Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

[El Convidat] Lamentable la família d’en Quintana

__27321__ 2.044 8

Perdoneu però algú ho havia de dir!!!

Respostes

Configuració
  • __7754__ 12.808 13

Ara en Quintana a RAC1!

Resum: No vull imposar res a ningú (que soni català), Eivissa no és catalana, a casa som tant multicultis que tant podríem parlar castellà com anglès (i una polla) i per últim ha deixat anar una xuminada cultureta alavant el castellà com a llengua literaria usant vilment en Machado i en Martí i Pol.

Gràcies per confimar el que ja sabíem Yerar

• EPS 59.867 13 8 👍 8.653

Prou de criticar en Quintana com si fos el mal de Catalunya.

Tot i que jo per exemple, parlaria en català als meus fills sempre i quan visquessim a un lloc on es parla el català.

• orgullmicaco 4.361 6 490

Si el temps que destinem a criticar a aquest home per parlar a la seva vida privada en un idioma o en un altre el destinessim a criticar i lluitar contra els que estan fent espanyolisme a Catalunya amparats en partits polítics millor ens anirien les coses.

Però aqui hi ha la doble moral, que aquest home a la seva casa parli castellà és criticable. Que els ajuntaments de Figueres, Reus i Sitges o votin en contra de la independència o pengin banderes espanyoles és lloable...

• a poc a poc 9.496 11 226 👍 52

Que els nens parlin castellà és normal, s'estan tots el temps amb sa mare. En Gerard els hi fa més d'avi que de pare. La fillastra parla català perquè potser ha conviscut més amb ell que els seus propis fills.

Per altra banda, jo no sé si seria capaç de compartir la meva vida amb algú que no és capaç de pronunciar el meu nom.

• M. Assumpció 1.525 11 984

no m'imaginava que en Gerard, parlès castellà amb la seva familia!!  m'he quedat ben sorpresa i no m'ha agradat gens..   molta façana és el que aquest noi ens bén

• natura 7.714 9 277

Els hippies radicals només s'estimen a ells mateixos. És el que té les drogues i les histories que les acompanyen.

• nRibas 10.843 12 195 👍 1

Sóc l'únic a qui li importa un cogombre què fa o deixa de fer en Quintana, i en quin idioma parla amb la seva família?

• Josep Carles 5.946 13 358 👍 1.357

"L'espectacle més depriment del món és de veure un català que parla castellà, llevat del cas, d'una necessitat manifesta. I el més repugnant és el d'un català els fills del qual només han après la llengua dels espanyols."

"Per a un català d'avui la fidelitat a l'idioma és la fidelitat bàsica. És una fidelitat a si mateix, sense la qual no serà capaç, de cap altra fidelitat."

Mossèn Josep Armengou

• Josep Carles 5.946 13 358 👍 1.357

"El capítol més trist de la història de Catalunya l'han escrit, sobretot en aquests darrers temps, als pares catalans que han donat a llurs fills com a idioma familiar únic la llengua dels castellans, amb exclusió de la nostra. Això ja no és una deserció política, sinó una deserció humana. Si una deserció política pot tenir explicació, una deserció humana no en té mai. És sempre una degeneració.

En aquest cas, que es dóna molt en matrimonis entre català i espanyola, els fills portaran cognom català, però ja no parlaran la llengua dels seus passats. No hauran conegut mai llur pare com a pare català. Seran fills seus carnals, però espiritualment són fills de pare desconegut. D'un pare inacabat, que haurà donat als fills la vida, però ha resultat impotent per transmetre'ls l'esperit.

D'aquesta deserció del pare, els fills n'aniran geperuts tota la vida. S'ha produït en ells un trencament amb la nissaga familiar, amb la cultura dels passats, que és la del país on viuen. Aquesta ruptura els converteix en fills de la immigració, en forasters al país.

L'infant només aprendrà l'idioma dels espanyols i els mecanismes mentals que aquell idioma facilita. No pensarà ni sentirà com els altres infants, perquè un idioma és també un instrument del pensament i de l'afectivitat. Serà un infant inacabat i ple de complexos. No gaudirà de moltes de les opcions que fruiran els seus companys. Els pares l'han privat d'ésser català amb tots els avantatges que això comporta i l'han confinat i l'han condemnat a ésser només castellà. Quan molts castellans intel·ligents tenen com un honor que llurs fills esdevinguin catalans normals. Hi ha encara que, aprendre més d'un idioma dóna una gran agilitat mental i facilita d'aprendre'n d'altres. Els altres infants catalans tindran aquestes facilitats, però ell no. Els seus pares mateixos li n'han privat. Amb quin dret? El castellà és avui l'idioma del mínim esforç. No cal patir-hi perquè l'aprenguin els petits. Bé prou que l'aprendran. El castellà s'aprèn sol, com renegar."

Mossèn Josep Dalmau

• Burxot 1.815 13 892

Ja n'hi ha prou, de criminalitzar algú segons la llengua en que parla en la seva visa íntima. Tothom fot el crit al cel, però a la que senten que algú sona castellà automaticament es passen de llengua de l'imperi, això sí que és patètic!

Ha fet més en Quintana per la cultura catalana, sent com és el fill d'un funcionaria de policia franquista, que la majotria dels que postegem aquí i el condemnem...

Amb aquesta polèmica donem arguments als que volen la cultura catalana morta, que voleu fotre el joc als ciudadanus i els peperus, capssigranys!?

• Burxot 1.815 13 892

Es tot el que ets capaç de dir?

• Jordi Eben 3.225 12 617 👍 5

l'únic que fa el joc als "ciutadans" ets tu, admetent, consentint i justificant que damunt Catalunya s'hi escampi la llengua dels nostres enemics.  Dir que en Quintana ha fet tant per la cultura catalana em sembla ridícul, tenint en compte que ho ha fet per motius econòmics i laborals i no patriòtics.  Trobo que fa més pel país la cambrera que es nega a parlar en castellà amb qualsevol client, que en Quintana que parla castellà amb els seus fills. 

• Burxot 1.815 13 892

Si jo fos pepero o ciudadanu dins el Racó Català o en qualsevol altre forum, escriuria exactament el que escriviu vosaltres... sous uns talps del PP/Ciudadanos o bé sou sou justets, cosa que no crec.

JO US ACUSO!

• Jordi Eben 3.225 12 617 👍 5

Ja m'agradaria que els del pp i ciutadans tinguéssin el nostre discurs,... no som justets ni talps, som patriotes, terme que tu no pots comprendre.  No passa res, ho entenc, no tothom és capaç d'arribar al patriotisme, i els que no hi arriben, generalment, no creuen que d'altres ho puguin aconseguir.   Acusa tant com vulguis, no hi haurà judici.

• Heavyata Rural 13.827 7 146 👍 226

Em pots dir què ha dit de dolent o de mentida en jordi eben?

• Arandur 3.616 9 567 👍 3

Vols dir que el discurs del PP i de Ciutadans és que s'ha de transmetre el català de pares a fills? o el que diuen és "libertaz para hablar en castellano"?.

• Calamitat 788 8 👍 3

No, diu que a un del PP i de Ciudadanos, li va perfecte que els catalans (i més independentistes) critiquem a més no poder que un individuu parli en castella als seus fills, AIXÒ els dóna força i JUSTIFICACIÓ als seus arguments. Fins ara el catalanisme, per a tothom (excepte per a ells) no hi havia cap atac a la llengua castellana, cosa que justificava la protecció del català (i generava certes simpaties). Amb aquest episodi ja tenen una altra arma per a que els castellanoparlants no s'apropin al independentisme. 

Saps quina és la pregunta que m'han repetit més vegades quan parlo d'independencia a castellanòfils? "Pero si fueramos independientes, Como sería nuestro pais?" Però si fòssim independents, com seria el nostre pais? (en clara referencia a temes com la llengua...etc). No oblidis que es tracta de que aquesta gent canvii el seu nacionalisme escanyol pel català (fins ara, estaven en el punt de "you me siento español pero lo que nos estan haciendo és una verguenza" Jo em sento espanyol però el que ens estan fent és una vergonya. Ells no necesiten gaires motius per voler continuar estar dins d'espanya, només fa falta quels hi donem més.

P.S.- Per cert a mi em sembla bastan mediocre en Quintana com a persona, degut a no estar sensibilitzat amb aquest afer, però vaig amb molt de compte de no donar munició a l'argument unionista, i crec que TOTS haurìem de fer el mateix (la critica va per dins).

• Arandur 3.616 9 567 👍 3

Els que volem la independència per salvar la cultura i tenir una llengua normal, només tenim una sortida, defensar-la com a us normal i no com a element folklòric que és el que serà si seguim pel camí actual.

A mi sincerament m'importa tres cogombres el que diguin des del PP, PSOE o C's, la seva tasca és defensar l'espanyol, la nostra tasca hauria de ser defensar el català, però directament no ho fem de la forma que caldria per por al "què diran", i sí, potser tindrem l'oportunitat de ser independents, quan siguem simplement castellans a l'estil Aragó actual, que molts ja ni recorden el que eren ni quina és la seva llengua pròpia.

Al final en Franco ho va fer mig bé, això d'enviar-nos gairebé milió i mig d'immigrants espanyols, sembla que per aconseguir la independència la llengua catalana sigui un obstacle que cal eliminar, per convèncer precisament als inadaptats.

Fer fer no va fer res, pel català, simplement tenia un grup de música on ell hi cantava, en què ho feia en català en la majoria de les cançons i, per sort per ell, el grup agradava a molta gent; però això no vol dir que sigui un catalanista activista. Hi ha molts dels que som aquí que sempre parlem en català, i això vol dir que ho fem amb tothom, no com ell.

• Contracorrent 3.863 13 530

Jo entre català o espanyol, trio català, i entre català o independència, trio independència.

• Sabadellenc 3.770 15 543 👍 88

Cap ocupació és manté sense la col·laboració d'alguns dels ocupats, diu el refrany romà.Els botiflers són i han estat la perdició de Catalunya.

El Sr. Quintana té una vida privada diametralment oposada en valors a la seva vida pública, d'això se´n diu hipocresia. Només em sap greu per tots els que després que el Sr. Quintana traís als catalans, tot marxant a fer les espanyes amb el seu patètic "Mundo Infierno"; li retornessin la confiança.

I encara em fa més gràcia quan s'omple la boca de "bilingüisme". Sr. Quintana, als Països Catalans, els únics bilingues som els catalans, els immigrants espanyols són i seguiran sent analfabets monolingües. I a jutjar pel que vàrem veure a ca seva, es confirma el que dic.

Patètic botifler xuclant la mamella de l'independentisme.

Un dels millors missatges del fil 

El refrany romà és molt bo.

• Despertaferrro 1.513 9 989

Fil de demagògia barata, cega i rancuniosa al servei de la caverna.

• OcellotdeBoscFeréstec 6.229 7 347 👍 1.040
    IB3  es torna a veure......... amunt el fil !!   

Publicitat

Fòrums

• 9.161.732 missatges
  • 216.321 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat