casi total seguretat a la costa.

no hi ha cap gran cataclisme que destrueixi una civilització fins a esborrar-la completament.

Amb suficient temps i amb les condicions adequades tota civilització acaba desapareixent. Però estic amb tu que una civilització anterior als 10.000 anys hi hauria evidències. I de fet és el que dic. Sembla que ni han. Des del Carib, el Mediterrani, Àsia... i de contruccions com les piràmides que poden ser anteriors al que ens pensem. Reconstruides i reutilitzades per altres civilitzacions. Tal i com ha passat durant tota la història coneguda.

Si s'hagués enfonsat un continent com l'Atlàntida que insinues (Madeire-Açores-Canàries) trobaríem una capa de sediments de la 10-15.000 anys que indicaria una onada gegantina per tota Europa, Amèrica Central i mitja Àfrica (principi d'Arquimedes: un cos submergit desplaça el seu volum d'aigua) i, de moment, no s'ha trobat.

No fa falta que s'enfonsi res. Tan sols un canvi brusc de la climatologia, seguit de 1.000 anys d'era Glacial i posteriorment la desfeta dels casquets degut a un augment de l'activitat solar o disminució dels cinturons de Van Allen o una erupció solar o volcànica o tan sols una re-ordenació climatològica, o combinació de tot que provocà la pujada de es temperatures i del nivell del mar (20-25m). Deixant submergides i indetectables fins fa ben poc aquestes restes. Queden encara força llocs per explorar en el mar.

Fins que es demostri el contrari, Thera és l'Atlàntida i les seves dates són les del període minoic. I, aquesta, ja era una civilització molt avançada.

Els minoics i la cultura monoica així com la cultura micènica són de fa només 5.000 anys. Una mica posteriors a les cultures sumèries i egípcia. Però bé, jo ho considero exactament igual. No vé de 100 anys amunt, cent anys avall.

Del 7500 a.C (entrada al Neolític) al 3.000 a.C hi ha un cert buit. Llavors, de cop, tot de civilitzacions i monuments espectaculars. Un salt espectacular i inèdit, certament. Possible, sí. Igual que és possible l'altre teoria.

Desglaç, augment del nivell del mar, dessalinització, canvi de les corrents, tempestes, catàstrofes, desestabilitat, caos.

Per altra banda, veiem que l'home ha sigut capaç de formar una civilització en menys de 300 anys. Molt descabellat no és que hi hagi hagut una civilització anterior. Parlem de quanta gent? 300.000 persones? Si queda poc dels Minoics i d'això en fa 5000 anys. D'una civilització de 10.000 anys d'antiguitat amb tan sols 300.000 persones i prop de la costa (actualment submergida), ben poca cosa trobaràs.

Si es vol trobar la primera civilització s'ha de buscar a zones actualment submergides però no fa 8000 anys. Preferiblement a l'Indochina, Àsia i Mediterrani i que estiguessin al costat de la costa (d'on obtindrien aliment).

Vols dir que només és una?

L'Atlàntida serien totes aquelles ciutats engolides per Tsunamis, terratrèmols... 

Mira, com t'ho diria. Això és ben possible. I és el que et dic. 6m de muralla amb blocs d'entre 0,5 i 20 tones pots fer-la en 20 anys. Però la Gran Piràmide té 2.300.000 blocs de pedra d'entre 2 i 60 tonalades. 60Tn és una barbaritat. I a més, aleniar-los perfectament ja ni et dic. Ara ens costaria fer-ho (amb els materials que tenien abans) però seria possible.

És una qüestió de números: les muralles de Tarraco les van fer posa 2.000 legionaris (dubto seriosament que destinessin tota la tropa a aquesta feina) treballant d'octubre a març durant 20 anys. Aixecant pedres de tonatge divers (moltes superant de bastant les 20 tones). Pel cas egipci, estem parlant de 2-300.000 obrers qualificats (sabien treballar bé la pedra) que durant els mesos d'hivern feien jornades de treball "públic" i a l'estiu es dedicaven a l'agricultura. S'ha demostrat abastament que moure 60 tones no és només possible amb tecnologia rudimentària, sinó que és menys difícil del que pot semblar. Avui dia és més costós pel sistema de treball que tenim (capitalisme) que no pas fa 2.000 anys (mode de producció asiàtic). En arqueologia experimental s'ha demostrat que, emprant trineus, un sol home pot estirar entre 2 i 3 tones (o fins i tot més, però seré prudent). Alinear els blocs no comporta gaire complicació, és una qüestió d'organització i coordinació. Res més.

Les estructures estan aliniades, en tot cas s'haurà enfonsat gradualment, ja sigui per l'efecte de la gravetat, per un repetí enfonsament del terreny (tot i que hauria de deixar rastre a l'estructura) o per l'elevació del mar. La última té bastant sentit.

No. Seguint amb l'exemple de les muralles de Tarraco, un simple aiguat pot ensorrar un tram de muralla (ja ha passat uns quants cops) i no en queda rastre més enllà dels blocs de pedra (+1Tm) escampats per terra.

Els actuals ports solen estar fets amb blocs de formigó armat d'unes 50Tn. Es necessiten bones grues

...I una maregassa se'ls pot endur com si fossin suro. Per moure 50 Tm en tens prou amb 40 homes, cordes i troncs de fusta que facin de trineu. Res d'espectacular.

Amb els materials que tenien els egípcis era impossible fer-ho amb el temps que proposa la teoria oficial.

Això que dius és absurd. Els egipcis et podien separar de la pedrera l'equivalent a 100 blocs de pedra o més al dia. Només havien de seguir la veta, fer forats amb un trepant (en tenien) cada pocs metres i dipositar-hi un buscall que xopaven amb aigua. Esperar a l'endemà i començar a retirar els blocs. Desbastar-los i transportar-los. Amb 200.0000 treballadors professionals i organitzats, això ho fas en 20 anys.  No hi ha discussió.

El que diria és que aquestes primeres Ciutats Estat no serien les primeres. No és descartable la hipòtesis que aquestes primeres ciutats fossin el producte de la reunió de diferents cuitats que haurien sobreviscut a la catàstrofe meteorològica, veient-se obligats a emigrar i trobant-se entre els rius Tigris i Eufrates, perdent totes molt de coneixement però aportant-ne les bases per formar una nova civilització.

Una pujada gradual del nivell del mar duria al col·lapse d'una o més civilitzacions, ja que estarien ubicades amb casi total seguretat a la costa.

1) Mentre no apareguin les teves "1eres ciutats" no existeixen. L'arqueologia es basa en fets, no en somnis.

2) Les ciutats es creen on hi ha recursos o rutes comercials. Cap llei  obliga a situar-les a la costa (de fet, les ciutats més antigues són ben lluny de la costa).

Amb suficient temps i amb les condicions adequades tota civilització acaba desapareixent. Però estic amb tu que una civilització anterior als 10.000 anys hi hauria evidències. I de fet és el que dic. Sembla que ni han. Des del Carib, el Mediterrani, Àsia... i de contruccions com les piràmides que poden ser anteriors al que ens pensem. Reconstruides i reutilitzades per altres civilitzacions. Tal i com ha passat durant tota la història coneguda.

Són suposicions. No n'hi ha proves ni conjectures mínimament convincents. Si apareixen piràmides per tot arreu, no es deu a que una civilització superguai es dediqués a fer-les per tot arreu. Senzillament, la piràmide és la construcció més fàcil i estable. I, en el cas de les piràmides egípcies, es veu clarament l'evolució i transició des de les mastabes a les piràmides de Giza (començant per la piràmide escalonada de Saqqara i seguin amb els experiments constructius i errors).

No fa falta que s'enfonsi res. Tan sols un canvi brusc de la climatologia, seguit de 1.000 anys d'era Glacial i posteriorment la desfeta dels casquets degut a un augment de l'activitat solar o disminució dels cinturons de Van Allen o una erupció solar o volcànica o tan sols una re-ordenació climatològica, o combinació de tot que provocà la pujada de es temperatures i del nivell del mar (20-25m). Deixant submergides i indetectables fins fa ben poc aquestes restes. Queden encara força llocs per explorar en el mar.

El problema d'aquesta teoria, és que als llocs on se suposa que hi ha d'haver tal o qual resta, no hi ha res. I es veuria si hi fos.

Sí, home! la fossa de les Marianes! Totalment inexplorada. La geologia és una ciència que ens permet saber com era la Terra en temps pretèrits. La geologia nega la possibilitat del que defenses.

Del 7500 a.C (entrada al Neolític) al 3.000 a.C hi ha un cert buit. Llavors, de cop, tot de civilitzacions i monuments espectaculars.

No n'hi ha cap de buit. Hi ha una progressió: les primeres ciutats fortificades, organització política, estabilització dels estats, consolidació de la religió i les castes sacerdotals. Quan aquest últim pas es dóna, és quan comencen a aparèixer monuments. No surt del no res, el que passa és que és el que queda. Mira Roma: només queden els edificis públics de més envergadura i algunes vil·les (edificis construïts amb materials durables) on són les cases del poble, comerços i altres? Igual que a les ciutats maies: on són les cases de la gent? Només resten en peu els edificis de més qualitat constructiva.

Per altra banda, veiem que l'home ha sigut capaç de formar una civilització en menys de 300 anys. Molt descabellat no és que hi hagi hagut una civilització anterior. Parlem de quanta gent? 300.000 persones? Si queda poc dels Minoics i d'això en fa 5000 anys. D'una civilització de 10.000 anys d'antiguitat amb tan sols 300.000 persones i prop de la costa (actualment submergida), ben poca cosa trobaràs.

Si es vol trobar la primera civilització s'ha de buscar a zones actualment submergides però no fa 8000 anys. Preferiblement a l'Indochina, Àsia i Mediterrani i que estiguessin al costat de la costa (d'on obtindrien aliment).

Tot aquesta parrafada no es basa en res. És pura conjectura. I ho bases en suposicions aleatòries com que els primers pobles serien prop de la costa.

Per desenvolupar una civilització cal massa crítica. Ras i curt: dos cervells treballen millor que un sol. Per què et penses que la ciència avança tan de pressa avui dia? Doncs perquè ara mateix hi ha més científics al món que en tota la història de la humanitat sencera. Aquesta és la raó. 300.000 persones no haurien creat una supercivilització ni que haguessin viscut 200 anys cadascun d'ells.

• Teccam553 7👍 3

Un debat sense insults ni menyspreu. M'ho he passat d'allò més bé.
                    I molt ben explicat, Spike.
    • segur.que.tomba7.066 7 305👍 14

Extingir completament una espècia intel·ligent no és tan fàcil i més si han arribat ja a usar ones de radio.

Si agafem els humans com a model, crec que el moment en que vam aprendre a emetre ones de ràdio és molt més proper a la nostra desaparició que no pas quan ens conformavem amb voltar pels boscos collint fruits silvestres i matar algun animaló de tant en tant.

• Hades28.129 9 36👍 20.482

Home, és un fet que té potencial per arribar a ensenyar-nos coses desconegudes de l'univers. Ara, crec que té poc a veure amb la vida extraterrestre.

• EPS62.139 13 8👍 10.932

Senyals de ràdio??  espero que no siguin de l'equivalent de la Cope o Intereconomia d'allà.

• FollUsuari sumador77.658 12 3👍 40.610

Típica notícia que els periodistes aprofiten per fer sensacionalisme.

Tothom ha pensat en alienígens per fer servir el terme "ones de ràdio".

• Corb13.791 9 147👍 4.059

A sí, a Ciència i Tecnologia.

• Mcasas9.630 13 225👍 4.091

Jo ja fa temps que detecto ones de ràdio d'origen extragalàctic, especialment si sintonitzo la COPE.

• __20985__6.470 11👍 362

Què cony vol dir això:

semblen arribar des de l'altra banda de l'Univers

• cathalà23.486 12 52👍 7.016

A fora de la Via Làctia parlen en la llengua universal espanyola?

• barcelonista10015.034 11 131👍 1.560

A internacional!!!

• __28294__181 5

Si s'han detectat ones de ràdio no vol dir que cap ésser intel.ligent les emeti des de Ràdio Andròmeda. 

Les ones de ràdio són un tipus d'ones electromagnètiques que poden emetre per exemple els quàsars, de l'anglès quasi stellar radio source (font de ràdió quasi estelar), un tipus de galàxies molt llunyanes amb nuclis molt actius que, entre d'altres coses, emeten ones de ràdio.

I que quedi clar que estic convençut que hi ha d'haver vida intel.ligent allà fora, però això no n'és cap prova.

• Esgaiador4.176 12 511👍 425

Ja s'ha desxifrat el que deien les emissions.

Enrique_deDiego@Enrique_deDiego28 Juil

Nadie más parecido a Adolf Hitler en el mundo de hoy que Artur Mas.

• Oriol_e9g754 12👍 197

Traquils! És la Terribas fent proves de Catalunya ràdio!

• Pulker9.330 8 233

Caldria seguir això amb més profunditat. Pot ser qualsevol cosa, però si fos una senyal de vida alienígena estaríem entrant a una nova Edat de la nostra història.

• EstatpropiUsuari sumador166.773 11 1👍 28.433

A Ciència i Tecnologia millor, preferim deixar Actualitat per notícies d'àmbit català.  

• hipocresia73.680 16 4👍 1.107

EL pols, o LA pols?

• Pesca_crancs11.100 9 189👍 2.088

Doncs si són així de sorollosos que es quedin a casa seva o baixin el volum.

avi simpsons

• __28246__2.530 6

A Interplanetari.

• fcim19.289 10 81👍 2.069

i... es pot escoltar AC/DC per exemple?  

• enricmm16.367 10 112👍 5.803

Then the loud sound did seem to fade a ade
    Came back like a slow voice on a wave of phase ha hase

That werent no d.j. that was hazy cosmic jive.

https://www.youtube.com/v/tRcPA7Fzebw

• Publicitat

Fòrums

• 9.285.034 missatges
    • 220.675 temes
    Fixa la barra dreta
    Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
    més votats

Accedeix als fils més votats
    Publicitat