Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Game of Thrones - Cançó de gel i foc - La sèrie de la HBO

__24017__3.056 10

No em puc creure que encara ningú hagi obert un fil sobre la sèrie...

Està força bé, i els llibres són brutals.

https://www.youtube.com/v/nu9jsLXcjSE

Respostes

Configuració
  • zzcc6.525 9 332👍 2.506
    Nova teoria inventada 100% per mi:

Els propers reis estables de Ponent seran, conjuntament, el/la fill/a del Jon i la Daenerys i el/la de la Cersei i Jaime.
    • Prow21.197 9 69👍 6.569
      Però... posem la mà al foc que la Cersei està realment embarassada? Jo no... és capaç d'haver-s'ho inventat per lligar més curt en Jaime. A mi em sorprendria relativament, vaja.  
    • autokrator13.595 3 151👍 9.402
      Doncs jo crec que no, fins ara la sèrie segueix paràmetres molt clàssics. En els paràmetres clàssics els fills sorgits de l'incest sempre moren i, de fet, els tres que tenia Cersei ja són morts. Un fill de Jon i Daenerys estaria en aquest cas, un fill de la Cersesi no està clar perque no sabem de qui és encara. 

De fet, des de que he vist que s'han anat al llit cosa que no esperava, estic per dir que Jon i Daenerys possiblement morin la propera temporada. 
  • Prow21.197 9 69👍 6.569
    Com heu portat la llarga espera?  Deixo un petit qüestionari per si volguessiu fer algun pronòstic:

- Morirà algú important ja al primer episodi o serà de presentació?
    - Si la Cersei mor "aviat", trontollarà la lleialtat d'en Tyrion cap a la Daenerys?
    - Embaràs de la Cersei: real o farolàs?
    - Quines són les intencions/pla d'en Jaime? 
    - Jugaran algun paper rellevant Davos, Varys, Melissandre i altres personatges que la temporada passada no van tenir l'impacte que tenien al passat? O algun personatge "petit" agafarà molta volada pel desenllaç de la història?
    - Alliberaran la tensió sexual Jaime i Brienne d'una vegada? 
    - Com i quans'assabentaran els enamoradets que són nebot i tieta? Quina serà la seva reacció? 
    - Seran derrotats els Caminants Blancs en algun moment o la seva victòria és inevitable?
    - Si els Caminants són derrotats/frenats i no hi ha gaires baixes, s'obre automàticament una guerra Cersei-Daenerys o tornaríem a veure una espècie de consell-reunió com el de la temporada passada?
    - El Drac de Gel matarà algun dels seus dos germans? 
    - Aniran els dos dracs a rostir zombies o la Daenerys tindrà por de perdre'ls i per tant deixaran els dracs com a plan B si amb el vidredrac no n'hi hagués prou? 
    - Quina serà la mort més impactant de la temporada? 
    - I sobretot: qui acabarà la temporada (i per tant la sèrie) al Tron de Ferro? Algú fora dels "esperables"? (Lannisters, Starks, Dan, Gendry o Rei de La Nit)
    - Creieu que la darrera escena de la sèrie serà en Sam (amb unes ulleres semblants al George Martin o físicament semblant a ell) escrivint la història de la Guerra o seria massa previsible? Amb quina escena us agradaria que acabés la sèrie?  
  • Friheden11.110 4 190👍 5.625
    Pell de gallina només veure la capçalera d’entrada , renovada i amb un nou concepte, i la banda sonora tan èpica.Aquesta temporada té un ambient més cinematogràfic que no pas de sèrie, els efectes sonors em recorden més a una pel.lícula que no pas a un capítol d’una sèrie.

Moments èpics ( no diré quins ), retrobaments esperats i inesperats, sobretot l’últim que enllaça amb el primer capítol de tota la sèrie, quan en Bran es espitjat des de la torre....

Esperant el segon en candeletes !!!!
  • Prow21.197 9 69👍 6.569
    Bé, capítol de presentació, sobretot, i de descriure com estan posades les cartes sobre la taula. Ens ha deixat alguns bons moments, però. Em mola la idea dels nordencs no acceptant la Daenerys i que aquest fet provoqui una crisi/baralla "interna" que els perjudiqui a tots davant l'exèrcit blanc, seria força èpic i molt habitual a la història humana. No crec que passi però, l'idealisme disney de tots units contra el dolent resistirà més capítols o directament tota la temporada. Les dues sorpreses del capítol per a mi han estat que el Sam reveli tan ràpid al Jon la bomba parentesca (vorem ara què passa, es distanciarà el Jon de la Dany sense dir-li res i ella es picarà? em sembla el més probable) i que la Cersei jugui al teto amb l'Euron. Si al proper capítol no hi ha cap mort/assassinat a Hivèrnia (amb la concentració per metre quadrat de personatges que s'odien/desconfien entre ells) serà una estafa enorme. 

I ni que sigui per estètica, jo també vull elefants per Ponent, clar que sí Cersei, si s'han de marejar als vaixells una mica doncs que es maregin, coi, que són animals forts i no deuen ser tan difícils de fer en 3D comparat amb tres dracs. Guionistes, volem Elefants vs Dothrakis com a versió moderna dels Mûmakil vs Rohirrims!   

• Defectible7.981 270👍 3
    Primer capítol molt benèvol que no fa sinó pronosticar l'allau de drama cruel que ens ve a sobre.

Recorda el punt crític de desenvolupament en les partides d'escacs.
  • zzcc6.525 9 332👍 2.506
    Aquest primer capítol m'ha servit per fer-me recordar com la van arribar a cagar a l'última temporada. Els caràcters dels personatges estan tan exagerats que ja quasi semblen caricatures d'ells mateixos, i això alhora els fa odiosos. 
    Evidentment continuo tenint curiositat per veure com acabarà tot plegat, però la trama general no em té gens impacientat.
  • Screen4.769 1 456👍 2.316
    Hi ha mal rotllet .... entre un drac i John Snow

entre altres mals rotllos
  • Mcasas9.761 13 220👍 4.219
    Després d'aquest primer capítol tant benèvol amb tots els personatges, espero que comenci aviat la massacre. Daenerys caurà aviat. 
  • Defectible7.981 270👍 3
    Daenerys caurà aviat. 

Nah.

Però sí que en ella o Jon es mostraran els gens Targaryen del rei boig. Clar que ella porta ensenyant la poteta tota la sèrie, però vaja.
    • Lepid1.491 3 994👍 577
      Els gens del rei boig eren culpa de l'endogamia. Tants matrimonis entre germans mai acava bé. I si no que els hi preguntin als Borbons o als austries. Bé, la propia serie ja marca certes possibilitats. Un matrimoni Jon Snow Daenerys a imitació dels antics Targaryen 
  • Jabugui104👍 123
    m'ha agradat
  • Defectible7.981 270👍 3
    Episodi amb moments molt emocionants.

Quina ploranera amb Brienne  
  • nagercoin7.121 14 303👍 69
    A falta de 5 episodis per concloure la sèrie, et posen un episodi a on no passa absolutament res...; fantàstic.
  • Xicoira5.506 2 391👍 4.545
    Portem dos episodis i no ha passat res, aquesta sèrie va començar a esdevindre una bona merda passada la tercera temporada.
  • Mcasas9.761 13 220👍 4.219
    Quina puta merda d'episodi el segon de la vuitena temporada. Semblava el Cor de la Ciutat.

La sèrie ha perdut completament la capacitat de fer girs narratius que, tot i ser coherents amb la trama, sorprenen a l'espectador. Els personatges són els grans damnificats ja que han esdevingut adolescents de 15 anys fent coses absolutament estúpides. Per què li confessa en Jon la seva verdadera identitat a la dels dracs just abans de la batalla? Senzillament absurd.
  • Jabugui104👍 123
    Hui ha sigut un poc com el final de lost, tots els personatges junts, retrobant-se malgrat les males experiències del passat, com si no hagués passat res entre ells, reconeguent el perdó. Espere que la majoria acaben igual que els de Lost
  • Faraday1.312 1👍 971
    Finaran tots.
  • Hanzel und Gretyl5.373 10 398👍 1.926

Quins records quan els actors no havíen de dir que Tyrion era intel·ligent, si no que ell sol ho demostrava en les seues accions. Ara ens ho tenen que repetir 3 vegades en un capítol no siga cas que no recordem aquells moments quan va fer el gran discurs al judici.

Ara a banda, m'han dit que el final de la sèrie será diferent que als del llibre. Hi hauràn un parell de morts però serà molt més Disney del que pensavem. Happy ending o casi.

• Defectible7.981 270👍 3
    A algú més li sorprèn la simpatia que rep Daenerys a tot arreu, amb fins i tot els polítics volent ser-hi associats, quan és un dels personatges més sàdics i pertorbats de tota la sèrie?

• Prow21.197 9 69👍 6.569
    Algú vol fer porra de qui morirà el proper capítol? (no al final de la sèrie, dic el següent capítol, el 8x03) Deixo aquí la llista dels candidats, marqueu en vermell (o amb una M de "mort" o com vulgueu) els que considereu que la dinyaran:

Jon
    Dany
    Tyrion
    Sansa
    Arya
    Bran
    Jaime
    Gendry
    Brienne
    Davos
    Cucgris
    El gos
    Jorah
    Tormund
    Pod
    Sam
    Lyanna
    Varys
    Missandei
    Rei de la Nit
    Drac de Gel

En la meva opinió moriran la majoria d'aquests però no s'atreviran ni de conya amb els tres primers ni amb els Starks, l'únic que sí veig possible és la mort de l'Arya (algun dels personatges mega-estimats hauran de matar, dic jo). Crec que el Jaime també la palma. Podem apostar també qui guanya la batalla. Jo en principi tenia clar que guanyava el Front dels Vius de Ponent (per allò de "queden tres capítols només, els quals els dedicaran, un cop frenats els morts, a discutir qui es fa amb el Tron de Ferro) en plan Gorja d'en Helm amb deus ex machina de manual; però ara tinc els meus dubtes. Una fugida de uns quants personatges espantadíssims fugint sobre dels dracs en plan autobus per què no hi ha manera de derrotar els morts també té la seva gràcia. 
    • aoszco3.403 4 598👍 1.474
      Jon
      Dany
      Tyrion
      Sansa
      Arya
      Bran
      Jaime
      Gendry
      Brienne
      Davos
      Cucgris
      El gos
      Jorah
      Tormund
      Pod
      Sam
      Lyanna
      Varys
      Missandei
      Rei de la Nit
      Drac de Gel

Crec que serà una batalla que durarà uns quants capítols.
    • Cervesero483 3👍 503
      Bran mor segur.
      • Prow21.197 9 69👍 6.569
        Pot ser però llavors la sèrie entra en una nova dimensió que no sé molt bé com anirà, pel tema dels viatges en el temps, les visions etc. És clar que s'ha comentat poc la conversa oculta que tenen en Bran i el Tyrion, on el primer sembla que li explica al segon tota la història de ponent i les coses que cal saber. Per tant, és possible, sí.
    • Indignat_indepe6.817 6 315👍 2.923
      Amb lo covards que s'han tornat els guionistes, em temo que només mataran aquells personatges que ja han completat el seu arc dramàtic: La Brienne, que ja és Sir, i el Theon, que morirà redimint-se defensant Invernalia. Sincerament, no espero gaires morts importants més. Potser Davos, Jorah... O Jaime, que no em queda clar quin paper tindrà ara.

Ara, potser em sorprenen i es carreguen a el Jon a la primera escena. Fa unes temporades podria ser. Ara ja no crec...
      • Prow21.197 9 69👍 6.569
        Prou d'acord. Crec que la parelleta Disney sobreviu aquest capítol seguríssim; i abans veuria la Dany morint que no pas el Jon. Total, els dracs li noten la sang Targaryen i els podria muntar, els fan seguirien tenint les escenes de vols de dracs que tant els agraden  
    • Lepid1.491 3 994👍 577
      L'Arya ja la va palmar. Ara es el seu cos està posseit per una ombra del deu de moltes cares  
  • Faraday1.312 1👍 971
    Jon
    Dany
    Tyrion
    Sansa
    Arya
    Bran
    Jaime
    Gendry
    Brienne
    Davos
    Cucgris
    El gos
    Theon
    Jorah
    Tormund
    Pod
    Sam
    Lyanna
    Varys
    Missandei
    Rei de la Nit
    Drac de Gel
  • Pedrolo10.930 3 194👍 5.111
    Jon
    Dany
    Tyrion
    Sansa
    Arya
    Bran
    Jaime
    Gendry
    Brienne
    Davos
    Cucgris
    El gos
    Jorah
    Tormund
    Pod
    Sam
    Lyanna
    Varys
    Missandei
    Rei de la Nit
    Drac de Gel

I a la següent batalla, a King's Landing, mor la resta.
  • catalàamallorca41.967 7 14👍 18.690
    Dos capítols de reompliment en una temporada que ha de tancar la trama en sis capítols...

Crec que en Sam tindrà un paper cabdal en el desenllaç de la sèrie, de fet he llegit una teoria en que es diu que en realitat el que veiem és el relat que fa ell dels aconteixements anys més tard amb ajuda de l'astrolabi de la Ciutadella (la màquina que apareix als crèdits). 

Na Daenerys espero que mori aviat i ens estalviin un final Disney amb ella i en Jon casats, embarassats i asseguts al Tron de Ferro. De fet espero que la peli el drac que ara pertany a l'exèrcit dels morts.

Dit això el segon capítol em reafirma que d'estratègia militar van curtets. Es troben a la fortalesa millor preparada per a resistir un setge de tot Westeros i decideixen plantar cara a camp obert... Coi, que barrin les portes i aguantin les embestides. Plantes un camp frisi al voltant amb vidriagón (com s'ha traduït en català?) I trampes per a obstaculitzar el pas i que s'espavilin els morts per a pujar les murades.

M'agradaria molt un final on na Cersei anihila els supervivents victoriosos de la batalla d'Hivèrnia i es fa definitivament amb el tron per a morir a mans de n'Arya amb la cara d'en Jamie.
    • Prow21.197 9 69👍 6.569
      Li van dir Vidredrac als llibres. I esdeveniments 

Si no recordo malament, Hivèrnia té un munt de passadissos secrets... Al lloro que el Rei de la Nit no conegui alguna de les entrades ocultes i envïi tropes per aquí sota terra directe a les catacumbes i apa, a despertar gent enterrada. Ned Stark tornant en forma zombi, matant algun personatge viu important i milers de fans havent d'anar al psicòleg 
        Osti m'ha costat trobar que em corregies. 

O emprar els passadissos per arribar al bosc sagrat i pelar en Bran.
        • Lepid1.491 3 994👍 577
          Ja ho fan a la serie, al final els murs serveixen de poc si els morts fan rotllo Apocalipsis Z i s'amunteguen a les parets fen d'escales. I el drac mort pot reventar murs molt fàcilment, recorda-ho. 
            No pensava en el drac trenca-murs. Però per a contrarestar-lo en tenien dos ells...  I pels morts escaladors doncs fica vidredrac al terra i murades i au.
            • Lepid1.491 3 994👍 577
              Ja van ficar un fossat de foc i mira com va acavar 
                Fent el parguela i mirant com creuen en comptes d'aprofitar i cosir-los a fletxes. De totes maneres amb el vidredrac se suposa que esclaten.
                • Lepid1.491 3 994👍 577
                  No hi hagués hagut gaire diferencia. Els morts són pràcticament infinits. Encara que els hi disparin i en pelin uns quants en segueixen havent-hi centenars de milers, si no milions? Per no parlar del vent màgic, que apaga els focs. L'obsidiana tot i matar-los també es mes fràgil. S'acabaria trencant i no serviria de res. Igualment els cossos dels morts acabarien per fer-la inefectiva. La batalla en general ha estat estúpida i molt mal plantejada en tot moment. Ha estat mes un capitol per a fer por que d'un combat. Ja per començar la millor idea hauria estat portar el Brand cap al sud i deixar passar els morts. Forçar a la Cersey a tractar amb el problema. 
                    Evidentment que n'hi havia massa, però si tot i saber que no tens res a fer els enfrontes com a mínim pela tots els que puguis.

Ha estat mes un capitol per a fer por que d'un combat.
                    Completament d'acord.

Deixar-los passar no hauria estat possible si no marxen tots cap al sud també. Els morts els haurien atacat com feren amb els Umber.
  • Fidel AlfalsUsuari sumador11.726 9 175👍 4.514
    Jon
    Dany
    Tyrion
    Sansa
    Arya
    Bran
    Jaime
    Gendry
    Brienne
    Davos
    Cucgris
    El gos
    Jorah
    Tormund
    Pod
    Sam
    Lyanna
    Varys
    Missandei
    Rei de la Nit
    Drac de Gel
    Beric
    Theon

Només m'atreveixo amb aquests (verds viuen, vermells moren). Dels altres dic jo que en pelaran tres o quatre més.
  • Friheden11.110 4 190👍 5.625
    Hòstia puta quin capítol el tercer, fins l’últim segon amb l’ai al cor.Totalment imprevisible, estic FLIPANT !!!!
    • Fidel AlfalsUsuari sumador11.726 9 175👍 4.514
      Al meu comentari de sota hi ha un SPOILER; juraria que havia quedat amagat com a spoiler i ara entro i veig que no, i ja no em deixa editar. Però bé, tot és tan absurd que millor que ho sapigueu com abans millor.
  • Aquest missatge ha estat esborrat
  • Lepid1.491 3 994👍 577
    Tinc un col·lega flipat que em diu que la serie segueix pautes Hegelianes on els caminants blancs actuarien com una forma d'antitesis que provocarà una nova sintesis (un canvi d'epoca com van fer amb l'era mitica a l'epoca actual del Joc de Trons).
  • Tobies20.794 14 71👍 13.147
    I ja està? S'han petat els Caminants Blancs en una batalla amb un ganivet?
  • Faraday1.312 1👍 971
    Han finat molt pocs personatges, oi?
    En Jorah, la Lyanna, en Theon, en Ghost, la Melissandre, l'Eddison, Beric, i em deixo ningú? 
  • zzcc6.525 9 332👍 2.506
    Em dono per satisfet, tot i algunes incoherències que d'altra banda eren difícils de resoldre. Per exemple, el plantejament de la batalla per part dels vius ha sigut d'ineptes: pràcticament sense projectils, envien la cavalleria a l'escorxador només començar,  molt mal ús del castell, etc. Però vaja, molt entretinguda en general i l'ambient de desesperació molt ben aconseguit.

- Molt bo el tema dels morts de la cripta.

- He de dir que ja m'esperava que no matarien cap dels personatges principals, però m'estranya que no n'hagin matat més dels secundaris (Brienne, Tormund, Pod, Cucgris, etc.).

- Alguns en critiqueu la resolució, però jo prefereixo això que no pas un duel èpic amb el Jon com es veia a venir.

- Ara a veure com es desenvolupa la batalla final contra la Cersei. De l'exèrcit que tenien només en queden les rampoines i part de la flota Greyjoy, tot i que amb la mà de cops que han regenerat els exèrcits ja no m'estranya res. Al final guanyaran els mercenaris i el Banc de Ferro? Serà tot plegat una crítica al capitalisme salvatge? 

Publicitat

Fòrums

• 9.297.995 missatges
  • 221.170 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat