Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

ÈXIT A L'ACAMPALLENGUA 2005

esteldemallorca375 13

Un autèntic exit!!! 18.000 persones hi van anar!!!! Som ets millors!!!!

Aqui deix un article des Diari de Balears:

JOANA NICOLAU. Porreres.
Milers de veus s'aixecaren ahir a Porreres per la llengua i la cultura pròpies. Fou en la VII edició de l'Acampallengua, que convertí des de primera hora del matí aquesta localitat del Pla de Mallorca en capital de les reivindicacions nacionalistes.

Joves, principalment en edat adolescent, arribaven en grups d'arreu de l'illa per instal·lar-se a la zona d'acampada. Una àrea, a les rodalies de Porreres que, tot i la seva extensió, unes tres quarterades, a les 14.00 hores ja estava del tot ocupada i obligà l'organització a ampliar-la. Paradoxalment, aquest era el primer indicatiu que la cosa anava bé. La venda anticipada de bons feia preveure en els dies previs que l'Acampallengua d'enguany aconseguiria superar amb escreix l'afluència de passades edicions, que se situava en les 12.000 persones. I així fou.

Al tancament d'aquesta edició Porreres semblava que havia triplicat la seva població de 4.500 habitants i els carrers del centre estaven envaïts d'una multitud que rejovenia l'habitual i trencava l'apacible dia a dia. Arreu del poble hi havia joves. El matí cercant on instal·lar-se i coneixent el poble, l'horabaixa participant als diversos tallers, assistint a conferències o presentacions de llibres...

L'organització parlava ja de rècord abans que el vespre començàs l'esperada nit de rock català. La festa, emperò, començà a les 12.00 hores. Una cercavila a la qual no faltaren xeremiers ni caparrots, ni gegants anunciava que tot era a punt de començar. Després de discórrer pels carrers més cèntrics, la cercavila arribà a la plaça, on ja l'esperaven les autoritats. En representació de Joves de Mallorca per la Llengua, Miquel Àngel Contreras es dirigia als presents per explicar la necessitat d'esdeveniments com aquest «per poder viure en català» i aconseguir que «el català sigui una llengua normal». Contreras posà de relleu el desig que en un futur els Joves de Mallorca per la Llengua no siguin necessaris, però fins aquest dia, els joves seran aquí, garantí. La representant de la Universitat de les Illes, Francisca Salvà, seguí en el parlament a Contreras, per recordar el suport de la institució a la mobilització dels Joves en pro de la llengua i la cultura.

Un missatge al qual se sumà el batle, Joan Sastre, amfitrió de l'Acampallengua d'enguany. Després de donar la benvinguda als presents, Sastre llegí un discurs en què no faltaren les al·lusions a Miquel Martí i Pol i a Joan Brossa. «Cap dia no es perd per als que lluiten», digué citant Martí i Pol en referència als Joves de Mallorca per la Llengua. Un col·lectiu a qui garantí el seu suport i encoratjà a mantenir el seu «compromís per la lluita» per la normalitat de la llengua. «Una llengua no se perd perquè les persones que no la saben no l'aprenen, sinó perquè aquells que la saben no la parlen», afirmà per acabar recordant allò de Brossa que diu: «Poble, treu-te el jep i salva't de la saliva d'una llengua estranya!».

La presidenta del Consell de Mallorca, Maria Antònia Munar, posà el colofó als parlaments amb un missatge d'optimisme per la llengua. Recordà l'aposta «ferma i clara» del Consell per assolir la normalitat i féu una valoració positiva del moment dient que «els joves saben llegir i escriure català quan acaben l'escola». Munar, que comptava amb alguns companys de partit entre el públic, com Miquel Ferrer, batle d'Alcúdia, destacà la necessitat de la llengua com a eina d'integració dels immigrants.

Respostes

Configuració
  • llamp48.603 17 10👍 12.152
    Deixeu-me felicitar-vos.

Que el dolor no ens deixi passar de llarg les alegries.
  • anscari20058.419 13 255
    no hi ha cap foto??
  • Bismut83.920 17 2👍 8
    Ostres Ostres!!

Moltes felicitats!!!

jo conec el Miquel Àngel Contreras!!! us felicito, molt bé molt bé!!!! sou la polla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • victor_v15.251 14 126👍 142
    Vaja megafestarra que m'he pegat, mare de Nech de la salut!!!

Es dematí varem arribar tard, i vaig passar una penada per endossar sa tenda a qualque banda, però finalment vaig trobar un espaiet

Va esser brutal, s'horabaixa no vaig fer quasi res, mos passejarem pes poble una mica, però vàrem passar de les activitats, i mos n'anàrem a comprar s'alcohol, i devers les 7 mos atracarem a s'ecola nova de Porreres on feien la mostra de cantautors, mentres esperàvem que començacin a repartir sopar. Qualcun dels meus companys ja se va fuar a sa beguda, i a s'hora des concert ja no li mancava beure més per anar ben gat.

I el concert: lo millor de tot! Vaig arribar que ja havia començat a tocar Es Reboster, que no els conec gairebé gens, però en acabat ja va sortir Antònia Font i vaig cridar a més no porer. Però la cosa no acabava allà, les meves cordes bucals haurien d'aguantar encara tres dels meus preferits: obrint pas, lax'n'busto i oprimits. Uala, quan vaig arribar a Oprimits ja no me quedava veu, encara així seguia cantant...

La gran desgràcia serà que avui al partit del Mallorca si que no podré cridar, vaja afonia que duc damunt

___

Per cert: un detallet...

"Joves, principalment en edat adolescent, arribaven en grups d'arreu de l'illa per instal·lar-se a la zona d'acampada."

D'arreu de l'illa, sí... però també varen venir una grapadeta de menorquins, ells també tenen el seu mèrit
  • illenca49 13

Quina passada!

Varem arribar davers les 12'00 i sa zona d'acampada ja estava ben plena, i com tu victor tb vaig veure a na Munar tota entaconada caminant pels terrossos (algú va cridar: Pija!).  Quan varem conseguir entrar -tota una odissea- vam montar sa tenda amb un Sol q cremava es cul a ses llebres (passeig un moreno de picapreder).
    A les 16'00h vaig anar a veure sa mostra de cantautors , va ser senzillament fantàstic, asseguda a la fresca a nes pati de l'esglèsia vaig disfrutar un munt amb sa cançó protesta del valencià Feliu Ventura, despres va cantar el menorquí David Vidal -wau! trasmetia una pau i una tranquilitat que només un illenc pot transmetre-. Per acabar va tocar en Joan Miquel Oliver va ser genial!   no tenc paraules per descriure (som de ciències, jejeje) mentre escoltava aquels sons indescriptibles davall aquell cel tan blau... semblava estar al paradís (i q és el Paradís? possiblement el paradís era aquell moment).

a les 20'30h ja m'eren ben pagats es 20€.

Gra6 a qui ha lleguit tot aquest rollo!
      Uala, sa mostra era a les 16:00 ??

Doncs que representaven aquells que cantaven devers les vuit durant es sopar
      • illenca49 13
        va començar a les 4 i a les 8'30 encara tocaven  jo me vaig qdar sense sopar però me va ser ben igual, vaig disfrutar un munt amb es concert den Joan Miquel Oliver i es musics d'antonia font.
          Per jo al concert de Rock l'únic que feren malament va ser no deixar lax'n'busto per lo darrer . Més que res perquè eren els més coneguts de tots i tal, i quan va haver acabat lax'n'busto hi va haver una evasió en massa, i an es concert d'oprimits hi quedarem quatre moixos 
  • SantsUsuari sumador31.443 14 26👍 10.655

18.000!!!

• felanitxer17 13

Doncs jo estic molt emprenyat!!! un cap de setmana que m'en vaig a la peninsula i, justament és el cap de setmana que és celebra l'acampallengua, però si cada any va a mes, l'any que ve com serà? aquell no m'ho perd ni loco.
    Me feis una enveja els que hi heu anat...
  • siurellll588 15

Bé,he aterritzat aquesta matinada a Barcelona després d'haver assisitit a l'Acampallengua d'enguany...aqui va sa meva crónica:

Per començar,primera  errada de la organització.L'horari d'inscripció era de 10 a 12h. del dissabte dematí (putada pels qui vam sortir de festa el dia anterior..),i el temps d'espera aproximat era d'una hora sota un sol de justícia...no sé,s'haguésin pogut agilitzar el tràmit...
    L'altre errada va ser fer coincidir tots els actes de la tarda en una mateixa hora...així,no podies assistir a tot lo que haguéssis volgut veure,i jo només vaig poder assistir a la presentació d'un dvd de maulets a l'escola nova..

Un fet a destacar era la joventut dels assistents,ja que veies passejar nins i nines que no superàven els 12 anys,i jo me vaig sentir pare en molts moments de la jornada  ...també apuntar la nombrosa presència de castellanoparlants,i de uns quants killos que supòs que no sabien on es trobàven...per no xerrar de camisetes de fernando alonso i polseres vermelles...
    També destacar la poca participació de porrerencs,que en la seva majoria abandonàren el poble,destinació,sa Colòni beach (el temps també convidava a fer-ho..)
    Però després va arribar lo millor...Espectacular concert,amb uns Antònia Font en la seva línia,uns Obrint Pas que van fer un concertàs de més d'una hora i mitja,i que van fer que el parc tremolés...bé,de Lax'n'busto no puc opinar perque vam marxar a beure aprofitant aquesta actuació ,i finalment,Oprimits,que van actuar molt tard,i que ja només seriem uns 200 incondicionals.....des tan anunciat grup sorpresa,ni rastre...

Monumental gatera final i cap a dormir,i no precissament en una tenda..

En definitiva,i a pesar de tot,li posaré una bona nota.

Salut!

• siurellll588 15

Algunes fotografies de l'Acampallengua...

http://bloc.balearweb.net/164
      L'únic és que em va sabre molt de greu que els carrers de Porreres quedaren mal te toc pesta de bruts . Supòs que els Joves de Mallorca per la Llengua feren net més tard, l'any qui vé estaria bé que fessin un ''taller de neteja'' 
      • siurellll588 15

jo te puc assegurar que no van ser ells qui feren net...

Tampoc van quedar tan bruts els carrers...la gent del poble es temia algo molt pitjor...ja saps com són als pobles...

Salut!
    • Docar904 14

Salut!

Jo també vaig ser a l'acampallengua i ,sincerament, deixau-m'he ser una mica bastant ascèptic. Certament hi havia gent, molta, moltíssima gent. Però deixau-m'he fer una reflexió i demanar-m'he el grau de mobilització que tenen aquesta gent (estic parlant de la que no és hòstil a l'independentisme, perquè a l'acampallengua fins i tot en pots trobar d'aquests eh...) al llarg de l'any... ben poques. On són, per posar un petit exemple el 31 de Desembre?¿. I a l'Acampallengua, perque hi van? Molt senzill, perque hi ha festa i per agafar un bon gat. Basta veure l'afluència de gent a les xerrades, que gairebé és nul·la.

Crec que de cara a l'any (o d'aquí dos, depèn de quan es torni a fer) que ve, ens faria falta fer una mica d'autocrítica constructiva per mirar de canviar aquesta dinàmica de poca participació tot i la qualitat d'algunes de les xerrades i tallers que s'hi fan.

Tot i això, trob molt positiu seguir fent actes d'aquest tipus a fi d'acostar més gent al catalanisme, així com també per demostrar que a Mallorca som capaços de donar guerra.

Ah, per cert Siurellll jo també vaig anar a l'acte de Maulets i el vídeo, encara que ja l'havia vist, hem pareix que està molt ben fet.

Au, salut!
  • vich7.706 16 277
    Munar a l'Acampallengua?
    Si no ho tenc malentès, l'Acampallengua promou i reivindica l'ús de la nostra llengua entre els joves, i les institucions públiques estan obligades per la Constitució i altra normativa a promoure les llengües pròpies.

Fa unes setmanes la Conselleria de Cultura del Consell Insular de Mallorca organitzà els Jocs Escolars en els quals participaven joves d'edat escolar de tot Balears. Vaig assistir a les competicions de natació celebrades a les piscines del Poliesportiu Prínceps d'Espanya i per megafonia només es pogué sentir la llengua castellana, llevat d'un parell de vegades que la locutora etzibà uns «voleu callar!» ben espontanis. Aquest detall em féu deduir el domini de la llengua pròpia i també l'origen mallorquí de l'autora i, el més important, que l'ús de la llengua castellana va ser elegit de forma planificada i no per error. Fa uns mesos el Consell també va realitzar una notòria (i, per tant, cara) campanya per impulsar l'ús de la llengua pròpia amb el suport d'importants esportistes i la Presidenta realitzà declaracions afirmant que parlar mallorquí «feia bo». Jo em deman: què és el que fa bo, utilitzar el pressupostos públics per crear adeptes i aconseguir donacions per al partit? Perquè no puc creure que sigui per defensar la nostra llengua després de constatar que entre els joves escolars de les diferents illes fa imperar el castellà quan els reuneix a la Capital.

(carta al director)D.Balears

Publicitat

Fòrums

• 9.239.554 missatges
  • 219.075 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat