Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Què ha passat amb ERC-RCat-Catalunya Sí?

berlus248 7

Desprès dels resultats a les eleccions al congrés, podem veure que la coalició ha tret casi 244.000 vots.

El més curiós és que si sumem els vots d'ERC i Rcat a les eleccions autonòmiques, dóna 258.000 vots.

14.000 vots menys i sense presentar-se cap partit independentista més.

Què significa això? ERC continúa a la baixa.

Respostes

Configuració
  • Maestrat22.074 12 60👍 2

ESQUERRA ha frenat ja la caiguda i d'això ens hem d'alegrar.

• __23713__3.707 10

És evident que ERC-RCAT amb l'Alfred Bosch al capdavant ha frenat la caiguda de la representació independentista catalana (podia no haver-ne). 

També és evident que les nefastes intencions dels líders de SI per debilitar els altres independentistes ha quedat en una vil intenció frustrada.

Visca Catalunya Lliure!

• Rocó_Alguerès1.591 12 955

Per favó  

Ho escrius seriosament això? En aquest cas també són nefastes les intencions dels líders de les CUP, no?

Però hi havia cap partit que defensés la independència? Que hi anés, no a votar els pressupostos del govern de Madrid que expolien Catalunya a canvi d'alguna almoïna, sinó a boicotejar sistemàticament les polítiques espanyoles

• __23713__3.707 10

Tu riu tot el que vulgues. Que la teua secta solidària té els dies comptats i és culpa justament dels seus líders egoïstes i egòlatres.

• __24744__27.971 9

Els de la CUP no són egoistes i egolatres?

• Rocó_Alguerès1.591 12 955

En comptes de dir-me això, podries haver-me donat el teu parer a alguna de les preguntes que t'he fet, no? Realment hi estava interessat...

• __23713__3.707 10

És que ja m'avorreix el debat amb els militants solidaris del Racó. És un debat infinit sense solució possible.

Però faré un únic intent responent-te a les preguntes. 

Ho escrius seriosament això?

Sí.

En aquest cas també són nefastes les intencions dels líders de les CUP, no?

Tenint en compte la ideologia de CUP i SI és molt més lògic el posicionament de la CUP, que no el de SI.

Les CUP tenen una ideologia d'extrema esquerra. La seua ideologia obstaculitza que les CUP puguen participar en una candidatura independentista d'ampli espectre ideològic, com una coalició transversal.

El cas de SI és justament el contrari. La seua ideologia és suposadament partidària d'unir tot l'independentisme en un front transversal. És a dir, la seua pròpia ideologia els hauria de fer tendir a participar en la coalició. 

Però hi havia cap partit que defensés la independència?

Sí, la candidatura ERC-RCAT-Catalunya Sí era declaradament independentista i tots els partits que en formen part tenen la independència de Catalunya com a objectiu primordial als seus estatuts. A més del plus de confiança que mereixen persones com l'Oriol Junqueres, l'Alfred Bosch o en Joan Carretero, gens sospitosos d'haver-se venut mai el país per mantenir el poder polític.

• korver9.419 9 227👍 1

Al meu col·legi electoral he vist 4 vots amb estelada (és on vota més gent de la meva ciutat, amb 9 meses). Quants n'heu vist per Catalunya d'aquesta gran iniciativa que havia de tenir tanta reprecussió?

• caf1.612 12 947

Uh! oh! Quin desastre!

Ah! Uh! Correm tots a tallar-nos les venes!!!

Bona nit, fill

Pot haver grup parlamentari ERC+ICV? Serien 6 diputats i més del 15% al Principat.

IU podria tenir tot el temps d'un grup parlamentari per esplaiar-se.

ICV la meitat d'aquest temps.

ERC la meitat d'aquest temps.

...i tots sortirien guanyant: ERC i IU-ICV

• orgullmicaco4.361 7 493

Com a idea es bona. Sí IU arriba al 5% dels vots si que podria fer-se això, a ICV també l' interessaria per marcar perfil propi (el seu discurs no és mateix que el d' IU).

Sobre ERC dir que molta gent ha perdut la confiança en aquest partit i costarà recuperar-la, però aquestes eleccions arribaven en un mal moment per la nova direcció i s' ha sortit dignament. Ara ERC ha de plantejar-se moltes coses i fer-se dignes de que la gent torni a confiar en ells

• SantsUsuari sumador31.638 14 26👍 10.802

Sí, en principi sí.

• Roig de Metil18.695 13 87👍 11

no, en principi no. 

no es pot. no poden fer grup parlamentari diferent els diputats que no

2. En ningún caso pueden constituir Grupo Parlamentario separado Diputados que 

pertenezcan a un mismo partido. Tampoco podrán formar Grupo Parlamentario separado 

los Diputados que, al tiempo de las elecciones, pertenecieran a formaciones políticas que 

no se hayan enfrentado ante el electorado

i eixe és el cas dels diputats d'ICV i IU. Si ICV no va al grup d'IU, se'n va al grup mixt. 

• SantsUsuari sumador31.638 14 26👍 10.802

Colló, doncs en l'última legislatura ens hem saltat la llei. Això és rebentar Espanya des de dins!

no vos ho heu saltat. Heu fet el contrari, el que heu fet és juntar-vos partit que havien competit per a arribar al 5%, això es permet. 

El que no es permet és que els 25 diputats del PSC (de les anteriors) es separen del PSOE i facen un grup propi, ja que anaven dins del mateixa coalició estatal. 

La llei vos la vau saltar al 2004 per a tindre grup propi ja que vau fer la trapma de dir que no vos havieu presentat al País Valencià i a les Illes Balears, per a així tindre el 15% a catalunya.

1. Los  Diputados, en número no inferior  a quince, podrán constituirse en Grupo 

Parlamentario. Podrán también constituirse en Grupo Parlamentario los Diputados de una 

o varias formaciones políticas que, aun sin reunir dicho mínimo, hubieren obtenido un 

número de escaños no inferior a cinco y, al menos, el 15 por 100 de los votos 

correspondientes a las circunscripciones en que hubieren presentado candidatura o el 5 

por 100 de los emitidos en el conjunto de la Nación

• busons_cat838 14

No és al Principat on s'ha de superar el 15% de vots, sinó a cada circumscripció on s'han presentat els partits de l'hipotètic grup. I ni a Lleida ni a Tarragona la suma d'ERC i ICV supera el 15%.

Doncs, ara ho veig més difícil. Provaré amb el 5% estatal.

ESQUERRA.........................1'05

ICV-EUiA............................1'15

COMPROMÍS+EQUO.............1'39

---------------------------------------

Tampoc surt........................3'59

• Futur_Mosso_Indepe.CAT15.709 7 119

I amb el BNG tampoc...Ho tenim molt malament (em sembla que impossible, de fet) per fer grup propi...

Aquest any haurem d'anar tots a parar al grup mixt junt amb els fastigosos d'UPyD , Foro Asturias, etc...

Bingo! Em surt 5% amb EUPV, si volguessen i a IU li sobra (queda 5'08%)

ESQUERRA....................3.....1'05%

ICV-EUiA.......................3.....1'15%

EUPV............................1.....0'69%

COMPROMÍS+EQUO.......1.....1'39%

BNG.............................2.....0'75%

--------------------------------------------

Esquerra dels Pobles....10.....5'03%                        

IU-ICV-EUPV tindrien 1+2/3 de temps d'un grup parlamentari. Surt guanyant.

ERC.........................1/3 de temps

COMPROMIS.............1/3 de temps

BNG.........................1/3 de temps

Surt guanyant IU-ICV i surten guanyat els altres al tenir molta més veu pròpia.             

• StoichkovUsuari sumador14.208 14 142👍 2.531

Fas un anàlisis esbiaixat al comparar unes eleccions autonòmiques amb unes generals.

• plegats4.783 8 451

Jo al·lucino amb molts independentistes...

... primer posen pals a les rodes a aquells independentistes que treballen i fan campanya a favor de l'independentisme amb un candidat novell i independent. Llavors se'n riuen perquè tot i aconseguir el mateix nombre de representants a la cambra han perdut vots. I per acabar-ho d'adobar alliçonen posant l'exemple d'Amaiur com a unitat i com a estratègia de màrketing.

Quan Amaiur s'ha presentat a unes eleccions espanyoles i el principal argument d'aquests independentistes era que un partit independentista no s'ha de presentar a Espanya. Entenc així que no volien entrar en coalició amb cap altre partit, doncs la seva convicció era l'abstenció.

De veritat, alguns és per fer-s'ho mirar.

• dracnou2.997 13 650👍 1

Desprès de llegir les 'assenyades' conclusions i les pontificades opinions d'alguns raconaires que es diuen independentistes , crec que a partir d'avui nomes llegiré els temes Frikonaires.

De veritat.

QUINA PENA DE PAíS QUE ALGUNS US ESFORCEU PER CREAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!

• natura7.714 9 276

Només la suma a les properes eleccions al Parlament de SI+ERC+RCAT+ICV+CUP poden fer que CiU se n'adoni realment de la voluntat del poble català. Mentrestant tenim el que votem.

• Jordi Eben3.225 12 620👍 5

A Ripoll, unes quantes persones ( Déu n'hi dó els que vaig veure, tots catalans) van anar a votar amb un nas de pallasso.  En sabeu res d'això?  Suposo que era una crítica, però no sé si és una campanya que va fer un grup de jovent de Ripoll, o era a nivell nacional català?  Algú més  ho ha vist o en sap res?

• Jordies624 10

Que ha passat amb ERC ?

Doncs que si plou no voto ERC. I si neva tampoc. Però si fa sol tampoc. I si ERC se'n va cap a l'esquerra són uns botiflers i voto a CiU i al Duran, que és un bon representant de la oligarquia catalana i és autonomista, però és dels de casa. I si fan un discurs netament independentista, m'emprenyo, perquè son uns burgessos, i voto a ICV, que no son independentistes, però és igual. I si ERC no prioritza l'eix social, voto a les CUP, que en teoria són marxistes, però no aquests si que són independentistes de debó. I si pacten amb Reagrupament, m'emprenyo també i voto amb una estelada al sobre; Si ERC posa l'estel groc, jo el blau. I si ERC la té l'estelada amb l'estel blau jo la poso amb l'estel grog. Si ERC està a un govern és que són uns apoltronats i no els voto; i si no volen estar a un govern són uns immadurs radicals i tampoc els voto.  I mentre es diguin Esquerra i no ERC no els voto; mentre no passin per la guillotina a tots els que han estat al tripartit tampoc els voto; si posen un independent no els voto, perquè segur que també s'ha venut a les poltrones; però si posen algú del partit, tampoc, que estan tots venuts. Si van votar NO a l'estatut, és que eren uns immadurs i encara no els voto; però si haguessin votat SI tampoc, per botiflers; Si ERC pacta amb el PSC o ICV comenten alta traició a la pàtria i no els voto; però això si, voto a CiU que no té cap mena de problema en desmantellar els serveis públics o pacta amb el PP allà on li dona la gana. I a sobre els voto que això té premi.

Això li passa a ERC, que les pressions de tota mena han destrossat aquest partit i no ha tingut complicitats ni mediàtiques ni intel.lectuals per aprofitar l'enorme il.lusió que ens va despertar a tots l'any 2003. Ens hem deixat arrosegar tots per una fal.làcia, i és la suposada majoria de l'independentisme sociològic. Mentida podrida, la gent vota CiU, al PSC, al PP, fins i tot ICV més que a ERC; i la demagogia barata, el purisme, la falta de perspectiva històrica han conduit a ERC a un carreró sense sortida i l'han fet renunciar a liderar un projecte d'esquerra nacional catalana, alternatiu al neoliberalisme de CiU.

• Gerard913.765 7 549👍 148

S'han mantingut els resultats de fa 3 anys (que van ser els segons millors de la història en unes generals) i amb un 60% menys de pressupost. És un èxit es miri per on es miri.

• __24744__27.971 9

Ha perdut 48.000 vots

• Chichi Creus1.101 7

Estic d'acord en què s'ha parat el cop i la devallada de vots, però ha seguit amb una tendència, ni que no sigui gaire, a la baixa, sobretot contant la quantitat d'independentistes (i independentistes militants) que surten a les enquestes, que va tenir suports de persones destacades de la societat civil, que els vots independentistes a les autonòmiques mateix, van ser bastants més, i que el 2008 3 diputats van ser una hòstia brutal.

No sé, que només un 7% dels votants hagin votat ERC m'ho fan veure tot molt negre... On són tots els independentistes? No entenc res...

PD: Gerard, tu no eres simpatitzant d'RCat? i després Solidari laportista? Ara tornes a ERC? Collons nen, canvies més de jaqueta que el Josep Piqué...

PD2: Et vaig veure a l'Assignia

Chichi Creus escrigué:

PD: Gerard, tu no eres simpatitzant d'RCat? i després Solidari laportista? Ara tornes a ERC? Collons nen, canvies més de jaqueta que el Josep Piqué...

Home no exagerem. . Jo quan va sortir RCat hi vaig tenir una certa simpatia, però finalment em vaig decantar per SI. I en aquestes eleccions ERC em semblava la millor opció i he trobat molt desafortunada la campanya de SI, això no vol dir que en un futur no els pugui tornar a votar.

PD2: Et vaig veure a l'Assignia

Jo també. Quina merda de partit.

• Oscar lo RoigUsuari sumador23.432 14 52👍 569

O ara és el normal i fa tres anys va ser major fracàs del que semblava.

• defensorUsuari sumador11.476 16 176

20N.- Ridao recorda que ERC ha perdut 50.000 vots i nega que hagi frenat la seva caiguda

13:2722.11.2011

BARCELONA, 22 (EUROPA PRESS)

L'exsecretari general d'ERC Joan Ridao ha recordat aquest dilluns que el partit ha perdut 50.000 vots respecte a les generals del 2008, quan ell va liderar la candidatura, el que demostra, segons la seva opinió, que la nova direcció no ha aconseguit frenar la sagnia de vots.

Per a Ridao els resultats validen la seva estratègia política que passa per créixer a costa del declivi del PSC, en contraposició a la de la nova cúpula d'ERC que, sota el lideratge d'Oriol Junqueras, ha apostat per tractar de reagrupar l'independentisme i lluitar per la centralitat de l'electorat amb CiU.

"Mentre CiU i ERC continuïn disputant-se bona part del seu electorat no deixaran de ser complementaris i d'alternar-se periòdicament en l'hegemonia del catalanisme, deixant espai al PSC i al PP", conclou en una entrada en el seu bloc recollida per Europa Press.

Ridao considera que més enllà del desgast per la crisi, el PSC té un problema "profund i no conjuntural" del qual ERC pot beneficiar-se si aposta per presentar-se com la millor alternativa del centreesquerra catalanista.

El fins ara portaveu d'ERC al Congrés també nega les tesis del candidat de la formació en aquestes generals, Alfred Bosch, que va defensar en la nit electoral que els tres diputats eren un resultat satisfactori perquè fins fa ben poc les enquestes "exterminaven" el partit del Congrés.

De VilaWeb

• nocturn11.940 7 169👍 162

Per desgràcia té raó. Ell va treure més vots en un moment en que Esquerra ja anava clarament a la baixa.

Per més que es volguin dissimular, els resultats d'abans d'ahir van ser dolents. No pèssims, però si dolents. I ara ja no sabem quina Esquerra prefereix la gent, ni quina línia han de seguir. Perquè si haguéssin tret 6 diputats estaríem convençuts que el que vol la gent és una ERC allunyada del tripartit però després d'aquests resultats no crec que ni ells sàpiguen que han de fer a partir d'ara.

A més , si l'objectiu passa per convertir-se en el gran part de l'esquerra catalana, desbancant el PSC, seria millor un dirigent tipus Ridao que un Junqueres.

Jo la veritat és que  no sé que ha de fer ERC per recuperar els molts vots perduts en els seus últims anys. Sé quina ERC  m'agradaria veure a mi, però no quina li agradaria veure a la gent i podria aconseguir millors resultats.

De totes maneres em fa la sensació que els resultats electorals depenen també de si un partit està de moda o no. Al 2003-2004 ERC estava de moda, i molta gent de diversa ideologia els votava. Gent que podria votar CiU, PSC o ICV votava a ERC. Va passar aquella moda, CiU continuava sense recuperar-se, de manera que molts van passar a votar ICV i PSC.  I ara el PSC passa per moments terrorífics, ERC continua sense estar de moda, i ara és CiU el que passa per moments dolços i el que està de moda. De manera que molta gent que podria votar ERC o PSC vota CiU. Ja veurem que passa en els propers anys.

• defensorUsuari sumador11.476 16 176

Molt d'acord. Suposo que en les circumstàncies actuals, una Esquerra que prioritzés la ideologia, és a dir, una Esquerra ridaoana, podria haver-se endut vots dels votants desencisats del PSC. No és pas aquesta Esquerra la que a mi m'agrada però és simplement una reflexió objectiva.

• Bismut83.920 17 2👍 8

No van ser dolents, ERC seguia una tendència a la baixa i s'ha frenat.

Recordo un cop rere l'altre que les enquestes del juny donaven a ERC entre 0 i 1 diputat, és a dir, la possibilitat de desaparèixer de la cambra era real, perquè ERC seguia una tendència totalment marcada a la baixa.

S'ha frenat.

• __23713__3.707 10

A banda dels mals auguris que donaven les enquestes de fa uns mesos, puc assegurar que si no hi hagués hagut una nova direcció a ERC i el candidat no hagués estat algú com en Bosch, molta gent independentista del meu entorn no hagués votat a ERC, començant per mi mateix.

• Bismut83.920 17 2👍 8

Quin corcó.

Amb ell no se n'hauria tret cap, o sigui que faria bé de callar.

Publicitat

Fòrums

• 9.254.111 missatges
  • 219.564 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat